Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:13

_Snow_White schreef:
_Tamara schreef:
Haha, dat is toevallig! :D Gave route gaan jullie doen!!

Ik zag ook dat er van die whale watching excursies vanuit Vancouver starten (oa bij de cruiseterminal), dat lijkt dan helemaal makkelijk!


Wanneer gaan jullie?
In September zwemmen de whales namelijk weer naar het zonnige zuiden, dus dan is het zonde van het geld om een whale watching excursie te gaan doen.

Wij gaan in augustus! :)


leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:32

_Tamara schreef:
Haha, dat is toevallig! :D Gave route gaan jullie doen!!

Ik zag ook dat er van die whale watching excursies vanuit Vancouver starten (oa bij de cruiseterminal), dat lijkt dan helemaal makkelijk!

Jij gaat ook een gave reis maken! Alaska lijkt me heel bijzonder.

@ Snow_White: je bedoelt de bultruggen denk ik die naar het zuiden trekken? Is er in (de 1e week van) september niets aan wildlife te zien?

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:20

leeslampje schreef:
_Tamara schreef:
Haha, dat is toevallig! :D Gave route gaan jullie doen!!

Ik zag ook dat er van die whale watching excursies vanuit Vancouver starten (oa bij de cruiseterminal), dat lijkt dan helemaal makkelijk!

Jij gaat ook een gave reis maken! Alaska lijkt me heel bijzonder.

@ Snow_White: je bedoelt de bultruggen denk ik die naar het zuiden trekken? Is er in (de 1e week van) september niets aan wildlife te zien?


Er is vanalles te zien, maar als je op excursie gaat om whales te zien is het natuurlijk jammer als die er al niet meer zijn.
Eerste week September zal waarschijnlijk nog wel gaan, vooral nu de zomers wat langer door schijnen te lopen.

Ik hoop dit jaar zelf eindelijk de whales te zien, ik heb namelijk niet zo veel geluk gehad tot nu toe :+
Vancouver: whales in het zuiden.
Dominican: whales in het noorden.
Newfoundland: whales in het zuiden.

Wij gaan in juni naar Newfoundland toe!
Hoop dan ook whales te zien en natuurlijk lekker met de boot naar een ijsberg varen om lekker ijs in onze drankjes te hebben <3

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:56

Haha, hopelijk derde keer scheepsrecht voor jou! :D Gaaf ook naar Newfoundland!

Klopt het dat er ook veel orka’s zitten bij Vancouver? Lees iig wel zoiets op internet. Lijkt me super gaaf <3 In Alaska willen we waarschijnlijk ook nog wel een keer een whale watching gaan doen, dus duimen dat we walvissen/orka’s zien!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:37

Ik ben gaan whalewatching in Victoria, Vancouver Island, in begin september. Heb echt veel gezien! Ook orca's maar van erg ver weg, dat was wel jammer. En een hele grote bultrug zwom onder onze boot door, was zooo magisch

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:09

Whale watchen kan zowel vanuit Vancouver Island als Vancouver, maar in Vancouver Island is het aanzienlijk goedkoper. Dus als je sowieso naar beiden gaat, zou ik kiezen voor VI.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:17

Wat een gave vakantieplannen hebben jullie ook allemaal! :)
Wij zijn waarschijnlijk ook van plan om te gaan whalewatchen vanuit Vancouver Island. Tegen eind mei zo ongeveer. Moet nog even uitzoeken of de kans groot is dat de whales er dan zijn, of dat je wellicht orca's kan zien oid. Margooo en Yasmine bij welke bedrijven hebben jullie whalewatchen gedaan? Aanraders/afraders?

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:08

Ehh ik was met Five Star Whale Watching gegaan, vond het erg goed! Maar weinig om te vergelijken. We hadden ook biologen aan boord, dat was wel erg fijn. En warme thee/chocolademelk :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:29

Margoooo schreef:
Ik ben gaan whalewatching in Victoria, Vancouver Island, in begin september. Heb echt veel gezien! Ook orca's maar van erg ver weg, dat was wel jammer. En een hele grote bultrug zwom onder onze boot door, was zooo magisch

Fantastisch zeg, wat een ervaring <3

Heb even zitten kijken, maar denk dat wij vanuit Vancouver gaan. Wij zijn afhankelijk van OV dus dan lijkt Vancouver Island niet echt een optie. Heb Vancouver Whale Watch gevonden die je dan ook ophalen uit Vancouver op verschillende plekken, dat is helemaal relaxed. Is dan 160 CAD per persoon, weet niet wat een beetje normaal is? Zag ook nog wel duurdere namelijk.

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:56

_Tamara schreef:
Margoooo schreef:
Ik ben gaan whalewatching in Victoria, Vancouver Island, in begin september. Heb echt veel gezien! Ook orca's maar van erg ver weg, dat was wel jammer. En een hele grote bultrug zwom onder onze boot door, was zooo magisch

Fantastisch zeg, wat een ervaring <3

Heb even zitten kijken, maar denk dat wij vanuit Vancouver gaan. Wij zijn afhankelijk van OV dus dan lijkt Vancouver Island niet echt een optie. Heb Vancouver Whale Watch gevonden die je dan ook ophalen uit Vancouver op verschillende plekken, dat is helemaal relaxed. Is dan 160 CAD per persoon, weet niet wat een beetje normaal is? Zag ook nog wel duurdere namelijk.


Bij die dure tochten krijg je na afloop ook een walvis mee voor thuis...... _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

M_Vainqueur
Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:37

Mag ik mij toevoegen aan dit topic? Als 'uitje' voor het 40 jaar bij de zaak voor mijn vader nemen mijn ouders mij en mijn vriend mee op rondreis in west-Canada :) Dit jaar september moet het gaan gebeuren en we zijn dus druk met een reisbureau in de weer om de verschillende opties te bekijken en een beslissing te nemen. Nu zitten hier allemaal ervaringsdeskundigen, en vroeg mij af of jullie kunnen aangeven wat we écht níét kunnen missen in deze regio. ( er liggen op dit moment opties als; Vanuit Calgary richting Prince Rupert naar Victoria Island naar Vancouver; Vanuit Vancouver naar Victoria Island via Jasper/Jesper naar Banff-Calgary en dan nog een paar dagen door naar Los Angeles; Vanuit Vancouver, Victoria Island naar Prince Rupert en dan weer richting Banff en dan naar San Fransisco en verder rijden naar Los Angeles) Ik vind het lastig om allemaal zelf uit te zoeken, maar heb toch ook nooit het volledige vertrouwen in een reisbureau (oeps).

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:18

Toen mijn ouders, broertje en beste vriendin mij kwamen opzoeken in Canada, hebben wij die eerste rit gemaakt die jij zegt. Calgary- Banff- Jasper- Prince Rupert (met de Ferry naar) - Vancouver island (victoria island ligt heel ver noordelijk, ik gok dat je ook Vancouver island bedoelt: daar ligt Victoria stad) - Vancouver. Mijn ouders en broer zijn daarna nog weer terug gegaan naar Banff en Calgary dacht ik, of doorgereisd naar Seattle (USA). Dat weet ik niet zo goed meer :) Ik ging toen zelf namelijk weer terug naar Saskatchewan. Deze reis hebben we in 2 weken gedaan, mijn ouders zijn daarna dus nog een week gebleven (dus 3 in totaal)

Tijdens de reis zijn we niet in 1x door naar prince rupert gereden: we zijn bijvoorbeeld via Clearwater gegaan waar je heeeeel mooi kan raften. Zeker een aanrader! (volgens mij was het deze: https://www.interiorwhitewater.com/site ... ction.html zat ook een hike bij in waar je door een waterval heen kon lopen, was heel tof)
Ook een berensafari gedaan in volgens mij Blue River. We zijn met de jeep gegaan (keuze tussen boot en jeep) en hebben stuk of 10 (!!!) beren gezien. Zelfs de gids zei dat dat echt uniek was, zij had er nog nooit zo veel in een uurtje gezien. Volgens hun voerden ze de beren niet maar later bleek dit wel in het nieuws te komen dat ze dit wel deden... Dus of ze nog steeds bevoegd zijn om die berensafari te doen, geen idee.
In Vancouver Island zou ik ook echt naar Tofino gaan. Hier kan je ook super mooie walvissafari doen! Wij hadden de pech geen walvissen te zien (2 keer zelfs... gelukkig wel garantie), maar zelfs zonder het zien van walvissen was het echt suuuuper gaaf! Verder is Victoria een mooie stad, iets wat vrij uniek is in Canada :+
Het regenwoud vond ik ook heel tof.

