Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:24

eevita schreef:
ik heb gewoon rechtstreeks bij martinair geboekt, wel al heel vroeg, in december. als ik het zelfde ticket nu zou boeken, ben ik een paar honderd euro duurder uit..
Ik ga denk ook die pilletjes halen, kijken of t werkt! goede tip dan!
EHm over het hotel, ik reis alleen, dus vaak ben je dan al duurder uit, maar rond de 80 cad wil ik wel uitgeven.. de eerste nacht slaap ik in een jeugdhostel aan jasper avenue, wel handig daar is het autoverhuurbedrijf ook, dan ga ik twee dagen naar jasper, en dan weer terug naar edmonton, om eendagje te shoppen, ik vindt t wel leuk om dan een fijn bed te hebben.. ik zag het hotel in wem wel op internet, maar dat was schreeuwend duur, en min. twee nachten..
Als je eens witl kijken avandijk, heel graag!
Ken je trouwens de horse creek ranch, op twee uurtjes rijden van edmonton, Fort Assiniboine, daar ga ik dan heen


----Hebben ze een website? De naam zegt me wel iets maar niet alles. Wat vindt je van een ramada of een holliday-inn hotel? Als je iets buiten Edmonton gaat, kan het goedkoper zijn.


afwasborstel
Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:46

avandijk schreef:
superpluisje schreef:
Ik ga waarschijnlijk als het een beetje mee zit deze zomer mijn oom opzoeken in Canada.
Hij woont in Toronto. Moet dan alleen wel een los ticket hebben, waar kan je die het beste
(een beetje voordelig) boeken?



Bedoel je een enkele reis? Wees maar voorzichtig. Ik ben eens ondervraagd en bijna tegengehouden aan de grens in Canada omdat ik met een enkele reis ticket kwam.


Nee hoor geen enkele reis ik ga gewoon voor een week of twee, lekker vakantie houden :D

Slettie Z2+1 * Kreukie Z1+12 * Shampoo M1+9 (verkocht)

apenstaartje
Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 01:00

Wow Canada ik ben er geweest heel wat jaartjes terug... krijg nog heimwee als ik eraan denk.
We zijn in Calgary begonnen waar we bij kennissen geslapen hebben. De real Canadian live meegemaakt. Lekker shoppen enz...

Vandaar uit uitstapjes gemaakt naar Edmonton, Banff (Lake Louise zo mooi :9 ) plaats waar ze al die dinos gevonden hebben.
We zijn met de kano van de Bow of de Elbow geweest... Was een beetje te hoog gegrepen en zijn door een sweeper uit de kano geveegd.. Poe.

We hebben geraft en natuurlijk een trail en een adventureride gedaan in de Mountains, in de bergen geklomen enz...

Vervolgens zijn met met de auto naar Vancouver gegaan. Lang Lake Kelowna... klein meertje op de kaart Groot in het echt. Heerlijk met de tent onderweg geslapen.. Leuk haringen in de rotsen hameren :)

In Vancouver hebben in een Bed en Breakfast geslapen. Van hieruit zijn we naar Seattle geweest (langs dutch town... toch even wat Nederlands) In Seattle een tour onder de stad gemaakt.

Terug naar Vancouver en vandaar uit terug naar Calgary een zoef.. terug naar Schiphol.

Totaal 3 weken geweest meer dan 4000km gereden met de huurauto.. maar wat heb ik het daar naar mijn zin gehad zeg...

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 09:48

avandijk, website is www.horsecreekranch.ca. Voor de laatste nacht in edmonton wil ik graag in de stad zelf omdat ik dus naar de mall wil , ik zal dat ramada wel eens googlen. als ik niets kan vinden neem ik gewoon het hostel van de eerste nacht.

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 02:03

eevita schreef:
avandijk, website is http://www.horsecreekranch.ca. Voor de laatste nacht in edmonton wil ik graag in de stad zelf omdat ik dus naar de mall wil , ik zal dat ramada wel eens googlen. als ik niets kan vinden neem ik gewoon het hostel van de eerste nacht.


