hond aan de wandel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: hond aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:16

Waarschijnlijk een loops teefje in de buurt.


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:58

Zoe_97 schreef:
inderdaad een stroomdraad of een onzichtbare omheining. wat als ik op straat loop met mijn loopse teef netjes aangelijnd en jou rasloze reu dekt haar? wat als mijn teef dan een geslachtsziekte oploopt en ene nest kruising pups krijgt? (nee die abortus spuiten zijn echt niet waterdicht en heeft grote nadelige gevolgen voor de teef). Ik vind dit echt onverantwoord dat dit met grote regelmaat schijnt te gebeuren.

TS schrijft dat ze in buitengebied woont. Daar is het (althans bij ons) een ongeschreven regel dat je een loopse teef op je eigen terrein houdt. Kwestie van niet alle reuen, ook die achter een hek zitten of aangelijnd zijn, op te jutten.
Dus het onverantwoorde komt wel een beetje van 2 kanten.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:11

Zoe_97 schreef:
Dan ga je gewoon 3 weken niet wandelen? Dat is toch echt van het gekke dat ik mijn hond in basisbehoeftes tekort moet doen omdat iemand anders zijn hond niet op het erf kan houden?

Het gaat niet alleen van iemand die zijn hond niet op het erf kan houden. Een loopse teef laat een geurspoor achter overal waar ze komt. En reuen reageren daar op. Echt niet leuk voor de eigenaar van een reu.
Onze huidige hond is 1x loops geweest. Nadat het gedaan was hebben we nog een week reseve genomen en dan terug gaan wandelen. Midden in een bos in de Ardennen kwam er plots een reu aangerend en hop, erop. Reu er af geplukt en toen kwam zijn baasje aangerend. Excuseerde zich en snapte niet waarom zijn reu plots niet meer luisterde. Wij wel... uitgelegd dat onze hond loops geweest was, dat we dachten dat het over was maar blijkbaar nog niet. Man was not amused en terecht. Op onze beurt excuses aangeboden en dan kon hij er terug om lachen.
Hond 2x/jaar minstens 3 weken thuis houden is imo de consequentie van een intacte teef te hebben.
Zo niet heb je vroeg of laat prijs.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:56

beatje schreef:
Dit is echt de grootste onzin ooit. Bij mij kwamen reuen uit de buurt over mijn 2 meter hoog hekwerk heen achter mij teef aan.

Juist daarom is het handig om geen geurspoor te leggen naar je huis.
Als een reu over jouw hek van 2m springt, zat hij thuis misschien ook achter een flink hek.
Waarom niet een beetje rekening houden met elkaar?


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: hond aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:49

Zo'n onzichtbare omheining zou bij jullie wel de oplossing kunnen zijn.
Dan blijft je erf vrij toegankelijk en kan de hond toch niet weg.
Je moet wel ergens een fysiek poortje voorzien waarlangs de hond naar buiten kan.
Hij moet nl leren dat hij de grens nooit mag oversteken. Een hond snapt niet dat je de stoom af en aan kan zetten en je moet hem niet leren te proberen of het wel of niet werkt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, Emese_Flower, Sintara en 47 bezoekers