Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:25

Wij hadden net niet geboekt maar hebben nu ook wel hardop uitgesproken dat we niet gaan dit jaar. Risico is voor ons te groot


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:28

Wij zouden in september gaan maar hebben nog niks gehoord, ik ga ervan uit dat het niet doorgaat omdat we ook met Air transat vliegen.

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:58

Ons reisbureau had AirTransat gebeld en die hebben idd bevestigd dat ze dit jaar niet meer op NL vliegen -O- echt wel balen! Misschien dat wij wel in 2022 pas gaan. Moeten even kijken.
Nu maar een paar dagen Zeeland boeken in september :')
Voordeel is iig dat ik m’n pupje geen 4 weken hoef te missen, ondanks dat we goede oppas geregeld hadden. We zien het maar positief in :D

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Toushie
Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:37

Ik zou ook met air transat gaan september /oktober dus ga voor 99 % wel vanuit dat dat niet meer doorgaat.

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:51

Wij vliegen met KLM, vooralsnog geen bericht gehad dat zij niet op Canada zullen vliegen. Ben benieuwd. We hebben nog geen campings gereserveerd verder, maar is opsich ook niet echt nodig omdat we in het naseizoen zitten (september/oktober)

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:00

Wij vliegen 7 september met Air Transat. Wij hadden al gelezen dat Air Transat niet op Nederland meer vliegt. Onze reisagent is nog aan het kijken wat de opties zijn voordat de reis volledig geannuleerd wordt. Daar horen wij deze week meer van..

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 04:33

Wat zuur voor iedereen die met Transat zou vliegen, dat het nu definitief niet doorgaat. Fijn dat er nu duidelijkheid is, maar je verheugt je gewoon enorm op zo'n reis en dan is uitstel niet tof. Hopelijk kunnen jullie er in 2021/2022 alsnog enorm van genieten <3

Marjo schreef:
Wij vliegen met KLM, vooralsnog geen bericht gehad dat zij niet op Canada zullen vliegen. Ben benieuwd. We hebben nog geen campings gereserveerd verder, maar is opsich ook niet echt nodig omdat we in het naseizoen zitten (september/oktober)


Jullie gingen naar Ontario & Quebec toch? Ik ben niet op de hoogte van de provinciale voorschriften daar op dit moment, maar hier in BC kun je dit jaar geen campsite boeken als je niet in de provincie woont. Dit om te voorkomen dat er reizigers van buiten de provincie komen. Op landelijk niveau geldt vooralsnog voor onbepaalde tijd de Emergency Order onder de Quarantine Act, wat betekent dat iedereen (reiziger of inwoner) 14 dagen in quarantaine moet bij aankomst in Canada. Van reizigers wordt verwacht dat zij een plan hebben waar ze 14 dagen in zelf-isolatie gaan en hoe ze aan eten komen. Dit wordt actief gecontroleerd, of je daadwerkelijk op die plaats verblijft en bij het verlaten van je isolatieplaats wordt je flink beboet.

Ik hoop natuurlijk van harte dat jullie reis door kan gaan, maar houd er rekening mee dat áls KLM alweer vliegt, de kans groot is dat deze maatregelen nog wel van kracht zijn :(:)

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:23

february schreef:
Marjo schreef:
Wij vliegen met KLM, vooralsnog geen bericht gehad dat zij niet op Canada zullen vliegen. Ben benieuwd. We hebben nog geen campings gereserveerd verder, maar is opsich ook niet echt nodig omdat we in het naseizoen zitten (september/oktober)


Jullie gingen naar Ontario & Quebec toch? Ik ben niet op de hoogte van de provinciale voorschriften daar op dit moment, maar hier in BC kun je dit jaar geen campsite boeken als je niet in de provincie woont. Dit om te voorkomen dat er reizigers van buiten de provincie komen. Op landelijk niveau geldt vooralsnog voor onbepaalde tijd de Emergency Order onder de Quarantine Act, wat betekent dat iedereen (reiziger of inwoner) 14 dagen in quarantaine moet bij aankomst in Canada. Van reizigers wordt verwacht dat zij een plan hebben waar ze 14 dagen in zelf-isolatie gaan en hoe ze aan eten komen. Dit wordt actief gecontroleerd, of je daadwerkelijk op die plaats verblijft en bij het verlaten van je isolatieplaats wordt je flink beboet.

