Wat moet je gezien hebben in omgeving Zoutelande?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

cent

Wat moet je gezien hebben in omgeving Zoutelande?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 22:58

Zoals de titel om omschrijft. Ik ga 24 t/m 28 juni een midweek naar Zoutelande. Nu heb ik de vraag aan bokt, wat is iets wat we daar of in de omgeving gezien of gedaan moeten hebben? Ook alle tips voor
Mooie plekken
Goede eettentjes
Leuke dingen om daar te doen
Zijn welkom!

We willen waarschijnlijk een strandrit gaan maken bij ponyhof en zeehonden spotten.

Verder nog geen idee,vandaar jullie suggesties.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:12

Ik zou ipv ponyhof kijken naar de ijslander in biggekerke! :D
Verder, als het je interesse is, de bunkers in zoutelande zijn open op bepaalde dagen, ingericht als museumpje.
Vergeet vooral alle leuke winkeltjes niet :D en het uitkijk punt aan t eind vd dijk (bij de strandtent aan de kant vd kerk) is ook altijd leuk!
Afhankelijk van wat je wil eten, kun je eigenlijk overal wel terecht, leukste is toch met uitzicht in een van de strandtenten.

Alvast veel plezier in onze mooie omgeving. Mocht je nog parking zoeken (zal je anders vast wel bij je accommodatie hebben) mag je me altijd PB sturen.

*edit en natuurlijk de toeristen markt op dinsdag :D
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 12-06-24 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

met L' ego kun je niet bouwen.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:14

Fietsen door de duinen, naar Vlissingen, strand Dishoek (grote schepen vlak langs het strand kijken), Middelburg (Reigerstraat, fotogeniek smal straatje met leuke versiering). En wellicht is er ergens een wedstrijd ringsteken in de buurt, daar zou ik dan zeker heen gaan om te kijken!

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 23:18

Em_ schreef:
Fietsen door de duinen, naar Vlissingen, strand Dishoek (grote schepen vlak langs het strand kijken), Middelburg (Reigerstraat, fotogeniek smal straatje met leuke versiering). En wellicht is er ergens een wedstrijd ringsteken in de buurt, daar zou ik dan zeker heen gaan om te kijken!

Thanks! Dat smalle straatje in Middelburg gaan we zeker er bij pakken! We gaan van maandag tm vrijdag denk niet dat er doordeweeks wedstrijden zijn daar?

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 23:21

Dimphyl schreef:
Ik zou ipv ponyhof kijken naar de ijslander in biggekerke! :D
Verder, als het je interesse is, de bunkers in zoutelande zijn open op bepaalde dagen, ingericht als museumpje.
Vergeet vooral alle leuke winkeltjes niet :D en het uitkijk punt aan t eind vd dijk (bij de strandtent aan de kant vd kerk) is ook altijd leuk!
Afhankelijk van wat je wil eten, kun je eigenlijk overal wel terecht, leukste is toch met uitzicht in een van de strandtenten.

Alvast veel plezier in onze mooie omgeving. Mocht je nog parking zoeken (zal je anders vast wel bij je accommodatie hebben) mag je me altijd PB sturen.

*edit en natuurlijk de toeristen markt op dinsdag :D

Dankje, ik zal eens kijken bij de ijslander. Ja de markt lijkt mij ook leuk! Dat is gewoon in Zoutelande zelf toch die markt?
We hebben indd parkeerplekken bij het B&B maar bedankt voor je aanbod! :o

Dimphyl

Re: Wat moet je gezien hebben in omgeving Zoutelande?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:22

Klopt helemaal, de markt loopt door de hele winkelstraat incl rond de kerk :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:24

cent schreef:
Em_ schreef:

Thanks! Dat smalle straatje in Middelburg gaan we zeker er bij pakken! We gaan van maandag tm vrijdag denk niet dat er doordeweeks wedstrijden zijn daar?

Je hebt gelijk, helaas is in de periode dat je gaat geen wedstrijd zie ik. https://www.ringrijden.nl/wedstrijd-agenda

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:29

Middelburg sowieso. De Markt, het Abdijplein, de Lange Jan, dat soort dingen. Je hebt aan de Markt ook een boekwinkel, de Drukkery, die veel meer biedt dan je van zo'n kleine stad zou verwachten. Ik heb vijf jaar in Middelburg gewoond en als ik naar mijn ouders ga, kom ik nog steeds graag in die boekwinkel.

Vlissingen is iets minder de moeite waard, vind ik. Er is weinig te zien en het winkelaanbod is, nou ja, wat je van een kleine stad verwacht. Goede eettentjes zijn er wel volop, aan de boulevard.

Maar eh... Veere nog niet genoemd? Dat is toch echt niet te missen. Zo'n klein stadje met een zeldzaam ongeschonden aanzicht, ideaal om met de fiets te doen. Ja, het is er 's zomers megadruk, maar al die anderen zijn er niet voor niets zal ik maar zeggen!

