Medium/dierenfluisteraar

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:17

Kuggur schreef:
Relaxed schreef:
Sorry voor de vage titel, maar op bokt zit iemand die volgens mij dieren kan lezen, vanaf een foto? Welke bokker is dit?

Wie heeft hier ervaring mee? Ik kan me een topic herinneren van een vermiste kat..

Nee, dat kan niemand. Er zijn wel mensen die geloven dat ze dat kunnen, maar dat is iets anders.

_/-\o_

Schoentje, kerstmuts en [o]


oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:21

Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt. Daarnaast vind ik internet readings over dieren helemaal niet fijn werken, maar dat is mijn visie.

Is het zo vreemd als mensen om bewijs vragen als je zelf beweert over toverkracht te beschikken? Lijkt mij heel gezond als men daar een 'eerst zien, dan geloven'-houding naar heeft.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:53

Kuggur schreef:
Oomens, mijn ervaring is dat een dergelijke sceptische houding als grove en persoonlijke belediging wordt opgevat.

Mijn opmerking is absoluut niet op één specifieke persoon gericht. Iedereen die beweert persoonlijke geheimen, verborgen boodschappen en actuele mededelingen van allang overledenen uit belichte zilverzouten op een filmpje (of de moderne opvolgers ervan, kleurenfilm en digitale foto's) te kunnen halen, zou erop moeten rekenen dat mensen dat niet zomaar aannemen. Waarom zou je dat niet hoeven bewijzen (zeker als je het ook nog eens als een, al dan niet betaalde, "dienst" aan anderen aanbiedt)? Iedereen die bijvoorbeeld aanbiedt mensen op zijn bezemsteel door de lucht te vervoeren, om eens iets vergelijkbaars te noemen, mag toch ook verwachten dat eerst maar eens voor te moeten doen?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:12

marleen_usar schreef:
Oomens als je iemand in huurt voor bijvoorbeeld een klus of iets dan weet je toch ook nooit precies hoe die persoon werkt? Of moet die persoon eerst een dag komen klussen zo dat kan zien hoe hij werkt?

Met het verschil dat het bij een loodgieter wel mogelijk is dat hij daadwerkelijk kan wat hij beweert te kunnen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:58

Askja schreef:
Mooi dat het werkte.
Maar wat werkte er precies, en hoe? Wat was de aard van de blessure?

Dit is typisch weer zo'n vaag voorbeeld waar je qua interpretatie alle kanten mee op kunt (bij de weg, wie zegt dat de blessure niet gewoon vanzelf is hersteld, dat gebeurt vaker, alleen zijn veel mensen te ongeduldig om dat af te wachten). Kom dan svp met een concreter verhaal.

Overigens, wat heeft de mededeling dat het om een (prijzig!) paard gaat voor meerwaarde in deze context?

Ik verkoop druppeltjes tegen verkoudheid. De meeste gebruikers merken binnen twee weken een duidelijke vermindering van hun klachten! Kost maar een paar euro exclusief gebruik van uw waterkraan en etikettenprinter.
Als je het niet gelooft, probeer het maar eens*.

*En bedenk dan vooral niet dat bij de meeste mensen die die druppels niet gebruiken, de symptomen van verkoudheid ook binnen twee weken over hun hoogtepunt heen zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:18

ElskaIsland schreef:
Sceptici zijn alleen te overtuigen als ze t zelf zien/meemaken.

Nee, juist niet. Eigen ervaringen en de interpretaties daarvan zijn zo onbetrouwbaar als wat. Ik schat die van mij daarom ook niet veel hoger in dan die van een ander.
Voor fatsoenlijk bewijs moet je zo ver mogelijk blijven van ervaringen en anekdotes.
Kom maar met een deugdelijk en methodologisch goed onderzoek. Dáár overtuig je sceptici mee.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:25

CharleyT schreef:
marleen_usar schreef:
Ik kreeg ooit een vraag via bokt, een ernstig kreupel paard waar de veearts geen raad mee wist. De eigenaar zou er nooit meer op kunnen rijden, en misschien dat hij na een jaar weer een beetje kon lopen. Ik heb het paard op afstand geholpen en toen na 2 weken de veearts kwam liep het paard in de wei.

