Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

CalipsoLover
Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:53

Persoonlijk een hekel aan MH, ben meermaals aangevallen door honden, bijna altijd een MH... :=
Hoe oud is hij nu? Het zijn honden die leiding nodig hebben en absoluut niet agressief behandeld mogen worden want dan worden ze het uiteraard zelf ook, wat ik denk met zijn geschiedenis wel gebeurt is? Denk ook gewoon dat hij meer ruimte en aandacht nodig heeft. En je moet de vraag bij jezelf stellen of je dat ervoor over hebt. Want deze hond moet sowieso professionele training nodig hebben, misschien dat je het daarmee wel goed krijgt maar dat eist natuurlijk ook van jou tijd/energie. Zie je dit niet zitten zou ik hem een passende thuis zoeken, en zelf eerder naar een hond gaan kijken zoals een border collie (maar let wel goed op, deze hebben echt heel veel beweging nodig maar zijn hier echt super naar de paarden/andere dieren toe)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


CalipsoLover
Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:18

Maar ja, in het asiel hebben ze je wel meer dingen verteld die nu niet lijken te kloppen, dus daar zou ik eigenlijk geen rekening mee houden. Een goede hondenschool of professionele trainer opzoeken lijkt mij het beste. Is er nergens een plek waar je hem een gedurende periode naartoe kunt brengen voor training? De hond heeft een zwaar verleden en is niet meer piepjong wat het zeker niet makkelijk maakt.

Wat mij zorgen baart is dat hij naar je paarden en koeien bijt, dit is voor de rest van je dieren gevaarlijk maar ook voor hem. Het moet maar een keer misgaan, een klap raak en het is gedaan.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

CalipsoLover
Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:47

Ik denk dat je het janken echt een langere periode echt puur moet negeren, niet op ingaan, geen blik gunnen. Op den duur zal hij ook snappen dat dit niets opbrengt. Maar het zijn doorzetters, dus ik denk dat dit wel even kan duren voor hij het zelf door heeft.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, Indi_Vito, lies_sparkle, spookyskippy, ttranch en 185 bezoekers