Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:21

sevke schreef:
Zoveel vragen :D
- Het is de bedoeling een bedrijf in de 'bouw' op te richten. We hebben dat nu ook. We hebben een bedrijf dat woningen zet in Canadese houtskeletbouw, dus zal iets in die trant zijn.
- BC omdat we daar verliefd geworden zijn op het land en de mensen. We zoeken zowat in het gebied rond Whistler omdat je daar ook nog iets kunt doen in toerisme. (blokhutverhuur oid). Je zit daar tussen de national parks, in de winter heb je skitoerisme en in de zomer is de sunshine coast bereikbaar.
Vancouver Island vinden we ook helemaal de max, maar de mogelijkheden zijn daar erg beperkt. En alles is moeilijk bereikbaar, dus duur.
Onze kinderen zullen waarschijnlijk niet mee gaan. De jongste studeert Sinologie, en zal waarschijnlijk op termijn richting China vertrekken. De oudste studeert economie en weet het nog niet zo goed. MIsschien neemt ze mijn zaak over (zakenkantoor bank- en verzekeringen).


Welcome to Canada *\o/* (als het zover is). Ik zit ook in BC (Vancouver), Whistler is erg duur hoor, duurder dan Vancouver Island.

Ik kan me zo voorstellen dat -als er geen commerciële bosbouw zit op VI (dat weet ik niet of dat zo is)- het niet zo nuttig is om je daar te vestigen met een blokhuttenbedrijf.

Op wat voor soort visum komen jullie?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:19

Ik kom me ook even melden in dit topic. Wij (mijn ouders en ik) hebben in ons hoofd om in de zomer van 2022 naar West-Canada te gaan voor een rondreis. Eerst nog even afwachten wat de corona allemaal doet voordat we dit definitief gaan maken. Maar heb in dit topic al heel wat leuke tips gezien en ideeën opgedaan.

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

Marjo
Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:24

tumtummie schreef:
Ik kom me ook even melden in dit topic. Wij (mijn ouders en ik) hebben in ons hoofd om in de zomer van 2022 naar West-Canada te gaan voor een rondreis. Eerst nog even afwachten wat de corona allemaal doet voordat we dit definitief gaan maken. Maar heb in dit topic al heel wat leuke tips gezien en ideeën opgedaan.


Leuk! Gaan jullie met de camper?

Onze reis is door de reisorganisatie uitgesteld naar 2022. Denk ook een juist besluit, gezien de onzekerheid waar we nog altijd in zitten.

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:47

Ja wij zitten te denken aan een camper reis. Dit hebben we een aantal jaar terug ook gedaan in West-Amerika en is erg goed bevallen.

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

Marjo
Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:09

tumtummie schreef:
Ja wij zitten te denken aan een camper reis. Dit hebben we een aantal jaar terug ook gedaan in West-Amerika en is erg goed bevallen.

Leuk! Als je nog een goede reisorganisatie zoekt, zou ik Tioga Tours eens overwegen. Ontzettend fijne organisatie, ze hebben ons goed op weg geholpen. Buiten corona hebben ze ook kleine beurzen waarbij reizigers hun eigen rondreis laten zien. Daar krijg je echt mooie inspiratie van!


tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:56

Super bedankt voor de tip. Daar ga ik eens naar kijken! Wij hadden ook al een beetje gekeken bij TravelHome maar een beetje vergelijken kan nooit kwaad!

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 03:49

Zijn er nog Bokkers die naar Canada gaan deze zomer?

Ik woonde eerst in Vancouver, maar we hebben een horse property gekocht *\o/* Mijn levenslange droom is nu ECHT! <3

2 Knollies aan huis (mini's) en ik zie ze vanuit mijn raam terwijl ik dit bericht typ! Hoe idyllisch kan het zijn.

Leven midden in het bos, tussen de wilde dieren (beren, coyotes, mountain lions, elk, moose, schildpadden, ja echt, mule deer enz) Achter ons huis zit je direct in het woud! Wakker worden met de vogels in de zomer, in de winter is het winterwonderland en is alles stil. Zo heerlijk!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, Just_Natural, Niika en 120 bezoekers