Singapore en dan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy
Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Singapore en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 11:07

Mijn zus gaat over 2 weken emigreren naar Singapore.
Logisch dat wij daar een kijkje gaan nemen.

Maar naar welk land zouden wij aansluitend het beste kunnen gaan?
Eerst dacht ik aan Thailand of Maleisie, maar daar lijkt het me toch nogal heet dus misschien toch verder reizen naar Nieuw Zeeland?

Wie is er in alle drie de landen geweest en kan een beetje vergelijken.
Wij houden vooral van natuurschoon en het moet niet primitief zijn, we zijn echte luxe beestjes ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:27

Bali... java... mijn vader is daar geboren... ben er nog nooit geweest hoor... maar toen mijn ouders teruggingen voor een vakantie, hebben ze een aantal dagen in een "hutje op de hei(jungle)" gezeten... uhm, ja... ik weet natuurlijk ff niet meer waar dat was :? je moet een beetje de mooie plaatsen weten te vinden natuurlijk...

Nieuw Zeeland lijkt me ook geweldig... ga je dan ook ev. alle plaatsen bezoeken waar LOTR is opgenomen?! :)

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:28

Uh...NIET primitief zijn.... nou uh.... :D Je hebt daar ook dure hotels :P

Apple
Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:23

Een vriendin van mij heeft een aantal jaar gewerkt in Singapore. Zij heeft van daaruit diverse bestemmingen bezocht.

Maleisie, Thailand is goed te doen. Hou er rekening mee dat je voor Nieuw Zeeland nog een flinke tijd onderweg bent.

marel
Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:53

Maleisie is de moeite waard en heeft beschikking over zeer luxe en betaalbare hotels. Borneo is ook geweldig en beschikt over unieke oerwouden. Het is daar wel warm, maar dragelijker dan in nederland. Nieuw-Zeeland lijkt me een schitterend land, maar vanaf Singapore is het nog een behoorlijk stuk per vliegtuig, en Nieuw-Zeeland is zo enorm uitgestrekt dat je daar eigenlijk moet rondreizen met een camper, wil je wat van de prachtige natuur zien.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

napoleon
Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:49

Tja aangezien ik plannen heb om naar Maleisie te gaan (om te wonen en te werken) zou ik voor Maleisie kiezen :D Maareh, Thailand is natuurlijk ook een geweldig land met bijzonder veel mogelijkheden :j In Nieuw Zeeland woont een vriend van mij, hij vind het daar verschrikkelijk mooi maar zegt wel dat het behoorlijk prijzig is om daar een paar weken op vakantie naar toe te gaan!

Kijk anders een op www.riksjaonline.nl kan je allerlei ideeen opdoen en losse dingen boeken, is best heel aantrekkelijk!

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:12

In nieuw zeeland zijn nu allemaal van die mega-overstromingen toch? Hele stukken land weggeslagen (op een van de 2 delen). Thailand schijnt echt super mooi te zijn.
Het is er natuurlijk wel warm, maar ik denk dat het ook afhankelijk is van de tijd v/h jaar dat je gaat. In sommige perioden is het veel vochtiger en soms juist weer droger.

napoleon
Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:53

manzano schreef:
Thailand schijnt echt super mooi te zijn.
Het is er natuurlijk wel warm, maar ik denk dat het ook afhankelijk is van de tijd v/h jaar dat je gaat. In sommige perioden is het veel vochtiger en soms juist weer droger.


Regenperiode is nu in Thailand ook lekker aan de gang hoor :j

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:41

Wanneer wil je gaan?

Fitzroy
Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 13:22

In november maar ik hoorde al dat het dan regentijd is :(
En na een week Corfu met 6 dagen regen en een week kasteel Belgie met regen en het fraaie weer in Nederland, heb ik mijn buik wel vol van regen inmiddels.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:08

Regentijd valt volgens mij wel mee daar. Ik dacht korte heftige buien en dan weer droog.

Het is in ieder geval wel een mooie periode om door naar Thailand te gaan.

Als het goed is zitten wij 16 t/m 19 november in Singapore kunnen we een Bokt-meeting houden.


Fitzroy
Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 15:10

Is weer eens wat anders dan in Bodegraven ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Butterfly, Jarmo en 129 bezoekers