Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Daisje
Berichten: 230
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:49

Ik ben mij ook aan orienteren op Canada, ga waarschijnlijk in oktober voor mijn werk, en wil dan ook nog ongeveer een week wat rondreizen, misschien zelfs langer. Het congres is in Banff dus ik zit wel al helemaal goed geloof ik. Wil voornamelijk de nationale parken van Banff, Jasper bezoeken en ook Lake Louise e.d. Nog meer tips van dingen die ik moet zien? Ik heb wel al begrepen dat oktober echt zo'n einde zomerseizoen maar ook nog geen winterseizoen is. Aangezien ik alleen reis vroeg ik me af watde mogelijkheden zijn om de nationale parken dan onder begeleiding te bezoeken of kun je dat best in je uppie doen?
En hoe is het openbaar vervoer geregeld of is het echt aan te raden om een huurauto te nemen?


Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:55

Inmiddels hebben we onze route zo'n beetje bepaald. Zit nog wel ruimte voor wijzigingen in. Vliegreis, auto en een paar hotelovernachtingen zijn geboekt. Nu alleen nog maar 5 mnd wachten.

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:07

wat leuk!
ik hoef nog maar 29 dagen te wachten :D

:):)

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:12

Waar gaan jullie allemaal naartoe?

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:17

Grrrr wij nog 6 maanden wachten, ik wens je alvast een leuke trip enne wel een verslag hier op BI.
Wij hebben inmiddels tickets geboekt naar Vancouver, vandaar uit met een huurauto naar Vancouver Island richting het noorden en nemen daar de Ferry ( die 15 uur duurt langs de kust omhoog door de Fjorden ) naar Prince Rupert, en dan omhoog door naar Alaska.
Om daar dan heerlijk rond te toeren en zoveel mogelijk cultuur en natuur opzuigen zodat we er weer een jaar op kunnen teren.
Dus als er nog meer mensen zijn die in Alaska zijn geweest please vertel er eens iets over......

Agilitydogs get over it

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:26

Wij zijn dit jaar vanuit de States bij Glacier National Park Canada in gegaan. Via Banff (super toeristisch!) zijn we naar Lake Louise gegaan, de volgende dag op de Columbia Icefields geweest en via Jasper naar het westen. Wij vonden het stuk tussen Cache Creek/Liloet en Whistler bijzonder mooi! Wel opletten met de camper, het kan je een paar doorgebrande remmen kosten, zoveel daal je op een gegeven moment.

Whistler is leuk voor een dagje, wij zijn op de berg geweest waar in 2010 de skinummers voor de spelen worden gehouden en de weg tussen Whistler en Vancouver is ook prachtig. Vancouver als stad is cool, we hebben een dag gewinkeld in Metrotown, een dag in de stad rondgetourd met zo'n hop on, hop off bus én we zijn met een begeleide tour een dag naar Vancouver Island/Victoria geweest. Gaaf stadje! Ik vond vooral Granville Island erg leuk in Vancouver.

Ons reisverslag vind je op onze site.

Webshop - digital art: MoTekent

ArabianRanch
Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:43

Ik ga waarschijnlijk dit jaar met mijn vader naar òf west Canada òf west USA.
Heb al een paar leuke reizen gezien, maar die van west Canada (CANADIAN WILDERNESS 16-daagse rondreis met hoogtepunten als Seattle (USA), Okanagan Valley, Lake Louise, Vancouver, Columbia Icefields, Prince Rupert, Port Hardy en Banff) trekt mij het meest aan :D
West Canada heeft echt zulke gave natuur, daar voel ik me helemaal thuis :o

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:26

ik vlieg op vancouver en ga dan anderhalve week naar whistler skien en we hebben een huisje daar.. dan gaan we de laatste paar dagen naar vancouver en dan wil ik dus echt heel graag naar vancouver island een dagtripje ofzo.. dat lijkt me zoo mooi O:)

:):)

ArabianRanch
Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:14

Sjuulie schreef:
dan wil ik dus echt heel graag naar vancouver island een dagtripje ofzo.. dat lijkt me zoo mooi O:)


Moet je zeker doen !!! +:)+ Zeker de moeite waard ...

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:46

Wat gaaf. Wanneer gaan jullie nou skieen? Zou mooi zijn als dat in juni ook nog kan...

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:55

ligt er geen eeuwige sneeuw daar in de bergen dan? het is toch heel hoog daar :o?
ohww over twee weekjes stap ik in het vliegtuig.. het gaat echt zo snel, ik weet nog wel dat ik 5 maanden moest aftellen haha

:):)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:20

ohww over twee weekjes stap ik in het vliegtuig.. het gaat echt zo snel, ik weet nog wel dat ik 5 maanden moest aftellen haha[/quote]

Ah, ik hoop dat die maanden bij mij ook zo snel gaan.... :D

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:00

vast wel :))

:):)

ArabianRanch
Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:09

Sjuulie schreef:
heb je ook beren gezien??


