Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Merlen
Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:52

Ik vang al sinds mijn tienerjaren gedumpte katten op,maar meestal kittens.Een asiel of opvang contacteren heb ik ooit 2 keer gedaan omdat ik er wat veel had.Nooit meer.
Eerste maal werden de gevonden kittens opgehaald maar kreeg ik de volle lading alsof ik ze zelf dumpte.Mama poes namen ze niet mee want die was niet interessant voor adoptie.De tweede keer wilden ze ze enkel opvangen als ik ervoor betaalde.Dat heb ik dus mooi niet gedaan.
Voor de regelgeving van verplicht chippen en steriliseren voor verkoop,was het geen probleem om nieuwe thuis te vinden.
Chippen kost hier 45 €, sterilisatie 45€(katertje) of 100€.
Tel daar het ontwormen/ontvlooien en inenten nog eens bij dan kan je je wel inbeelden dat niemand dit wil betalen voor een kitten.
Ik moet dus stoppen met het opvangen van kittens.De laatste heb ik ook op Marktplaats geplaatst.Daar worden echter op dit moment tientallen kittens gratis aangeboden.
Begrijp me niet verkeerd.Ik ben voorstander van steriliseren.Maar niet op deze manier of op zo'n vroege leeftijd.


Merlen
Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:13

Momenteel heb ik dus 12 katten waarvan nog 3 kleine kittens.Eentje is gereserveerd.Maar de andere zullen dus blijven.
Ik hoop echt dat ik geen gedumpte kittens meer vind.

Merlen
Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:16

Enkel de vzw's en asielen hebben recht op een gereduceerd tarief volgens mij.
Enkele dagen geleden nog een discussie gehad met een medewerkster van de lokale vzw.Iemand zocht via Facebook een gratis kitten.Dit veroorzaakte een hele hetze met pertinente voorstanders van de wetgeving.
Asiel en opvanggezinnen zaten overvol door eigenaars die hun kat niet laten steriliseren.Dus moesten ze kittens weigeren waardoor deze een verschrikkelijke hongerdood te wachten stond.Dat waren haar letterlijke woorden.
Mijn reactie daarop was om deze dan eventueel te plaatsen bij mensen die een gratis kitten zochten.Zo zou er toch nog een goede kans op een beter leven zijn.
Nou,ik heb me daar een hoop **** over me heen gekregen.
Ze sprak zichzelf op een gegeven moment tegen.Noodgevallen werden altijd beantwoord.
Toen vroeg ik of het dan niet humaner was om kittens een vreselijke hongerdood te besparen.
Nee,ze hebben een non-euthanasie beleid.Fijn een vzw die dieren liever laat creperen.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 11-07-19 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Merlen
Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:49

2a54z6e45r6r schreef:
De kosten worden ook telkens door de nieuwe eigenaren betaald dus dat is zeker handig!


Zo doe ik het dus ook tenzij de nieuwe eigenaars willen dat ik het doe.Dan vraag ik een aanbetaling voor het chippen.De chip laat ik direct op hun naam plaatsen.
Meermaals ontwormen,vlooienmiddel doe ik sowieso en ik laat hun hartje en longen bij de dierenarts controleren.

Merlen
Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:04

Fijn dat al de kittens herplaatst zijn.
Helaas ondervind ik weer hoe moeilijk het is om een kitten te plaatsen met die Belgische wetgeving.Vele vragen wat de prijs is maar verder geen reactie meer.
Ontwormd,ontvlooid, gechipt en gecastreerd kan ik ze onmogelijk voor een kleine prijs meegeven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, iphyn en 36 bezoekers