hond aan de wandel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:46

Die mening deel ik hoor, hier loopt ook wel eens een hond rond te banjeren, ook intact.
Loopt achter iedere teef aan en ook achter onze reu aan die dat echt niet ok vind, ongelooflijk irritant.
Dus begin eerst om hem op je terrein te houden en zo'n stroomdraad zou een oplossing kunnen zijn.


Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:04

TS schrijft dat ze in buitengebied woont. Daar is het (althans bij ons) een ongeschreven regel dat je een loopse teef op je eigen terrein houdt. Kwestie van niet alle reuen, ook die achter een hek zitten of aangelijnd zijn, op te jutten.
Dus het onverantwoorde komt wel een beetje van 2 kanten.[/quote]

Ik woon ook in een buitengebied maar die regel heb ik nog nooit van gehoord.
Zou toch wat zijn dat je je loopse teef niet meer uit kan laten, bij mij mag er echt in de tuin of om het huis geplast en gepoept worden, gewoon uitlaten.
Ik vind de taak van het baasje om een reu op te voeden, dat kan gewoon hoor.


Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:18

Serieus.....echt no way dat ik dat zou doen.
Nu heb ik een reu maar die is zo opgevoed dat hij dat niet doet en als je je reu niet onder controle kunt houden houd je hem aan de lijn.
Op de IPO club lopen de loopse t c n gewoon examens, reuen h bben daar niet op af te gaan

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:50

Idd elvirakelan, ik woon al lange tijd in buitengebied en wandel altijd met m'n honden, moet er niet aan denken dat ze de tuin niet uit mogen.

Gemiste kans idd kabayo, beter om mee om te leren gaan dan alles te ontwijken.

Ik denk dat er best buitenlandse hondjes zijn die wel honkvast zijn, het is natuurlijk ook heerlijk voor een hond dat ze lekker over het erf kunnen struinen maar na 1 x weglopen zou ik me er echt niet meer ok bij voelen om hem los te laten,buiten het lastig vallen van andere mensen en honden wil je toch niet dat ie onder een auto loopt, verschrikkelijk voor de hond maar ook voor de bestuurder die er misschien ook niet zonder kleerscheuren uit komt.
Goed dat je de hond nu wel vast houd.
Zou een invisble fence niet wat zijn?

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:22

Ik snap jou nikass, iedereen duikt er idd flink op.
Maar als ik naar mijn hond kijk, die is niet echt sociaal tegen andere reuen die opdringerig zijn.
Ik wandel op rustige plekken, heb altijd iets bij me om om te doen mocht het drukker worden, zit aan de lijn.
Loop juist op rustige plaatsen wat aanlijngebied is zodat ie niet altijd met een korf om hoeft te lopen en lekker een bal in z'n bek kan hebben.
En dan komt er zo'n loslopende reu aan die vervelend is zonder baas erbij, mijn hond moet gestraft worden omdat hij de Sjaak is als hij wel hap zegt.
Dat is gewoon echt super vervelend.
Ik heb begrip dat het een keer kan gebeuren maar meerdere keren gaan er bij mij niet zo goed in omdat ik echt een probleem heb als m'n hond het zat is.
Daarnaast heb ik in het verleden ook Husky's gehad Waarvan er een keer 1 uit de afgezette tuin is ontsnapt, rende tussen een kudde schapen, niet gebeten maar uiteraard is dat niet ok natuurlijk, hij is neergeschoten door de politie, wel ternauwernood overleefd, maar het gevecht wat je dan moet leveren om je hond terug te krijgen gun ik echt niemand, wat een verdriet is dat.
Hondje van m'n beste vriendin liep altijd wat rond, totdat ie schrok en de weg opsprong, onder een auto voor de ogen van haar kinderen, dat is verschrikkelijk.
Dus dat je hond een keer wegloopt kan gebeuren maar probeer het daarna dan ook te voorkomen, een ongeluk zit in zo'n klein hoekje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 35 bezoekers