Ezels

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Ezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 10:01

zijn er hier bokkers met ezels, evt in combinatie met een paard?


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 15:08

[ img ]

[ img ]

[ img ]


heb niet enorm veeel weide wel grote paddock en stuk rondom de inloopstal betegeld, voer mijn tinker en geiten onbeperkt onbemest hooi en paard af en toe ff op de weide (geiten kunnen gewoon kiezen) ben puur nog ff kijken of het leuk is voor beide. mijn tinker kijkt totaal niet om naar andere paarden

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Ezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 18:54

mijn fjord was ook altijd heel bang mijn tinker totaal niet vind alles leuk


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 11:34

[code][/code]
GamblersCup schreef:
Hier al jaren twee ezeltjes met de paarden samen. Als er gewoon netjes ontwormd wordt is er geen risico wat betreft de longwormen.
Hier gingen de ezels gewoon mee de wei op, met rustig opbouwen (wat je met je paard natuurlijk ook moet doen!) en strookbegrazing. Allemaal geen probleem.
Belangrijk ding: een ezeltje moet altijd droog kunnen staan. Hier altijd een inloopstal, dus ze kunnen naar binnen als ze dat nodig vinden. Als je dat niet hebt, is een afdak op het weiland noodzakelijk. Of een regendekentje, maar die geef ik hier 3 minuten overlevingstijd :D
De vacht van ezeltjes werkt niet zoals die van een paard, de huid wordt niet droog gehouden. Vandaar. Maar al hebben mijn ezels altijd de mogelijkheid naar binnen te gaan, ze staan meestal gewoon buiten in de regen :') Maar goed, ze kunnen in ieder geval droog staan als ze het zelf nodig vinden.

Maar wel een dingetje om over na te denken: 1 ezel bij paarden of 1 paard bij ezels is meestal geen goed idee, een dier heeft z'n eigen soort nodig. En ezels en paarden zijn écht heel anders. Soms gaat het goed, maar vaak niet. Ze accepteren het, maar echt een leuk leven heeft de eenling dan niet. En dat merk je pas als de eenling er een maatje van eigen diersoort bijkrijgt.


over dat laatste heb je gelijk denk ik dat is waar ik ook om twijfel is het wel zo eerlijk en fijn. moet ook net geluk hebben dat het samen klikt.. nu ismijn tinker super makkelijk ezels kent ze al koeien ook staat nu met geiten mn shet is helaas ingeslapen maar hier keek ze ook niet echt naar om

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Ezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 19:03

ja dat had ik gelezen dus grote kans dat de ezel de geiten aan kan vallen

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Ezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 22:41

ohhh verliefd haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, IASCrawler, Leo, Mizora, Sintara en 40 bezoekers