de planning van mij vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

de planning van mij vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 16:45

Ik ben alvast bezig met het plannen van mijn vakantie plannen, volgende zomer Bloos, omdat ik op tijd moet regelen wanneer ik vrij wil. Maar het lukt allemaal nog niet zo goed. Ik wil dus twee weken naar kreta, maar met de trein ipv het vliegtuig (vliegangst he). Dus eerst met de trein naar athene en daarna van athene met de boot naar heraklion. Maar hoe kom ik erachter welke dagen de trein gaat en hoe het zit met die boot verbinding ik weet dat die er is, maar niet hoe duur en of die elke dag gaat. Misschien slimme bokkers hier? want ik als blondje kom er niet uit Haha!

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:48

De hulp van een reisbureau inschakelen?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 16:50

MissyM schreef:
De hulp van een reisbureau inschakelen?


daar zat ik ook al aan te denken, maar ik wil geen georganiseerde reis. Kan je ook gewoon alleen een treinreis en bootreis bespreken
( ik heb hier echt geen verstand van Bloos! )

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:54

Heb je 3 weken vakantie? Want je moet er wel een paar reisdagen uittrekken als je met de trein gaat en je wilt 2 weken op vakantie. Volgens mij ben je al een week onderweg.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 16:56

ja ik zat te denken aan drie/vier dagen heen, 2 weken daar en weer drie/vier dagen terug, maar ik weet niet of de boot en trein hoe dat op elkaar aansluit enz.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:20

Wat een bevalling om met de trein naar Kreta te gaan Bloos! Zijn er geen manieren om over je vliegangst heen te komen of er althans mee om te leren gaan? want dit lijkt me nou ook niet echt ontspannend..

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:24

Een boot kan ook zinken...

Maar goed, het reisbureau verkoopt echt niet alleen maar georganiseerde reizen... ook gewoon autovakanties bijvoorbeeld. Gewoon heengaan, vragen kost niets Lachen

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 06:29

Bedankt voor de reacties, ik ga morgen als ik vrij ben wel even langs het reisbureau. Heeft iemand het toevallig al eens gedaan zo'n lange reis met de trein?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 07:45

Linardsje23 schreef:
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen als ik vrij ben wel even langs het reisbureau. Heeft iemand het toevallig al eens gedaan zo'n lange reis met de trein?


Nee... toen ik een paar jaar geleden naar Kreta wou besloot ik dat ik me maar over mijn vliegangst heen moest zetten... ik heb voor vertrek vreselijke nachtmerrie gehad... en ik zal vliegen nooit leuk gaan vinden... maar ik heb het wel leren relativeren gelukkig Lachen . Sindsdien ben ik dan ook in Texas en in Australie geweest, heerlijk! Maar goed, ik kan vliegangst dus wel goed snappen. Waarom heb je eigenlijk Kreta uitgekozen als bestemming? Het lijkt mij dat er talloze andere geweldige bestemmingen zijn waar je een stuk makkelijker kan komen... ik ben dus erg nieuwsgierig waarom je naar Kreta wil. Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:46

Linardsje23 schreef:
ja ik zat te denken aan drie/vier dagen heen, 2 weken daar en weer drie/vier dagen terug, maar ik weet niet of de boot en trein hoe dat op elkaar aansluit enz.


Dat is wel realistisch, denk ik. Ik ben ooit op interrail geweest naar Griekenland, via Brindisi in Italië waar de boot naar Griekenland gaat. We vertrokken op woensdagmiddag rond half 4 uit Utrecht en we waren op zaterdagochtend rond half 4 op Paros (via Pireus bij Athene). Exact 2.5 dag dus, maar dan moet je het idd precies treffen met aansluitingen. En naar Kreta is het volgens mij nog verder dan naar Paros.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:31

Even verplaatst naar BI.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:42

Vikki, ik had me dit jaar "over" mn vliegangst heen gezet en het vliegtuig in gegaan naar Kreta. De heen weg was eng, maar wel te doen, maar de terug reis hebben we zo'n turbulentie gehad dat ik nooit meer zo'n ding in ga. Ik zit liever drie dagen rustig in de trein, dan drie uur in paniek in het vliegtuig, moet wel vakantie blijven he Knipoog. En ik wil naar kreta omdat het er echt geweldig is, het landschap, de mensen , de hele sfeer daar. En ja ik heb daar ook iemand leren kennen Lachen lijkt me erg leuk om weer met hem op te trekken van de zomer.
Eigenlijk moet je er geweest zijn, dan wil je echt terug. Klinkt stom , maar het is daar net of je thuis bent.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:45

Karin, ik was ook van plan om met interrail te gaan. Was het een beetje te doen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:12

Ik vond interrail heerlijk! Gewoon de trein pakken als je daar zin in hebt, het ticket heb je toch al. Soms moet je wel reserveren. Ik ben in totaal drie keer op interrail geweest: in 1994 naar Italië en Griekenland, in 1999 door Engeland, Wales en Schotland en in 2000 door Frankrijk. En ik zou het zo weer doen. Haha!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 17:15

Oke dat klinkt goed! Ik ga maar eens bij de NS informeren Lachen

mooneyes
Berichten: 1731
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:15

OK dan! ik ga op paardrijvakantie na belgie of duitsland

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 16:36

oke leuk Lachen.. alleen nogal offtopic