op naar Ecuador en de Galapagos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 19:32

gomir schreef:
Klinkt onwijs leuk Genieten jullie er maar lekker van! (dat lukt vast wel)

Ik wist wel dat je ons niet kon missen Tong uitsteken

Ecuador lijkt me heel erg mooi, galapagos had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord Blond Nu wel, heb het even opgezocht in de atlas Haha!


(ik ben nu trouwens M met punten, maar dat hoor je na je vakantie wel Knipoog )

Charles Darwin is wel bekend hoop ik Tong uitsteken

We zitten nu dus op de Galapagos, en dat was nog een hele tour. Werkelijk alles zat vol, zo druk hadden ze het nog nooit meegemaakt. Maar goed, gisteren naar Balta gevlogen en met de bus/ferry/bus naar Puerto Ayora voor de eerste nacht (nog in een hotel). ´s Middags naar een strand met tientallen leguanen, in 1e instantie sta je met open mond naar een minihagedis te kijken, na een uur schop je leguanen van een meter aan de kant omdat ze in de weg lopen Haha! Vanochtend schildpadden bekeken bij de Charles Darwin foundation, en straks naar de boot

Jungle en Baños moeten dus wachten tot het eind, maar dat gaan we zeker nog doen. Katja, bedankt voor de tips

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:44

Galapagos klinkt erg goed. En een beetje als een safari in Afrika eerst de zebra's op de foto zetten en na een paar uur schelden dat er weer zo'n kl*te zebra in de weg staat. Haha!

Ben erg benieuwd naar je volgende verslagen en natuurlijk naar de foto's als je weer terug bent.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:55

Hee Lielle!

Lijkt me een erg gaaf land Ecuador! Best een aantal collegea's van Curacao gingen daar ook op vakantie...

Ik ben net 2 daagjes terug van 2 maanden Curacao....jij ging toch ook binnenkort weer?

Heel veel plezier in ieder geval! Haha! Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 19:17

Klopt Marieke, we gaan begin november. Hoe was het duiken?

Verder hier een uitgebreider verslag van de eerste week:

We zijn inmiddels al een week in Ecuador, al veel gezien en gedaan, maar we zullen vooraan beginnen.
Het personeel bij Iberia is inderdaad wat aan de chagrijnige kant, ´t eten was niet veel bijzonders, maar verder een prima vlucht. Met ´n taxi naar ons hotel (la Cartuja) wat we ruim van te voren gereserveerd hadden. De reservering was inderdaad goed doorgekomen, maar ze hadden toch geen plek meer (verdomme). Maar ze hadden wel iets anders geregeld; om de hoek was een ander hotel, een leuke oude villa, met een kleine bibliotheek, geweldige ontbijtkamer en een ruime kamer met serre. Op zondag een beetje door het mooie oude centrum gelopen en op wat terrasjes gezeten. ontzettend veel politie, ME en militairen op straat, maar toch zeker geen onprettige sfeer. Het mooiste voorbeeld was wel de soldaat die stoer voor zich uit stond te kijken terwijl ondertussen de Dobermann die hij aan de lijn had, uitgebreid gekriebeld werd en daar overduidelijk van genoot. We hebben wat kerken en pleintjes in het oude centrum bekeken, en later ook door de New Town gedwaald.
Maandag dan op jacht naar een Galapagos cruise, en dat viel niet mee. Alles zat vol, pas na een aantal reisagenten, heel veel bellen en een grote dosis geluk wisten we twee plaatsjes op de Eden te bemachtigen, een relatief luxe motorjacht voor 16 personen. Helaas maar 4 dagen, maar toch iets gevonden. Dinsdag nog wat rondgehangen in Quito en woensdag met TAME naar Isla Baltra. Bemanning en eten waren heel wat beter dan Iberia, en ook de gids was keurig ter plaatse om ons naar Puerto Ayora (stadje op Isla Santa Cruze, het eennagrootste eiland) en het hotel voor de eerste nacht te brengen. Na de lunch een flinke wandeling met bezichtiging van de eerste galapagos beestjes, zeeleguanen. Bij de eerste leguaan stonden we uitgebreid te kijken, na de 35e raak je er wat aan gewend. Knipoog