Ik hoop natuurlijk van harte dat jullie reis door kan gaan, maar houd er rekening mee dat áls KLM alweer vliegt, de kans groot is dat deze maatregelen nog wel van kracht zijn :(:)


Ja klopt, Ontario en Quebec. Maar wij hebben wel nauw contact met de reisorganisatie en hebben kennissen in het gebied wonen. Dus we houden alles gewoon goed in de gaten en hopen dan gewoon onze reis te kunnen gaan maken.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:03

milatje schreef:
Wij vliegen 7 september met Air Transat. Wij hadden al gelezen dat Air Transat niet op Nederland meer vliegt. Onze reisagent is nog aan het kijken wat de opties zijn voordat de reis volledig geannuleerd wordt. Daar horen wij deze week meer van..


Ben wel benieuwd of hier nog iets uitgekomen is?

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:34

Aranel schreef:
milatje schreef:
Wij vliegen 7 september met Air Transat. Wij hadden al gelezen dat Air Transat niet op Nederland meer vliegt. Onze reisagent is nog aan het kijken wat de opties zijn voordat de reis volledig geannuleerd wordt. Daar horen wij deze week meer van..


Ben wel benieuwd of hier nog iets uitgekomen is?

Ehm ja! We hebben nog een aanbod gekregen om vanaf Parijs te vliegen.. dit vonden wij zelf niet ideaal, dus we hebben voor nu een voucher geaccepteerd. Air Transat wil namelijk geen geld terug geven op dit moment..

Wij hebben zelf besloten om wel een nieuwe vlucht te boeken omdat de vooruitzichten voor Canada redelijk goed zijn. Dit keer met KLM. Dus wij zitten opnieuw te duimen :D

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:09

Klm vlucht van mijn zus in September is geannuleerd.

Denk iig dat, als de travel ban eindigt, de 14 dgn verplichte quarantine regel nog lang zal gelden.

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:12

Wij zouden 21 juli vertrekken, helaas vliegt KLM niet terug en ook de binnenlandse vlucht gaat niet. Ook krijgen wij de eta niet. Dus geannuleerd. Hopelijk volgend jaar of dat jaar daarop. Wel is het plan om dan 1 of 2 weken langer te gaan. Vraag is of ik dan vrij kan krijgen voor zo lang, maar wil alsnog heel graag heen.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:38

Travel ban is sowieso in effect tot 31 juli. Dan wordt weer gekeken naar evt verlenging.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:56

Maar stel. De travel ban wordt niet verlengd na 31 juli. Moeten de campings daar dan ook niet iets mee, als in, wel open gaan voor toeristen. Want anders zijn er dus wel toeristen met camper maar die kunnen vervolgens negens heen :=

Niet dat ik denk dat ie niet verlengd wordt hoor.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:59

milatje schreef:
Ehm ja! We hebben nog een aanbod gekregen om vanaf Parijs te vliegen.. dit vonden wij zelf niet ideaal, dus we hebben voor nu een voucher geaccepteerd. Air Transat wil namelijk geen geld terug geven op dit moment..

Wij hebben zelf besloten om wel een nieuwe vlucht te boeken omdat de vooruitzichten voor Canada redelijk goed zijn. Dit keer met KLM. Dus wij zitten opnieuw te duimen :D


Nieuwe vlucht voor dit jaar?

Wij hebben al besloten geen voucher te willen en zouden ook met Air transat gaan dus dat wordt nog leuk dan ~~}>

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:02

_Linda schreef:
Klm vlucht van mijn zus in September is geannuleerd.

Denk iig dat, als de travel ban eindigt, de 14 dgn verplichte quarantine regel nog lang zal gelden.

Wanneer zou je zus vliegen en van waar naar waar?
Aranel schreef:
milatje schreef:
Ehm ja! We hebben nog een aanbod gekregen om vanaf Parijs te vliegen.. dit vonden wij zelf niet ideaal, dus we hebben voor nu een voucher geaccepteerd. Air Transat wil namelijk geen geld terug geven op dit moment..

Wij hebben zelf besloten om wel een nieuwe vlucht te boeken omdat de vooruitzichten voor Canada redelijk goed zijn. Dit keer met KLM. Dus wij zitten opnieuw te duimen :D


Nieuwe vlucht voor dit jaar?

