Ezels

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:15

ik heb jarenlang een ezeltje gehad, eerst bij mijn Welshje en Noriker. De ezel was precies even groot als de Welsh en ze waren een gouden duo, tot de Welsh ging hemelen. Toen was ie tot de Noriker veroordeeld en ook zij werden dikke vrienden.
Toen ik de ezel kocht, flipte de hele buurt: ze zagen de wolken longwormen al naar hun paarden vliegen. Ik heb de ezel laten testen op longworm, die hij niet had, en die uitslag op de buurt-facebook gezet. Ze waren nog niet overtuigd en sommigen zijn dat tot het eind niet geweest.
Uiteindelijk moest de Noriker inslapen en ik stopte met paarden houden. De ezel is naar de Ezelshoeve gegaan, waar hij weer ezels heeft leren communiceren (voor hij bij mij kwam stond ie ook bij paarden en pony's).
Let er wel op dat ezels ontzettend slim (kunnen) zijn!


Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:03

Voor ik de ezel had, had ik meerdere keren per jaar inbraken. De 9 jaar dat ik de ezel had niet 1. keer meer. Ezels zijn nogal territoriaal.
Andere dieren schijnen dat aan te voelen. Mijn eigen stalkatten liepen gewoon door de bak, zelfs onder hem door en de katten van de buren liepen gewoon om, die ging ie te lijf.


Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:19

SecretLIN schreef:
ja dat had ik gelezen dus grote kans dat de ezel de geiten aan kan vallen

Als je ze goed introduceert niet. De ezel moet weten wat zijn territorium is en wie er wel en niet thuis horen. Ze zijn reuze slim en leren heel snel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers