Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:05

Relaxed schreef:
Sorry voor de vage titel, maar op bokt zit iemand die volgens mij dieren kan lezen, vanaf een foto? Welke bokker is dit?

Wie heeft hier ervaring mee? Ik kan me een topic herinneren van een vermiste kat..

Nee, dat kan niemand. Er zijn wel mensen die geloven dat ze dat kunnen, maar dat is iets anders.


Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:55

Relaxed schreef:
Misty, ik ben er ook vrij nuchter in, maar baadt het niet dan schaadt het niet

Niet helemaal waar. Te eerste kost een dergelijke "dienst" je geld.
Ten tweede, ze naaien je, al dan niet opzettelijk (ik vermoed dat vele van dergelijke tovenaars werkelijk in hun eigen bovennatuurlijke talenten geloven) een oor aan, wil je je daar aan blootstellen?

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:34

Tuurlijk, jouw feestje en jouw geld.
Maar het blijft me verbazen hoeveel mensen (met name als ze zichzelf als "nuchter" karakteriseren) anno 2019 nog in magie geloven. Maar misschien heeft het met de bokt demografie te doen, het schijnt hier gangbaarder te zijn dan in andere kringen die ik ken.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:19

Altijd die weer rare aanname dat "meningen" allemaal even valide zijn.....

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:26

bigone schreef:
Ik ben zo’n ongelovige Tomas. Maar hebben iemand in de familie gekregen die, toen ze voor de eerste keer bij ons was, ook meeging naar de paarden. En daar heeft ze dingen gezegd waardoor ik mijn mening flink heb moeten bijstellen . En nee, ze kon mijn wenkbrauw beweging niet zien want ze stond met de rug naar me toe. Ze heeft me met een aantal zaken geholpen en zat er behoorlijk dichtbij. En familie dus zal ze veel gehoord hebben? Nee ze had toen nog maar een maand een relatie met neef en die spraken we bijna nooit.

Ik hoor hier op bokt en ook op andere plekken vaak dit soort ervaringen. En een ervaring is een ervaring, tenslotte waarom zou Bigone liegen, ik geloof haar wel.
Maar dit maakt niet dat ik in dit soort fenomenen geloof, simpelweg omdat mediums als ze aan een verifieerbare toets worden onderworpen zonder uitzondering falen.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 02:02

"Wij paranormaal begaafden".... _O-
Niet negatief hoor, slechts zeer geamuseerd, dank daarvoor.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:41

Oh, dat hindert niks hoor, "nut" was niet echt waar ik op doelde met mijn opmerking. Ik dacht dat iemand met jouw gaven dat wel zou hebben opgepikt....

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:41

Ah, ook van de partij. Had inderdaad óók een hoog amusementsgehalte die agorofobie reading die jij eens in een discussietopic over dit onderwerp deed. Een indrukwekkende demonstratie van hoe "paranormaal begaafden" te werk gaan. Ook praktisch te analyseren.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:52

Ach, mensen die zich als "hooggevoelig" definieren zijn vaker dan niet met name overgevoelig. Speciaal voor kritiek.
Wee je edele gebeente als je het waagt vraagtekens te zetten bij mensen die in principe en absurd genoeg beweren dat ze kunnen toveren.
De agorofobie verwijzing sloeg op een demonstratie van Marleen hier op bokt waarvan heel simpel de cold reading methode was aan te tonen. Toen ik haar daar op wees, compleet met statistische onderbouwing, werd in alle toonaarden gezwegen.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:05

Ik accepteer de validiteit van jullie claims niet, en die zijn toetsbaar.
En heel wat minder dramatisch dan dat ik jullie als personen niet zou accepteren.
(Ik ben overigens een "hij", en zal grapjes over het niet aanvoelen dáár van maar achterwege laten, jullie zijn zó makkelijk te beledigen...)

