Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:13

Er zijn in België steden die meewerken aan een plan om het aantal zwerfkatten in te perken. Een voorbeeld daarvan is Genk:
https://www.genk.be/zwerfkatten
Misschien de moeite om eens in die richting te kijken, toch zeker voor castratie.

Ook kan je eens horen bij dierenartsen die werk doen voor het plaatselijke asiel, die doen dat meestal op een vast moment en vanuit de beste bedoelingen. Misschien kan je daar eens polsen over een gereduceerd tarief.

Verder weet ik het zelf ook niet meteen, maar het is zo jammer dat je 'gestraft' wordt voor een goede daad.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:21

VickyS schreef:
Enkel de vzw's en asielen hebben recht op een gereduceerd tarief volgens mij.


Ja, maar ik heb al wel eens gehoord van dierenartsen die een gewond diertje behandelen, zelfs als ze niet weten wie gaat betalen... zeker diegenen die werk voor het plaatselijke asiel doen, zitten echt wel in met de straatkatten, dus je weet nooit.

Als je eerlijk uitlegt dat je het je per toeval op de hals gehaald hebt en ze nu niet zomaar op staat wil zetten, is er kans op hulp lijkt me. Vaak kan een dierenarts ook helpen met herplaatsen daar hij/zij heel wat kattenliefhebbers over de vloer krijgt, dus het lijkt me sowieso geen verloren moeite.

Maar ik heb er relatief weinig ervaring mee. Ik ken iemand die opvangt voor het blauwe kruis, die betalen alles van dierenartskosten terwijl je ze opvangt, maar dit is natuurlijk een andere volgorde.

In het slechtste geval kan je ze misschien op en dag met mooi weer gewoon in een mandje in je tuin zetten en zeggen dat ze daar op te halen zijn door het asiel, dat je ze net gevonden hebt... dan kan je je achteraf opgeven voor de adoptie van mama poes.

edit; dat laatste is ervanuitgaande dat ze ze niet aannemen als je ze brengt, maar waarschijnlijk is dat wel het geval :+ misschien wat een omslachtige werkwijze dan hahahaha

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:32

Ik vind inderdaad mensen vaak onrealistisch zijn over de aankoop van een dier. Ze zeggen dat ze er alles voor zullen doen als het er eenmaal is, maar €300 voor een adoptie, ho maar... ze beseffen niet dat de eerste keer dat dat diertje ziek is, je snel aan zo'n rekening zit.

Maar goed, aan die speech heb jij erg weinig. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt! Vooral niet opgeven dieren te helpen zou ik zeggen, maar durf ze uit handen te geven als je de rekening ziet stijgen. Als je mama poes en nestje naar het asiel zou gebracht hebben, zou je nog steeds een verschil gemaakt hebben.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, GoogleAdsense, pukkepaard en 50 bezoekers