De volgende dag begon met een bezoek aan de Charles Darwin Foundation, waar vooral schildpadden worden groot gebracht in een beschermde omgeving om ze later weer uit te zetten op de eilanden. Lonesome George is wel een zielig geval, zo´n 80 jaar oud, enig overgebleven exemplaar van zijn soort (Isla Punta tortoise) en hij weigert zich voort te planten met de vrouwtjes die hem worden aangeboden.
Vervolgens begon dan de cruise echt, en dat bleek geen pretje. Ik hing al na een half uur over de reling visjes te voeren en Antoine voelde zich ook niet echt fris. Na twee uur afzien kwamen we aan bij Isla Santa Fe waar de bikkels konden snorkelen. Het water was nog geen 20 graden en dat is koud zonder pak! Antoine heeft wel een etende zeeleguaan en een zwemmende zeeleeuw gezien. Daarna mochten we dan gelukkig aan land (ik was zoooo blij dat we maar twee dagen zouden varen Lachen ) , waar een enorme kolonie zeeleeuwen op het strand lag. Ongelooflijk hoe dicht je ze kunt benaderen, sommige komen je zelfs uitgebreid begroeten.
Na een redelijke nacht opnieuw zeeleeuwen gezien op Isla Espanola - het mooiste eiland van de Galapagos - , en diverse soorten vogels waaronder Bluefooted boobies (Jan van Gent) en een groep albatrossen die een paardans uitvoerden, zeer ongebruikelijk voor deze tijd van het jaar. ´s Middags weer gesnorkeld (veel vissen, maar geen haaien en heel koud!) en oip het strand zitten vernikkelen. Het zal net 20 graden zijn geweest (evenaar!) maar bewolkt en met een behoorlijk windje dus fijn was het niet. Maar de Galapagos waren absoluut een geweldige ervaring, de dieren zijn totaal niet bang en je kunt ze naar hartelust bewonderen.
De laatste dag nog even baby boobies gezien op Isla Seymour (schattig) en gevlogen naar Guayaquil, een grote drukke stand met een geweldige moderne boulevard. De rest van de dag hebben we gebruikt om te wennen aan vaste grond onder de voeten, en ´s avonds gegeten in een gigantisch grillrestaurant waar zelfs de babysteak nog ruim genoeg was voor twee personen. In de tuin van het hotel nog een whisky´tje in het gezxelschap van papegaaien, schildpadden, de kleinste aapjes ter wereld en een schattig katje.
Inmiddels zijn we aangekomen in Cuenca, een koloniale stad in de Andes op zo´n 2500 m na een prachtige busrit die oa door Parc Nacional Cajas (4000 m) ging, met veel vergezichten, grote en kleine meertjes en vrijwel kale toppen. Dat gaan we zeker nog bezoeken de komende week, voorlopig blijven we even hier.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:43

Gave verhalen zeg!!! Lijkt me ook wel heel leuk zo'n vakantie!

Een paar van mijn foto's van Curacao staan op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=274418

Het duiken daar was gaaaaaf!! OK dan! OK dan!
Maar daar hebben we het nog weleens over, geniet eerst maar van deze vakantie! (hoe vaak en hoe ver ga jij eigenlijk wel niet?! Tong uitsteken )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 21:49

Marieke, valt best mee Haha! Ecuador was de eerste verre vakantie sinds 2001, Curacao vind ik eigenlijk een beetje iets anders Knipoog


Maar hier de tweede update, door ons samen geschreven.

Hoi,

Inmiddels dik twee weken Ecuador achter de rug. Het land en de bevolking zijn geweldig. Erg jammer dat we zo weinig Spaans spreken, maar zelfs zonder dat is het erg leuk.

We eten hier erg goed. In Cuenca zat een aantal erg goede restaurants, met een hele uitgebreide kaart en heerlijke (betaalbare) chileense wijnen. Alleen in het beste restaurant van de stad kregen we rode port met ijs, een geheel nieuwe ervaring, trouwens net als het hoofdgerecht al geserveerd krijgen terwijl je je voorgerecht nog moet opeten en dat is ons dus al twee keer overkomen. En over ijs gesproken, nergens hebben we zoveel mensen ijs zien eten als in Ecuador. Je ziet overal op straat verkopers met grote bakken ijs waar dan horentjes bovenop gezet zijn, en dat loopt als en speer. Maar ik moet zeggen, het is ook heerlijk. Toen ik in Cuenca een ' klein' ijsje bestelde bij ' geladeria hollanderia' met drie bolletjes, leek het meer de ijsberg die de Titanic deed zinken. Ook de eenvoudige restaurantjes en vandaag op de markt in Riobamba is het eten geweldig. Toen we even bij de eettentjes stonden te kijken naar de varkens aan het spit (met kop en staart), moesten we een stukje proeven. Inderdaad zoals je dat in nederland maar zelden krijgt. Lielle heeft een flinke portie op inclusief salade uit de emmer (heerlijk!), maar dat durf ik met m'n gevoelige maag niet aan. We kwamen op de markt ook langs het vleesgedeelte. Ze stonden daar beesten in stukken te hakken, zoiets heb ik nog nooit van m'n leven gezien. Een klein meisje, helemaal onder het bloed en ingewanden, kwam aanlopen met een joekel van een koeienkop, de slokdarm en andere delen bungelden er nog onder uit. Net te laat voor een foto. Nog een paar heerlijke dingen die we gegeten hebben zijn rauwe garnalen gemarineerd in citroen en koriander (ceviche) en boomtomatensap (tomate d'arbol), klink raar maar heerlijk fruit.

Behalve eten doen we ook nog andere dingen trouwens:
We hebben een prachtige wandeling gemaakt in nationaal park Cajas, bij Cuenca. Een gids gehuurd en naar boven gereden naar 4000 meter. Er lag sneeuw, vrij uniek. Een bewaker van het park kwam aan de gids vragen waarom er allemaal zout uit de lucht viel. Het was ook verschrikkelijk koud (Lielle: ik had dezelfde kleren als met de skivakantie en stond werkelijk te bibberen van de kou. En dan zit je op de evenaar!), maar al snel kwam de zon en werd het een prachtige dag. Er liggen honderden meertjes en verschillende stukken bos, (gematigd regenwoud?) dat uit een sprookje lijkt te komen. Helemaal begroeid met mos en varens, prachtig.

Gisteren hebben we de beroemde trein naar Nariz del Diablo genomen. Het laatste stuk is een prachtige afdaling langs steile afgronden waar de trein moet zig-zaggen om naar beneden te komen.
Het is er altijd druk, ook alle toergroepen van Djoser en Baobab etc. gaan mee. Terwijl wij de dag voor vertrek 1,5 uur in de rij staan voor kaartjes, komt de reisleidster aanlopen en regelt alles binnen enkele minuten op een kantoortje. (ik ben allergisch voor reisleidsters, had ik al eens eerder gemerkt) De trein vertrok´s ochtends om 7.00 uur, en toen we om 6.15 uur aankwamen waren alle plaatsen op het het dak al bezet met Baobabbers en Djoserianen. We zijn in de laatste coupe gaan zitten, waar we op het open achterplatform misschien nog wel het mooiste uitzicht hadden. Geloof het of niet, we hebben de terugweg op het trapje van het balkon gezeten, met als uitzicht alleen de rivier zo'n 600 meter onder ons en er zijn foto's van, we kunnen het bewijzen!

Lielle neemt over:

Vandaag weer een bergavontuur, we zijn naar de refuge op de Chimborazo (een dode vulkaan met de top op 6310 m) geweest. Dat was geweldig, eerst met een taxi van Riobamba (2700 m) door de wolken heen om in een stralend zonnetje bij de eerste refuge op 4800 m aan te komen. Dan was het maar 200 hoogtemeters tot de laatste hut die door de echte klimmers als startpunt wordt gebruikt. Klinkt een eitje, was het niet. Na iedere 5 meter stijgen sta je dus echt naar adem te happen, we hebben er een klein uur over gedaan (herstel, Antoine een kleine drie kwartier) ! Boven wel lekker zitten kijken naar de klimmers die al weer op weg naar beneden waren, hele kleine stipjes op een enorme witte vlakte. Op weg terug door een waar maanlandschap gereden, verlaten en oneindig desolaat. De lunch met pizza in Riobamba was dan weer heel erg down-to-earth Lachen


En wat is er hier verder opgevallen:
- het openbaar vervoer is echt prima. De lange afstandsbussen zijn snel, redelijk comfortabel en bepaald niet duur, net als de taxi's in de stad. De enige uitzondering hierop is wel het boemeltje naar Incapirca (inca ruïne) die a) op iedere hoek en een keer daartussen stopte om mensen erin of eruit te laten b) pas vol zat als het hele gangpad volgestouwd was met mensen c) bestuurd werd door de Ecuadoriaanse Michael Schumacher. Antoine kreeg tenminste nog als troost de schoenen van een klein kind op mama's rug op 15 cm afstand van zijn gezicht, het leek Ghana wel.
- De meeste landen beschikken over antitankwapens en luchtafweer, maar ik ben die toch nog nooit eerder bij een benzinestation tegen gekomen. Maar goed, uiteindelijk rijden die dingen ook niet op water Knipoog
- de RVD heeft kennelijk ook zeggenschap in het buitenland; toen een reisgenoot van de Galapagos een paar foto's maakte van de gehele koinklijke familie (muv Amalia) werd haar dringend verzocht dat toch niet meer te doen als ze haar camera wilde houden!
- Ik had in Cuenca op de markt wat leuke hoofdstellen zien hangen (bloed kruipt waar het niet gaan kan) en na wat vragen kwamen we dan ook bij El Vaquero uit, een winkel voor de lokale cowboys Knipoog Maar helaas, alle hoofdstellen daar waren identiek aan de Nederlandse, en de - wel mooie zadels - weer wat te groot en te duur. Geen souvenirs dus voor de paarden.
- Mochten we ooit hier willen gaan wonen, in de museumwereld van Ecuador zijn mogelijkheden te over. De eigenaren van ons eerste hotel (Quito) vonden al dat we maar een project moesten starten om het monument op de evenaar wat aan te kleden. Ook de bezoekerscentra van de diverse parken kunnen wel een opknapbeurt gebruiken.

Nou, dat waren weer even wat indrukken uit een tamelijk koel Ecuador. Dit in tegenstelling tot Holland begrijpen we, vandaar ook dat we ons zo eenzaam voelen hier zonder wat reacties op onze eerste mail denk ik Knipoog
Morgen eindelijk naar Baños, in warme baden (50 graden) dobberen en 60 km mountainbiken!

PS Voor de spaans sprekenden onder jullie:
" en cunato este listo su llamada le communicaremos"
zal toch niet betekenen:
"as soon as this clever one their call will communicate them" ?
Dit staat in ons hotel hier als de laatste stap voor het plaatsen van een internationaal telefoongesprek.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:14

Wauw OK dan! Door al die mooie verslagen van jullie heb ik ook even het vakantie gevoel. Veel plezier nog maar zo te lezen lukt dat wel. Klinkt iig Geweldig. Ben ook heel nieuwsgierig naar de foto's als jullie terug zijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 07:49

O Lielle, mag ik de volgende keer mee om jullie koffers te dragen?

Wat een geweldige vakantie zeg!! OK dan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:42

Sjonge, wat moeten jullie daar verschrikkelijk afzien! Je had beter mij ervoor in de plaats kunnen laten gaan... Tong uitsteken

Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's hoor Cheese! .

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 01:57

Een impressie van een kappersbezoek in Riobamba, Ecuador.

Na het indrukwekkende bezoek aan de Chimborazo was het tijd voor wat alledaagsere zaken, zoals een bezoek aan de kapper. Ik heb redelijk makkelijk haar, en het was veel te lang, dus na wat rondkijken besloten de gok maar te wagen. Nou, dat was een beleving op zich. Ik wandel een klein zaakje binnen, had vooraf al wat staan spieken en het zag er gedegen uit - en word door de kapper in een stoel geduwd, waarop hij eerst een soort zwembandje (ringvorm, geen vleugeltjes) had gelegd. Het nut daarvan is me dus geen moment duidelijk geworden, hij moest zelfs op zijn tenen staan om erbij te kunnen maar goed. Vervolgens met WC papier een keurige kraag om mijn hals, een kapmantel die met spelden werd dicht gestoken en toen brandde het los. Geen nieuwerwetse onzin als natspuiten e.d., nee gewoon hap, knip weg. In Nederland zie je ook dat ze de haren afknippen die BOVEN de vingers uitsteken, deze meneer deed het gewoon eronder. Maar goed, Antoine zag geen rare dingen, dus ik heb hem zijn gang maar laten gaan. Het was al vrij snel een stuk korter, dus toen moest het uiteraard in model gebracht worden. Eerst uiteraard natspuiten (nu dus wel Verward) en aan het föhnen geslagen. Hij kon er dus weer niet bijh, maar daar was een oplossing voor, de stoel bleek namelijk ook in tandartsstand te kunnen, en plat op mijn rug heb ik de rest maar over me heen laten komen. De uiteindelijke schade bedroeg drie dollar, en eerlijk is eerlijk, mijn haar is netjes geknipt!

Oh, en voor het geval jullie denken dat we omkomen van de honger hier, dit is ons menu van de laatste dagen:
maandag: lunch pizza, avondeten steak al cognac
dinsdag: tussendoortje omelet, lunch sandwiches, avondeten fondue bourgignon
woensdag: brunch met ham/cheese omelet en hash browns, daarna een kleine picknick, avondeten kaasfondue
donderdag: ontbijt met broodje en donut, lunch soep, kipschnitzel en ijs toe, avondeten een steak van zeker 400 gr (en voor mij nog drie langousten),
vrijdag: ontbijt met ananas, papaya, boomtomatensap en broodjes, lunch aan de rivier met sandwiches naar eigen smaak te bouwen, en straks pizza *LOL* *LOL*

Ja, mijn broek zit iets strakker.

Het verslag van de opengebroken weg, de mountainbike tocht, de warme baden en het raften volgt nog

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 02:14

Je moet na die knipsessie maar een Cheese! mailen anders herken ik je niet als ik jullie op Schiphol kom ophalen Haha! Hebben ze in Ecuador geen plaatselijke specialiteiten op eetgebied? Heb trouwens nog nooit van een boomtomaat gehoord. Krijg steeds meer zin om ver op vakantie te gaan.

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:21

Zo te horen een leuk vakantie. Krijg er ook zin in om een keer die kant op te gaan.

Pablo gaat straks wel klagen als hij dat extra gewicht in Gorsel over de hindernissen met tillen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:24

Ieuw boomtomatensap. Misselijk

Verder klinkt het allemaal leuk en lekker.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:49

Wat een leuke verhalen allemaal!
Zo te horen gaat het allemaal geslaagd daar!
Maak er een gezellige verjaardag van vandaag!

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:26

Gefeliciteerd!!!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:01

Bitwise schreef:
Zo te horen een leuk vakantie. Krijg er ook zin in om een keer die kant op te gaan.

Pablo gaat straks wel klagen als hij dat extra gewicht in Gorsel over de hindernissen met tillen.


En dat ook nog in het L, dan moet hij nog een stuk hoger tillen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 11:56

het is meegevallen, waren maar twee kilo'tjes *LOL* Ik ben dus weer terug, verslag van de laatste week volgt nog Haha!

Annegti, thanks!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:20

Ik mis hier volgens mij iets. Waarmee gefeliciteerd?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 14:28

ik was vrijdag jarig, dan staat er een cadeautje bij je naam. Ik ben er trouwens weer, maar moet jij niet in W'werf zitten?

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:06

Hey, ben je alweer terug, Lielle?
Dat is ook snel gegaan!!

Gefeliciteerd alsnog met je verjaardag Party!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 18:01

Dank je wel! En ja, ik ben er dus weer, na 4 superweken!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 08:24

Ach zo, gefeliciteerd dan!

Wwerf is pas het komende weekend hoor. Je mag wel komen kijken.

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:32

Echt super om dat land een keer gezien te hebben! Zelfs 4 weken, wauw! Ik zou zo weer gaan, jullie ook?

Ben 4 jaar geleden ook twee weken in Equador geweest en op de Galapagos! (ongeveer dezelfde tour, jungle, steden, bergen, galapagos) Was echt de vakantie van mijn leven! (nja ik ben 16...) De jungle was ongelooflijk, (kaaimannen, kaketoe's, doodskopaapjes, brulapen, piranha's, nog meer vogels etc etc.) daar moet ik zeker nog een keer heen.
In de hoofdstad Quito zijn we overvallen, 's nachts stonden vijf mannen met machinegeweren in onze kamer. Ik werd onder schot gehouden als dreiging voor mijn ouders. Mijn vader freakte, en mijn ma was heel kalm, zelfs zo kalm dat ze geld kon achter houden, door het onder bed te schoppen! (dit om binnen te kunnen komen bij de Galapagos waar we de volgende ochtend om 6 uur heen zouden vliegen) Dat was natuurlijk ook iets om niet meer te vergeten. Maar zelfs dat houdt mij niet tegen om nog een keer terug te gaan naar Equador of zo'n dergelijk land!

edit: in de jungle mieren gegeten, smaakte naar pepermunt. in de stad was een standje met varkenskoppen, ook hier hebben we varkensoren oid gegeten en nog meer zooi wat ik maar snel vergeten ben wat het was (het was wel voedzaam en smakelijk). Avocado's zijn daar super! Heel veel soorten vruchten gegeten en eten is daar absoluut niet duur.