hond aan de wandel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:17

Tinkermuts schreef:
TS schrijft dat ze in buitengebied woont. Daar is het (althans bij ons) een ongeschreven regel dat je een loopse teef op je eigen terrein houdt. Kwestie van niet alle reuen, ook die achter een hek zitten of aangelijnd zijn, op te jutten.
Dus het onverantwoorde komt wel een beetje van 2 kanten.


Ik woon ook in een buitengebied maar die regel heb ik nog nooit van gehoord.
Zou toch wat zijn dat je je loopse teef niet meer uit kan laten, bij mij mag er echt in de tuin of om het huis geplast en gepoept worden, gewoon uitlaten.
Ik vind de taak van het baasje om een reu op te voeden, dat kan gewoon hoor.[/quote]
Daarnaast ken ik zat mensen die lekker wandelen in het buitengebied. Dus rare ongeschreven regel waar ik nog nooit van heb gehoord


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:25

Sclimpre schreef:
beatje schreef:
Dit is echt de grootste onzin ooit. Bij mij kwamen reuen uit de buurt over mijn 2 meter hoog hekwerk heen achter mij teef aan.

Juist daarom is het handig om geen geurspoor te leggen naar je huis.
Als een reu over jouw hek van 2m springt, zat hij thuis misschien ook achter een flink hek.
Waarom niet een beetje rekening houden met elkaar?

Nou volgens mij is het dus andersom. Nogmaals er lopen zat mensen ook in het buitengebied met hun loopse teef. Dus nee reuen gewoon op eigen erf houden en geen verplichtingen richting een loopse teef opleggen omdat iemand zijn reu niet op eigen terrein kan houden

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:11

Pauline schreef:
Nikass schreef:
Een angstige hond castreren is een heel slecht idee. Ik hoop dat het nog niet gebeurd is en dat je het niet laat doen!!

Natuurlijk is bokt weer reuze verontwaardigd over een loslopende hond. Maar die hond blijft al vier jaar netjes op het erf, dus ts had niet aan zien komen dat hij ineens van gedachten is veranderd :) en de eerste keer denk je dan dat het een incident is en ga je niet meteen je erf omheinen voor duizenden euro's.
Want die heb je misschien niet direct op voorraad ;)

Ook ik woon in het buitengebied en er loopt hier af en toe wel eens een hond los. Dat kan wel eens gebeuren, want er zit wel eens een gaatje in een hek of een kind let niet goed op of verzin maar een reden. Lig ik daar wakker van? Nou nee.

Voor ts zelf is het vervelender want ze maakt zich zorgen om de drukke weg. Dus ts, ik zou proberen een gedeelte van het erf af te zetten. Liefst een hek en anders stroom, al word ik van dat laatste zelf nooit zo blij.
Mijn honden hebben overigens ook de mogelijkheid om het erf af te lopen als ze dat willen. In principe doen ze dat nooit, maar ja, eens zou de eerste keer kunnen zijn :j
Dus ja een betere omheining staat nog op de planning, maar zoiets is behoorlijk kostbaar.

Succes met je hond ts. Ik zou je willen aanraden om het boek "kijk eens naar je hond" van Monique Bladder te lezen. Daar kun je veel leren over omgaan met emoties en angst bij honden.
Wel moeilijk dat je hond voer niet als beloning ziet. Ook geen versvoer? Als straathond lust hij misschien wel stukjes pens of kaas of zalm?

Edit: als jij met je loopse teef aan de lijn wandelt en je laat haar tegen je zin in dekken door een loslopende reu, wat voor baas ben je dan?

Waarom is een angstige hond castreren een slecht idee?

Bij reutjes is de kans groot dat ze onzekerder worden. Bij een angstige hond juist iets wat je liever niet ziet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, MiSzNiTa en 39 bezoekers