Dood en doodzenuwachtig voor Veluwe vakantie :\

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Dood en doodzenuwachtig voor Veluwe vakantie :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 11:13

Oh jee... het is echt drama hier! Ik ga morgen (of overmorgen) met mn paardje weg naar de Veluwe, voor een dag of 5. Ik dacht dat ik al zenuwachtig was de afgelopen dagen, maar nu blijkt dat wel mee te vallen... het is nu echt op zn top!! Scheve mond Ik ben niet te harden, maak iedereen uit voor rotte vis, ben continu bezig met spullen in- en uitpakken... compleet drama!
Ik haal me ook allemaal dingen in mn hoofd... "wat als" dingen, droom nu al 3 nachten over een auto die de trailer ramt waardoor alles mis gaat... echt zo vervelend!!!
Ben ook de hele tijd in de weer of ik niets vergeten ben... heb ik dit, heb ik dat, moet dat zus, moet dat zo.... Helemaal GEK wordt ik van mezelf!!! GRRR Boos!
Naja... straks werken, dat geeft wel weer wat afleiding gelukkig!

(moest het even kwijt aan paardenmensen, mn ouders snappen echt niet dat ik me zoveel zorgen maak... Scheve mond)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:41

Is het de eerste keer dat je met paard en al weggaat? Ben je voor wedstrijden ook zo nerveus?

edit: ik verplaats hem gelijk even naar PP Knipoog

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:48

dit herken ik... ik ga dus gewon nergens heen met mijn paard!
Ik breng allerlei paarden voor mensen naar hun vakantieadres en haal ze weer op en ben erg blij dat het mijn eigen paard niet is....

Nu heb ik onwijs heimwee, dus ik ben altijd erg blij dat ik weer gewoon naar huis mag.

Als je er eenmaal bent, zal je zien dat het allemaal meevalt, ik zie dat ook bij mensen wiens paarden ik wegbreng, die staan stijf van de stress van tevoren, maar als het paard er eenmaal is, valt alles van ze af!

Veel plezier op de Veluwe!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:49

Komt vast allemaal goed Amber. Knipoog
En straks als jullie op de Veluwe zijn lekker uit waaien met al die Haflingers die mee gaan. Weg stress. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:51

Lastig, dan lijkt op vakantie gaan me ook niet luek. Kan je bijna nog beter thuisblijven.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:02

ik denk eigenlijk dat je even je verstand op 0 moet zetten ga even iets anders doen.. en mocht het niet helpen (ik heb namelijk precies tzelfde probleem..) als je er bent dan valt alles van je af en krijg je er reuze zin in.
Heel veel Plezier alvast.. komt allemaal wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:12

Dat heb ik ook een hele tijd gehad, verschrikkelijk. Als ik met paard (en trailer) ergens heen ging, dan kon ik daar bij wijze van spreke al een week van tevoren 'ziek' van zijn. Want ja, er zou natuurlijk een heleboel mis kunnen gaan... En er waren zoveel dingen die ik kon vergeten...

Inmiddels maak ik me niet meer druk als mijn paard met de trailer vervoerd wordt (naar wedstrijd of iets anders, dat maakt niet uit). Het is nu gewoon een kwestie van paard erin, stang erachter, paard goed vastzetten, klep dicht en wegwezen.

Tip: maak van tevoren een 'checklist' zodat je die kunt afstrepen als je alles vol gaat laden. Dan weet je zeker dat je alles bij je hebt. En denken aan hoe ongelofelijk vaak het transport van paarden GOED gaat in plaats van denken aan de zeldzame gevallen dat er iets niet goed gaat, scheelt ook al een hoop.

Trailers worden trouwens niet zo snel geramd hoor. Toevallig staat daar nu een berichtje over op Bokt, maar de kans dat je morgen overreden wordt door een vrachtwagen is nog altijd vele malen groter.

Yellowfreaky

Berichten: 111
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:42

Heej Amberto, jij zit toch ook op haflingers.tk.. ? Jullie gaan toch met een groepje naar de Veluwe?? Man.. Kzou wel met je willen ruilen!! Gaaf joh!! Maar alvast heel veel plezier.. En t gaat allemaal vast wel goed hoor!!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:54

Komt wel goed joh! Het is echt een super haflinger (heb net ff je profiel gekeken) en t wordt vast hardstikke gezellig met die andere Haffies die meegaan. Niet teveel zorgen maken hoor!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:57

Komt vast wel goed, ik kan s nachts niet zo goed slapen Scheve mond
Ik ga vrijdag voor het eerst in mijn leven met het vliegtuig en ben wel een beetje bang

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 09:16

Vandaag de grote dag... slecht geslapen, maar ik ga tóch. Ik weet ook ergens wel dat ik me veel te druk maak, maar het gevoel is zeg maar sterker... Ben nu druk bezig met checklisten, heb gisteren 2/3 van mn tas ingepakt, het gaat ook allemaal wel goed, maar eerst moet ik dus door die stress heen Scheve mond... vervelend!!! Maarrrrr... als ik er ben geweest ben ik vast helemaal lyrisch en zal ook alle verhalen op bokt plaatsen!

Haagsemeid: succes met het vliegtuig, ik heb ook nog altijd wel een beetje kriebels. Bedenk dat het vliegen niet eng is, alleen het opstijgen en het landen kan wat hobbelen zeg maar! Iig een heel fijne vakantie toegewenst!!!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 09:38

Ahhh... lief moedertje heb ik toch.. ze weet dat ik zo zenuwachtig ben en komt me nu een kopje rooibosthee brengen! Lachen+(:

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:04

Ach amber komt goed hoor maak je niet te veel zorgen! Maus let ook wel een beetje op jou Knipoog

Heel erg veel plezier!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:59

Probeer je een beetje te ontspannen anders heb je geen leuke tijd hoor... en als Veluwe 'local' kan ik je verzekeren dat gestresste paarden-toeristen nogal afsteken hier Haha!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:41

In ieder geval heel veel plezier, maak er wat leuks van!!!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:05

Niet zo zenuwachtig maken joh!
Ik ben een week lang wezen rondtrekken over de Veluwe met mn bijrijdpaard.
Ik reed hem ook zelf van Zwolle naar Epe ( rit van ruim 30 km ) en heb de tijd van mn leven gehad.
Ik zal de link op Bokt ook wel plaatsen, kunnen jullie de foto's bekijken. Knipoog
Wacht ff... hier is ie.... Cheese! http://members.lycos.nl/willow123
Heel veel (rij)plezier.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:07

haha dat zal ik ook wel worden tegen de tijd dat 21 augustus naderd en ik met mijn paard en Tallie1979 en haar paard naar de Veluwe ga Haha! Ben nu nog niet nerveus hoor.. maar zal wel komen *LOL*

Keep it koel en veel plezier alvast.. zal allemaal wel goedkomen hoor Knipoog

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:10

De rust is enigzins weergekeerd, over 2 uurtjes vertrek ik (eerst nog even gezelli naar een vriendinnetje die ook meegaat Lachen ) en ik heb me er nu bij neergelegd. Als ik al iets vergeten ben, is dat iets kleins (verdorie 4 checklists gemaakt, dat moet toch wel genoeg zijn?) en het belangrijkste heb ik bij me... mn paard, mn zadel, mn hoofdstel en mn cap... in principe zou je het daarmee moeten kunnen redden!
Jullie horen de verslagen van de week waarschijnlijk maandag, bedankt voor de geruststellende woorden en ik ga er een topweek van maken!!!!!!! Haha!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:35

Ik hoop ook dat je je regenkleding mee hebt genomen, dat heb je hier in Nederland echt wel nodig. Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:42

Gaaf zeg!
Vriendin van mij ging vandaag ook, haalt ze gister haar paard toch kreupel van de wei, echt niet normaal meer. Helaas die kon dus niet mee, gelukkig kon ze een paard van een vriendin meekrijgen.

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:02

foetsie schreef:
Niet zo zenuwachtig maken joh!
Ik ben een week lang wezen rondtrekken over de Veluwe met mn bijrijdpaard.
Ik reed hem ook zelf van Zwolle naar Epe ( rit van ruim 30 km ) en heb de tijd van mn leven gehad.
Ik zal de link op Bokt ook wel plaatsen, kunnen jullie de foto's bekijken. Knipoog
Wacht ff... hier is ie.... Cheese! http://members.lycos.nl/willow123
Heel veel (rij)plezier.




GEWELDIG!!!!! OK dan!
Heb net je foto's bekeken.........heb je in de caravan bij Goos geslapen? Wij namelijk ook tijdens de Eperse paarden 4-daagse! Haha!

En niet zenuwachtig zijn,hoor!
Je krijgt werkelijk waar de tijd van je leven daar!!! OK dan!
Geniet er maar lekker van!

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:06

bij de veluwe ga ik over een week op vakantie bij de camping: de rimboe

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:01

Omdat er nu een speciaal vakantieforum is verplaats ik dit topic daar heen Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:01

Ik ben vorig jaar met mijn paard naar Texel gegaan, was ook best wel zenuwachtig.. Ze had bij mij immers nog nooit op de trailer gestaan en die boot, dat vond ik al helemaal eng!
Maar alles is helemaal goed gegaan en ik heb een TOP-vakantie gehad en dat zul jij vast ook hebben.

Heel veel plezier OK dan!!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:36

hoe is vakantie gegaan?
ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

Was je no gwat vergeten?