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:12

Haha, dacht je dat die onverwacht kwam, wat een zwakte bod...De termen worden hier op bokt door elkaar gebruikt. Ja ik wéét dat er een wat omstreden psychische diagnose "hooggevoelig" is, maar dat is niet relevant voor de discussie over paranormale gevoeligheden. Ik gebruikte die term ook niet in het verband waar jij zo enthousiast op springt.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:22

Amandavd schreef:
Kuggur schreef:
Haha, dacht je dat die onverwacht kwam, wat een zwakte bod...De termen worden hier op bokt door elkaar gebruikt. Ja ik wéét dat er een wat omstreden psychische diagnose "hooggevoelig" is, maar dat is niet relevant voor de discussie over paranormale gevoeligheden.


Het is niet omstreden, allang niet meer. Get your facts straight. Jij brengt hooggevoeligheid in de discussie, dus daar reageer ik op. Blijf vooral strooien met vervelende opmerkingen om zo reacties uit te lokken bij mensen.

Tuurlijk joh, en het heeft niets te maken met het niet inhoudelijk kunnen reageren op mijn berichten...
Sleutelwoord; toetsbaarheid.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:37

Ah, wel het was weer vermakelijk.
Ik verwachtte niet veel wat betreft inhoudelijke discussie. Begrijpelijk natuurlijk, als je een zo irrationele positie inneemt kun je daar natuurlijk weinig rationeels over melden.
Dus je zo beledigd mogelijk opstellen, luid kakelen dat je "gepest" word, de andere partij een "dramaqueen"noemen ( toegegeven, ik kan de ironie wel waarderen) en variaties zijn dan de enige manieren je beweringen te verdedigen zonder op het gladde ijs van "onderbouwing" te belanden.
Mijn enige teleurstelling is dat de "respectloos", of nog beter "geen respect voor mijn geloof/mening" voorbij is gekomen...

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:45

Oh, vertel eens, wat moet ik precies onderbouwen?

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:11

En dat klopt dus simpelweg niet.
Je zou gelijk hebben als het ging om een bewering als "ik geloof in god".
Maar dit is een héél andere stuatie; je beweert dat je over een gave beschikt, je kunt iets.
Dit is een eenvoudig toetsbare zaak; het is gemakkelijk aan te tonen of je wel of niet in staat bent dit soort claims waar te maken.
En de harde waarheid is dat geen enkele claim van paranormale vermogens deze toets doorstaan heeft.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:28

Uiteraard haak je af op dit punt in de discussie. Buiten afleidings-en vermijdingstactieken ( zie voorgaande berichten) heb je hier geen antwoord op.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:36

Dat mag hoor. Overigens, wist je dat ik eenhorens kan fokken?

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 01:19

poes schreef:
Ok maar dingen over het verleden van een dier bvb? Dat is toch helemaal prima te toetsen?
Of die keer dat iedereen dood paard ging traden en gek genoeg iedereen net dat punt niet hoorde: dat het dier er niet meer was.

Dat moet toch aan te tonen zijn?

Leeft het dier ja nee.
Wat vertelt het dier je over verleden?

Uiteraard zijn dit soort dingen prima te toetsen. Let maar eens op de reacties van gelovers in dit soort bovennatuurlijke capaciteiten; allemaal interessante smoezen waarom dat niet zou kunnen.

Zoals fotoreaders je van alles kunnen vertellen over de gezondheid (behalve natuurlijk verifieerbare aspecten daarvan), gemoedstoestand en karakter van je paard, maar niet in geval van een merrie of ze zwanger is. Of zelfs of het überhaupt om een ruin, merrie of hengst gaat.
Zodra de uitkomsten toetsbaar zijn scoren ze niet hoger dan toeval.

Maar wat weet ik? Ik doe tenslotte niets anders dan, en ik citeer, kakelen, drammen en ratelen.... _O-
En zoals onder fundi's zeer algemeen is geen enkele tolerantie voor een grapje....

Maar misschien is je opgevallen Poes, dat niemand ingaat op de argumentatie, ongeacht hoe je het brengt, en geloof me ook jij zult geen antwoord op je kritische vragen krijgen hier.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:18

Askja schreef:
bigone schreef:
Eenhoorn was voor Kuggur :D .

