Gezwommen met DOLFIJN in Egypte *FOTOS*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Gezwommen met DOLFIJN in Egypte *FOTOS*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:58

Bok Bok !

Ik ben nu al weer een paar daagjes terug uit Sharm el Sheikh -> Egypte , heb echt heimwee aan de ene kant , het was er zó leuk , zo gezellig ! Het weer was er heerlijk , beetje warm maar dat merk je niet als je op de boot zit !

Ik heb een echte duikvakantie gehad , en het was geweldig ! Vooral op 1 Augustus , toen werden we gebeld door Anna dat ze al de hele ochtend met een wilde dolfijn aan het spelen was , dus wij daar heen gevaren (we zaten er een uurtje vanaf (voor de duikers ; wij zaten in Tiran en moesten local naar Ras Bob) , daar aangekomen was de dolfijn er nog steeds en ik heb een uur met hem gedoken , en daarna nog ruim 1,5 uur met hem gesnorkeld ! Het was echt geweldig.... mijn droom kwam uit :)

[ img ]
Ik in het 'Deep Blue' op zoek naar Hamerhaaien , niet gezien , Anna die er 20min later in sprong zag een groep van 15 hamerhaaien !!! :roll:

[ img ]
Hele bal/tornado van Barracuda's , meestal zitten er haaien onder , nu zaten er geen haaien onder !

[ img ]
En daar is de dolfijn , onwijs nieuwsgierig en speels :+:

[ img ]
De leukste foto is erg wazig geworden omdat iedereen met zn vinnen in het zand zat , hier raak ik de dolfijn aan , hij kwam de hele tijd spelen met mn hand +:)+

[ img ]
Even aan zn staart kriebelen , hij vond echt alles best ...

[ img ]
Aaien en wachten totdat ie weer met z'n schelp kwam , die bracht hij dan helemaal naar boven en dan liet ie hem vallen en zwom er dan als een gek achteraan , zo'n leuk gezicht !

[ img ]
Daar heb je flipper... flipper....

[ img ]
De hele familie onder water , op 1 iemand na dan :D

[ img ]
Hier werden we aangevallen door een Triggerfish.. resultaat : 2 mensen met gaten in hun vinnen :=

[ img ]
Een lekkere schele murene ! Heb er eentje gezien met het hoofd zo groot als een paard... echt niet normaal !!

Heb ook nog haaien gezien , hele grote oceanics die onder ons door zwommen , die staan helaas niet goed op de foto :( Maar je kan niet alles hebben !

Heb een supervakantie gehad , de 'gewone' vakantiefoto's die komen nog !

    S p o t.


Sylhouet
Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:02

Gave foto's zeg! Die dolfijn is geweldig, van haaien etc. moet ik niets hebben...
Ben benieuwd naar de rest van de foto's!

Ik ga 14 sept naar Egypte, maar niet om te duiken.
Wij gaan voor de rondreis/nijlcruise gecombineerd met strandvakantie!
Strandvakantie is in Hurghada, misschien dat we daar nog wel gaan snorkelen, schijnt erg mooi te zijn :j !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Artemide
Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:04

Zalig!

"Tenslotte ben ik niet tevreden over mijn gedachten. Ik zou wel eens iets heel anders willen denken. Maar wat? Ja, als ik dat wist, dan dacht ik het wel."

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 20:05

grandeur schreef:
Gave foto's zeg! Die dolfijn is geweldig, van haaien etc. moet ik niets hebben...
Ben benieuwd naar de rest van de foto's!

Ik ga 14 sept naar Egypte, maar niet om te duiken.
Wij gaan voor de rondreis/nijlcruise gecombineerd met strandvakantie!
Strandvakantie is in Hurghada, misschien dat we daar nog wel gaan snorkelen, schijnt erg mooi te zijn :j !


Ja je moet echt gaan snorkelen hoor ! Je ziet er dan ook heel erg veel !
Heb met mensen terug gezeten in het vliegtuig die net uit Hurghada waren gekomen , ik hoop voor je dat je niet in hotel Alibaba zit , want daar heb ik 5 uur lang slechte verhalen over aan moeten horen.. die mensen hadden het verschrikkelijk gehad.....

Ben trouwens ook even op Hurghada geweest , moest daar tussenlanding maken om de rest van de mensen op te pikken , grappig vliegveld ! HEel veel plezier he ! En wel veel foto's maken *-:)

    S p o t.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:19

wow ziet er gaaf uit man!! mooi is die ene foto!! heel gaaf +:)+

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:01

wou wat een leuke dolfijne zeg

_Michelle_
Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:33

Ooohh SUPERGAAF, zwemmen met dolfijnen is ook nog steeds echt een droom van me! Was dit gewoon een wilde?

Hele leuke foto's!!!

Gamble

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 22:38

_Michelle_ schreef:
Ooohh SUPERGAAF, zwemmen met dolfijnen is ook nog steeds echt een droom van me! Was dit gewoon een wilde?

Hele leuke foto's!!!


Ja het was een wilde ! Het komt bijna nooit voor dat ze zo in hun eentje in de baai zwemmen, dit was de eerste keer van mijn divemaster in de 2 jaar dat hij hier al werkt :D , wiehoe.. we hebben echt zo'n mazzel gehad .. echt dit was ook een droom van mij :)

    S p o t.

Noie
Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:41

Wow was je niet bang voor haaien en die enge vissen? :oo :P Gatverdarrie zeg, maar wel mooi om met dolfijnen te zwemmen! Ooit wil ik dat ook nog een keer doen :j

_Priscill_
Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:41

Wow wat een gave foto's zeg. Ben echt jaloers......Die foto's van die dolfijn zijn echt vet mooi. Lijkt me echt super leuk om te doen.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Barb
Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:52

Oh men wat eng al die rare vissen!!!
Die dolfijn vind ik wel heel erg gaaf, lijkt me een erg mooie belevenis om er eentje uit het 'wild' te ontmoeten!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 22:54

steefie schreef:
Wow was je niet bang voor haaien en die enge vissen? :oo :P Gatverdarrie zeg, maar wel mooi om met dolfijnen te zwemmen! Ooit wil ik dat ook nog een keer doen :j


Nee , het is echt raar.. je zwemt daar gewoon , en dan opeens zie je een haai ! Echt heel anders dan die stomme Jaws-films enzo , de gevaarlijkste haai (dus niet die van Jaws) , de Tijgerhaai , die hebben ze hier elke dag gezien.. ik ben hem gelukkig niet tegen gekomen , want hij eet alles wat los en vast zit.... verder vind ik niks eng behalve die tijgerhaai ! :D

    S p o t.

Noie
Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:57

Ow gatverdamme!! Ik zou echt helemaal gek worden, van elke haai gewoon. Vallen ze je dan niet aan? :\ En die laatste vis vind ik ook eng :P

Gerbenfroh
Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:59

WHGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jaloers.

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 23:02

Oke Oke , omdat jullie zo enthausiast zijn plaats ik nog maar wat meer foto's :D

[ img ]
Op de laatste duik hadden we 2 schildpadden , dit was het vrouwtje , de kleinste en die was dus net lucht aan het happen !

[ img ]
De enige haai op de foto ! Een BABY White Tip Reef Shark , hij was nu nog maar 1 meter , op de laatste dag zag ik nog een volwassen W.T.R.S zwemmen , en die was 3 meter lang , ik was alleen de enige die hem gezien heeft :D

[ img ]
Mijn vriendje , Napoleon vis ! Zijn lippen kan ie echt helemaal naar voren schuiven , echt een superleuk gezicht ! We hebben trouwens de grootste van Ras Mohammed gezien .... jeetje wat een ding.. het leek wel een onderzeeboot.. ZOOOO Groot.... :wow:

    S p o t.

