Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:41

Frankrijk was heeel leuk, want ik mocht er paardrijden in de bossen

ik ben in totaal 4x gaan rijden, de 1e keer reed ik op Bambou, een vliegenschimmel en heel erg lief..De bossen waren helemaal van naald, en eindelooos ver (op de vuurtoren kon je zelfs het einde niet zien volgens mijn pa&broer)

Het was natuurlijk heel leuk, en het was op mijn verjaardag (14e)....Toen we gingen galloperen kreeg ik allemaal stof in mijn ogen en waren ze ontstoken :oo

de volgende dag mocht ik weer bleek het een rit voor beginners (die nog nooit gereden hadden) te zijn.....Ik Reed op een heel mooi paard (wat ik al heel wat vind aangezien de lessen waarin ik paardreed al weer 3 jaar geleden zijn, rijdt nu lekker ponys)....Het was toen echt stik heet als we op een pad gingen zonder bomen....Achjah, het stappen was wel heel, eeeh ontspannend (positief blijven!) en paardrijden is paardrijden!

Toen had ik een foldertje gezien van een manege die ook strandritten organiseerde, manege lag wel een uur verder want onze caravan maargoed we wouden even gaan kijken en evt. reserveren.Wij daar aangekomen, en gereserveerd, hij zei mercury five 'o clock by camping palmyre loisiers (oid)

had er de hele week zin in, want strandritten lijken me geweldig (en dat kan natuurlijk niet in Scheveningen waar ik normaal in het weekend woon :)) ) maargoed...Eenmaal daar aangekomen wij ons bij de receptie melden,me tante aan het woord, ik verstond er geen woord van want ik lkan voor geen meter frans of engels, maar iets zei me dat het niet goed was (aan de maier waarop ze praatte)....Toen gingen ze bellen nsaar de manege, en de manege was closed, eeh ja dat woordje ken ik wel :\

waren die stomme sukkels al om 4 uur vertrokken -:(- me de hele week op niets lopen verheugen...Ik natuurlijk teleurgesteld (en dat moest dan 45 euro kosten....Blij dat we niet zoals we altijd doen voorui hebben betaald) de naam van die manege oid was l'etalon noir, als er nog mensen naar frankrijk gaan!

Toen maar weer naar de andere manege gaan, daar een afspraak gemaakt, voor een rit, en wonder boven wonder zou het nog een stranrit zij ook :oo Nou ik weer gereden, weer op een paard ditmaal met de naam Santavee (of hoe je het schrijft)heel lief, in totaal waren we 5 sec naar het strand geweest, het was een kleine groep van 5 ruiters, 1 ezinnentje en ik, kind was dus amper 4 geloof ik, en kon amper stappen....(ze liep me toch een partij te wiebelen met de benen die veels te hoog zaten) met draf flikkerde ze der bijna af, en in galop kon ze niet....De rest van de groep dus ook biet :roll: dat was dus wel zonde.....Nou toen kwam er nog 1 poging tot galloperen....Ik zat nu niet achter dat kleine kind ( wat overigens voorop liep :roll: dus [b]iedereen blokkeerde)...Jah ondanks iedereen aan het draven was deed ik een poging tot een galop....Nog geen 3 sprongen galop en dat kind staat bijna stil voor een laag hangende boom tak :+ en mijn beugel vloog uit die te lang waren (jah en ga maar in het frans uitleggen dat ze hoger moeten terwijl je al nauwelijks engels kan :+ )...Nog geen seconde later zat ik gezellig op de nek van Santavee....Wonder boven wonder kwam ik in galop weer op het zadel :? jah en verder heb ik de nare gewoonte me zadel vast te houden in stap, omda'k te lui ben ze hoog te houden....Ik me knokkels op het zadel leggen zoals altijd...Na 3 seconden op elke wijsvinger en middelvinger een mooie blaar (erg leuk als je de zee in gaat O:) )

De dag daarop weer rijden! en ik mocht weer op Santave (vos van 1.70)...En ook dit was weer een staprit (jah dat heb je als je geen frans kan)En Santavee, had heel opmerkelijk, een ander zadel....Een westernzadel

nouja, mijn ma zei altijd dat die zooooo lekker zaten :\ heb het gemerkt....Mijn voeten staken met die rare beugels naar buiten... en hoe het zat...AU! ik wil er niet eens aan denken...Na het gedeelte waar je op moest zitten ging het recht naar beneden (lastig uit te leggen)...En dat gedeelte waar het recht beneden ging, die hoek die zat me toch aan de binnenkant van bovenbeen (hoe noem je dat), te prikken....Ook daar ontwikkelde zich een mooie blauwe plek..hoe doen westernruiters dat toch :roll: ? (of was het gewoon een slecht zadel)

en ben gisteravond om hal 8 thuis gekomen....En ga dalijk naar utrecht naar mijn moeder (zit nu in scheveningen bij mijn pa waar ik mee op vakantie ben geweest) vanuit utrecht vertrekken we om 5 uur naar Raalte voor jongerentrektocht te paard, op de manege reelaer en heb er ontiegelijk veel zin in

(alleen mijn bovenbinnenbeen niet) en daarna ga ik nog een week met mijn moeder, stiefbroer, echtebroer en stiefvader genieten van de vakantie in limburg....lekker luxe :D


o0Steffie0o
Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:28

zo dat is een heel verhaal, je hebt denk ik hoe dan ook wel een leuke vakantie gehad.
veel plezier op de trektocht en in het altijd gezellige Limburg


Liza_vL
Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:28

Hahah en nu weer lekker in nederalnd rijden, dan verstaan ze je iig geval ;) Ik ga vannacht naar Frankrijk, maar ik ga niet rijden. Zal wel mijn pony missen :\


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, Amyyy, Bo_Y, Ecudes, Syzygy en 62 bezoekers