Oja, even vergeten dat die schapen en eenhoorns fokt. Met tölt nog wel (de eenhoorns dan).

Inderdaad, ik heb momenteel 6 eenhorens staan voor geïnteresseerden.
Ik heb goede hoop dat ik hier een prima doelgroep heb gevonden.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:31

Oomens, mijn ervaring is dat een dergelijke sceptische houding als grove en persoonlijke belediging wordt opgevat.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:37

marleen_usar schreef:
Klopt er zijn vaker van dit soort topics, beetje zinloos soms want het is een welles nietes ding.

Nee, dat is het niet. (Overigens, dit wél....)

marleen_usar schreef:
Ik wil het best vertellen maar er zijn veel succes verhalen ook hier op bokt. Misschien wil iemand met een positieve ervaring hier reageren.

De enige reading die ik van jou heb gezien op bokt ging over pleinvrees. Het was een schoolvoorbeeld van zg. cold reading.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:08

superpony schreef:
Bij readers zou het dan hetzelfde moeten zijn. Als zoveel mensen geloven in hun werk, gun het anderen dan ook.
Ik kan er nog steeds niet bij dat je dan geheimzinnig moet doen en het niet iedereen gunt om zonder medicijnen van problemen af te komen.

Ik denk dat je eens diep zo moeten nadenken over de redenen voor dergelijke geheimzinnigheid en onwil iedereen te behandelen...

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:38

Avalanche81 schreef:
Man :roll: waarom is een kritische blik en een advies om te testen op meetbare resultaten, iets kapot praten?
Als iets klopt, en waar is, kan het toch de toets der kritiek doorstaan? Waarom is dat iedere keer een reden voor felle reacties?

.

De reden daarvoor is overduidelijk. Juist omdat het de toets der kritiek niet kan doorstaan.
Daarom wordt op iedere kritiek, hoe beleefd en onderbouwd gebracht gereageerd alsof het een grove persoonlijke belediging betreft. (Laat stáán als je het waagt een grapje te maken...)
En dat alleen spreekt imo boekdelen.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:59

Avalanche81 schreef:
ElskaIsland schreef:
En het is niet te bewijzen, het is de energie. En hoe meet je die?

Energie is perfect meetbaar, daar zijn instrumenten voor.

Inderdaad. En als iemand beweert dat er energieën zijn die je kunt waarnemen en zelfs manipuleren, maar op geen enkele manier kan meten, en waarvan je de effecten op geen enkele manier kan voorspellen ( dat is in de grond de smoes waarme wetenschappelijk gezonde onderzoeksopzetten mee worden vermeden), dan bestaat de betreffende hypothetische energie simpelweg niet.
En de waargenomen fenomenen en effecten hebben een andere oorzaak. Suggestie en placebo effect imo de meest waarschijnlijke.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:52

ElskaIsland schreef:
Die ervaring is er, omdat energie de aandacht volgt... (dat is een feit) Iets wat je aandacht geeft, wordt ‘groter’. Als je met al je aandacht en intenties (dit train je) doet, ontstaat zo’n ervaring. Het is een kwestie van goed gegrond/geaard zijn, bij jezelf zijn (haast meditatief) en zo kunnen dit soort mooie dingen ontstaan. En sommige dingen lijken heel toevallig, maar als je dit vaker doet/ermee bezig bent, komen die ‘toevalligheidjes’ ook vaker voor en blijkt het echt geen ‘toeval’. En het is niet te bewijzen, het is de energie. hoe meet je die?

Je beschrijft hier heel treffend een proces van (zelf)suggestie, in principe een vorm van hypnose.
Je induceert een meditatieve toestand "met al je aandacht en intenties". De ervaringen, de perceptie in zo een geestestoestand produceer je zelf imo, en hebben geen relatie met de realiteit buiten je eigen verbeelding.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers