Katten en kamerplanten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jessix
Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:14



Jessix
Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:57

brokjes schreef:
dus eigenlijk is het niet gevaarlijk om een giftige plant te laten staan?
we hebben super veel planten en vanavond komt de kat al! zou eigenlijk pas volgende maand zijn, dus hadden hier nog geen uitgebreid plan voor

Dat is zeker wel gevaarlijk. Sommige planten zijn dodelijk voor katten. Lijkt me dat je dat wil voorkomen.
Esdoorn en kruiskruid verwijder je ook uit de wei van je paard omdat je het risico niet wil lopen dat ze er toch van eten. Dit is eenzelfde verhaal.


Jessix
Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:21

brokjes schreef:
natuurlijk wil ik dat voorkomen. maar ik lees ook op de sites dat de planten bitter smaken en ze er sowieso vanaf blijven.
maar we halen ze voor de zekerheid weg. heb hier wel een handjevol planten staan waarvan ik geen idee heb wat het ook al weer was %)

Ja dat is met kruiskruid hetzelfde, toch heb je paarden die het wel eten. Met katten is dat ook zo. Na 40 jaar katten heb ik er nu één die er wel aan zit/van eet. Ik zorg er dan ook voor dat er geen giftige planten of bloemen zijn. Zou het mezelf nooit vergeven als hij ineens dood ligt door vergiftiging...

Jessix
Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:53

Marcella schreef:
Ik had een fjord die kruiskruid gewoon op at. Zag het nog voor mijn neus gebeuren en iedereen maar zeggen dat eten ze niet. :=

Hier alleen kat veilige planten.

Mijn mini pony at gewoon een rood met witte stippen paddestoel!! :wow:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot en 91 bezoekers