Inpaktips Backpack rugzak?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
LaraCroft
Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-08 10:26

Heey,

ik ga over 2 weken een weekje naar Terschelling, en heb zo'n mooie backpack rugzak gekocht.

Nu heb ik werkelijkwaar geen idee hoe je zo'n ding het makkelijkste inpakt, dus vandaar dit topic.

Dus, hoe pak je zo'n tas in? Lijkt mij dat je rekening moet houden met gewicht van de spullen, welke dingen je het eerst nodig heb enz, en natuurlijk moet de tas dan ook nog fijn op je rug liggen/hangen.

Tevens moet ik een slaapzak en luchtbed meenemen, waar kan je die t beste inpakken?

Dus, wie heeft tips voor mij?

Alvast bedant, groetjes Sarah


R0X
Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:34

Ik ben ook erg benieuwd naar tips omdat ik volgend jaar naar Down Under vertrek!
Ik weet wel dat je zo weinig mogelijk mee nemen! al is dat vaak het moeilijkste ;)

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:50

Toen ik in Oz was had ik van die kleine plastic zakjes voor bv je ondergoed, sokken, enz..Dit is makkelijk met zoeken.. ondergoed ed liggen vaak onderop en met zo'n zakje heb je het snel te pakken. Ook deed ik mijn broekenn truien enz oprollen. Ze kreuken zo minder en het bespaart ruimte. Volgorde is maar net wat je zelf makkelijk vind maar het draagt t makkelijkst met het zware onderop.. Inpak ze.. ;)

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:54

Zware dingen onderop, en het beste zo inpakken dat het meeste gewicht tegen je rug aanzit, dus zodat de tas niet naar voren kan gaan hangen.

Show a little faith, there's magic in the night

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:11

Op internet zijn veel adviessites te vinden, gewoon even googelen.
Zou je wel een luchtbed meenemen? Die zijn erg zwaar, een gesloten cel foammatje is veel lichter en warmer (isoleert veel beter tegen de optrekkende kou uit de grond). Is wel wat minder comfortabel. Die zelfopblazende matrasjes zijn het prettigst maar erg volimineus. Vergeet een (opblaasbaar) kussentje niet. Met een sloop, dan kun je er nog een trui, handdoek oid bij stoppen.
http://www.hiking-site.nl/materialen_ru ... eladen.php
Hier nog een paar:
http://www.ericgoeskiwi.nl/nl/backpacke ... l#inpakken
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=thema_ ... ber=517795
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 02-07-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SillyB
Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:14

je luchtbed oprollen zodat al de lucht eruit is, idem voor je slaapzak : met één knie op je slaapzak gaan zitten zodat de rol zo klein mogelijk blijft)
verder inderdaar het zware onderop en dicht tegen je rug aan, maar geen plastic (zakjes) helemaal tegen je rug aan, dan ademt hij niet meer en krijg je een plakrug

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:16

Je luchtbed onderaan je tas vastmaken.. daar zitten meestal van die lussen, en je slaapzak aan de zijkant.. doe em wel in een vuilniszak.. ivm regen en zo..
Verder de zware spullen onderop. Ik pak alles in in plastic tasjes, en dan in mijn tas.. de vuile was doe ik dan weer apart in een zak..
verder je papieren en zo in een buideltasje.. tegen diefstal. en je toiletspullen bovenop.. dan kun je er altijd bij..

verder niet te veel meenemen.. je kunt overal wassen..

veel plezier op vakantie

Julius <3

LaraCroft
Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-08 13:38

Iedereen bedankt voor deze tips! Erg handig!

Neemt het echt minder ruimte in als je je kleding oprolt? Dat is wel grappig, je zou denken dat languit stapelen beter is.

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:08

Idd zware dingen onderop of iig in de onderste helft, kleding oprollen en klein spul (ondergoed, sokken) zoveel mogelijk bij elkaar in plastic tasjes etc. doen, anders zoek je je een ongeluk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Esile
Berichten: 1006
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:45

Ik heb juist geleerd om de zware dingen niet helemaal onderop te doen, omdat je dan enigzins naar voren gaat leunen om dat gewicht te compenseren. Dit is erg slecht voor je rug. Beter is om het op ongeveer 1/3 van je rugzak te doen en dan idd tegen je rug aan, dan heb je er het minst last van. Als je je matje aan de buitenkant bevestigt, zorg dan dat het goed strak zit, zodat het niet gaat bungelen. Anders ben je constant bezig om dat heen en weer zwaaiende gewicht op te vangen.

Kleding oprollen neemt echt minder ruimte in. Het kreukt dan ook veel minder, mits je het strak doet natuurlijk. Ik propte mijn sokken en ondergoed altijd in de kleine zijvakjes aan de binnenkant. Zo zat het altijd op dezelfde plek en kon ik er makkelijk bij. Zorg dat als je evt losse flessen (uit je toilettas) in je rugzak doet, je er een plastic zakje omheen wikkelt. Het is erg vervelend als iets geplet wordt en je komt er terplekke achter dat je al je kleren onder de douchegel zitten.

"Ohh, she'll come back when she's hungry..."
Malcolm, over mijn poging om een paar verdwaalde koeien naar de overburen te brengen, te paard een tocht van zo'n 4/5 uur...

"I don't smack my kids, I use a cattleprod instead"..:=

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:57

Esile, je hebt helemaal gelijk. Met onderop bedoelde ik ook op ongeveer 1/3e tegen het rugpand aan. Tussen je heupgordel en schouderbanden.

Je meot wel zorgendat je stevige dingen eronder doet, of in iedergeval aan de onderant helemaal volpakt anders zakt het naar onderen en heeft het nog geen nut.

Show a little faith, there's magic in the night

Flor
Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:37

Ik heb net geleerd: bij vlak gebied de zwaarste spullen ongeveer ter hoogte van de onderkant van je schouderbladen. Matje onderaan, niet bovenop want dat ga je moeten compenseren met je rug en dat is niet grappig. Er zijn compressiezakken te koop voor slaapzak: i-de-aal. De lucht gaat eruit en zo wordt je slaapzak een stuk lichter! Verder inderdaad losse dingetjes in een plastig zakje en dingen zoveel mogelijk in en anders straks vast aan de backpack, want alles dat beweegt vergt energie. Oh en wees echt kritisch op wat je meeneemt: hoe lichter je backpack hoe prettiger! Veel plezier!

No life can escape being blown about by the winds of change and chance
And though you'll never know all the steps you must learn to join the dance

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:40

Flor schreef:
Ik heb net geleerd: bij vlak gebied de zwaarste spullen ongeveer ter hoogte van de onderkant van je schouderbladen. Matje onderaan, niet bovenop want dat ga je moeten compenseren met je rug en dat is niet grappig. Er zijn compressiezakken te koop voor slaapzak: i-de-aal. De lucht gaat eruit en zo wordt je slaapzak een stuk lichter! Verder inderdaad losse dingetjes in een plastig zakje en dingen zoveel mogelijk in en anders straks vast aan de backpack, want alles dat beweegt vergt energie. Oh en wees echt kritisch op wat je meeneemt: hoe lichter je backpack hoe prettiger! Veel plezier!

Helemaal mee eens, alleen wordt je slaapzak niet lichter (lucht weegt echt niks ;) ) maar hij neemt veel minder ruimte in.

LaraCroft
Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-08 09:51

Hoe werken die zakken? Zijn dat die zakken waar je met de stofzuiger de lucht uit kan halen?

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:05

In dat geval heeft het alleen zin om te doen als je van huis vertrekt. Ik zie mezelf iig niet zo'n zuiger meeslepen op reis. :+

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LaraCroft
Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-08 10:08

Ja precies, dat dacht ik dus ook :+

Dan moet je geluk hebben dat ze bij de receptie van de camping een stofzuiger hebben. Staat zo charmant; euh meneer? Mag ik jullie stofzuiger even gebruiken? B-)

bassistje
Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:27

Er zijn ook zakken waar je door middel van rollen de lucht uit kunt halen.
Ik meen dat ze die bij Xenoxs hadden.( heb ze toen zelf bij tellsell gekocht)
Neem alleen wel een grote maat voor je slaapzak anders past het er niet in :D
Maar het werkt fantastisch in ieder geval, want je krijgt gelijk veel meer ruimte.
Veel plezier op vakantie ;)

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

Sash
Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:32

Alles oprollen en in plastic zakjes doen. Dus broeken bij broeken, t-shirts bij t-shirts enzovoort. ANders zoek je je echt een ongeluk. alle losse dingetjes zoals stekkers enzo in de voorvakjes van je klep doen of in andere vakjes. en het is ook handig om alle stekkers bij elkaar in een zakje te doen

Volgens mij moet je juist niet het zwaarste onderin doen maar in het midden...

Je slaapzak zou ik gewoon bovenin proppen en je matje eventueel aan de buitenkant vastmaken met een riem of tairepjes (?) ofzo.
Ik had een hele goede slaapzak van Wildebeast van de perrysport voor gemiddelde temperaturen en echt een heel klein dingetje.

Een tip om deze weer makkelijk terug te krijgen in zijn zakje: niet oprollen maar gewoon proppen!

Ik had ook van die vacuumzakken maar daar deed je dan gewoon je fleecetrui in, dan oprollen en dan dichtmaken dan rolde je het weer uit en was de lucht eruit.

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:43

Doe ook je toilettas in een plasticzakje. Niets is erger dan je hele rugzak onder de bv zonnebrandcreme. Er bestaan ook losse vakken welke je aan de compressiebanden aan de zijkant van je rugzak kan vastmaken. Ideaal voor toiletspullen en ondergoed/sokken

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

Maruscka
Berichten: 223
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Bussum

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:13

Wat grappig, ik ga in Dece,ber voor een half jaar naar Australie en Nieuw Zeeland. En vanavond dacht ik....laat ik eens mijn backpack voor de gein inpakken. Nou het viel me erg mee, als je alles oprolt kan er ontzettend veel mee. Wij vrouwen hebben ook wel geluk met die kleine shirtjes want die nemen totaal geen plek in beslag. Mijn vriend heeft het moeilijk want die shirts en broeken zijn gewoon veel groter. Maar goed heb dus alles opgerold en het zware op 1/3 van de rugzak. Toen ik alles er in had wat ik wilde had ik nog best veel ruimte over dus ik denk dat het wel goed komt. Denk alleen wel dat ik een compressiezak ga kopen voor mijn fleecetrui (maar dan niet een waar je een stofzuiger voor nodig heb ;)
Ik heb een slaapzak die in een heel klein pakketje zit, ik denk dat je die het beste bovenop je rugzak kan doen en schoenen in het onderlaadvak? Ik ga zelf in ieder geval alles in plasticzakjes doen zoals hierboven al werd aangeraden, soort bij soort zeg maar.
Ik hou dit toppic even in de gaten!

www.socreative.nl Webdesign

Esile
Berichten: 1006
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:51

Karin schreef:
In dat geval heeft het alleen zin om te doen als je van huis vertrekt. Ik zie mezelf iig niet zo'n zuiger meeslepen op reis. :+


Persoonlijk heeft dat altijd mijn voorkeur, een stofzuiger meeslepen. Biedt ook nog wat gezelschap, voor als je hond niet mee wil ofzo :+

"Ohh, she'll come back when she's hungry..."
Malcolm, over mijn poging om een paar verdwaalde koeien naar de overburen te brengen, te paard een tocht van zo'n 4/5 uur...

"I don't smack my kids, I use a cattleprod instead"..:=

LaraCroft
Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-08 10:32

Maruscka schreef:
Wat grappig, ik ga in Dece,ber voor een half jaar naar Australie en Nieuw Zeeland. En vanavond dacht ik....laat ik eens mijn backpack voor de gein inpakken. Nou het viel me erg mee, als je alles oprolt kan er ontzettend veel mee. Wij vrouwen hebben ook wel geluk met die kleine shirtjes want die nemen totaal geen plek in beslag. Mijn vriend heeft het moeilijk want die shirts en broeken zijn gewoon veel groter. Maar goed heb dus alles opgerold en het zware op 1/3 van de rugzak. Toen ik alles er in had wat ik wilde had ik nog best veel ruimte over dus ik denk dat het wel goed komt. Denk alleen wel dat ik een compressiezak ga kopen voor mijn fleecetrui (maar dan niet een waar je een stofzuiger voor nodig heb ;)
Ik heb een slaapzak die in een heel klein pakketje zit, ik denk dat je die het beste bovenop je rugzak kan doen en schoenen in het onderlaadvak? Ik ga zelf in ieder geval alles in plasticzakjes doen zoals hierboven al werd aangeraden, soort bij soort zeg maar.
Ik hou dit toppic even in de gaten!



Ja ik heb gister mijn eerste poging gedaan om de backpack in te pakken, en inderdaad die shirtjes worden echt klein als je ze oprolt! Superhandig, als je nu mijn backpack inkijkt, zie je allemaal van die rolletjes shirtjes liggen, in verschillende kleuren haha.

Slaapzak bind ik inderdaad ook ergens bovenop. En ik ga vanmiddag naar de campingwinkel voor een nieuwe slaapzak + luchtbed , toch eens kijken of ze ook van die compressiezakken hebben.

EveliNero
Berichten: 400
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:36

Ik heb ook 'geleerd' dat je de zware spullen juist bovenop (achter je schouders) moet inpakken. Dit zou beter zijn voor je rug...

Verder krijg je na een tijdje je eigen manier van indelen. Als je hem bijna elke dag moet in- en uitpakken ;)

Sash
Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Inpaktips Backpack rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:36

wacht maar tot je terug komt van je reis... dan zit die rugzak tot het nokje toe vol ;)

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:33

Oud topic, maar komt altijd wel weer van pas denk ik.

Ik ga straks op reis met mijn backpack (55 liter, zie hier), maar er past echt drie keer niets in :D
Zal ik mijn extra paar schoenen er maar uit gooien? Of mijn tweede vest?

Wat ik mee heb (voor 10 dagen schotland):
- 1 lange broek
- 1 jogging broek
- 1 korte broek
- 2 leggings
- 2 rokjes
- beenwarmers, sokken, ondergoed, bikini
- 6 truitjes
- 1 shirt met lange mouwen
- 1 dik vest
- 1 dikke trui
- 1 paar schoenen
- 1 paar slippers
- toilettas
- handbagage (vakje bovenin)
- extra rugzak (voorop gebonden)
- regenjas (voorop gebonden)
- 2 handdoeken
- opladers (zakje onderin)

Maar, ik moet nog ruimte overhouden om boodschappen in te doen. Nu kan ik de bovenkant nog omhoog doen (zie plaatje), waardoor ik nog ruimte heb in mijn tas. Vraag is of dat genoeg zou zijn.
Ik zit nu trouwens op 13 kilo. Is dat zwaar? :o



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers