vraag over handbagage.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA
Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

vraag over handbagage.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 14:14

Ik heb dus een rollbag en nu heb ik dat ding eens even opgemeten, maar hij is in de breedte en de hoogte net een paar centimeter te groot, is dit erg of kan dat wel, anders moet ik namelijk nog wat anders gaan verzinnen.

Wie heeft er ervaringen mee.


MiGzi_MiQ
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:40

Volgens mij is het niet erg, maar moet je handbagage wel aan een bepaald gewicht voldoen. :) Dacht 10 Kg. :) Maar weetniet zeker meer. :? *Ik ga bijna 3x per jaar met vliegtuig en ik weet het niet eens.. 8)7 * Hwahwa..
Maar ik heb zelfs wel eens gezinnen gezien die het niet vertrouwd vonden om hun koffer in de laadbak in het vliegtuig te stoppen en die hadden zelfs hun koffers als *Handbagage* meegenomen. :? Beetje raar.. Maar voglens mij maakt handbagage qua omvang niet zoveel uit! :)

Fijne vakantie!! *D

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

SAKKIA
Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 16:14

ja in mijn tickets staat dus dat ze maar 47x32x22 mag zijn en 5 kilo zwaar, nou is die 5 kilo niet zo heel erg maar de afmetingen dus wel.

MiGzi_MiQ
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:31

Ohhh Vreemdd :? Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen! :o Maar kan je jouw handbagage niet in een grote rugzak doen dan?! Of je koffer in de laadbak van het vliegtuig? :)

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

SAKKIA
Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 16:35

Ja de koffer gaat wel in de laadbak, maar ik heb ook een kleine rollback die ook mee mag als handbagage en daar kan best veel in. Maar hij is dus te groot en ikweet eigenlijk ook niet hoe ik er achter kan komen of ik hem nou wel of niet mee mag nemen, ook al is ie wat te groot.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:09

Ze gaan het ding niet echt opmeten ofzo. Volgens mij hebben ze een soort hokje van die afmeting waar je hem in moet zetten en dat moet dus passen. Als je hem dus niet helemaal vol doet ofzo dan kan je het misschien wat in elkaar duwen waardoor hij er wel in zou passen.
Of is het van hard stevig materiaal? Dan kan je het natuurlijk niet induwen (weet niet precies wat een rolbag is ;))

SAKKIA
Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 22:22

Nee je kan het dus niet induwen ofzo!! Een rollbag is een koffer op wieltjes zeg maar, beetje luxe boodschappen karretje zeg maar.
MMm moet ik dus alsnog wat anders gaan verzinnen denk ik.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:16

Ik weet het niet zeker hoor........maar dat is wat ik begrepen heb. Vroeger was het nooit zo.......dan keken ze er niet eens naar.

MiGzi_MiQ
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:29

Nee, volgens mij ook niet.. :) Ik weet dat je op Schiphol zelf kan wegen hoe zwaar dat ding weegt, maar je legt hem op de band bij de Douane en paspoortcontrole en Klaar!! :)) Voor de rest wordt er niet naar gekeken.. Ik zou alleen al je schaartjes, vijltjes, andere scherpe voorwerpen, spuitbussen en alles eruit laten!! :o

Dus geen Stiletto, En Pepperspray mee!! :P *D

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Nathalie
Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:16

Hij mag best een beetje afwijken van die maten. Ik ben net terug en ik had een koffertje bij die ver boven dat vak uitkwam en zou eventueel nog mee mogen als handbagage. (dat koffertje neemt mijn vader altijd mee op zakenreis als handbagage, en hij mag m altijd mee nemen)

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:40

Het is erg "vliegmaatschappij-afhankelijk" hoe moeilijk ze doen. Dat geldt ook voor de gewichten. Sommige doen niet moeilijk over 2 kg. teveel en bij anderen mag je meteen dokken. Is denk ik ook prijsafhankelijk. Bij goedkope maatschappijen als Easyjet zijn ze juist erg streng hoorde ik.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:38

Ze kunnen altijd zeggen dat het toch in het ruim meemoet dus houd daar wel rekening mee.

SAKKIA
Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 18:47

Ik vlieg met Martinair, ik weet niet hoe streng die zijn.
Maar ikdenk er nog wel even over na anders ben ik wel even naar Martinair.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 160 bezoekers