Weer terug uit Slovenië en Kroatië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Weer terug uit Slovenië en Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 18:34

Zoals sommige misschien al weten ben ik nu net weer terug van een 14-daagse kampeertrektocht door Slovenië en Kroatië. Het was een georganiseerde jongerentrektocht (leeftijd varieeerde van 19-24) die ik samen met een vriendin had geboekt we waren totaal (incl. reisleider) met 9 man en gingen met een minibusje. Ik heb het volgens mij nog nooit zo naar m'n zin gehad op vakantie +:)+
Zaterdag hebben we de hele dag gereden en onderweg een kleine botsing gehad (we hadden in de file terwijl we al een tijdje stil stonden ineens een bestelbus achterin zitten), 's avonds in Duitsland geslapen (vlakbij de Chiemsee) en zondagochtend vroeg verder gereden. Zondag in Slovenë aangekomen en daar tot vrijdag gebleven op verschillende plaatsen. Dat vond ik echt een heel erg mooi land Veel natuur en natuurlijk Zagreb gezien. Het viel me echt op dat de slovenen allemaal zo goed engels spreken en echt heel behulpzaam zijn. En de omgeving is daar natuurlijk veel mooier dan in Nederland, wel vermoeiend om veel bergen te lopen, maar zeer de moeite waard. Daarna zijn we doorgereden naar Kroatië, waar we drie nachten in Istrië hebben gestaan. De organisatie had daar ook strandvakanties en we konden dus gewoon in tenten slapen die daar al op stonden, dat was wel even heel lekker We hebben daar overdag gewoon gewandeld stadje bezocht en een kustwandeling gemaakt en 's avonds met het 'strandvakantie' programma mee gedaan. Hoewel eigenlijk de hele groep het echt niet meer zag zitten om daar 3 nachten te blijven toen we aankwamen is dat heel erg meegevallen. Ik weet wel dat zo'n strandvakantie niets voor mij zou zijn om 2 weken lang te doen, maar zo 2 dagen/ 3 nachten even mee doen was wel erg leuk om een keer gedaan te hebben Toen maandagochtend weer richting Slovenië vertrokken, toen we om een uur of 7 in de buurt van de camping in Bovec (waar we heen gingen) kwamen was de weg afgezet en bleek er die middag om 3 uur een aardbeving geweest te zijn daar. Wij hebben de aardbeving zelf gelukkig niet mee gemaakt, maar de naschokken wel (een stuk of 7 waaronder 2 vrij hevige). Ook daar de mensen gepsroken die er wel waren en de gevolgen gezien (hele stukken weg en complete wandelpaden weggeslagen, huizen in gestort de kerkklok van het kerkje naast de camping was neergestort) dat is toch wel heel indrukwekkend, het gaat dan veel meer leven dan als je alleen maar een stukje in de krant leest. Het was een beving van 5.0 op de schaal van richter en er is 1 Italiaan omgekomen die op dat moment in de bergen was. Het oorspronkelijke plan was om daar een bergwandeling te maken en naar het topje te gaan, maar dat was gewoon te gevaarlijk op dat moment. We zijn wel gaan wandelen in het dal, maar ook dat ging niet omdat de paden gewoon hele stukken weggeslagen waren Woensdagochtend geraft, was ook erg gaaf om te doen En daarna weer aan de terugreis begonnen, zodat we dat een beetje rustig an konden doen. Ook op de terugweg een nachtje in Duitsland, nu echt aan de Chiemsee, geslapen. En vanochtend dus weer aangekomen helaas, ik had best nog 2 weekjes langer weg willen blijven *zucht*.
We hadden een heel erg leuke groep, één meisje dat af en toe wat dwars kon zijn en de nodige discussie op gang kon brengen, maar verder was ook zij heel gezellig Het viel mensen van de organisatie in Istrië ook op dat we echt een groep waren, we prikken ook gelijk weer een datum om wat af te spreken enzo iedereen vond het jammer om weer uit elkaar te moeten gaan nu. Je hebt toch 2 weken heel intensief met elkaar opgetrokken en als het dan goed klikt, is het wel raar om allemaal weer naar huis te moeten. We hadden ook een hele leuke reisleider (beetje jammer dat ie al een vriendin heeft) wat natuurlijk de sfeer ook wel bevorderd

