hond aan de wandel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:21

Ik vraag mij af van welke stichting deze hond komt en of ze wisten dat jij de hond zo zou houden. Ken geen stichting die het ok zou vinden als een ex straathond als erfhond gehouden zou worden.. Is toch logisch dat zo´n hond lekker op pad gaat als die mogelijkheid er is? Dat is die immers gewend. Mooi stuk voor de hond afzetten, zodat die ook een buitenruimte heeft.



Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:23

Sclimpre schreef:
Zoe_97 schreef:
Dan ga je gewoon 3 weken niet wandelen? Dat is toch echt van het gekke dat ik mijn hond in basisbehoeftes tekort moet doen omdat iemand anders zijn hond niet op het erf kan houden?

Het gaat niet alleen van iemand die zijn hond niet op het erf kan houden. Een loopse teef laat een geurspoor achter overal waar ze komt. En reuen reageren daar op. Echt niet leuk voor de eigenaar van een reu.
Onze huidige hond is 1x loops geweest. Nadat het gedaan was hebben we nog een week reseve genomen en dan terug gaan wandelen. Midden in een bos in de Ardennen kwam er plots een reu aangerend en hop, erop. Reu er af geplukt en toen kwam zijn baasje aangerend. Excuseerde zich en snapte niet waarom zijn reu plots niet meer luisterde. Wij wel... uitgelegd dat onze hond loops geweest was, dat we dachten dat het over was maar blijkbaar nog niet. Man was not amused en terecht. Op onze beurt excuses aangeboden en dan kon hij er terug om lachen.
Hond 2x/jaar minstens 3 weken thuis houden is imo de consequentie van een intacte teef te hebben.
Zo niet heb je vroeg of laat prijs.

Sneu voor jouw hond.. toch knap dat ik in de 10 jaar dat ik intacte teefjes heb, nog nooit zoiets heb meegemaakt en nee ik woon niet in the middle of nowhere. ;) Die gaan gewoon lekker wandelen tijdens de loopsheid, aangezien ze ook gewoon hun beweging nodig hebben en lekker op pad willen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, Zoolgangster en 29 bezoekers