hond aan de wandel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:53

Ik zou zonder voor goede omheining/afzetting of stroomdraad. Bij stroomdraad alleen wel opletten dat hij niet schrikt, maar vervolgens aan de andere kant van de onzichtbare omheining staat en niet meer terug durft/kan. Mijn voorkeur gaat zelf uit naar gewoon goede zichtbare omheining. Dan maar wat minder ruimte waar hij zich vrij kan begeven, maar dan is het wel veilig.

Een vriendin van me had haar 10 maanden oude hond ook altijd braaf aan het erf. Ging de laatste tijd steeds vaker aan de wandel en is vorige maand bij mij in de buurt op een 80 km weg aangereden en ingeslapen vanwege de tientallen botbreuken. Dat wil je echt niet!


Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:58

Sclimpre schreef:
Zoe_97 schreef:
inderdaad een stroomdraad of een onzichtbare omheining. wat als ik op straat loop met mijn loopse teef netjes aangelijnd en jou rasloze reu dekt haar? wat als mijn teef dan een geslachtsziekte oploopt en ene nest kruising pups krijgt? (nee die abortus spuiten zijn echt niet waterdicht en heeft grote nadelige gevolgen voor de teef). Ik vind dit echt onverantwoord dat dit met grote regelmaat schijnt te gebeuren.

TS schrijft dat ze in buitengebied woont. Daar is het (althans bij ons) een ongeschreven regel dat je een loopse teef op je eigen terrein houdt. Kwestie van niet alle reuen, ook die achter een hek zitten of aangelijnd zijn, op te jutten.
Dus het onverantwoorde komt wel een beetje van 2 kanten.


Ik woon ook in het buitengebied, maar ik vind het niet meer dan normaal dat iedereen zijn hond op eigen terrein houdt. Of dit nu een gecastreerde teef of reu is of een intacte reu of loopse teef.
Je moet met een loopse teef gewoon normaal aan de riem buiten kunnen wandelen. Een loopse teef loslaten is gewoon niet slim natuurlijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lisa_22, Maanon_, Vleddertje1 en 118 bezoekers