Bijna naar Noorwegen!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:46

haha wat een LoL in dit topic, ging trouwens wel goed op msn he, kaliefje Tong uitsteken:P haha, kan er nog steeds om lachen Tong uitsteken

@ Arabsrulezz, huisje staat in Valdres Haha! zijn we ook al een aantal keren geweest, is daar echt prachtig ( net zoals de rest van Noorwegen Tong uitsteken:P ) Noors is niet zo moeilijk om te spreken, lezen, schrijven en verstaan is indd wel makkelijker, maar als je het eenmaal allemaal hebt geleerd, vergeet je het niet zo snel Tong uitsteken alhoewel, mijn moeder heeft dezelfde cursus gevolgt en kan nu nog amper Noors praten, met als gevolg dat ik alles moet regelen bij campings e.d. Tong uitsteken ach ja.. tis maar waar je voor dient hehe Tong uitsteken

Je moet er zeker weten een keer heen gaan hoor, MoonCloe !!!!

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:18

Ik kan geen noors praten helaas...mijn familie woont in Kristiansand, en ze heten Andresen Lachen
Ik kan wel noors verstaan, en als ik weer een weekje bij de familie ben gaat het praten ook makkelijker Lachen

Tis wel grappig, mijn moeder (de noorse dus Knipoog) is hoogblond met blauwe ogen. Mijn vader heeft heel erg donker haar en een snel bruine huid.
Als ik zeg dat ik half noors ben kijken mensen mij meestal vreemd aan, omdat ik meer op mn vader lijk en dus donkere haar, ogen, en huid heb Haha!
Mijn vader is dan weer half indonesisch...(ingewikkeld Scheve mond Verward Haha!)

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 12:33

Ik heb nu veel minder zin erin.... [JH] Arme Pollie.. Verdrietig

Om haar zomaar achter te laten enzo.. zometeen gaat het ineen keer helemaal fout.. Scheve mond Maarja.. maar ff niet aan denken..

Sbine, inderdaad heel erg ingewikkeld haha je bent dus eigenlijk Indonesisch X Noors en je woont in nederland! Haha!
I X N = NL Clown

Ja was leuk he gister! Haha!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:22

oooh, he, das minder, Kaliefje....

Sterkte

Kus, Femke

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 17:06

Dankje! Lachen Lovers

het is al bijjjna! Haha!
Ik heb mijn spullen al gepakt! *LOL* Cool

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:23

Ben gisteren terug gekomen uit Trollenland.... heel mooi daar.........

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:43

waar verbleef je, Tartuffo ? Is indd heel erg mooi daar !

Zijn er ook al mensen geweest op de Noordkapp ?, Ik ga erdit jaar voor de 2de keer heen, dit keer met het doel het noorderlicht te kunnen zien, die hebben we de vorige keer gemist helaas

Voor iedereen die nog op vakantie gaat, Veel Plezier !

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 11:53

het noorderlicht zie je sneller in de winter hoor! Lachen

zometeen ga ik naar mijn oma en dan morgen ochtend vroeg om 6 uur naar Noorwegen! Haha! Kom dus niet meer op Bokt!
Veel plezier nog allemaal!
Doeeeg! :8

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:47

hmmm, dan vertel jij en mijn moeder totaal iets anders.. HAHA wel, we zien hetallemaal wel. Noordkapp is zowiezo mooi, noorderlicht of niej Tong uitsteken

Iemand anders ook al eens op de Noordkapp geweest ? zo ja, wat vond je ervan ?

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 13:50

ja, volgens mij is het in de winter hoor, maar het kan ook in de zomer zijn.. ik weet het niet meer! ik hoorde altijd in de winter namelijk!

(en nu ga ik echt... Bloos Haha!)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:52

Lijkt me helemaal geweldig om daar eens op vakantie naar toe te gaan! Heb laatst voor mijn werk een vlucht naar Orbro gedaan en mocht tijdens de daling en landing in de cockpit zitten, ik vond het zo verschrikkelijk mooi! Echt om te kwijlen dat landschap Vooral omdat er zoveel kleur aanwezig was, de koolzaadvelden stonden in bloei en dat gaf echt een mega mooi geel vlakverdeling vanuit de lucht!
Veel plezier, misschien ga ik je nog eens een keer nadoen Knipoog

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:33

Wij zijn via Roros naar Sognedal gereden en daar een fjordentocht gemaakt, met het treintje (tja treintjesgek in de familie) van Flam naar Myrdal en via de 24,6km lange tunnel en boot terug.

Daarna naar Lillehammer geweest en zo weer naar beneden over Oslo naar Zweden gezakt.

Idd in de zomer is er ook het Noorderlicht en dat gebeurt rond eind juli.... volgens mij rond de 24ste... maar hang me er niet aan op heb het in de boekjes gelezen, zal het ff opzoeken.................