Hij kwam aan gegalopeerd en hij kon zijn ogen niet geloven, hoe is dit mogelijk vroeg hij? Misschien leest de eigenaar mee en wil ze hier op antwoorden.


Een vraag: is het in jouw kringen gebruikelijk dat de afspraak met de klant 'No Cure No Pay' is?
Doet de behandeling niet wat het zou moeten doen, geld terug/hoeft niet te betalen, of ben je gewoon je geld kwijt, wel of geen succes?

En hoe zit het wanneer én de 'diagnose' én de beoordeling of een behandeling succesvol was, beide op gebakken lucht gebaseerd zijn? Je kunt natuurlijk altijd bij een gezond paard een 'diagnose stellen' en die 'succesvol behandelen', terwijl er in feite nooit iets aan de hand is geweest.
Een beetje zoals een louche tandarts die bij iedere nieuwe patiënt wel een paar gaatjes vaststelt die zijn collega eerder gemist zou hebben, en die vervolgens netjes uitboort, vult en factureert, zonder dat de gaatjes in kwestie ooit hebben bestaan.
Hoe voorkom je dat dat laatste gebeurt in een sector waarin geen inspectie, intern toezicht of duidelijk afdwingbare integriteitsregels zijn? Hoe dwing je af dat men geen fopbehandelingen in rekening brengt wanneer je per definitie de fopbehandelingen niet kunt onderscheiden van de oprecht bedoelde behandelingen?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 06:02

Cayenne schreef:
Ik vind het vooral veelzeggend dat we geen antwoord krijgen op serieus gestelde vragen hier aan mensen die beweren een gave te hebben.
En dat gebeurt eigenlijk in alle topics.

Misschien vindt men "dat moet je maar gewoon aannemen, het is een gevoel" ook een echt antwoord? Wel handig trouwens. Je kunt zo beweren dat je een gave hebt, en als iemand je niet zonder meer gelooft dan ligt het probleem bij diegene.
Btw. ik kan objecten vlam laten vatten door ernaar te kijken. Echt. Geloof mij maar gewoon, want ik heb even geen zin om me te bewijzen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:46

Askja schreef:
_kajo_ schreef:
Jullie hebben geen ervaring slechts een mening. Een mening die niet zal veranderen omdat er geen wetenschappelijk bewijs geleverd gaat/kan worden. Maar dat is vaak het probleem bij 'ergens in geloven' en dat is ook helemaal niet erg. Maar laat een ander die er wel in gelooft dan in zijn/haar waarde.
Werkelijk?
Ik heb deze alinea een paar keer doorgelezen en sta nog steeds sprakeloos.

Ergens maar in moeten geloven, zou nooit het enige criterium voor effectiviteit van je dienstverlening moeten zijn. Als iemand gelooft dat hij geholpen is terwijl dat feitelijk niet zo is, dan is dat zeker niet voldoende om te mogen stellen dat je hem geholpen hebt.

Ik kan bijvoorbeeld best zeggen dat ik paspoorten verkoop, en mensen dan een mooi zelfgemaakt stukje papier geven. Met de insteek van _kajo_ is dat geen enkel probleem, zolang ik mijn slachtoffers maar kan laten geloven dat ze echt geholpen zijn. Feit blijft echter dat ik mensen gebakken lucht verkoop terwijl ik ze wijsmaak dat het geen lucht is. Is dat minder erg als mijn oplichting goedkoper is dan wat sommigen van mijn collega's vragen? Of als ik ook mijzelf heb wijsgemaakt dat mijn paspoorten echt zijn?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:10

ElskaIsland schreef:
Vraag je ook je geld terug als de dierenarts het fout heeft, of langer moet zoeken naar een juiste diagnose?

Ten eerste kán een dierenarts daadwerkelijk aantoonbaar iets. Ten tweede mág een dierenarts ook echt een diagnose stellen. En een ongediplomeerde fotojomanda niet.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:56

marleen_usar schreef:
De openingspost nog maar een keer gelezen, wie kan er dieren lezen?

