Zijn ze bij het vliegtuig streng? (kg bagage)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Zijn ze bij het vliegtuig streng? (kg bagage)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:18

Ik ga morgen op vakantie, en heb, met onze weegschaal uit het jaar nul, m'n bagage gewogen, ik zit rond de 18,5 kg (tenminste dat geeft dat ding aan) Het max. gewicht dat je mee mag nemen is 20 kg. Maar je weet net hoe dat gaat, je neemt een souverniertje mee op de terug weg, wat is dan 1,5 kg nog. Zijn ze nou bij het inchecken zo streng dat je voor 1 of 2kg gelijk bij moet betalen, of doen ze dat pas bij bv. 5kg?

Ik kan me ook wel voorstellen dat als 50 mensen 2kg overgewicht hebben, dat dat uiteindelijk wel veel is.


Misja
Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:20

Ik heb een enorm gezeik gehad met 2 kio overgewicht, en mocht meteen betalen ja.. Logisch ook. Ze moeten ergens een duidelijke grens stellen.. Ik hou meestal 3 a 4 kilo 'speling' over, zodat ik op vakantie nog ietwat kan shoppen! :j

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Mayo
Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:27

Op de heenweg zijn ze wel streng, op de terugweg zijn ze tot nu toe bij mij makkelijk geweest. Nu denk ik ook eigenlijk dat ze sowieso een bepaalde speling hebben qua gewicht :)

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:31

Ik heb nooit moeilijkheden gehad. Als je maar netjes meld dat je koffer te zwaar is en niet op goed geluk die koffer erdoor proberen te loodsen en doen alsof je neus bloed.
Dat ik naar Amerika ging was mijn koffer 5kg te zwaar. Ik heb het netjes gemeld en ik mocht hem gewoon meenemen zonder bij betalen. +:)+

Georgette
Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:31

Ik had toen ik nar Engeland ging echt veel te veel kilo's mee. Maar ik mocht 10 kilo extra sportbagage meenemen. Hoe lang ga je op vakantie? Ik was 4 weken in Engeland en ondertussen was m'n eten, drinken en shamppo en dat soort dingen op, dus dat scheelde weer kilo's.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Haagsemeid
Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:54

Ik weet niet of je veel handbagage hebt? Anders kun je het daar in doen.
Ik weet niet of je met nog iemand gaat? Anders moet je die koffer wegen en als die leger is, je spulletjes op de terugreis verdelen.

Wat georgette zegt, wou ik ook zeggen, je douchegel is al half leeg, misschien zelfs op etc etc scheelt ook weer

22 Januari verwachten we ons kleintje

biepp
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:56

volgens mij moet je 7 euro per extra kg betalen vanaf 20 kg.
Dus 21 kg = 7 euro, 22 kg = 14 euro etc. op Schiphol zijn ze daar behoorlijk streng in.
In de andere landen meestal wat minder.

:)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:00

Ik heb op tv gezien dat ze nogal streng zijn, als je alleen bent, zeker niet te veel meenemen want je mag hem niet op iemand anders naam (een onbekende ofzo die haast niks mee heeft) meenemen..
Maar eigen ervaring heb ik niet..

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:00

Ligt eraan welke maatschappij je hebt, ik had totaal met mijn moeder samen 49 kilo, dus dat is 4.5 teveel pp

Dennis
Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:04

Het hangt ook van de maatschapij waarmee je vliegt af.

Als ik reis neem ik altijd enkel handbagage mee. Meestal zijn het tripjes van minder dan een week('ff' naar Amerika oid) dus heb je ook niet zo veel nodig. Ik neem dus altijd bijna lege tube's tandpasta, klein verpakkingen of proefmonstertjes shampoo enzo mee. Als je een 2e paar schoenen mee wilt doe je de zwaartste schoenen aan en de andere in je koffer.
Je word er handig in. Ik ga dan zelf niet vaak weg. Maar m'n vader wel. Die is vorig weekeind via New York naar Belize geweest en gaat waarschijnlijk volgend weekend via New York naar O.....(geen idee nog waarheen, m'n moeder wist dat het met de O was, maar was ff vergeten waarheen het nu was:P).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

janna
Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:14

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

-

anke2002
Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:37

Toen wij vorig jaar naar Turkije waren geweest hadden we op de terug weg wat teveel bagage ( wat wil je, met al die nepkleding :D O:) ) Maar mijn vader had niet zoveel bagage, dus doordat hij onder het gewicht zat compenseerde het de koffers waarmee we over het gewicht heen zaten. Ze deden daar niet moeilijk over, we hoefden in ieder geval niet bij te betalen ofzo.