Noorderlicht is er alleen in de Poolnacht.... in de zomer is alleen de zon de hele nacht door en wordt het niet donker... nou ik kon nu 's nachts nog gewoon boekje lezen dus dat klopt wel.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:00

Ik ga ook naar Noorwegen op vakantie! Mijn vriend is Noors dus we gaan naar zijn ouders (wonen op Radøy bij Bergen) en zijn zus (woont samen met haar man en kinderen op een eiland genaamd Austevolle). Zijn andere zus woont in Gøteborg samen met haar Zweedse man en twee kinderen. Wij gaan dus met de auto eerst naar hun, daar overnachten we en dan gaan we over de Noorse hoogvlakte richting Bergen. Iemand nog leuke hotel/motel tips op de hoogvlakte? Haha! Dan kunnen we wat langer over de autoreis doen en wat meer dingen bekijken onderweg!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:59

Ik heb in een afgrijselijk duur hetel gezeten in Sognedal... grrrrr maar neem je slaapzakken en kookstelletje mee dan kan je gewoon overal van die blokhutten huren..... veel knusser en goedkoper dan een hotel.
Ik was voor 2 nachtjes in een gewoon hotel 2000 nok kwijt en 100 nok is 12 euries dus reken maar uit... ben gelijk falliet verklaard.

Wij hadden om te koken gewoon van die hamburgers in folie van Knorr geloof ik en aardappelpuree enzo bij ons. Ook rijst en van die blikken goulash die best te eten waren... dus als je op je centjes wilt letten doe dan zoiets.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:30

In Bergen wonen mijn oom en tante Haha!
Doe je ze ff de groeten Tong uitsteken

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:28

haha, Tartuffo ik geef je helemaal gelijk, op bijna alle campings zijn wel van die blokhutjes, anders moet je even zo'n boek meenemen van het ASCI o.i.d., daar staat altijd in of er blokhutjes bij de camping zijn, hardstikke handig Tong uitsteken

Waneer is de Poolnacht dan eigenlijk, Tartuffo? Is me moeder nu ook benieuwd naar.. misschien deze winter maar weer naar Noorwegen * wordt dan onze 3de keer Tong uitsteken Lucky me Tong uitsteken

Iedereen veel plezier, en ik blijf dit topic zekers volgen !!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:01

Ik ben zo jaloers op jullie, Noorwegen is het enige land dat ik perse een keertjke wil bezoeken. Maar mijn ouders vinden het te duur, dus zal ik moeten wachten tot ik het zelf kan betalen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:08

Noorwegen is echt gaaf! Ik heb er nu ook 3 keer geweest, zou zo weer willen, beetje jammer dat het weer daar nu niet zo fijn is... maar verder!
Veel plezier Kaliefje!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 20:38

Heeey allemaal!!
Na een maand ben ik er weer!
Was jullie (noorwegen)vakantie leuk? die van mij wel!

Eerst waren we vanplan om rijksw. 17 te rijden, en dan zo via de E6 weer richting oslo.
Maar meteen op de 2e camping hadden we mensen gesproken die naar de Lofoten waren geweest en daarboven bij de vesteralen een walvissafari gedaan (mobydick).
Dus ik was helemaal enthousiast en heb mijn ouders geprobeerd over te halen Tong uitsteken. Maar ze zeiden dat we het waarschijnlijk niet zouden halen en dat ik weinig kans had.. Dus ik had het uit mijn hoofd gezet.
De rijksw. 17 is een kustroute, met allemaal bootjes enzo! was echt zeeer de moeite waard!
halverwege die route zaten mijn ouders op de kaart te kijken, en uit te vogelen of we misschien toch nog langs de lofoten konden gaan!
En het lukte!
De lofoten zijn echt moooi! later helemaal door gereden tot andernes en een whale safari gereserveert! Het was echt super super!
Jammer genoeg was het net die dag wat minder mooi weer, maar we hebben 4 keer een potvis gezien. waarvan 3keer zo'n staart, en heel vaak zien spuiten enzo! was echt zeer de moeite waard!
Het weer zat de hele vakantie heel erg mee! Het was echt super mooi weer, en we hebben maar een paar dagen wat minder weer gehad!
Ik heb trouwens 9 elanden gezien Haha! was ook heel leuk! een aantal ook helemaal van dichtbij, ook nog een vos en papagaaie duikers, hermelijnen enz Tong uitsteken
Naja, kort om! de vakantie was helemaal geslaagt! Lachen En eigenlijk zelfs te kort...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:14

hey veertje!
Nog fjorden gezien met van die stoere vikinen op de rug Clown
mooi dat het zo geslaagd was!
volgend jaar weer Clown

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:16

Jaah hoop idd dat k volgend jaar weer ga Haha!
Wel fjorden Tong uitsteken Maar geen vikingen... Knipoog

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:56

Dan heb jij meer fjorden gezien dan ik hahahaha.... Ventje gaat over 1,5 week weer naar noorwegen om een week te vissen.
Maar die pakt nu de Fast Ferry hoor van Hirtshals naar kristiansand en dan daar ergens vissen.

Dan mag ik in okt een weekje naar spanje hahahahahah...... tja iemand moet als hij weg is thuis het ford verdedigen.