Katten en kamerplanten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Katten en kamerplanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:52

Hoi,
Welke kamerplanten moet je weghalen voor katten omdat ze giftig zijn?
We hebben bijvoorbeeld een Ficus en Monstera, deze zijn giftig toch?



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:52

oomens schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, eerlijk, ik weet niet exact welke planten giftig zijn voor katten, maar ik weet wel dat mijn kat vrij dodelijk is voor planten :')

Precies dat dus. Dan beter iets giftigs maar zo smerig dat ze er toch nooit een gevaarlijke dosis van eten.

dus eigenlijk is het niet gevaarlijk om een giftige plant te laten staan?
we hebben super veel planten en vanavond komt de kat al! zou eigenlijk pas volgende maand zijn, dus hadden hier nog geen uitgebreid plan voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:07

Jessix schreef:
brokjes schreef:
dus eigenlijk is het niet gevaarlijk om een giftige plant te laten staan?
we hebben super veel planten en vanavond komt de kat al! zou eigenlijk pas volgende maand zijn, dus hadden hier nog geen uitgebreid plan voor

Dat is zeker wel gevaarlijk. Sommige planten zijn dodelijk voor katten. Lijkt me dat je dat wil voorkomen.
Esdoorn en kruiskruid verwijder je ook uit de wei van je paard omdat je het risico niet wil lopen dat ze er toch van eten. Dit is eenzelfde verhaal.

natuurlijk wil ik dat voorkomen. maar ik lees ook op de sites dat de planten bitter smaken en ze er sowieso vanaf blijven.
maar we halen ze voor de zekerheid weg. heb hier wel een handjevol planten staan waarvan ik geen idee heb wat het ook al weer was %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:57

AnneJ1995 schreef:
Die planten had ik ook, ik heb ze gevonden door de app Pl@ntNet. Daar kan je een foto uploaden en zoekt de app vergelijkbare planten, eigenlijk altijd staat die van mij er dan ook tussen :D Zo weet ik precies weer welke planten ik in huis heb.

Bedankt voor de tip! Heb ze nu allemaal behalve deze, kent iemand hem hier?
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-19 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MiSzNiTa, Nonnetje18, RubyRed en 36 bezoekers