Jaaa, wij wel.
Heb ik op video staan. Hij stond niet zo ver van ons af (op een stuk berg) en daarvoor langs liep de weg. Echt gaaf !!!! (en nog wel meer op afstand *D )

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:43

ah, gaaf zeg beren, ik hoop ze te ook gaan zien in juni! Vorige keer had ik elke keer pech, overal sporen, vers ook enzo. maar geen beer te bekennen..

Thokkadisje
Berichten: 2144
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:50

@daisje: Huurauto is wel handig, of de greyhound bus. Echt veel treinen en bussen zijn er niet. Openbaar vervoer is niet als in Nederland...

@ eevita, voor beren zie mijn profiel ;) hier lopen ze zomers gewoon tussen onze huizen door

@ scum, in BC zijn geloof ik geen skimogelijkheden meer, ik zit vlakbij silverstar (groot skigebied) en daar is zomers geen sneeuw. Dan gebruiken ze de pistes als mountainbike route. maar misschien in een ander (kouder deel van canada) wel.

@ aribianRanch: Ik zit nu in Okanagan valley :D in het okanagan indian reserve#1 :Y)

Vancouver is heel cool, als je daar heen gaat moet je zeker naar Metrotown gaan, en Robson street, beste shopping street van Vancouver. Stanley park is ook erg mooi, alleen nu compleet geruineerd door grote stormen. ( ik heb vast gezeten in dat park, zo'n harde storm dat de bomen omwaaiden) de grootste bomen zijn nu allemaal plat. Grote chaos.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:41

thokkadisje, ja had je profiel aleerder bekeken, leuke buren heb je! heb je zelf ook wel eens een auto daar gehuurd, en rondgereden? Gaaf hoor,dat jij wel daar werkt ( ik wil ook zo graag, maar heb het lef niet)

ArabianRanch
Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:58

Thokkadisje schreef:
@ aribianRanch: Ik zit nu in Okanagan valley :D in het okanagan indian reserve#1 :Y)

Vancouver is heel cool, als je daar heen gaat moet je zeker naar Metrotown gaan, en Robson street, beste shopping street van Vancouver. Stanley park is ook erg mooi, alleen nu compleet geruineerd door grote stormen. ( ik heb vast gezeten in dat park, zo'n harde storm dat de bomen omwaaiden) de grootste bomen zijn nu allemaal plat. Grote chaos.


Gaaaff !!

Jammer van die stormen daar :(
Stanley Park is ook erg mooi, maar jammer dan dat die grote bomen opgewaaid zijn, die hadden net wat, en de totempalen dan ??? :\

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:07

Sjuulie schreef:
ik vlieg op vancouver en ga dan anderhalve week naar whistler skien en we hebben een huisje daar.. dan gaan we de laatste paar dagen naar vancouver en dan wil ik dus echt heel graag naar vancouver island een dagtripje ofzo.. dat lijkt me zoo mooi O:)


Wij zijn vorig jaar naar Vancouver Island geweest met een georganiseerde busreis vanuit Vancouver. 's Morgens naar Butchard Gardens en 's middags naar Victoria. Erg gaaf! Met de auto is het ook goed te doen, maar wij reisden met een camper en die hebben we lekker laten staan. We werden op de campground opgehaald door West Coast Sightseeing.

Webshop - digital art: MoTekent

marit34
Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:11

Jaaaa! Canada!!! Het is geweldig! Ik ben in Vancouver geweest, Whistler (winter) en Vancouver Island! Super super super gaaf! Britisch Colombia is echt prachtig! M'n zus heeft daar een half jaar gewoond en is ook met de auto de Rockies in gegaan! Dat is helemaal prachtig!!! Zeker een aanrader!

imd
Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:53

Bijna geboekt :D

Weet iemand hoeveel de entree voor bijv de WAterfalls is? En worden er ook nog toeslagen berekend behalve brandstof en luchthavenbelasting?

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:12

Ik geloof dat ik mijn zusje maar eens op dit topic moet wijzen, want die heeft ook plannen om dit jaar naar Canada te gaan :j

Escha
Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:15

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ik wil er wel eens dolgraag naar toe!
De natuur daar lijkt me echt prachtig :+:

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    Sjuulie
    Berichten: 2224
    Geregistreerd: 04-04-06

    Re: Canada 2007

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:46

    nou ik heb mn tas bijna gepakt!!
    zondag vlieg ik om half 4 :):) heb er zooon zin in

    :):)

    Scum
    Berichten: 33098
    Geregistreerd: 11-08-03

    Re: Canada 2007

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:13

    Veel plezier Sjuulie!


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Antonius, DotBot, F_inley, Karmandi, kimmetje26, MayoNeighs, mvdende, Nathalie18x, OmgiliBot, purny, TamaraFloor, thequeensmum, veerledec en 81 bezoekers