Wij hebben al besloten geen voucher te willen en zouden ook met Air transat gaan dus dat wordt nog leuk dan ~~}>

Ja, voor dit jaar. Uiteraard wel een gokje, maar goed we weten dat KLM geld terug geeft. Dus dat gokje durfde wij wel te wagen. Sowieso hadden we anders een probleem met de camper, want die is nog niet geannuleerd. Dus zouden we daar geen geld van terug krijgen... We gaan het zien!

Air Transat is in principe verplicht hun geld terug te geven.. moeten ze zelf nog achter komen volgens mij.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:29

Huh ons reisbureau zei dat het gewoon mogelijk was geld terug bij Air Transat? Dat ze dat aan de telefoon zeiden toen ze informeerde. Dat het alleen wel lang kan duren.
Wij vinden een voucher op zich prima, scheelt weer dat we dan de vlucht en de auto al betaald hebben als we volgend jaar of t jaar erop gaan :+

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 06:49

Aranel schreef:
Maar stel. De travel ban wordt niet verlengd na 31 juli. Moeten de campings daar dan ook niet iets mee, als in, wel open gaan voor toeristen. Want anders zijn er dus wel toeristen met camper maar die kunnen vervolgens negens heen :=

Niet dat ik denk dat ie niet verlengd wordt hoor.


Ik heb geen idee hoe het in andere provincies is, maar zowel in BC en Alberta kun je alleen als inwoner van de provincie een campsite boeken. Dit om de eigen inwoners de gelegenheid te geven in hun provincie vakantie te vieren. Er zijn wel privately owned campgrounds, daar kan wel iedereen terecht, maar logischerwijs wijken veel out-of-province reizigers daar nu naar uit.

Als de travel-ban al opgeheven wordt, is de kans groot dat de 14 dagen quarantaineregel wel van kracht blijft. Trudeau was twee weken geleden nog vrij stellig dat hij geen overhaaste beslissing gaat nemen in het openen van de grenzen, ondanks de enorme strop voor de toeristensector. Begrijpelijk, maar zo enorm zuur voor iedereen die in onzekerheid zit over een geplande reis en vooral ook voor de mensen werkzaam in het toerisme ;( Ik hoop van harte dat iedereen hier uiteindelijk toch de gedroomde reis kan gaan maken!

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:07

@ milatje, van Amsterdam naar Edmonton. Zij kan als directe familie lid wel het land inkomen via andere route. Maar met de quarantine regel vind ik dat zonde van het vliegticket.

Ja poeh, de toeristensector heeft het wel te verduren deze tijd. Maar dit is wel het jaar om toeristische dingen in eigen provincie te doen zonder dat het overspoeld is met mensen.

Canada is nog veel stricter tov NL. In Alberta weten ze bijv nog niet eens wie en wat voor school in September en ook nog altijd geen zwemlessen.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:28

Aranel schreef:
Nieuwe vlucht voor dit jaar?

Wij hebben al besloten geen voucher te willen en zouden ook met Air transat gaan dus dat wordt nog leuk dan ~~}>


Wij hadden via een reisorganisatie geboekt (dus vlucht, auto en hotels) en die geven alleen vouchers. Wij zouden in mei gaat en inmiddels hebben we onze voucher afgelopen week ontvangen. We mogen die voucher alleen gebruiken bij die desbetreffende reisorganisatie. Willen we dat niet en ons geld terug mogen we dat terugvragen na 6 maanden (in ons geval in januari) en dan kan het nog tot een jaar duren voordat je het geld terug hebt.

Wij zouden overigens ook met KLM vliegen, en onze vlucht was ook geannuleerd. Heel erg jammer, maar ik denk ook niet dat je nu perse in Canada op vakantie wilt zijn.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:07

Weet iemand wanneer er een uitspraak verwacht wordt over wat er na 31 juli gaat gebeuren met de travel ban?

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:31

Grens Amerika - Canada is weer verlengt tot 21 augustus

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:47

Dat had ik inderdaad gelezen. Ik ben vooral benieuwd naar het vliegen tussen Europa en Canada :-)

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:55

milatje schreef:
Weet iemand wanneer er een uitspraak verwacht wordt over wat er na 31 juli gaat gebeuren met de travel ban?


Vorige maand kwamen ze er ook pas op 30 juni mee, ik vrees ervoor dat het weer pas rond 31 juli bekend gaat worden.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:39

Zolang de grens met US dichtblijft, verwacht ik dat het ook met de rest van de wereld zal dichtblijven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_Amy, Flash111, Monique1963, stoer en 80 bezoekers