Kosten wintersportvakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Kosten wintersportvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 21:59

Weet iemand misschien wat je voor ongeveer 8 dagen wintersport kwijt bent? En dan bedoel ik zo rond febrauri, en ik heb geen materiaal, dus moet alles nog huren enzo. (En eventueel skilessen van te voren)...

Aangezien ik even ben aan het kijken wat voordeliger zou zijn volgend jaar hoop ik dat iemand me een beetje een beeld kan geven van wat ik hiervoor kwijt zou zijn Haha!

Alvast bedankt!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:01

Veel organisaties hebben rond deze tijd of eind augustus al de nieuwe gidsen klaar! Dat zou je even in de gaten kunnen houden...

Verder om (veel) geld te besparen zou je buiten de vakanties moeten gaan, scheelt enorm! Soms betaal je dan maar de helft van wat je in het hoogseizoen betaald...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:01

Wordt het je te warm? Knipoog
Mijn schatting: rond de 500 / 600 euro per persoon, 8 dagen in een hotel, met materiaal + paar lesjes.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:09

Ik zal je topic even verplaatsen naar Bokt International Knipoog

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 22:11

Oke dankje (ik wist niet dat BI ook al bestond Haha!)

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:32

heb geen idee, informeren bij kennisen..
Sites Lachen Bepaalde tijdschriften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:51

wintersport is erg duur, maar het ligt er ook een beetje aan op welke manier je wilt. Als je met zo'n jongeren organisatie gaat, bijv. sportura, dan heb je meestal een arrangement waar alles bij zit. Ik ben vorig jaar op die manier gegaan, je zit dan met twee, drie of vier in een appartementje, krijgt een doos met eten (geen brood) en skipas en als je het erbij neemt ook skischoenen en skies. dit is dus behoorlijk low-budget, ik was geloof ik ongeveer 350 euro kwijt en ik zat in Risoul.

Als je zelf iets wilt regelen, ben je denk ik meer geld kwijt. Vervoer is dan lastig en vooral de skipas is enorm duur.. Als je meer wilt weten, kun je altijd pb-en Lachen

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:44

Hotel, of appartement? Reken op 600 euro excl. materiaalhuur. WEl incl. busreis en appartement en skipas. Februari is de duurste periode vaak.

Zelf regelen maakt het vaak nog duurder. Vorig jaar zat ik een week in Frankrijk voor zo'n 500 euro. Dat was incl. half pension, bus, skipas. De skipas alleen zou bij losse aankoop al 196 euro moeten kosten. Het parkeren van de auto 50 euro. Je kunt het dus vaak beter allemaal laten regelen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:46

Wij zijn alles inbegrepen zo een 1000 euro per persoon kwijt

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:56

Lessen ter plaatse zijn overigens ook erg duur, zo'n 160-200 euro voor een week. Ik heb hier slechte ervaringen mee gehad (eerste keer op wintersport zo'n 9 jaar geleden, allemaal van die zeurpieten in de groep, dit te glad, dat te eng, enz. Na 1.5 uur heb ik mezelf maar leren skien, ging beter en sneller).
Later in Nederland op een lopende band nog privelessen genomen. Dat is veel moeilijker, je leert er veel van, maar het is toch anders.
Afbeelding
12 lessen met 4 personen per uur kosten ong. 225 euro, ook niet goedkoop dus. Je leert er veel van, en je zult je zeker wel kunnen redden na 12 lessen. Maar wat ik wel mis is de specifieke training, buckels, offpiste, skiercross. DAt kun je dus niet oefenen op een lopende band. Maar dat zijn toch geen wensen als je nog een beginner bent. Nadeel van lessen in de sneeuw is dat het je wel tijd kost, verzamelen, op elkaar wachten, enz.

Maar lessen in de sneeuw kan ook leuk zijn hoor ik wel van mensen.

De keus is dus aan jou.

Materiaalhuur is zo'n 50-100 euro voor een week. Je hebt dan standaard materiaal, niets bijzonders. Ga je vaker op wintersport, dan kun je overwegen om zelf in ieder geval schoenen te kopen. Zelf materiaal aanschaffen kan uit als je het minimaal 3 weken gaat gebruiken. Bij de duurdere soorten misschien iets langer. Voordeel is dat het je eigen is, nadeel is dat je met huren (de duurdere pakketten) altijd het nieuwste model hebt, terwijl je eigen materiaal al weer 'verouderd' is.

Zorg in ieder geval voor carveskies, koop niet iets op marktplaats omdat het zo goedkoop is. Zeker als leek zit er veel troep tussen. De bindingen moeten ook goed zijn, heb 1 keer gehad met huurmateriaal dat een binding afbrak in ik in een net vloog (daarna heb ik dus eigen aangeschaft)
Heb je er geen verstand van, huur dan eerst, ga evt. meerdere soorten skies testen.