hond aan de wandel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:40

Citaat:
Maar nu is hij gewoon binnen 10 tellen weg. Hij loopt het erf af en gaat aan de wandel door de buurt, steekt zelfs een redelijk drukke weg over. Meestal is hij gewoon met een half uurtje weer terug, maar doordat hij die weg oversteekt maken we ons zorgen (straks wordt hij aangereden, of veroorzaakt hij een ongeluk). Hij pakt nooit dezelfde route, loopt dus soms linksaf ergens heen, andere keer rechtsaf elders heen. Meestal pak ik de auto, rijd een ronde en vind hem dan ergens langs de kant.

Sorry, maar 'meestal'? Ik begrijp niet dat je die hond überhaupt steeds weer zonder toezicht buiten laat en het zo vaak laat gebeuren :? . Levensgevaarlijk voor hemzelf, voor het verkeer en dan is het ook nog eens een intacte reu...

Zet op zijn minst een deel van het erf/tuin deugdelijk af en laat hem daarbuiten niet meer zonder toezicht. Verder kun je proberen of hij zich door stroomdraad tegen laat houden (uiteraard wederom onder toezicht) en anders e-fence (heel goed aanleren) of fysieke omheining.

koeien op de weg...


GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:37

Nikass schreef:
ts dr hond is nu drie keer het erf afgegaan

Tuurlijk... TS schrijft dat hij meestal met een half uurtje weer terug is, dat hij nooit dezelfde route pakt en hij loopt dus soms linksaf ergens heen, andere keer rechtsaf elders heen. En ze zegt: ''Meestal pak ik de auto, rijd een ronde en vind hem dan ergens langs de kant.''

Heel geloofwaardig dat hij nog maar drie keer weg is geweest als je bovenstaande dikgerukte termen gebruikt. Hij loopt bijvoorbeeld soms linksaf... haha, dat was één van de drie keer dan :') ?

Maar goed er zijn een hoop tips gegeven waarvan ik de belangrijkste vind dat TS het in elk geval niet meer moet laten gebeuren. Een keer kan gebeuren inderdaad maar dan moet je ook gewoon je maatregelen treffen.

koeien op de weg...

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:44

Nikass schreef:
Ik zou te ongerust zijn als het mijn hond betrof.

Ik ook! De mijne is één keer weggelopen (was zelf even in het bos gaan wandelen en kwam na een hoop roepen weer blij op huis aan) en toen heb ik direct maatregelen genomen zodat het niet nog een keer kon gebeuren. Want hij kan aangereden worden, zelf schade veroorzaken of zich hinderlijk gedragen (bij mensen/andere honden/...) dus dat wil ik allemaal niet. En dan woon ik heel rustig maar toch wil ik het risico gewoon niet lopen.

koeien op de weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 96 bezoekers