Je hond FYSIEK afstraffen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:12

Nee, zeker niet.
Ik ben eigenaar nummer 4 van mijn hond en ik weet van nummer 1 dat nummer 2 er niet zo lief voor was.
Eigenaar nummer 3 ken ik zelf en was er ook niet vriendelijk tegen.
Daardoor heeft ze een dergelijke angst als ze ook maar denkt dat je lichamelijk iets zou doen.
Ze plast dan ook van angst.
Ben niet zo van lichamelijk afstraffen omdat dit een beest dus (in het geval van mijn hondje zeker) kan traumatiseren in de toekomst.
Ze is lief maar heeft wel een aantal gedragspuntjes waardoor ik vaak moet zuchten maar stem correctie helpt vaak wel en als ik er knettergek van word dan stuur ik haar letterlijk naar de gang door te wijzen :')
Helpt ook goed, moet vaak even uit haar ‘bubbel’ komen om rustig te worden.
Ze is onderweg vaak agressief naar onbekende honden en krijgt dan een agressieve blafaanval.
Dan houd ik haar dichtbij me vast en praat tegen haar, soms houd ik haar nekvel beet maar ik draai of knijp nooit en doe haar geen pijn. Dat werkt gewoon écht niet

Ben wel van mening dat het per hond verschil maar zou een hond nooit pijn doen :)
Onze Jack Russel bij mij ouders heb ik weleens een zetje onder zijn kont ofzow gegeven en die beet in het begin makkelijk dus dan een tik terug maar nooit hard. Wel dat het indruk maakt

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)


LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:01

Mijn hond fixeert sowieso wel, als ik daarmee alles moet vermijden zit ze altijd opgesloten binnen.
Juist als ik situaties opzoek die haar uit der vel laten springen leert zij het pas.
De keren daarop gaat het steeds wat beter, als ik haar weg hou van alles heeft ze juist geen leven meer.
Laat haar bewust laat uit, omdat ik er dan weinig tegen kom (honden)
En anders zie ik dezelfde, dat gaat steeds beter en rustiger omdat ze weet dat anderen haar niets doen (ze mag wel ook geen fysiek contact hebben voor de veiligheid, dit gaat om passeren)
Die mensen snappen het ook na uitleg
Los luistert ze perfect zonder andere honden in de buurt dus ik zoek vaak een plek op waar ze even uit kan razen.
In het bos gaat ze vaak met een bekende hond van haar mee (als ze honden eenmaal kent gaat het vaak goed) zodat ze steun heeft.
Maakt veel oordovend lawaai maar gaat ook steeds beter.
Situaties vermijden helpt hier dus niet :)
Schooien doet ze ook echt gigantisch, dat Al van begin af aan en heb ik niet geleerd ofzow.
Met haar allergieën mag ze sowieso niets extras.
Ik duw of zet haar steeds een eindje opzij.
Tegen mij opspringen mag ze en doet ze alleen bij mij of goede bekenden... tsja het zij zo.
Heeft 2 jaar geen hond kunnen zijn en ben blij dat dr leven in zit

Hond met gebruiksaanwijzing .....


Overigens op stal zit een Hollandse herder die voorheen politiehond getraind was maar te angstig voor Dingen.
Die beet heel makkelijk, uit enthousiasme sprong ze in het begin vaak op en hapte dan in je gezicht.
1 x was dat goed raak bij mij en heb ik haar gigantisch op der donder gegeven en een flinke schop onder haar kont.
Lopen ook kleine kinderen rond en nu was ik het gelukkig maar stel 1 van hun...
ze heeft het echt nooit meer gedaan dus 1 x was voldoende.
Ze schrok maar deed duidelijk geen pijn :')
Wel was ik indrukwekkend.
Doe in zoiets bij mijn eigen hondje dan kan ik het vergeten
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 15-05-19 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Je hond FYSIEK afstraffen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:10

gelukkig ben ik in ieder geval niet agressief :')
Hoop niet dat je op mij doelt maar mijn hond is een product van eerdere fouten van mensen die ik mag oplossen :)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:54

KarmaChansy schreef:
LukieBradley schreef:
gelukkig ben ik in ieder geval niet agressief :')
Hoop niet dat je op mij doelt maar mijn hond is een product van eerdere fouten van mensen die ik mag oplossen :)


maar daar kies je vaak zelf voor :)

Anyway ik vind sommige mensen echt te ver gaan, bewust je dier slaan/schoppen of zoals de ts in een konijnenhok stoppen dat valt onder mishandeling.

ik heb zelf mijn hond ook wel eens in de nek gegrepen hoor maar echt hard schoppen of slaan dat heb ik nog nooit gedaan


Daar gaat het nu ook niet over :)
Geef meer aan dat sommige toch echt niet een doorsnee training nodig hebben

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, DemDeempel, Fair, Lau07, lina1998, Mjelleke, Mnoonn, Nymphe, ogidni, Pieneappel, shaddy82, sterregoud, Vecar en 93 bezoekers