Goed. Terug bij het onderwerp.
Wie kan dit? Aantoonbaar. En dus niet: "wie maakt zichzelf en (betalende) anderen wijs dit te kunnen?"
Ik denk dat er bar weinig zijn die daar "ja, ik" op kunnen zeggen. Maar ik word graag van het tegendeel overtuigd. Ga je gang.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:28

essiesilly schreef:
oomens schreef:
Goed. Terug bij het onderwerp.
Wie kan dit? Aantoonbaar. En dus niet: "wie maakt zichzelf en (betalende) anderen wijs dit te kunnen?"
Ik denk dat er bar weinig zijn die daar "ja, ik" op kunnen zeggen. Maar ik word graag van het tegendeel overtuigd. Ga je gang.



als antwoord op je vraag wie dit kan
https://www.wendyscholten.nl/2016/05/06 ... t-paarden/

Ik lees hier alleen maar iemand die geïnterviewd wordt over datgene wat ze zelf zegt/denkt te kunnen en iemand die daar zijn eigen subjectieve ervaring als losstaande anekdote bij vertelt. Misschien heb ik je link niet goed gelezen, maar waar staat precies aangetoond dat ze ook daadwerkelijk de gave bezit die ze pretendeert te bezitten?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:43

essiesilly schreef:
ik denk dat "gelovers" het nut niet inzien van zich te bewijzen of het overtuigen van "sceptici" en daarom dus geen onderzoeken op gaan zetten. Wat heeft het voor zin vraag ik me dan af.

Dat heeft ook helemaal geen nut zolang je genoeg goedgelovige betalende slachtoffers weet te bereiken. Als je als kwakzalver geen tekort aan klanten hebt, waarom zou je dan überhaupt tijd en moeite in fatsoenlijke onderbouwing gaan steken?
En heb je wel graag meer klanten, dan kun je veel makkelijker wat loze of dubieuze claims uiten in een gezelschap van toch al gelijkgestemden. Komt er dan een keer iemand die doorvraagt, dan kun je altijd roepen dat je daar niet op zit te wachten omdat die je handel verpest.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:17

ElskaIsland schreef:
Dus als de energie niet meetbaar is, bestaat deze niet? Dat is niet zo. Hij is niet te manipuleren, want een dier zegt wat hij wil, dat verzin je niet zelf. Ik zou t zelf eens proberen. Dan zou je ontdekken dat die energie voor 100% bestaat.

Houd eens een bal omhoog in het zicht van een labrador, en je ziet hoe makkelijk te manipuleren is wat een dier wil. Of toon eens een enigszins konijnvormige knuffel aan een mannetjeskonijn.
Die wil hoef jij echt niet voor ze te verzinnen, maar je manipuleert hem wel. En je neemt hem waar. Vreemde energieën? Neuh, pure chemie in een klompje cellen. Zoals al het leven.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:23

Kuggur schreef:
En nu ga je ons vermoedelijk uitleggen waarom je je daartoe niet geroepen voelt....

Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd. Er is ook een markt voor kwakzalverij zonder onderbouwing. En zolang je vaag genoeg blijft en niet volledig op de stoel van een (dieren)arts gaat zitten, ben je volstrekt veilig voor welke vorm van tuchtrecht, inspectie of wat voor kwaliteitsbewaking vanuit een beroepsgroep dan ook.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:12

ElskaIsland schreef:
Askja schreef:
Je stelt eerder hierboven: 'Ik zou het zelf eens proberen. Dan zou je ervaren dat die energie voor 100% bestaat'.
Kun je concreet aangeven hoe wij dat zouden kunnen proberen? Bedoel je letterlijk zelf die energie voelen, of een medium/reader inschakelen? Ik wil het best zelf kunnen voelen als jij mij kan uitleggen hoe dat werkt.


Goed gronden, jezelf beschermen en dan voelen, in gedachten contact leggen met een bepaald dier, even simpel gezegd. Hier gaat veel oefening aan vooraf.
Let wel, je kunt ongewenste gasten krijgen als je jezelf niet goed beschermt. Klinkt mysterieus, maar op deze ‘frequentie’, ga je letterlijk open staan en dat trekt e.e.a. Aan. Ik zeg wel, probeer het, maar ik zou dat wel begeleid doen ivm wat ik hier beschrijf.

Wat bedoel je steeds met dat 'gronden'? Is het voldoende om een metalen waterleiding of de aarddraad uit je stopcontact vast te houden? En betekent dat dat het om een vorm van elektriciteit gaat? Zo ja, hoe stroomt die door een foto en wat is de spanningsbron?
En op wat voor frequentie doel je? In welk bereik zit die ongeveer? Voor welke banden ben je (het) gevoelig(st)?

En wat bedoel je concreet met 'positieve energie'? Ik ken die uitdrukking alleen maar in overdrachtelijke zin.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:35

ElskaIsland schreef:
Gronden, betekent letterlijk geaard zijn, in je lijf en niet in je hoofd. Contact met de aarde, bewust. Het heeft niets met electriciteit te maken. Ken je de energiebal? Paar keer flink in je handen wrijven, tot ze warm zijn en iets tintelen, dan je handen naar elkaar brengen, dan voel je letterlijk energie.
Positieve energie, als in karma? En negatiefs: Murphy’s LAW?
Ik wil je in een pb alles uitleggen.

Je schrijft vaak het woord 'letterlijk', maar het komt op mij nogal figuurlijk of metaforisch over. Is het echt niet concreter te omschrijven wat je bedoelt?

Je kunt 'gronden' wel vervangen door 'aarden', maar dan vind ik het nog steeds lastig te begrijpen als het niet helderder te definiëren is dan dat. Hoe kan het uitmaken voor die aarding of je bewust of onbewust de grond aanraakt? Is het allerbelangrijkste niet gewoon dat er een enigszins geleidende verbinding tussen jou en een neutraal geladen object bestaat? Zolang er geen dikke rubberen zolen tussen je voeten en de grond zitten, zal het verder weinig uitmaken of je wel of niet bewust merkt dat je de grond raakt, toch?
En hoe kan het zoveel verschil maken of je met je hoofd of andere lichaamsdelen contact maakt? Geleidt de hals zo slecht energie of ligt dat ergens anders aan?
Ik snap het helaas echt niet. Ook nog niet over wat voor energievorm het gaat, trouwens.
Het ene moment lijkt het eerder om iets electromagnetisch te gaan, maar het volgende moment lijkt het weer eerder gewoon om warmte/thermische energie te gaan.

Zie bijvoorbeeld ook jouw voorbeeld met het handenwrijven. Dit fenomeen is perfect sluitend te verklaren zonder een hypothetische onbekende energievorm erbij te betrekken. (Wrijven: bewegingsenergie wordt omgezet in warmte -> temperatuur loopt lokaal op -> oppervlak straalt meer infraroodstraling uit -> verschil wordt gedetecteerd in de tegenoverliggende hand)
Wat maakt dit voor jou dan toch een goed voorbeeld om die andere energievorm mee aan te tonen?

Tot slot: karma zegt mij verder ook vrij weinig concreets. Ik weet dat veel mensen erin geloven, maar wat het nu precies is, hoe het zou werken en óf het überhaupt iets is, dat heb ik nog steeds niet overtuigend uitgelegd gezien.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:48

Askja schreef:
Ik misken jouw ervaring ook niet Elskalsland. Ik plaats alleen vraagtekens bij de betekenis die jij eraan geeft.

Dat dus. En dat ligt niet (volledig) aan Elskalsland. Ook als het de ervaring van iemand anders, inclusief mijzelf zou zijn, hoop ik dat mensen er voldoende vraagtekens bij zouden plaatsen. Daarvoor zijn losstaande ervaringen nu eenmaal te subjectief. Iedere ervaring is een interpretatie van de werkelijkheid, en iedereen kleurt wat hij waarneemt op zijn eigen manier in.
Één enkele ervaring waarbij de omstandigheden niet of slecht gedocumenteerd zijn, en waarbij de grens tussen feit, waarneming van dat feit en interpretatie van die waarneming ontzettend vaag is, zou nooit de basis voor conclusies mogen zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:08

superpony schreef:
Maar voor ik geloof dat het komt dan meer dan tussen hemel en aarde wil ik toch specifiek weten wat dat dan heeft veroorzaakt.

In een wichelroede geloven en zeggen dat zoiets echt meet, is geen bewijs.

Kom gewoon met echte voorbeelden, manieren van werken etc etc.

Dat is nog niet eens nodig zelfs.
Een mechanisme dat de werking verklaart, is leuk, en op termijn ook vanzelf te verwachten, als maar eerst aan de allerbelangrijkste stap is voldaan: overtuigend aantonen dát een bepaald effect of een bepaalde werking bestaat. De vraag hóe dan, die kan later altijd nog beantwoord worden.

We hebben het bijvoorbeeld ook duizenden jaren moeten doen zonder sluitende verklaring voor het mechanisme dat achter de bliksem zit, maar dát bliksem daadwerkelijk bestaat en allerlei effecten heeft, dat was inmiddels onomstotelijk.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:36

anjali schreef:
Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.

Bedoel je daarmee dat het hetzelfde is als stofwisseling? Dus datgene wat maakt dat virussen traditioneel niet tot het leven worden gerekend en bijvoorbeeld bacteriën wel?

Interessante stelling. Is er dan volgens jou één ziel per cel? Of één voor alle cellen van een organisme samen? En hoe werkt dat dan bij kolonievormende eencelligen? Één ziel per bacterie, behalve als ze samen in een matrix liggen en een biofilm vormen? Één ziel voor een hele spons, maar die verveelvoudigt zich ineens tot talloze zielen wanneer je de spons door een zeef fijnwrijft? Bedoel je dat?
En als we naar de mens kijken, verdwijnt die ziel al wanneer de 'eigenaar' klinisch dood is, of pas als de laatste cellen dood zijn?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:27

poes schreef:
Het gaat niet om het niet helpen maar om de communicatie en die is alvast niet professioneel. Schept geen vertrouwen.

Wie zegt er dat ze niet alvast via handoplegging op een profielfoto heeft doorgeseind dat het wat later wordt? Als medium staan je natuurlijk andere kanalen ter beschikking dan enkel die welke wij simpele zielen kunnen meelezen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:24

ElskaIsland schreef:
Iedereen wil maar bewijs. Dat krijg je pas, als je het ervaart...

Dan heb je een nogal aparte definitie van bewijs. Als er iets subjectief en onbetrouwbaar is, dan is dat de eigen ervaring wel, en de interpretatie die daaraan gehangen wordt is zo mogelijk nog erger.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:37

Askja schreef:
Wat is een huisreiniging?

Stofzuigen, dweilen, stoffen, ramen lappen...

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:16

Askja schreef:
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Wat voor verkeerde energieën moet ik dan aan denken? En hoe stel je concreet vast dat ze weg zijn?

En nog belangrijker, hoe stel je vast dat ze er eerst wel waren.
Ik kan ook wel geld vragen om de tijgers uit iemands huis te verdrijven. Daar ben ik erg goed in, en ik doe het ook vaak gratis voor mensen. Mijn behandeling is heel doeltreffend: meestal als ik ergens wegga zijn er helemaal nergens in dat huis meer tijgers te bekennen.

Voor de liefhebbers heb ik trouwens ook nog neutronenkorrels tegen scheurgras in de aanbieding, mocht dat iemand nog wat zeggen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:35

Kuggur schreef:
oomens schreef:
Mijn behandeling is heel doeltreffend: meestal als ik ergens wegga zijn er helemaal nergens in dat huis meer tijgers te bekennen.

"Meestal"?... _O-

Dat heet indekken. Voor je het weet kom je ergens waar daadwerkelijk tijgers zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers