Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:29

Voor toeristen zeker, ja. En als het al open zou gaan dan blijft de quarantaine verplichting nog wel van kracht zodat de meeste toeristen alsnog wegblijven.


_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:31


Marjo
Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:17


milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 03:44

Hier ziet het er ook somber uit.. onze klm vluchten lijken geannuleerd te zijn. Nog geen officieel bericht gehad van onze reis agent, maar wij verwachten niet dat het nog doorgaat..

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 07:46

Wij hebben geannuleerd inmiddels. Zouden volgende maand gaan. Heel erg balen en zuur maar wel de juiste beslissing denk ik.

JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:37

Ik ben vanmiddag zowaar in Canada geland :D

Wel op een WHP met job offer, anders kom je er echt niet in. Er werd op Schiphol bij de gate nog iemand weggestuurd omdat die zijn werkvisum niet op orde had.

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:42

JudithO schreef:
Ik ben vanmiddag zowaar in Canada geland :D

Wel op een WHP met job offer, anders kom je er echt niet in. Er werd op Schiphol bij de gate nog iemand weggestuurd omdat die zijn werkvisum niet op orde had.

Hey wat leuk!! Wat ga je doen in Canada?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:45

Een nieuw leven opbouwen.
Maar eerst ga ik aan het werk als Livestock Feed Consultant.
Ofwel Veevoer adviseur.

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:50

Wat super leuk Judith!! Ik zag het al op fb voorbij komen en hoorde het ook al eens op werk langskomen. En wat fijn dat het ondanks Corona toch nog zo kan. Heel veel succes en plezier :D

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:10

Te gek!!! Super dat het gelukt is!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:39

Ja ik ben zo blij! Wel nog nooit zo benauwd geweest voor praktisch alle stops op Schiphol en Toronto, maar gelukkig is alles goed gegaan :D
Echt niet grappig als de man voor je in de rij bij het boarden nog geweigerd wordt.

Nu lekker verplicht twee weken binnen zitten. Netflix staat al op de laptop, ik kom er wel door ;)

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:35

Hallo Canada topic!
Wij plannen tussen dit en 4 jaar te emigreren naar Canada. Beiden eerst onze zaak hier verkopen, ons huis en alle paarden.
In april gaat mijn hubbie al voor 6 weken daarheen om een opleiding loghomes bouwen te volgen. Zelf blijf ik maar twee weken, kan zolang niet weg op de zaak.
Ondertussen al wat zaken uitzoeken. Plan is om nazr BC te gaan, regio Hot Springs. :)

Born to slide, forced to work

JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:41

Tof! Gaan jullie daar ook weer bezig in de reiningsport of hebben jullie andere plannen? En vanwaar Hot Springs?
Gaaf dat jouw wederhelft een opleiding loghomes bouwen gaat doen!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:56

sevke schreef:
Hallo Canada topic!
Wij plannen tussen dit en 4 jaar te emigreren naar Canada. Beiden eerst onze zaak hier verkopen, ons huis en alle paarden.
In april gaat mijn hubbie al voor 6 weken daarheen om een opleiding loghomes bouwen te volgen. Zelf blijf ik maar twee weken, kan zolang niet weg op de zaak.
Ondertussen al wat zaken uitzoeken. Plan is om nazr BC te gaan, regio Hot Springs. :)

Waarom mogen de paarden niet mee?

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:14

Sevke, jaloers!!!

Ook mijn droom is dezelfde, maar mijn man wil voorlopig nog niet mee...
wat gaan jullie daar doen? En geen enkel paard gaat mee dan?

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 05:28

Mooie plannen Sevke! Je man gaat voor een loghome bedrijf werken of van plan om een bedrijf op te starten? Als wij in BC konden hebben wat we in AB hebben, zouden we het zo oppakken en naar BC verplaatsen.

Succes met de verkoop van alles!

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:27

Het plan is om zelf een bedrijf te starten. We zouden één container paarden meenemen. Mijn hengst, onze IJs, een oudere ruin en een oudere merrie gaan al zeker mee. Onze honden uiteraard ook.
Maar ik ga niet alle fokmerries meeslepen. Daar zoeken we ten gepasten tijde een goed huisje voor.
Of ik daar wil verder doen met de reiningsport, dat weet ik nog niet. Ik denk erover om wel een aantal paarden te houden voor de fok nog. Maar ze over de plas aankopen. Er is daar een groter aanbod voor een lagere prijs in de quarters.
We zijn nu vooral bezig met ons te informeren en alle papierwerk in orde te krijgen. Bottom line is als je $$ meebrengt, en bereid bent te investeren in het land, dat ze over de immigratie niet echt moeilijk doen. Maar we hebben hier momenteel ook twee bedrijven, en daar moeten we een gepaste overnemer voor vinden. Dat is nu onze eerste prioriteit.
Ook wil ik dat onze dochters hun diploma op zak hebben. Dat is mijn verantwoordelijkheid als moeder. Target date voor definitief vertrek is uiterlijk 2024.

Born to slide, forced to work

JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:18

Reining niveau ligt hier wel een stuk hoger heb ik het idee, maar dat kan ook mijn perspectief zijn.
Paarden zijn inderdaad beter te betalen dan in Europa, een jonge goed gestarte reining Quarter zie ik regelmatig voorbij komen voor $7500.
Jullie zijn nu dus bezig met uitzoeken of de Enginering stroom een optie is, begrijp ik? Dat zou het wel makkelijker maken dan de reguliere stroming (express entry). Die laatste is op dit moment echt een hel vanwege corona.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:48

Sevke,daar ben ik echt jaloers op dan!
de kinderen blijven dan in belgie?of gaan die mee?

hier jonge kinderen en zij zouden dit ook helemaal zien zitten,maar man-lief is bang voor het onbekende...hier ook een goed lopend bedrijf,je hebt een leuk inkomen,kan doen en laten wat je wil,als we zouden emigreren,wil hij dat niet meer gaan opbouwen,dus dan doe je iets totaal anders en plots geen garanties meer.

ook hier zou het financieel wel lukken en we zouden er wel in raken,maar ja...zolang man-lief hier niet wil...
een jaar terug had ik ook in mijn hoofd van 'binnen hier en 5j zou ideaal zijn'...dus nog een jaar of 2 tijd om hem over te halen,dan nog 2j voorbereiden(droom-droom),wie weet.

waarom kiezen jullie BC?

en wat voor bedrijf willen jullie dan opstarten?

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:07

Zoveel vragen :D
- Het is de bedoeling een bedrijf in de 'bouw' op te richten. We hebben dat nu ook. We hebben een bedrijf dat woningen zet in Canadese houtskeletbouw, dus zal iets in die trant zijn.
- BC omdat we daar verliefd geworden zijn op het land en de mensen. We zoeken zowat in het gebied rond Whistler omdat je daar ook nog iets kunt doen in toerisme. (blokhutverhuur oid). Je zit daar tussen de national parks, in de winter heb je skitoerisme en in de zomer is de sunshine coast bereikbaar.
Vancouver Island vinden we ook helemaal de max, maar de mogelijkheden zijn daar erg beperkt. En alles is moeilijk bereikbaar, dus duur.
Onze kinderen zullen waarschijnlijk niet mee gaan. De jongste studeert Sinologie, en zal waarschijnlijk op termijn richting China vertrekken. De oudste studeert economie en weet het nog niet zo goed. MIsschien neemt ze mijn zaak over (zakenkantoor bank- en verzekeringen).

Born to slide, forced to work

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:29

Whistler is zo gaaf!
De McDonalds is daar in de buurt is zelfs 'n soort logcabin.

Chrissie
Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:52

Hi!

Wij hebben vorig jaar een boeking gemaakt (met goede annuleringsvoorwaarden gelukkig (tot 6 weken vooraf annuleren bij code geel/oranje/rood in het land van bestemming) :) ) om in september naar Canada te gaan, om drie weken rond te reizen met een camper vanaf Vancouver.

Heel langzaam aan worden de campings vrij gegeven voor Canadezen maar heeft iemand ook een handige pagina waarin ik de updates voor buitenlanders kan lezen?
Ik hoop echt dat het door kan gaan, maar realistisch gezien denk ik 10% kans :\

Life is too short. If you can't find your passion, look harder..

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:07

Kijk even op de website van de Canadees ambassade. Soms staat daar relevante informatie over reizen en visums.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:47

Chrissie schreef:
Hi!

Wij hebben vorig jaar een boeking gemaakt (met goede annuleringsvoorwaarden gelukkig (tot 6 weken vooraf annuleren bij code geel/oranje/rood in het land van bestemming) :) ) om in september naar Canada te gaan, om drie weken rond te reizen met een camper vanaf Vancouver.

Heel langzaam aan worden de campings vrij gegeven voor Canadezen maar heeft iemand ook een handige pagina waarin ik de updates voor buitenlanders kan lezen?
Ik hoop echt dat het door kan gaan, maar realistisch gezien denk ik 10% kans :\


Op het moment moet je nog 14 dagen in quarantaine als je het land binnen komt. Dus dat werkt niet echt voor een vakantie.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

JudithO
Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 01:10

Ja en de eerste 3 dagen verplicht in een hotel. Kosten zijn rond $500 per persoon per nacht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, tinker_sally en 65 bezoekers