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~

Georgette
Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:40

Denk ook goed wat je aandoet en wat je meeneemt in je handbagage! Alle zware dingen zou ik in je handbagage doen, die controleren ze meestal niet. Ik had op de terugweg geloof ik 8 kilo in plaats van 5.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 19:55

Welke idioot neemt dan ook z'n kussen mee :D

Maar goed, de tas van m'n handbagage kan ik nogal verbouwen en bijna 1,5 x zo groot maken (overginds niet te groot) dus als ik op de terugweg met een overgewicht zit, duw ik daar wel wat in, ik kan me eigenlijk niet echt herinneren dat ze twee jaar geleden in Turkije echt naar je gewicht keken, meer of je niks het land uit smokkelde, ik heb m'n koffer al wel 10 keer na gezien, maar zie niet echt meer spullen die er uit kunnen en daarmee het gewicht verlagen.

Vanes
Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:18

Het hangt er idd erg vanaf welke maatschappij.
Twee weken terug moesten wij iets groots (kite-surf spullen) inchekken dat hadden we van te voren maar aangemeld en we moesten idd bij betalen.
Gelukkig wisten we dat van te voren, van deze maaschappij.
In januari moeten we het zelfde inchekken in duitsland en dat was dan weer gratis.

SweetTinka
Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:24

Je mag dus handbagage gewoon meenemen in het vliegtuig he? En wat verstaan ze onder handbagage? Een klein tasje...?

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

teriema
Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:24

Ik zou niet meer souveniers mee nemen dan er in je handbagage kan, maar misschien heb je ook wel dingen nu in je koffer die je niet mee terug neemt. Ik neem nog wel eens een korte broek mee slippers of een t-shirt waar van ik vind dat het nog wel een vakantie kan aan, het einde van die vakantie gooi ik het dan weg.

teriema
Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:25

SweetTinka schreef:
Je mag dus handbagage gewoon meenemen in het vliegtuig he? En wat verstaan ze onder handbagage? Een klein tasje...?


Je moet niet met een koffer of roll bag aan komen zetten. Een rugtasje wordt meestal wel toegestaan.

Hanneke_S
Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:28

Ik ben twee weken geleden naar Turkije gegaan en op de heenweg had ik 21.4 kilo. Geen probleem. Naja, je koopt wat in Turkije, en op de terugweg had ik 26.5 kilo :oo ! Ook geen enkel probleem. Het gaat erom dat ze gemiddeld 20 kilo per persoon hebben. DUs als iedereen 26.5 kilo heeft is het misschien niet oké, maar meestal is dit wel redelijk in evenwicht. Sommige mensen nemen echt onvoorstelbaar weinig mee! Maar als je 18.5 gewogen hebt, komt het wel goed! Fijne vakantie!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

LuvdaTossa
Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:02

Het is ook maar net WAAR je heen gaat.....

Naar Amerika *zucht* waren ze ongelooflijk streng en terug van Gran Canaria helemaal niet! En had m'n vader zelfs zijn zakmes in zijn HANDbagage!

La_Vie
Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:41

Ik heb nu 2x gevlogen en allebei de keren zat ik over de 20KG
Ik heb nog nooit hoeven bij te betalen. Misschien wel omdat het gewicht werd gecomposeerd door m'n medereizigers (ik vloog alle 2x met transavia)
letizia80 schreef:
Welke idioot neemt dan ook z'n kussen mee :D

Ik :o :D
Die gaat echt altijd mee, kan gewoon niet op die slappe kussentjes in de hotels/appartementen slapen.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 23:01

Ik ook hoor, ik slaap zo ie zo slecht ergens anders en al helemaal op een ander kussen (waar al 100 mensen op hebben geslapen, jak) Ik ga naar Turkije en vlieg met Martinair, je hand bagage mag de afmeting van 50 + 40 + 25 cm hebben en ik zag net op de site van Martinair dat ik 8 kg handbagage mee mag nemen dus heb nog wat speling :D

Curly85
Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:19

ik mocht naar Spanje flink dokken hoor. Als ik het meestal wel dat je 2 kg cadeau krijgt

Georgette
Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:23

EasyJet deed dus totaal niet moeilijk en op de terugweg in Engeland ook niet. Het komt vast wel goed!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:46

Wij hadden voor 1 week vakantie ook 43,5 kilo bij ons met zijn 2-en en dat zagen we pas toen de koffers op de band stonden :))
Niets over gezegd en volgens mij keek de grondstewardess er niet eens naar.

Overigens is de bagagelimiet naar Amerika niet gebonden aan kilo's maar aan 2 koffers per persoon. Die koffers moeten dan wel weer voldoen aan bepaalde afmetingen.
Zo hadden wij wel eens 60 kg bij ons ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jette, onpaard, Zick_Zack, Zoolgangster en 83 bezoekers