Of... zit ik me net te bedenken, een B&B. Ik ken iemand die er een hier in NL heeft gehad, zal ik eens informeren of ze weet waar een leuke en goed betaalbare in de buurt van Edmonton zit?

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Thokkadisje
Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 05:25

Mijn tijd in canada zit er alweer bijna op :\ 9 maandjes in totaal hier geweest en heb nu al dromen dat ik weer in NL ben maar het zo vreselijk vind dat ik de volgende dag weer op het vliegtuig naar Canada zit := Vrees dat ik moet gaan emigreren.

@ Femmy, Kelowna is vlakbij waar ik zit :D ik denk alleen dat je kalamalka lake bedoeld bij Kelowna, of okanagan lake :P

Galisteka
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:22

Maandag (02-04-'07) ga ik (weer) naar Canada!! *D *D :evaw: 11:00 vlieg ik dan weer naar Calgary *D Vorig jaar ook gedaan, toen voor 5 weekjes op de Wyaltaranch stage, maar nu dan gewoon voor 5 maanden ( :wow: 8-)) stage lopen op de homeplaceranch: http://www.homeplaceranch.com/ }:0 Echt SUPER veel zin in!!

@ Eevita:
Citaat:
Ken je trouwens de horse creek ranch, op twee uurtjes rijden van edmonton, Fort Assiniboine, daar ga ik dan heen
Daar ben ik twee jaar terug ook geweest :D is echt leuk hoor! Zeker aan te raden. Wel grappig ook Siebe (de eigenaar) komt zelf ook uit Nederland.

Ps. voor de geïnteresseerden: http://baukjegroothof.blogspot.com/index.html
Hierop zal ik regelmatig eventjes een verhaaltje en wat foto's uploaden wanneer ik er ben :o

..Worrying is like a rocking chair, it keeps you busy, but it doesn't bring you anywhere..

Van 02-04 tot 24-08 in Canadaa!! : http://baukjegroothof.blogspot.com/index.html

apenstaartje
Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:12

Thokkadisje schreef:
Mijn tijd in canada zit er alweer bijna op :\ 9 maandjes in totaal hier geweest en heb nu al dromen dat ik weer in NL ben maar het zo vreselijk vind dat ik de volgende dag weer op het vliegtuig naar Canada zit := Vrees dat ik moet gaan emigreren.

@ Femmy, Kelowna is vlakbij waar ik zit :D ik denk alleen dat je kalamalka lake bedoeld bij Kelowna, of okanagan lake :P


Ik kan het me voorstellen als je er 9 maanden bent geweest. Ik wilde ook niet meer terug naar NL.
We hebben wel eens kennissen over uit Canada en die worden helemaal claustrofobisch hier.
Wij hebben emigratie nog overwogen (toen het nog gemakkelijk was) maar vanwege familie niet gedaan.

Geen idee hoe het "meertje" heet. Het stond als een stipje op de kaart. Het was niet breed maar wel lang en azurblauw. Grappig dat je er vlakbij zit.

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:04

eevita schreef:
avandijk, website is http://www.horsecreekranch.ca. Voor de laatste nacht in edmonton wil ik graag in de stad zelf omdat ik dus naar de mall wil , ik zal dat ramada wel eens googlen. als ik niets kan vinden neem ik gewoon het hostel van de eerste nacht.


Ziet er leuk uit, daar op de website. Ik zie dat daar al bergen b&b's genoemd worden. Jij gaat vast een leuke vakantie krijgen, zo te zien!

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:08

*\o/* *\o/* I LOVE CANADA!!!!!

Mijn familie woont er (niagra falls), ben er zelf 2 keer geweest!
Aanraders zijn: Tim Hortons (heerlijke donutsen :o ) , Swiss Chalet (dat is een lekker restaurant) en vergeet Wendy's niet (dat is weer eens wat anders dan de MAC) hahaha ...
Verder gewoon genieten ... HEERLIJK LAND!!!!

Have fun ... +:)+

Het zijn niet de problemen die ons het leven zo moeilijk maken .... maar de manier waarop wij tegen ze aankijken
!!!!