Ik moet zeggen dat ik de reis zelf veeeel te ver vond, het was veel te veel reizen. Dat had ik van te voren al wel bedacht maar m'n ouders waren te eigenwijs om mij te geloven :+ Dat is wel zonde omdat je altijd zo'n haast hebt om de weg weer op te gaan, en soms reis je gewoon bijna een hele dag. Ik vond de Ferry van Prince Rupert naar Victoria Island het ook niet waard. Het is best duur en je moet ver naar het noorden reizen en zo prachtig was het nou ook weer niet. Zou ik de reis overdoen, dan zou ik dat echt skippen en dan: Calgary- banff- jasper- valemount- blue river- clearwater- kamloops- vancouver- vancouver island doen. eventueel daarna nog naar de USA.
Dan kan je het veel rustiger aan doen en pak je echt de leuke plekjes mee.

Naar LA rijden lijkt me trouwens niet te doen. Dan moet je echt heel veel tijd hebben anders kan je beter het vliegtuig pakken. Vliegtuig is missdchien ook nog wel goedkoper dan rijden. Verkijk je niet op de afstanden! Vancouver- LA is vergelijkbaar met Amsterdam- Porto (portugal): allebei 2000 km :+

Hoe lang ga je precies?

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:56

Cowboy55 schreef:
_Tamara schreef:
Fantastisch zeg, wat een ervaring <3

Heb even zitten kijken, maar denk dat wij vanuit Vancouver gaan. Wij zijn afhankelijk van OV dus dan lijkt Vancouver Island niet echt een optie. Heb Vancouver Whale Watch gevonden die je dan ook ophalen uit Vancouver op verschillende plekken, dat is helemaal relaxed. Is dan 160 CAD per persoon, weet niet wat een beetje normaal is? Zag ook nog wel duurdere namelijk.


Bij die dure tochten krijg je na afloop ook een walvis mee voor thuis...... _O-

Zou je bijna denken voor sommige bedragen ja.... :+ :wow:

Wat gaaf Vainquer dat jullie zo’n mooie reis gaan maken bij zo’n gelegenheid!! :)

M_Vainqueur
Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:44

Dank je wel voor je uitgebreide reactie Eileen, ik kreeg van Prince Rupert ook zo een gevoel dat het heel noordelijk ligt en weinig in de tussentijd te doen is (iets van 3 tussenstops van 1 dag tot we er zijn vanuit Jasper). En ik bedoel inderdaad Vancouver Island (ooh zo slecht in namen). Blue River is iets anders dan Campbell river denk ik? Ik ga eens kijken of de shortcut met jouw tussenstops misschien niet leuker is dan helemaal naar boven gaan.

We gaan ongeveer 3 weken. En we zouden wel vliegen naar LA (of San Francisco in de laatste optie), met de auto lijkt me wat ver inderdaad. Maar ik en mijn vriend twijfelen dus ook nog een beetje of het wel waard is om nog naar de USA te gaan, of dat we beter in Canada kunnen blijven.

@Tamara, ja ik vond het ook een super leuk en lief plan van mijn ouders! :)

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:29

Persoonlijk zou ik LA of SF links laten liggen en je focussen op Canada. Je naar de US verplaatsen kost weer een reisdag, en 3 weken is al niet zoveel voor het soort reis dat je wil maken. Als je toch wil gaan, zou ik voor SF kiezen in plaats van LA. In SF heb je veel meer te doen, LA vind ik persoonlijk niet zoveel aan.

gonnyvdz
Berichten: 1455
Geregistreerd: 08-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:39

Lees hier al een tijdje mee, zoals het nu lijkt ga ik in september naar canada samen met mijn vriend (vliegen naar Toronto, dan door vliegen naar Winnipeg, daar familie wonen en dan met een huur auto rijden naar Woodstock (nog meer familie) Ontario, En dan weer vanaf Woodstock naar Toronto.) Zoals het nu lijkt is de rijroute: Winnipeg > kakabeka falls/Thunder Island, > Pancake bay, > South Baymouth oversteek mer de boot naar Tobermory > Woodstock. En dan dit met 3 a 4 overnachtingen ongeveer. Iemand nog tips waar we echt moeten stoppen? of goede niet te dure hotels/motels?

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:28

Ik heb weer geboekt! 2 juli ga ik voor het derde jaar op rij naar Canada!!!! Ik kan niet wachten!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:56

eilleen333 schreef:
Ik heb weer geboekt! 2 juli ga ik voor het derde jaar op rij naar Canada!!!! Ik kan niet wachten!!

Oeeh leuk, veel plezier alvast :D
Ik ga waarschijnlijk in mei met m'n vriend een buitenrit rijden bij WR :D kom ik er uiteindelijk toch nog :)

Weten jullie hoe druk de ferry tussen Vancouver en Victoria is? Die reservation fee is nog best hoog en wij gaan niet echt in hoogseizoen (6 mei heen, 8 mei terug), dus we twijfelen of we moeten reserveren of niet

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:59

95Ellen schreef:
eilleen333 schreef:
Ik heb weer geboekt! 2 juli ga ik voor het derde jaar op rij naar Canada!!!! Ik kan niet wachten!!

Oeeh leuk, veel plezier alvast :D
Ik ga waarschijnlijk in mei met m'n vriend een buitenrit rijden bij WR :D kom ik er uiteindelijk toch nog :)

Weten jullie hoe druk de ferry tussen Vancouver en Victoria is? Die reservation fee is nog best hoog en wij gaan niet echt in hoogseizoen (6 mei heen, 8 mei terug), dus we twijfelen of we moeten reserveren of niet

Oh leuk!!!! Ik verwacht wel veeeeeeeel foto’s!!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:07

eilleen333 schreef:
Oh leuk!!!! Ik verwacht wel veeeeeeeel foto’s!!!


Haha dat moet lukken! *\o/* Ik hoop voor die tijd een nieuwe compactcamera te scoren (iemand verstand van camera's? :p ) dus die veel foto's komen er wel :D

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:22

.
Laatst bijgewerkt door Jellybeans op 21-03-19 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:39

_Tamara schreef:
Margoooo schreef:
Ik ben gaan whalewatching in Victoria, Vancouver Island, in begin september. Heb echt veel gezien! Ook orca's maar van erg ver weg, dat was wel jammer. En een hele grote bultrug zwom onder onze boot door, was zooo magisch

Fantastisch zeg, wat een ervaring <3

Heb even zitten kijken, maar denk dat wij vanuit Vancouver gaan. Wij zijn afhankelijk van OV dus dan lijkt Vancouver Island niet echt een optie. Heb Vancouver Whale Watch gevonden die je dan ook ophalen uit Vancouver op verschillende plekken, dat is helemaal relaxed. Is dan 160 CAD per persoon, weet niet wat een beetje normaal is? Zag ook nog wel duurdere namelijk.


Wij zijn ook met Wild Whales Vancouver geweest. Hadden wel een eigen auto dus zijn daarnaartoe gereden. We hebben walvissen en orca's gezien in september :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:01

Tierania_ schreef:
Wij zijn ook met Wild Whales Vancouver geweest. Hadden wel een eigen auto dus zijn daarnaartoe gereden. We hebben walvissen en orca's gezien in september :)


Bedankt voor je reactie! Klinkt goed :D Denk dat we die gaan doen. Hebben jullie ver van tevoren gereserveerd?

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 07:15

Ja wel een paar maanden van te voren..
just in case :j

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:37

Tierania_ schreef:
Ja wel een paar maanden van te voren..
just in case :j

Hmm dat is waar, kan ook geen kwaad. :) Ik ga er mee aan de slag, dank!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amado, aman2002, anne7, Earth, Fly_high, Furst, inge_romeo, kwii, lilopippa, Sterrendief, Tamara1991, Verara en 73 bezoekers