Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:20

Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.

Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos


Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:39

Wat een heerlijk plan!

Als je je rust wil in de natuur dan zou ik de begaande paden een beetje mijden. Denk aan Lake Louise/Moraine en de directe omgeving van Banff en Jasper. Er zitten wel pareltjes tussen, maar bedenk dat de veel genoemde plekken wel eens druk kunnen zijn. Zeker als ze niet al te moeilijk te bereiken zijn :)

Een aanrader na een pittige hike, een bezoek aan een van de hot Springs.

Er zijn handige trail apps. Ik heb Alltrails, met super veel nuttige info en navigeert handig. Die zou ik downloaden voor je hike/running plannen.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:42

Precies, dat hadden wij ook in gedachten. We willen dan ook in de omgeving van die plekken zitten maar niet in de plaatsen zelf. We willen in alle rust dingen kunnen ontdekken en hebben daarom de keuze gemaakt om de kust/Vancouver over te slaan.

thanks voor de tip van de app! Dat is echt wel een goede. Weten jullie ook fijne plekken waar we kunnen paardrijden?

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:53

Angela_ schreef:
Precies, dat hadden wij ook in gedachten. We willen dan ook in de omgeving van die plekken zitten maar niet in de plaatsen zelf. We willen in alle rust dingen kunnen ontdekken en hebben daarom de keuze gemaakt om de kust/Vancouver over te slaan.

thanks voor de tip van de app! Dat is echt wel een goede. Weten jullie ook fijne plekken waar we kunnen paardrijden?

Weet niet of je over Valemount komt? Maar daar zit Willow Ranch die zeer paardvriendelijk zijnz

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

february
Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 05:45

Angela_ schreef:
Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.

Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?


Wat een heerlijk vooruitzicht! *\o/*

Ik zou persoonlijk voor accommodatie in Canmore gaan in plaats van Banff. Banff is zó enorm toeristisch en druk, ik mijd het echt op alle mogelijk fronten :x Canmore is net iets authentieker, maar net zo dicht bij alle mooie plekken. Bovendien kun je vanuit Canmore naar Kananaskis Country rijden, mijn favoriete provincial park in Alberta <3

In Glacier zelf heb je (behalve campings) geen overnachtingsmogelijkheden. Golden is een fijne plek, mooi centraal tussen zowel Glacier als Yoho! Zéker Yoho niet overslaan, als je van een flinke hike houdt (26km), dan is de Iceline Trail een aanrader. In Glacier hike ik de Balu Pass ieder jaar, ook een favoriet! Is overigens niet altijd open i.v.m. grizzly's en je moet verplicht in groep van 4 hiken.

Jasper is alweer 5 jaar geleden, maar vond ik fijner dan Banff. Ook wel toeristisch, maar anders en toch rustiger. En de Icefields Parkway...dat blijft een waanzinnige rit :+:

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:36

Nadat ik me een tijdje geleden ook had gemeld maar verder nog geen details had hier inmiddels de route ook uitgestippeld en krijg er nu wel echt zin in :D

We vliegen eind augustus naar Calgary, vanuit Calgary is de nu geplande route: Banff, Jasper, Wells Gray Provincial Park, Revelstoke, Penticton, Manning Park, Victoria, Campell River en dan Vancouver en vanuit Vancouver weer richting NL.
Dit in 23 dagen met de camper. Mijn vriend wil graag vissen, we willen mooie wandelingen maken en ik wil heel graag ergens paardrijden. Ondanks dat dit wel een beetje de hoofdattracties zijn proberen we de campings daar in de buurt/ net buiten te pakken en onze voorkeur gaat uit om de echt drukke toeristische dingen over te slaan en maar de mooie plekjes die wat minder bekend zijn aan te doen. Dus als jullie nog tips hebben?
En hebben jullie wellicht tips voor het paardrijden daar?

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:37

[quote="february]
Ik zou persoonlijk voor accommodatie in Canmore gaan in plaats van Banff. Banff is zó enorm toeristisch en druk, ik mijd het echt op alle mogelijk fronten :x Canmore is net iets authentieker, maar net zo dicht bij alle mooie plekken. Bovendien kun je vanuit Canmore naar Kananaskis Country rijden, mijn favoriete provincial park in Alberta <3

In Glacier zelf heb je (behalve campings) geen overnachtingsmogelijkheden. Golden is een fijne plek, mooi centraal tussen zowel Glacier als Yoho! Zéker Yoho niet overslaan, als je van een flinke hike houdt (26km), dan is de Iceline Trail een aanrader. In Glacier hike ik de Balu Pass ieder jaar, ook een favoriet! Is overigens niet altijd open i.v.m. grizzly's en je moet verplicht in groep van 4 hiken.

Jasper is alweer 5 jaar geleden, maar vond ik fijner dan Banff. Ook wel toeristisch, maar anders en toch rustiger. En de Icefields Parkway...dat blijft een waanzinnige rit :+:[/quote]

Die Iceline trail heb ik al op het lijstje gezet, lijkt me echt heel gaaf!

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:03

@February: We zitten met ons hotel in Banff in de middle of crap. Het is ook niet echt een hotel te noemen maar meer cabins. We verblijven inderdaad in Golden, ook midden in de natuur.

Ik heb er echt zoveel zin in! Nu wat hikes uitzoeken etc.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:36

Angela_ schreef:
Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.

Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?

Spirit Island bij Jasper in de buurt.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:38

Liesbethje schreef:
Nadat ik me een tijdje geleden ook had gemeld maar verder nog geen details had hier inmiddels de route ook uitgestippeld en krijg er nu wel echt zin in :D

We vliegen eind augustus naar Calgary, vanuit Calgary is de nu geplande route: Banff, Jasper, Wells Gray Provincial Park, Revelstoke, Penticton, Manning Park, Victoria, Campell River en dan Vancouver en vanuit Vancouver weer richting NL.
Dit in 23 dagen met de camper. Mijn vriend wil graag vissen, we willen mooie wandelingen maken en ik wil heel graag ergens paardrijden. Ondanks dat dit wel een beetje de hoofdattracties zijn proberen we de campings daar in de buurt/ net buiten te pakken en onze voorkeur gaat uit om de echt drukke toeristische dingen over te slaan en maar de mooie plekjes die wat minder bekend zijn aan te doen. Dus als jullie nog tips hebben?
En hebben jullie wellicht tips voor het paardrijden daar?

Springlake ranch bij 100 Mile House.

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:11

Angela_ schreef:
Precies, dat hadden wij ook in gedachten. We willen dan ook in de omgeving van die plekken zitten maar niet in de plaatsen zelf. We willen in alle rust dingen kunnen ontdekken en hebben daarom de keuze gemaakt om de kust/Vancouver over te slaan.


Als je in alle rust trails wilt ontdekken moet je voor 9 uur gaan. Bijvoorbeeld hier in Vancouver als je om 11 uur terug bent van een hike dan begint het pas vol te lopen. Hier zijn ze niet zo van de vroege uren. Of als je rond 6/7 uur in de ochtend gaat dan heb je wel wat van de fanatieke sporters, maar die rennen je toch voorbij. Het is die meute waar ik zelf een hekel aan heb (vooral met keiharde radio) in de natuur en met kopjes Starbucks. De slenteraars zeg maar. ;)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:54

Hoi allemaal,

Van de week hebben wij vliegtickets en een camper geboekt voor een roadtrip door West Canada (begin en eindpunt Vancouver) in september! Heel veel zin in! Ik ga het topic nog eens door spitten voor wat tips.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

leeslampje
Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:36

Leuk milatje :D Ik heb vorig jaar ook in september rondreis met begin- en eindpunt Vancouver gemaakt. Weet niet of mijn route in dit topic staat. Anders kan ik die wel even opduikelen; misschien heb je er wat aan.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:09

leeslampje schreef:
Leuk milatje :D Ik heb vorig jaar ook in september rondreis met begin- en eindpunt Vancouver gemaakt. Weet niet of mijn route in dit topic staat. Anders kan ik die wel even opduikelen; misschien heb je er wat aan.

Oh dat zou super zijn! Ik vind m niet tussen de berichten dus ik stuur je wel even een pb!!

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:00

Ik meld me hier ook! Vandaag de vlucht en de huurauto geboekt voor onze reis naar Canada in september (3,5 week). We vliegen op Toronto, zijn dan 3 dagen bij familie van m’n vriend en daarna gaan we lekker rondtrekken! Waarschijnlijk zullen we gedurende de eerste 3 dagen heen en weer rijden naar de Niagara Falls, dat is niet zo ver bij die familie vandaan voor Canadese begrippen haha. Is prima te doen om heen en weer te rijden in 1 dag.

Ik wil sowieso wel naar Algonquin en Killarney, liefst zou ik ook Montréal bekijken maar verder hebben we nog niks vastgelegd. Aankomende tijd maar eens kijken hoe we gaan rijden en wat we allemaal gaan doen, tips zijn zeer welkom :D

We vliegen heen en terug met m’n schoonouders, zij willen richting Nova Scotia gaan rijden en misschien nog de Amerikaanse grens over. Voor mij is het de eerste keer Canada (en überhaupt zo “ver”) dus wij concentreren ons op de omgeving van Toronto. In de ruimste zin van het woord dan want het zijn nogal afstanden haha.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Marjo
Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:50

Warboel schreef:
Ik meld me hier ook! Vandaag de vlucht en de huurauto geboekt voor onze reis naar Canada in september (3,5 week). We vliegen op Toronto, zijn dan 3 dagen bij familie van m’n vriend en daarna gaan we lekker rondtrekken! Waarschijnlijk zullen we gedurende de eerste 3 dagen heen en weer rijden naar de Niagara Falls, dat is niet zo ver bij die familie vandaan voor Canadese begrippen haha. Is prima te doen om heen en weer te rijden in 1 dag.

Ik wil sowieso wel naar Algonquin en Killarney, liefst zou ik ook Montréal bekijken maar verder hebben we nog niks vastgelegd. Aankomende tijd maar eens kijken hoe we gaan rijden en wat we allemaal gaan doen, tips zijn zeer welkom :D

We vliegen heen en terug met m’n schoonouders, zij willen richting Nova Scotia gaan rijden en misschien nog de Amerikaanse grens over. Voor mij is het de eerste keer Canada (en überhaupt zo “ver”) dus wij concentreren ons op de omgeving van Toronto. In de ruimste zin van het woord dan want het zijn nogal afstanden haha.


Klinkt verdacht veel als onze reis! Wij gaan ook in september, vliegen ook op Toronto. Wij gaan omhoog richting Tadoussac (walvissen spotten) en via Algonquin terug naar Niagara Falls. Onderweg komen we dan ook langs de grote steden (Ottawa, Montreal, Quebec).

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:01

Ik meld me ook weer! We hebben net akkoord gegeven voor onze reis naar Canada *\o/* onze route:

Calgary, Banff, Revelstoke, Lake Louise, Jasper, Wells Gray, 100 Mile house, Gold Bridge, Whistler, Tofino, Victoria, Vancouver

Ook wij gaan paardrijden, dus als er tips zijn, ze zijn zeeeeer welkom *\o/*

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:06

Autumnn schreef:
Ik meld me ook weer! We hebben net akkoord gegeven voor onze reis naar Canada *\o/* onze route:

Calgary, Banff, Revelstoke, Lake Louise, Jasper, Wells Gray, 100 Mile house, Gold Bridge, Whistler, Tofino, Victoria, Vancouver

