Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:09

had je op de heenreis geen jetlag? Ik had daar toen wel last van ,op de terugweg trouwens ook , ..
Ben benieuwd naar de foto's

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:18

nou ik was dus net bezig met een heel verslag, was het opeens weer weg Boos!

maarja ik heb dus geen zin meer om het opnieuw te typen dus ik laat gewoon even wat foto's zien! Ja

http://www.mijnalbum.nl/Album=TT3DLJIT

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:44

Mooiiiieee foto's hoor kan je ook vertellen welke plaatsen je geweest bent.
Krijg nu al zin in de zomer.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:55

Nog 2 maanden... dat wordt aftellen Afbeelding

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:04

Ik ben ook al een paar keer naar Canada geweest te werken en op vakantie echt een prachtig land, dochter lief gaat over een paar week voor 5 maanden naar Canada om stage te lopen op de
http://www.homeplaceranch.com/ een guest ranch niet ver van Calgary. Voor haar al het derde jaar op rij dat ze naar Canada gaat.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:40

wow, mooie foto´s hoor! Vooral veel sneeuw,hoop dat dat over twee maandjes wel weg is hoor Lachen

Steaming, leuk zeg, ben je zelf ook wezen paardrijden daar, of een rondreis gedaan?

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:17

Wow Sjuulie, wat mooi zeg! Jullie zijn daar echt vooral voor wintersport heengegaan?

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:45

nouja ik ging er dus heen voor mij vriend.. en hij zat in een skigebied dusja dan kun je de verleiding toch niet weerstaan.. Knipoog

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 02:46

En ik..... woon er dus! In AB, vlakbij de WEM voor de shoppers onder ons. Koude winters hoor, ik ben blij dat in elk geval op papier de lente weer is begonnen. Er ligt nog steeds sneeuw maar het wordt al wat warmer, JOEPIE!

Een land om verliefd op te worden. Knipoog

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 02:51

Sjuulie schreef:
het was 10 uur vliegen.. op de heenreis had ik niet erg last van de jetlag maar nu wel heel erg.. kan savonds echt niet in slaap komen ( pas rond 1 uur ) en dan slaap ik heel licht.. maarja het went vanzelf wel weer..
ik heb de rest van de foto's nog niet dus verslagje laat nog even op zich wachten Clown


Als je nogeens komt.... melatonine tabletten mee terugnemen. Tenminste, als je die in NL mag invoeren, dat weet ik eigenlijk niet. Ze worden ook wel anti-jetlag tabletten genoemd.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 03:00

Daisje schreef:
Ik ben mij ook aan orienteren op Canada, ga waarschijnlijk in oktober voor mijn werk, en wil dan ook nog ongeveer een week wat rondreizen, misschien zelfs langer. Het congres is in Banff dus ik zit wel al helemaal goed geloof ik. Wil voornamelijk de nationale parken van Banff, Jasper bezoeken en ook Lake Louise e.d. Nog meer tips van dingen die ik moet zien? Ik heb wel al begrepen dat oktober echt zo'n einde zomerseizoen maar ook nog geen winterseizoen is. Aangezien ik alleen reis vroeg ik me af watde mogelijkheden zijn om de nationale parken dan onder begeleiding te bezoeken of kun je dat best in je uppie doen?
En hoe is het openbaar vervoer geregeld of is het echt aan te raden om een huurauto te nemen?


Nou.... persoonlijk zou ik onder begeleiding gaan. Zeker in oktober want met een beetje geluk scharrelen de beren dan nog rond en als ze nog niet voldoende gefoerageerd hebben, zijn er toch wel wat incidenten, onderschat het niet. Vooral Lake Louise is berengebied, er is zelfs sprake van geweest om het park te omheinen. Maar goed, misschien zie ik wel teveel beren op de weg (grijns) en ben jij gewoon een dappere dodo die weet wat ze doet. Enne.... forget the bearbells hoor, die toveren alleen een grijns op het gezicht van de inwoners. Dan kun je beter liedjes gaan zingen en wellicht wil je daar wel alleen voor zijn.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:07

jij woont in edmonton begrijp ik?
Leuk , daar start ik ook mijn vakantie. ik zoek nog een leuk ( apart ) hotel in edmonton vioor mijn laatste nacht daar, voordat ik naar de ranch vertrek..
ideejte?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 01:19

eevita schreef:
jij woont in edmonton begrijp ik?
Leuk , daar start ik ook mijn vakantie. ik zoek nog een leuk ( apart ) hotel in edmonton vioor mijn laatste nacht daar, voordat ik naar de ranch vertrek..
ideejte?



Wat is prioriteit? Kosten of 'apart'? Ik kan wel wat voor je uitzoeken als ik weet waar je naar op zoek bent. In de WEM b.v. zijn ook hotels. Thema kamers maar ik weet dus niet of je dat zoekt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:24

He, ik ga ook naar Canada dit jaar.

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:08

wat leuk!
wanneer en waar ga je heen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:12

Ik ga 14 juli tot 4 augustus, en dan een rondje vanuit Vancouver, iig Banff en Jasper.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:10

avandijk schreef:
Als je nogeens komt.... melatonine tabletten mee terugnemen. Tenminste, als je die in NL mag invoeren, dat weet ik eigenlijk niet. Ze worden ook wel anti-jetlag tabletten genoemd.

Tegenwoordig kun je die bij Kruidvat/Etos en andere voordeel drogisterijen zonder recept kopen. Pling
Goede tip!

_SPLASH_

Berichten: 51
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Hoogwoud

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:16

Nog meer Canada-liefhebbers Bloos! OK dan! Pling

afwasborstel

Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:23

Ik ga waarschijnlijk als het een beetje mee zit deze zomer mijn oom opzoeken in Canada.
Hij woont in Toronto. Moet dan alleen wel een los ticket hebben, waar kan je die het beste
(een beetje voordelig) boeken?

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:43

je ziet wel eens op tv een reclame van cheaptickets.nl ze zeggen dat ze daar dan alle vliegtuigmaatschappijen op een rijtje hebben met prijzen erbij.. misschien is dat wat?

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:03

Wij hebben ook de tickets bij cheaptickets.nl vandaan en inderdaad het staat mooi op een rijtje welke tickets er nog beschikbaar zijn.
Ligt eraan in welke tijd van het jaar je gaat maar ben bang dat de goedkopere tickets voor het zomerseizoen allemaal al weg zijn.
Even googelen...

afwasborstel

Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:09

Weet ook nog niet of we precies in de zomer gaan of in het naseizoen. Maar dat cheaptickets is wel een goed idee, ik ga even kijken Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:18

Ik heb cheaptickets toen ook geprobeerd maar ik kreeg er alleen maar dure prijzen uit. Bij het reisbureau waren ze goedkoper.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:35

ik heb gewoon rechtstreeks bij martinair geboekt, wel al heel vroeg, in december. als ik het zelfde ticket nu zou boeken, ben ik een paar honderd euro duurder uit..
Ik ga denk ook die pilletjes halen, kijken of t werkt! goede tip dan!
EHm over het hotel, ik reis alleen, dus vaak ben je dan al duurder uit, maar rond de 80 cad wil ik wel uitgeven.. de eerste nacht slaap ik in een jeugdhostel aan jasper avenue, wel handig daar is het autoverhuurbedrijf ook, dan ga ik twee dagen naar jasper, en dan weer terug naar edmonton, om eendagje te shoppen, ik vindt t wel leuk om dan een fijn bed te hebben.. ik zag het hotel in wem wel op internet, maar dat was schreeuwend duur, en min. twee nachten..
Als je eens witl kijken avandijk, heel graag!
Ken je trouwens de horse creek ranch, op twee uurtjes rijden van edmonton, Fort Assiniboine, daar ga ik dan heen

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:17

superpluisje schreef:
Ik ga waarschijnlijk als het een beetje mee zit deze zomer mijn oom opzoeken in Canada.
Hij woont in Toronto. Moet dan alleen wel een los ticket hebben, waar kan je die het beste
(een beetje voordelig) boeken?



Bedoel je een enkele reis? Wees maar voorzichtig. Ik ben eens ondervraagd en bijna tegengehouden aan de grens in Canada omdat ik met een enkele reis ticket kwam.