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:12

Tim hortons is idd lekker! en subway ofzo zag er ook wel leuk uit, helaas niet gegeten.. wij hadden het te druk met het zoeken naar de overheerlijke Cinnarolls :9

:):)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:33

ja horsecreekranch is zeker leuk, ben er drie jaar geleden ook al eens geweest, heb met siebe afgelopen maanden heen en weer gemeeld over mijn komende verblijf daar! HEb er echt super zin in om de paardjes weer te zien, en veel te rijden en koeien pesten! Maar ook de eerste dagen kijk ik er naar uit, naar jasper,edmonton enzo! avandijk, een b&b is ook goed, laat maar weten of je iets kan vinden, alvast bedankt voor de moeite
Woon je al lang in edmonton?

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:06

eevita schreef:
ja horsecreekranch is zeker leuk, ben er drie jaar geleden ook al eens geweest, heb met siebe afgelopen maanden heen en weer gemeeld over mijn komende verblijf daar! HEb er echt super zin in om de paardjes weer te zien, en veel te rijden en koeien pesten! Maar ook de eerste dagen kijk ik er naar uit, naar jasper,edmonton enzo! avandijk, een b&b is ook goed, laat maar weten of je iets kan vinden, alvast bedankt voor de moeite
Woon je al lang in edmonton?


Ik kan me voorstellen dat je dat leuk vindt! Ik ga voor je bellen over de B&B. Ik woon hier nu bijna 4 jaar. Jeetje, wat klinkt dat alweer lang, seems like yesterday...

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:33

Leuk dat je wilt informeren voor me, ben heel handig met internet, maar soms lukt het gewoon niet om iets leuks te vinden!
Bevalt het in canada? Ik zit er over na te denken om ook voor langere tijd daar te verblijven, ik zeg niet meteen emigreren, maar eerst daar een half jaar of zo te gaan werken. Ik ga het tijdens mijn verblijf op de ranch ook eens goed bespreken met rancheigenaar, hij is nl ook een nederlander , verhuisd naar alberta. Ik denk dat ik wel goed in het canadeese zou kunnen overleven, maar goed, het is nog (verre) toekomstmuziek..

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:53

eevita schreef:
Leuk dat je wilt informeren voor me, ben heel handig met internet, maar soms lukt het gewoon niet om iets leuks te vinden!
Bevalt het in canada? Ik zit er over na te denken om ook voor langere tijd daar te verblijven, ik zeg niet meteen emigreren, maar eerst daar een half jaar of zo te gaan werken. Ik ga het tijdens mijn verblijf op de ranch ook eens goed bespreken met rancheigenaar, hij is nl ook een nederlander , verhuisd naar alberta. Ik denk dat ik wel goed in het canadeese zou kunnen overleven, maar goed, het is nog (verre) toekomstmuziek..


Heeft even geduurd, eevita. Mijn vriendin is hartstikke druk, ze heeft een winkeltje. Ze was de naam vergeten van de B&B maar ze raadde aan om jezelf lid te laten maken van de Youth Hostels. Je kunt dan in alle Youth Hostels van Canada slapen vlgs haar en er zit ook nogeens korting bij voor openbaar vervoer. Toevallig had ze het ook over een NLer die een ranch had, misschien is dat wel dezelfde als waar jij heen wilt. Werken hier moet je een werkvergunning voor hebben. In AB kan dat meevallen aangezien de economie bloeit op de olie industrie en er daarom vlugger mensen toegelaten worden dan in andere provincies. Nog even: ze dacht dat B&B's niet per se goedkoper moeten zijn dan Hotels. Maar 80 dollar (die jij noemde) vond ze toch wel errug veel geld. Waarschijnlijk zit ik hier binnenkort met een verbouwing, had anders misschien wel een plaatsje voor je gehad. Kamers zat maar de badkamers horen bij die verbouwing....

