Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:53

Mijn eerste gedachte is om een hele goede gedragstherapeut te contacteren en hier met een therapeut of trainer/instructeur mee aan de slag te gaan. Zeker ook gezien zijn reactie naar andere dieren, wat zo te zien dan idd uit angst voorkomt. Een therapeut kan je misschien sneller vooruit helpen als dat je het nu in je up doet bv. en je andere inzichten geven die je zelf misschien niet ziet en zowel het gedrag van de hond als jouw reactie erop kan zien en hierop kan reageren. Het is imo echt fijn om nu iemand langs te laten komen die jullie even objectief bekijkt. Je zult hier ook vast wat tips krijgen die kunnen helpen, maar alsnog ziet niemand hier hoe het er echt aan toe gaat.

Ik zou dus in ieder geval een therapeut laten kijken naar de situatie en eventueel kijken of je begeleiding van therapeut of een instructeur van een hondenschool ofzo kunt krijgen. Lijkt me een lastige taak om in je up mee bezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-08-19 15:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:18

Skyla schreef:
Deze avond een andere zoektocht gedaan. Snoepjes in een handdoek (brokken zijn niet interessant genoeg) ging goed tot het bij de laatste 3 moeilijker werd, dan haakte hij af. :') Lang concentreren is nog niet zn ding. De handdoek vloog op het einde door heel de keuken.


Misschien is een snuffelmat wat voor 'm? Is hetzelfde principe als met de handdoek. Weetniet hoe goed het overeen komt anders is een handdoek natuurlijk een veel goedkopere oplossing haha.

Die kocht ik voor onze pup die binnenkort in huis komt, maar het is ook heel goed te gebruiken voor volwassen honden! Daar verstop je dan ook snoepjes in en kun je makkelijker of moeilijker maken door wat meer oppervlakkig of juist dieper te verstoppen bv.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gerlienke, GrapeshotBot, nikolletje, Sanne_zepp, xoranlover, YandexBot en 76 bezoekers