Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 04:20

Kelly_ann schreef:
eilleen333 schreef:
Oeh! Dat is ook zeker niet verkeerd!!! Als je zin hebt in een leuke rit in Valemount (of gewoon een bak ontzettend lekkere koffie met uitzicht op paarden), kom dan ook even bij ons langs. Altijd gezellig! De link naar de website staat in mijn onderschrift.


Gezellig, ba jij er ook nog dan? rond Thanksgiving weekend....


Ik denk het haast wel. Weet nog niet wanneer ik terug ga, maar waarschijnlijk ergens eind oktober ofzo. Ligt er een beetje aan wat mijn financiële status op dat moment is.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:47

Kelly_ann schreef:
eilleen333 schreef:
Oeh! Dat is ook zeker niet verkeerd!!! Als je zin hebt in een leuke rit in Valemount (of gewoon een bak ontzettend lekkere koffie met uitzicht op paarden), kom dan ook even bij ons langs. Altijd gezellig! De link naar de website staat in mijn onderschrift.


Gezellig, ba jij er ook nog dan? rond Thanksgiving weekend....

Ik heb de eerste keer keer een internationaal rijbewijs gehaald bij ANWB, tweede keer niet, kortere ritten met de auto gemaakt ook toen. Nu weer 2200 kilometer voor de boeg. Ga geen auto huren trouwens maar lenen van familie.
Int. rijbewijs doen of niet???

Dat is helemaal niet nodig. Daar is in Amerika, Canada, Australie etc nog nooit naar gevraagd.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:02

Wij wonen in Australië en mijn man mocht wel eens niet met een huurwagen rijden omdat hij zijn internationaal niet bij had. Het hangt heel erg af van de persoon die controleert. Ik doe het voor de veiligheid altijd, want het kost maar een paar tientjes en liever dat dan dat je een wagen niet mee krijgt of een boete hebt.

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:34

Moet dat andersom trouwens ook?
Ik heb hier eigenlijk nooit over nagedacht en ook gewoon met mijn Canadees rijbewijs in Nederland gereden :o

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:03

Internationaal rijbewijs is niks meer dan een vertaling van het rijbewijs. Dus als je een Engelstalig rijbewijs (of in het geval van Canada ook Frans), dan hoef je hem niet aan te vragen. Nederlandse polities moeten gewoon een Engels rijbewijs kunnen lezen.

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:10

Zijn er in september in BC sportcompetities die leuk zijn om bij te wonen? (Helaas is het voor ijshockey te vroeg in het seizoen).

Ik was eens in april in Toronto, en heb toen een wedstrijd van de Toronto Raptors (basketball) meegemaakt. Was zo gaaf! Daarna in de VS ook nog eens naar een baseball game geweest. Lijkt me ook leuk om in BC zoiets op te zoeken, als het er is. Maar weet niet echt waar ik moet zoeken.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:29

Als je football leuk vindt - het seizoen van Canadian Football League loopt dan. Wij zijn een keer naar de halve finale gaan kijken met de BC Lions, was zo vet! Best op voorhand even de spelregels lezen, maar het is gemakkelijk te begrijpen en heel vermakelijk.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:40

leeslampje schreef:
Zijn er in september in BC sportcompetities die leuk zijn om bij te wonen? (Helaas is het voor ijshockey te vroeg in het seizoen).

Ik was eens in april in Toronto, en heb toen een wedstrijd van de Toronto Raptors (basketball) meegemaakt. Was zo gaaf! Daarna in de VS ook nog eens naar een baseball game geweest. Lijkt me ook leuk om in BC zoiets op te zoeken, als het er is. Maar weet niet echt waar ik moet zoeken.


https://www.milb.com/vancouver/

https://www.vancouverbasketball.com/

https://www.bclions.com/schedule/#week-11

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 00:57

Ik heb hier in BC nog nooit een internationaal rijbewijs nodig gehad, zowel bij huurauto niet als bij het kopen van mijn auto hier en het afsluiten van een verzekering en BCAA (ANWB) :j

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:29

Ik ook niet. Weggegooid geld.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 01:47

Heb het ook niet gedaan uiteindelijk.... Ik red me vast wel zonder.

Iemand nog tips voor een mooie Kayak rental op een mooi rustig meertje in de bergen? Mag in de nationale Parks mits niet te toeristisch, of Oost BC.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:07

Hoi allemaal!

Inmiddels zijn we (helaas) alweer een paar weken teruggevlogen uit Vancouver waar vandaan we een fantastische cruise hebben gemaakt door Alaska. Totaal zijn we ongeveer 6 dagen in Vancouver geweest en ook hier hebben we enorm genoten! We vonden het een hele fijne stad om te zijn :) Alles top geregeld qua OV en overige voorzieningen plus heel schoon en netjes. We sliepen in een hotel in New Westminster naast een metrostation en dat was top (zaten in 30 minuten met de metro in Downtown voor een hele mooie prijs!).