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 23:03

steefie schreef:
Ow gatverdamme!! Ik zou echt helemaal gek worden, van elke haai gewoon. Vallen ze je dan niet aan? :\ En die laatste vis vind ik ook eng :P


Nee , die haaien die zwemmen gewoon langs je heen , onder je door , en ze kijken je wel aan.. dat is wel een raar moment.. je weet namelijk niet of ie doorzwemt ;) Nee hoor , ze gingen geen rondjes zwemmen dus dat betekend dat ze niet naar je op jacht zijn... en dat mag je dan maar hopen :D

    S p o t.

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:04

Mooie foto`s! Maar zo`n Triggerfish eet die je flippers op? Eng beest zeg :D

- Offline -

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 23:07

DeesDeBest schreef:
Mooie foto`s! Maar zo`n Triggerfish eet die je flippers op? Eng beest zeg :D


Hij bijt netzolang totdat jij uit zn territorium bent gezwommen ! Deze bijten gelukkig alleen in je vinnen , maar mijn vader is er in Thailand door eentje aangevallen en die ging echt richting zijn hoofd om te bijten..... heeft toen uiteindelijk toch zijn vinnen gepakt , dus dit is het 2e paar vinnen van mijn papa waar nu al gaten door dat beest inzitten ! Mijn oom heeft ie erger toegetakeld , daar zaten íetsje meer gaten in dan bij mijn vader :=

Die foto heeft mijn vader dus ook gemaakt op het moment dat ie aan het aanvallen was , de flipper in kwestie staat er ook nog op :D

    S p o t.

minka
Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:20

Ooh echt geweldig, super!!!

Heb zelf op Eilat met dolfijnen gedoken echt een super ervaring :D

joke20
Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:41

woooow gave foto's zeg :D lkker scherp ook :D

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 10:46

minka schreef:
Ooh echt geweldig, super!!!

Heb zelf op Eilat met dolfijnen gedoken echt een super ervaring :D


Ik wil ook nog een keer naar Eilat om daar met dolfijnen te zwemmen , het is zó leuk :D

    S p o t.

UK_eef
Berichten: 4217
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:24

Echt heeeel erg gaaf!! :j

Miss_happy
Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:24

Heey Sam !!! Echt super gaaf man !!! Leuke foto's ! Lijkt me echt geweldig... :D
ben ook niet jaloers hoor ;)

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:19

hoi hoi

ik welk hotel zaten jullie want wij zijn ook in sharm el shaik geweest. WE hebben daar ook gedoken. Ras Mohammed was echt mooi. Mijn moeder heeft ook een white tip reef shark gezien. In El gouna hebben wij met dolfijnen gezwommen. Eigenlijk 2 keer maar bij de 2e keer zwommen ze weg als wij erin sprongen. Maar dat waren andere dolfijnen veel groter. maarja Mijn droom was uitgekomen

Splash_
Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 21:21

miekelover schreef:
hoi hoi

ik welk hotel zaten jullie want wij zijn ook in sharm el shaik geweest. WE hebben daar ook gedoken. Ras Mohammed was echt mooi. Mijn moeder heeft ook een white tip reef shark gezien. In El gouna hebben wij met dolfijnen gezwommen. Eigenlijk 2 keer maar bij de 2e keer zwommen ze weg als wij erin sprongen. Maar dat waren andere dolfijnen veel groter. maarja Mijn droom was uitgekomen


Hey !

Wij doken bij Oonas Divers (echt aan te raden !!!) en zaten daar ook boven in de suite's ! Oonas Divers lag in de punt van Na'ama Bay !
Ras Mohammed is mooi he ? Shark Reef is leuk om te duiken , en in Tiran is het leuk om de Back of Jackson te doen :D

Wij hebben ook heel veel dolfijnen bij de boot gehad , maar dan mag je er niet inspringen vanwege de haaien die eronder zitten !

    S p o t.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Googlebot, leonie87, Sas75, sjaslique en 58 bezoekers