Ook wij gaan paardrijden, dus als er tips zijn, ze zijn zeeeeer welkom *\o/*

De link in mijn onderschrift :) www.willowranchvalemount.com

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:09

Dat is snel Eilleeen333, dankjewel! Raad je aan om vooraf te boeken? En heb je nog tips voor welke rit het mooist is? Ik heb er zo’n zin in :D :D :D

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:57

Autumnn schreef:
Dat is snel Eilleeen333, dankjewel! Raad je aan om vooraf te boeken? En heb je nog tips voor welke rit het mooist is? Ik heb er zo’n zin in :D :D :D

Ik zou wel vantevoren boeken. Dan weet je zeker dat er plek is. Ze zetten de paarden beperkt in, dus als het druk is heb je kans dat de paarden al aan hun ‘dag-tax’ zitten.

Zelf zou ik altijd de wrangler ride boeken. Als het dit jaar hetzelfde is als vorig jaar heb je dan een privé rit met eigen gids (Nederlandstalig) en weet je dus zeker dat je niet afgeremd wordt door toeristen die niet zo goed kunnen rijden. Ook kan je dan zelf kiezen hoe lang je wil rijden (vanaf 2 uur), en is er dan voor ervaren ruiters de mogelijkheid tot de wat lastigere routes die wel spectaculairder zijn en galop etc.

Weet niet of je met een camper gaat rijden of hotels gaat boeken? Ze hebben daar super leuke cabins. En een cabin icm een rit geeft korting geloof ik. Wel super leuk om op de ranch te slapen!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:01

Angela_ schreef:
Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.

Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?


Hé dat klinkt als ons plan, mijn man, dochter en ik gaan in mei ook naar west Canada. We vliegen naar Vancouver maar verder willen we naar dezelfde plekken.

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:06

eilleen333 schreef:
Autumnn schreef:
Dat is snel Eilleeen333, dankjewel! Raad je aan om vooraf te boeken? En heb je nog tips voor welke rit het mooist is? Ik heb er zo’n zin in :D :D :D

Ik zou wel vantevoren boeken. Dan weet je zeker dat er plek is. Ze zetten de paarden beperkt in, dus als het druk is heb je kans dat de paarden al aan hun ‘dag-tax’ zitten.

Zelf zou ik altijd de wrangler ride boeken. Als het dit jaar hetzelfde is als vorig jaar heb je dan een privé rit met eigen gids (Nederlandstalig) en weet je dus zeker dat je niet afgeremd wordt door toeristen die niet zo goed kunnen rijden. Ook kan je dan zelf kiezen hoe lang je wil rijden (vanaf 2 uur), en is er dan voor ervaren ruiters de mogelijkheid tot de wat lastigere routes die wel spectaculairder zijn en galop etc.

Weet niet of je met een camper gaat rijden of hotels gaat boeken? Ze hebben daar super leuke cabins. En een cabin icm een rit geeft korting geloof ik. Wel super leuk om op de ranch te slapen!


Oké bedankt!! We hebben hotels en allemaal al bevestigd dus helaas. Mijn vriend kan niet rijden (oké stap moet wel lukken :D ) dus daar zit ik een beetje mee. Is de wrangler de langere? Ik zag ook een rit in de avond wat me ook prachtig leek alleen hoop ik dan niet dat het te donker is? We zijn daar rond 20 september

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:12

Autumnn schreef:
Oké bedankt!! We hebben hotels en allemaal al bevestigd dus helaas. Mijn vriend kan niet rijden (oké stap moet wel lukken :D ) dus daar zit ik een beetje mee. Is de wrangler de langere? Ik zag ook een rit in de avond wat me ook prachtig leek alleen hoop ik dan niet dat het te donker is? We zijn daar rond 20 september


Volgens mij kan het dan nog wel, maar dat zou je voor de zekerheid even met de ranch moeten checken.
De wrangler kan je zo lang maken als je zelf wil (binnen alle redelijkheid, haha!) maar je kan kiezen of je bv 2,3 of 4 uur wil.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Marjo
Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:30

Ik ga er gewoon van uit dat dat stomme Corona virus in september allang weer is afgezwakt en wij dus gewoon op vakantie kunnen.


Morgen hebben wij een telefonische afspraak met onze reisbegeleider vanuit Tioga Tours. Ik zit nu even naar onze routeplanner te kijken en ik vrees dat wij tijd tekort hebben en ontzettend veel in de camper gaan zitten. Heeft er iemand tips?

Wij komen op maandag 21-9 aan in Toronto, daarna hebben we eerst een hele dag in Toronto om daar sightseeing te doen. Op woensdag 23-9 halen we onze camper op en rijden we naar Kingston. Dit is gelijk een rit van +/- 265 km. Daar wilden we eigenlijk naar de Thousand Islands maar ik vrees dat we daar die dag dan al geen tijd voor hebben. De volgende dag rijden we door naar Montréal (288 km) met een tussenstop bij een vriend van mijn vader. Dan hebben we 25 september een hele dag in Montreal om de volgende dag door te rijden naar Québec. Ook daar hebben we een volle dag. Daarna rijden we 219 km naar Tadoussac. Hier hebben we dan ook een volle dag om walvissen te spotten.

We gaan dan terug met een kleine omweg via La Tuque waar we een camping hebben, naar Mont-Tremblant. Daar hebben we ook een camping. Daarna rijden we door naar Ottawa waar we eventueel de middag nog hebben om de volgende dag door te gaan naar een camping in Algonquin Provincial Park. In dit park hebben we wel een volledige dag. Maar vanaf het park willen we in 1x door rijden naar Manitoulin Island. Echter is dit een rit van bijna 500 km. Ik wil wel kijken om ergens tussendoor een camping te vinden. Vanaf Manitoulin Island rijden we dan naar Owen Sound, Kitchener en Niagara Falls. Dit deel van de reis ligt allemaal vrij kort op elkaar (+/- 150 km rijden telkens) dus is het probleem niet.

Ik zit met het eerste deel van de reis in de knoop. We vliegen op maandag 21 september dus heen en op zaterdag 10 oktober terug. Hier kunnen we niet echt in schuiven ivm werk. Mijn moeder is op zondag 20 september jarig en wordt dan 60 dus eigenlijk kunnen we ook geen dag eerder weg.

Het is leuk om steden te bezoeken, maar elke stad een hele dag is wat veel. We zien liever veel natuur. Is het dan wel de moeite waard om een hele dag in Montreal en Québec door te brengen? En als we moeten kiezen, welke van de twee is dan het mooiste? Het lijkt mij overigens wel leuk om iets van de steden te zien maar we zijn niet echt citytrippers.

Hoogtepunt van de reis voor mij zal zijn Tadoussac, en het walvissen spotten. Dat is dus iets wat er echt in moet. Mijn vader wil graag naar Algonquin Provincial Park en mijn moeder wil graag naar Manitoulin Island. Daarnaast staat Niagara Falls ook op het lijstje van mijn ouders (zelf ben ik hier al eens geweest).

Wie heeft er tips voor mij om deze route wat soepeler te laten verlopen?

_Snow_White
Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:44

Bedoel je Quebec City? Quebec is namelijk de naam van de provincie haha.
Van alle Canadese steden lijkt QC het meeste op een oude Europese stad, maar het zijn wel allebei mooie steden. Ik zou denk ik persoonlijk voor QC kiezen. Vooral omdat jullie schema propvol zit en dan weet ik niet of het de moeite waard is om beide te bezoeken.

Vanuit Toronto ben je trouwens binnen 2 uur wel in Kingston (buiten de spits). Het is gewoon even een lang stuk autobaan, maar je bent er relatief snel. Vanuit Kingston naar Montreal zal ongeveer 3 uur rijden zijn denk ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 bezoekers