Ook zijn we een dag op walvisexcursie geweest met een Zodiak, fantastische ervaring! Twee bultruggen met kalf gezien en een groep orka’s <3 <3 Een paar fotootjes van onze tijd in Vancouver voor de liefhebbers...

Whale watchen:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Stanley Park:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Downtown:

[ img ]

[ img ]

Granville Island:

[ img ]

[ img ]

Vertrek met het schip:

[ img ]

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 06:28

Kelly_ann schreef:
Heb het ook niet gedaan uiteindelijk.... Ik red me vast wel zonder.

Iemand nog tips voor een mooie Kayak rental op een mooi rustig meertje in de bergen? Mag in de nationale Parks mits niet te toeristisch, of Oost BC.

Ik zag er gister eentje op facebook voorbij komen waar je met een heli naartoe gevlogen werd. Midden op een gletcher kayakken in lichtblauw water. Prachtig! Maar volgens mij vertrok ie vanuit Vancouver.

https://www.facebook.com/watch/?v=3350397931637087

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:05

Hoi allemaal, volgend jaar juni zijn wij van plan om weer naar Canada te gaan.
Met wat zoeken vind ik camperhuur+tickets voor 1500 per persoon in de eerste 3 weken van juni. Dat is niet gek qua prijs dacht ik, of kan ik beter nog even verder zoeken?

Dan zouden we vliegen van en naar Calgary, we willen vanuit daar naar vancouver rijden en weer terug. Liefst niet dezelfde weg heen als terug. Is dat wel een beetje een leuk rondje als je dus niet langs Banff en Jasper gaat?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:08

Ik zou op Vancouver vliegen en vanuit Calgary weer terug. KLM heeft dat in rechtstreekse vluchten (als ze niet veranderd zijn)

Vancouver Island is heel erg gaaf en natuurlijk de Icefieldparkway tussen Jasper en Banff. En alles wat daar tussen in ligt, haha!

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:28

Heb ik ook maar gekeken, maar de one way toeslag plus losse tickets maken de totaalprijs toch wel een beetje te gek vind ik..

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:33

Ik kan me niet herinneren dat ik een one way toeslag had op m'n huurauto want je blijft in het zelfde land (maar ik kan me vergissen)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 23:20

Je blijft in hetzelfde landt maar zet je auto wel duizenden kilometers verder af :+

One way fees kunnen het inderdaad heel duur maken dus daar moet je voor opletten. Soms is het ook de moeite om ze in de andere richting op te zoeken, omdat de fees in sommige langen hoger liggen als je in een bepaalde richting reist net als iedereen. In Nieuw-Zeeland is het bv goedkoper om een auto in het South Island te huren en in North Island te droppen, omdat vrijwel alle toeristen het in de omgekeerde richting doen en ze dus de auto’s weer terug moeten krijgen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 06:17

Heen- en terug naar Calgary langs een andere route kan prima! Ik raad mensen altijd aan om minder tijd in Banff door te brengen (een bij voorkeur zelfs in Canmore te overnachten als je toch perse in Banff NP wilt slapen), het is gewoon zo enorm toeristisch geworden, zeker in juni t/m midden oktober, moet je van houden. Er zijn zoveel mooie en veel rustigere parken!

3 weken is prima, als je het graag rustig aan doet zou ik Vancouver Island laten zitten (is al een trip op zich!), maar weet dat toch veel mensen het graag meepakken. Ik zou gaan voor Calgary - Canmore - Icefields Parkway (halverwege ergens een stop, neem er echt de tijd voor, het is zó mooi!) - Jasper - Clearwater - Whistler/Squamish, Vancouver - Manning Park - Oliver/Osoyoos - Kelowna/Vernon - Revelstoke - Glacier National Park (Illicillewaet Campground) - Golden - Yoho NP - Kananaskis Country (Peter Lougheed Provincial Park)

Je kunt 'm natuurlijk ook andersom rijden. Clearwater naar Whistler/Squamish is een lange rit, je zou halverwege in de buurt van Kamloops (maar niet in Kamloops zelf) een campground kunnen zoeken. Kamloops is vooral een grote, vrij lelijke stad, maar het landschap is weer heel uniek (woestijnachtig), dus buiten Kamloops zit je goed.

Kelowna/Vernon zelfde verhaal; zoek iets buiten de stad. Summerland/Peachland of Lake Country zullen vast ook campgrounds te vinden zijn.

Glacier NP heeft prachtige hikes, veel rustiger op de trails dan in Banff en Jasper. En mijn absolute favoriet is Peter Lougheed Provincial Park, maar 1,5 uur rijden van Calgary en zóveel rustiger dan de grote nationale parken. Zeker in juni ga je daar nog geen massa's toeristen zien en Upper en Lower Kananaskis Lake zijn schitterend. Blijft één van mijn lievelingsparken in de Rockies <3

Mocht je echt van de standaard route af willen wijken, dan zou ik de Kootenays aanraden. Vanuit Revelstoke naar Nakusp, via New Denver naar Kaslo en Nelson en dan via Creston naar Fernie. Van daaruit Alberta in en naar Wateron Lakes National Park. En dan highway 22 omhoog, Fort MacLeod (Head Smashed in Buffalo Jump zéker bezoeken!) en dan highway 40 via Kananaskis Country nemen, dan kom je dus langs Peter Lougheed Park en kun je zo terug naar Calgary.

Laat het maar weten als je verder nog specifieke tips nodig hebt, ik heb afgelopen 3 maanden ruim 8000km gereden door heel BC en de Rockies en ook vorige zomer de nodige road trips hier gemaakt, dus deel graag tips! *\o/*

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:49

Vancouver Island vond ik juist een van de mooiste stukken van mijn roadtrip!
Whistler vond ik gaaf.

Als je wil paardrijden is Springlake Ranch in 100 Mile House ook erg leuk. Geen disney ride, er wordt gewoon gegaloppeerd. En je mag gebruik maken van de kano's op hun privémeertje.
De cabins/lodges zijn geweldig!

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:09

Aanhakend op een post van hierboven: inderdaad absoluut een tussenstop in Clearwater maken. Kun je uitgebreid Wells Gray Provincial park bezoeken, zo mooi. Er zit wat wildlife, heeft mooie en erg diverse hiking trails (Bailey’s Chute <3 ) en watervallen. Ik was heel aangenaam verrast.

Van Banff schrok ik trouwens hoe toeristisch het was. De highway die er doorheen rijdt, maakt het niet leuker. Was veel meer gecharmeerd van Jasper.

Okanagan Valley (inclusief Kelowna stad) vind ik trouwens ook een aanrader. Heel anders dan de rockies maar zeer sfeervol.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:12

Straks is het zover....
Eindelijk vliegen naar Canada. Vriendin van ons die daar woont heeft een mooie route samengesteld, maar ze verteld ons nog niet alles wat we gaan zien. We hebben bepaalde plekken aangegeven en die heeft ze in de reis gepland . Erg leuk zo’n verrassing reis!! Wat we ieder geval wel weten....
We vliegen naar Toronto en daar pakken we de trein naar Ottawa. Daar blijven we twee dagen. Vervolgens gaan we 4 dagen op avontuur. Geen idee nog wat we dan gaan doen, maar had al wel aangegeven dat ik met een buggy (4wd) de bossen in wil.
Verder gaan we nog naar Québec, St.Sauveur, Montreal en Tadoussac. Laatste 3 dagen van de vakantie verblijven we in Toronto.
Ik heb er zin in!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:09

Dat wordt dus echt 'n fall foliage reis! Mooi hoor!

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:32

Ik kom me hier ook melden. Van het weekend besloten dat we het dan toch echt gaan doen, september volgend jaar drie weken naar Canada, rondtrekken met een camper <3
Ben me nu heel langzaam eens aan het inlezen in de mogelijkheden, ben nu dit topic aan het doorpluizen en zie al veel mooie tips voorbij komen *D

Een van de vereisten van mij is natuurlijk daar een mooie rit te paard :D

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Shaar
Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:29

Hallo allemaal,

Hier ook plannen om volgend jaar 3 weken naar Canada te gaan! Ik ga eens druk aan de slag met het doorlezen van dit hele topic ;-)

Ik was wel alvast benieuwd of jullie mij kunnen helpen met tips wat betreft de te kiezen route. Het wordt sowieso west Canada, we hebben 3 weken de tijd en het zal juni of september worden denk ik (juli of augustus ook prima maar dan is het erg druk begreep ik?), en we gaan echt voor de natuur en vooral ook het wildlife. Wat mogen we dan echt niet overslaan? Ben erg benieuwd naar de tips van de kenners! :-)

Wat ik zelf tot nu toe enigszins als route in gedachten had is Vancouver - Victoria - Ucluelet - Pacific Rim - Telegraph Cove - Whistler - Wells Gray - Jasper - Icefields Parkway - Glacier NP - Lake Louise - Banff - Calgary

Geen idee of dit misschien te ambitieus is voor 3 weken, of dat er nog plekken zijn die we zeker niet over mogen slaan als het gaat om natuur en wildlife? :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, nuscaniels en 66 bezoekers