Al met al dus een hele leuke en vermoeiende vakantie gehad.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:25

Ik had een deel van het verhaal al van je gehoord, maar het klinkt inderdaad echt als een geslaagde vakantie! Zo'n aardbeving is altijd wel indrukwekkend ja... Gelukkig dat jullie de aardbeving zelf niet meegemaakt hebben... En je hebt nog geluk ook, het slechte weer in Nederland heb je niet hoeven meemaken...

Enne... wat vast zit kan los hoor Richtje... O:) ~~}>

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 09:37

Even een kleine selectie van de foto's om een indruk te geven
De vingar-kloof
[ img ]
[ img ]
Het uitzicht daar
[ img ]
En via een alternatieve route terug O:) Een heel behulpzame sloveen heeft ons uiteindelijk door zijn tuin (over hekjes en door weilanden) terug naar het pad richting dorp gebracht
[ img ]

Zagreb
[ img ]
Ljubjana
[ img ]

Één van de momenten dat je nog duidelijk zag dat er oorlog geweest is:
[ img ]
De Plitvitch meren:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De reisleider die pannenkoeken voor ons ging bakken (hij heeft 2 jaar in een pannenkoekenhuis gewerkt)
[ img ]
Er was een discoavond op de camping in Istrië, waar de strandvakantie mensen heen gingen. Tja, wij moesten natuurlijk ook in rokje om er bij te horen ;) O:)
[ img ]

Weer terug in Slovenië een waterval van 104m hoog
[ img ]
En het kerkje achter de camping na de aardbeving (kerkklok is naar beneden gekomen)
[ img ]
Op de terugweg op een kleine 1600m hoogte
[ img ]
En nog een (bijna complete) groepsfoto op de laatste avond in Nijmegen
[ img ]

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:47

Prachtig,

mooie omgeving zeg, wist niet dat dat daar bestond ;)
Zo te zien en horen heb je het wel naar je zin gehad. :j
Ik hoop dat Anke en ik ook nog ooit zoiets gaan doen (op vakantie dus ) O:)

Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 10:49

Ik had van te voren eigenlijk ook geen idee hoe het er daar uit zag. Maar vooral Slovenië is echt prachtig! Als ik naar één van beide landen nog eens terug zou willen gaan, zou dat zeker Slovenië worden :j

En wat betreft het weer en de groep heb ik gewoon heel veel geluk gehad :)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

napoleon
Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:46

Jeetje Richt, ziet er echt fantastisch uit :j Wat een prachtige omgeving en wat heb je een onwijs mooie dingen gezien, zoals die meren die van bovenaf zijn gefotografeerd en die watervallen :~ echt heel erg mooi!

Zo te zien en te horen heb je een geweldige 2 weken gehad! Ben benieuwd naar het hele reisverhaal dus we gaan snel weer een keertje afspreken :j

Je hebt toch wel adres gevraag van de reisleider? Want idd wat vast zit kan ook los :D

Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 14:27

Roep maar wanneer je tijd hebt :D

Ik heb zijn telefoonnummer en e-mailadres maar we gaan sowieso met de hele groep binnenkort weer wat afspreken. Maar als ik dat zo hoorde gaat dat echt niet los op korte termijn

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:44

Idd een heel erg mooi land ben er twee jaar geleden geweest :) En mijn ouders krijgen er geen genoeg van en gaan er al 5 jaar heen en zitten er nu weer.. Hun zeggen ook al elke keer iets nieuws nu zitten ze in helemaal onder slpit ook erg mooi die omgeving moet je ook maar een keertje heen :))

griebels
Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:17

Zo dat is echt een mooi land.. Slovenie zei je :? Daar wil ik ook heen :D

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 12:19

Het zit nu ook echt in de planning om over een paar jaar een keer terug te gaan naar Slovenië :j

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:08

Mijn ouders zijn er deze week weer geweest maar er nog echt niet veel verschil dan twee jaar geleden..

