Maleisïe, wie heeft er nog tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Maleisïe, wie heeft er nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:11

Over een paar weken gaan we drie weken naar Maleisïe.
De helft van de reis hebben we al geregeld qua hotels en dergelijke.
Maar de andere helft is nog helemaal open, alleen de vlucht terug is geboekt.

We gaan de eerste halft van de vakantie naar Borneo en daarna vliegen we naar Kuala Lumpur en vandaaruit kunnen we dus nog alle kanten uit.

Heeft er iemand nog tips waar we echt naar toe moeten?
(BTW we zijn niet van die strandgangers Cool )

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:43

Tips waar je naar toe kan heb ik helaas niet, ik ben er nog nooit geweest.

Maar je moet wel oppassen met een Credit-Card.
Bij mn oma en opa waren in Kuala Lumpur en toen hadden de mensen die in het hotel werkten er meer dan 7000 euro van afgehaald Scheve mond

Maar veel plezier in Maleisie hoor, het is volgnes mij een heel mooi land

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:54

ik ben er geweest 2 jaar geleden. Het is een super mooi land! Ik ben naar het eiland Langkawi geweest en daar 17 dagen gebleven.. ik zou als het nog kan ook daar naar toe gaan.. we hebben er echt heel veel plezier gehad! Nou veel succes en veel plezier op vakantie!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:28

Ik ben er 3 jaar (pff 3 jaar ondertussen alweer...) geleden geweest Lachen We hebben er rondgetrokken. Maar omdat jullie niet van het strand houden, vinden jullie misschien de taman negara leek? Ik vond het iig erg indrukwekkend om er rond te lopen! We hebben daar ook nog over een hele lange touw-brug-achtig-iets tussen het oerwoud gelopen, erg leuk om te doen!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:22

Ik ben vorig jaar in Maleisie geweest. Was me erg goed bevallen!
Schitterend land, eenvoudig te bereizen (ik ben alleen op het Maleisisch schiereiland geweest, niet op Borneo.)
Heerlijk eten. Ik heb daar op lokale marktjes heel lekker gegeten, zonder er ziek van te worden. En dat kan niet overal in Azie!
Ik denk alleen dat als je 3 weken weggaat, je die 3 weken makkelijk in Borneo kan vullen. Ik had plannen om dit jaar naar Borneo te gaan, had al een globaal reisschema gemaakt, maar dat was nog erg krap voor 3 weken. Welk deel van Borneo wil je trouwens zien?

Kuala Lumpur vond ik ook een leuke stad, daar kan je je makkelijk een aantal dagen in de stad wel vermaken. als je van winkelen houdt, zit je daar goed! Vooral de avond markten zijn erg leuk. (met name in Chinatown) Vanuit Kuala Lumpur worden er o.a. trips naar Malaca het Taman Negara NP georganiseerd. Naar Taman Negara duren die trips minimaal 3 dagen, maar je bent dan al 2 dagen aan het reizen, dus meer tijd is een aanrader.
Wat je verder kan doen hangt vooral af van de tijd die je te besteden hebt en waar je interesse naar uitgaat.
Heb je al een Lonely Planet van Maleisie? Die is toch echt onmisbaar als je ergens een beetje wilt gaan rondtrekken.

alvast een fijne vakantie!