edit: hier is de link naar de Hostels, laat je hier op het forum even weten wat je daarvan vindt zodat het misschien een idee is voor andere backpackers en andere reislustigen?
http://www.hostelworld.com/countries/canadahostels.html?source=overturetophostelterms&OVRAW=youth_hostels%20canada&OVKEY=youth%20hostel%20canada&OVMTC=standard&ysmwa=CNJ_yWgQWYpayVJGDooUvSt3aKJmR2a-7JxSECmzchXDEST1ggKP4bunLAzmOIL4

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:58

Hoi
Ja die hostelworld ken ik, via hun heb ik ook (het enige in edmonton) backpacker hostel geboekt voor de eerste nacht in edmonton!
Het idee was van mij om , als ik terug kom uit Jasper, nog een nachtje iets comfortabler te zitten, die ene nacht in Edmonton, voor dat ik naar de ranch ga. Ik ben gaan kijken naar ´normale´hotels, maar die zijn zo duur, vandaar dat ik op bed en breakfest ging zoeken... Als ik niets kan vinden, hou ik het alternatief om een eenpersoonkamer bij het backpackershostel te boeken, maar in zo´n stad twee keer het zelfde hotel, vindt ik een beetje saai :)
Maar , in elk geval, vindt ik het heel fijn dat je meedenkt met me!
groetjes
eva

rebati
Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:05

Heb 3 maanden in Canada gewerkt, vlakbij Edmonton in Alberta.
Het is zon geweldig land!!
Ben ook in de rocky mountains geweest, en een paar keer in the west edmonton mall, en dat zwembad! echt zo gaaf!
Als je naar de Rocky mountains wilt kun je beter gewoon buiten het park een kamer huren,dat scheelt veel in de prijs!

Brabantse Fries ;)

Steaming
Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:13

Dochter lief is aangekomen in Canada een dik pak sneeuw en min 10.

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:13

wow dat is wel koud! :=
zeker vergeleken bij hier haha
mijn vriend die er nu nog zit is jaloers op het lekkere weer hier,,

:):)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:23

prima hoor die sneeuw, als die maar verdwenen is over twee maandjes :) Rebati, heb al een bed gereserveerd in dorpje jasper, lekker goedkoop in een jeugdherberg ( kan nog net euhum), zodat ik geld overhou om uit te geven in de edmontonhall. Ben alleen nog op zoek naar een westernruitersportzaak daar, weet je toevallig eentje in de hall zelf? Ik weet er wel eentje in een dorpje bij de ranch (barrhead),maar wil er nog een paar bezoeken..(en leegkopen)

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:18

Precies. Over 2 maanden zou ik toch wel graag wat zon willen hebben :D

Steaming
Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:25

Lammles zit ook in de WEM http://www.lammles.com/
De sneeuw kan zo weer verdwenen zijn kan best over een paar dagen weer plus 20 zijn.

rebati
Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:54

Wat zit er niet in de WEM! echt zo gaaf winkelcentrum!!
Neem maar een dikke portomonee mee als je lammles leeg wil shoppen!! ;)

Brabantse Fries ;)

Steaming
Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:20

Voor onze trip door Alberta hebben we vooral gebruik gemaakt van http://www1.travelalberta.com/en-ca/index.cfm?pageid=3 een heerlijke site om je reis thuis al vooruit te beleven.

Ergens op deze site kan je ook een campinggids, hotelgids etc. aanvragen (kosten NIETS echter op=op) in Alberta aangekomen zagen we ze bij een enkel VVV-kantoor nog wel liggen.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:36

lammnes ga ik dus even bezoeken :) Heb maar een smalle portomenee hoor, maar ik overnacht zo goedkoop mogelijk, kan ik meer geld aan shoppen uitgeven, ik wil kijken of ik zo´n troxet helm kan bemachtigen, en een paar wranglers!
Travelalberta.com ken ik ook , had ook wat folders ontvangen van ze, leuk hoor, post uit canada!
Toen ik drie jaar geleden in Alberta was, in september, heb ik in twee weken, regen, 23 graden met zon , en sneeuw gehad.. gelukkig ook nog wat van de indian summer meegemaakt.. en dan natuurlijk het noorderlicht, schitterend!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 126 bezoekers