Sjimmy
Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:17

whaaaaaa dat meen je niet, je bent met Hilde (of is dit nou Anne, ze lijken op elkaar) geweest uit Moerkapelle!
Mijn oude buurmeisje :)) (op de laatste foto met rode jas)

En als ze het niet is dan lijkt ze er heeeeeeeeeeeeeeel erg veel op.

:evaw:

Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 17:29

Sjimmy schreef:
whaaaaaa dat meen je niet, je bent met Hilde (of is dit nou Anne, ze lijken op elkaar) geweest uit Moerkapelle!
Mijn oude buurmeisje :)) (op de laatste foto met rode jas)

En als ze het niet is dan lijkt ze er heeeeeeeeeeeeeeel erg veel op.


Anne uit Moerkapelle dat klopt :j :))

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nathalie
Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:55

Mooi zeg!
Ik ben ook in Kroatië geweest, echt super mooi. Maar bij ons zag je ook heel goed dat er oorlog was geweest, rare gedachte is dat.. Dat je er nu loopt en alles goed is en 10 jaar geleden was er gewoon nog oorlog!
Wij zaten helemaal in het zuiden, 5 KM van Bosnië af.

Elke
Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:46

'Wat een leuke fotó'ss ! wij gaan omgeveer dezelfde route doen die jullie gedaan hebben :) Die plietviet (of zo iets :P ) meren zijn echt mega cool!!

    :+: ... marko ...
Marko is verkocht...

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 11565
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:23

Heel erg mooie foto's :j Zeker Slovenie is erg mooi, daar wil ik ook nog een x naar toe :j
Ik ben vorig jaar in Bosnie geweest :j
Prachtig mooi land, maar ook erg indrukwekkend :\
En Nathalie, idd is het vreemd, dat je er nu gewoon kan lopen, terwijl er 10 jaar geleden bommen en granaten vielen :\
In de wijk waar wij zaten zag je de gaten van de granaten nog in de weg zitten :\

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 20:58

Plitvitch meren waren idd heel mooi, jammer genoeg alleen ook erg toeristisch.

Nathalie, wij zagen op sommige plekken ook nog wel heel duidelijk dat er oorlog was geweest. Dat is idd een vreemd gevoel, heb ook nog wel ergens een foto ervan, die zal ik morgen ook eens opzoeken en uploaden.

Bosnie wil ik ook nog wel eens naartoe, ik wil gewoon heel graag nog een keer die kant op.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:01

Zow [ img ]
Heel verhaal :D
haha, wel naar je zin gehad dus ;)
Mooie foto's trouwens!

o0Steffie0o
Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:04

Mooie foto's
je hebt vast een hele leuke vakantie gehad

Fries_rulezz
Berichten: 36
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:33

hele mooie foto's :j +:)+ *-:)

Heb uw naaste lief
als u zelf

Sypheron
Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:45

Cool! Ziet er leuk uit en zo klinkt het ook!

Alleen niets voor mij, zou gruwelijk hopenloos verdwalen :P.

Richtje
Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:55

Sypheron schreef:
Cool! Ziet er leuk uit en zo klinkt het ook!

Alleen niets voor mij, zou gruwelijk hopenloos verdwalen :P.

Het scheelt dat we een reisleider mee hadden die min of meer de weg wist :D

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Suusje1986
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:55

Ik ben net terug uit Slovenië en ik vond het ook echt een super mooi land :)) Had ik echt niet verwacht, zo groen... en dat terwijl het nooit regent :? Ik ga zeker nog een keertje terug... :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, janneke584, kinel en 104 bezoekers