Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:02

MH zijn werkers, ongeacht of ze uit een werklijn komen of niet. Willen altijd bezig zijn en uitdaging hebben, zowel fysiek als mentaal. Echte werkers! Het zijn honden die gevoelig zijn, slim zijn en een ervaren, zeer consequente baas nodig hebben die weten wat ze doen en de honden op een positieve maar correcte manier aanpakken zonder poespas of "koetiekoetie".

Wat ik zo lees uit je situatieschets bied jij deze hond (nu in ieder geval) niet wat hij nodig heeft.
Daarbij heeft de hond een verleden, zie ik staan.
Helaas zien veel mensen, honden met een verleden als dieren waar aan niets veranderd kan worden. Echter, net als bij mensen; Véél gedrag is trainbaar. Zeker bij een ras als deze.

Ik vind het nogal wat om te beginnen over een hond die "niet is zoals beloofd". Het gaat hier om een levend dier, niet om een auto of andere materiële zaken.
Wellicht is dit niet de juiste hond voor jullie TS, dat zou kunnen natuurlijk.
Ik vind het niet fair om alles te wijten aan de hond.
Daarbij; Je hebt de hond nog geen jaar! Het dier begint hoogstwaarschijnlijk nu pas een beetje zichzelf te worden (en grenzen af te tasten).

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Gittta, Hhilde, Labiesch, Marcella, mayadeby, Noukie123, tiwi1969, Vinny12511, XxMariellexX en 51 bezoekers