Als je graag door de duinen wandelt: Oranjezon bij Vrouwenpolder, op de noordpunt van het eiland. Je moet ervoor betalen, maar als je er komt weet je ook wel waarom! Als je 's ochtends vroeg gaat, heb je een grote kans om een paar herten tegen het lijf te lopen. (Moet je geen schreeuwende kinderen hebben natuurlijk.)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 06:03

@haflinger_baloe
Baloe mijn gouden meisje: [ITP] Baloe, al 3 jaar mijn goud!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 23:21

<3

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 23:28

_AB_ schreef:
Uit eten bij de Babbel!
https://www.eetcafedebabbel.nl/

Wij vonden Zierikzee ook leuk om even heen te gaan:)

Zierikzee is ook prachtig, maar dat zou ik niet echt "omgeving Zoutelande" noemen. :) Ik heb me met opzet tot Walcheren beperkt.

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 07:33

Dankjewel allemaal! Indd goede restaurantjes mogen ook aanbevolen worden, zoals waar kun je lekker sushi eten?

We gaan zowizo een strandrit maken bij ponyhof, nog wel gekeken bij de ijslander maar dat spreekt ons niet zo aan.

We willen ook een dagje met de boot zeehonden gaan spotten!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:06

Smaak vonden wij erg leuk om vis te eten 2 jaar geleden. Verder als t je interesseert Bunkerverhalen Dishoek. Bij mooi weer natuurlijk het strand.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:06

Bombaai Strandbar in Westkapelle. Ligt aan het strand, supergezellig en erg lekker eten (niet de standaard strandtent gerechten).

En zowel Veere als Middelburg zijn al genoemd.

<3 /3 Zazou /3 <3

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:19

musiqolog schreef:
[knip]

Maar eh... Veere nog niet genoemd? Dat is toch echt niet te missen. Zo'n klein stadje met een zeldzaam ongeschonden aanzicht, ideaal om met de fiets te doen. Ja, het is er 's zomers megadruk, maar al die anderen zijn er niet voor niets zal ik maar zeggen!

[knip]

Ik wilde ook Veere als tip geven! Ze hebben er ook een leuk museum met twee locaties. Veere heeft een bijzondere geschiedenis en je kunt er echt heerlijk ronddwalen. Het heeft ook leuke eettentjes aan de haven. Het is autoluw dus ook lekker rustig, je moet parkeren aan de rand van het dorp.

Verder kun je eigenlijk bijna overal wel goed eten, zeker als je van mosselen en vis houdt.
Als je zin hebt kun je ook zelf oesters en krukels gaan rapen. Dat kan op verschillende plekken. Wel een emmertje meenemen en je mag een paar kilo plukken. Dat vinden veel mensen ook leuk om te doen.

Je kunt ook heerlijk watersporten, zoals kanoën, suppen, of surfen. Het water is nog wel redelijk koud, maar met mooi weer heb je daar geen last van. :D

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:39

Even een verklaring voor wie de Zeeuwse taal niet machtig is: 'krukels' of 'kreukels' zijn alikruiken, eetbare slakjes die je soms bij eb op het strand ziet liggen. Je zit dan wel vooral in/rond de Oosterschelde, dat is al wat verder weg van Zoutelande.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:57

Jep, alikruiken inderdaad. Ik vind eigenlijk alles dichtbij als je er geen dam of brug voor over hoeft, in Zeeland moet je nu eenmaal ver rijden voor sommige voorzieningen. :) Je moet er inderdaad voor naar de Oosterschelde, mijn favoriete stek is vlakbij Yrseke. Ook een aanrader wat betreft eten, je kunt daar heerlijk oesters eten en je kunt er ook een rondvaart over de Oosterschelde doen. :D

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:22

Alikruiken? Ik dacht dat krukels de gewone naam was :')

Ik heb iets gehoord dat de ijslander is overgenomen en dat dat niet bevorderlijk is geweest voor de paarden en kwaliteit...dus ponyhof lijkt me inderdaad een betere keuze.

Mocht het nu ineens super lekker weer worden, ga dan bij Valkenisse het strand op ipv Zoutelande. Daar is het veel rustiger.

De kust afrijden Zoutelande - West Kapelle - Domburg - Vrouwenpolder is heerlijk. Kan natuurlijk ook op de fiets, je kan overal fietsen huren.

Wat verder weg: Neeltje Jans bezoeken en de Deltawerken.

Verder is het muZEEum in Vlissingen leuk en het Zeeuws Museum in Middelburg.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 12 [PR 198,5] Z1 + 1

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:37

Wij gingen speciaal naar Zoutelande voor mijn vriend die Paraglider is. Je kunt daar mooi soaren zoals ze dat noemen. Mss wel leuk om te zien vanaf het strand?

Onderweg kijkje bij de Deltawerken en of Watersnoodmuseum? Die laatste vond ik de rit zeker waard!

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-24 22:36

Thanks voor alle tips! Nog tips voor parkeren in Vlissingen en of Domburg?

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:43

In geval je kattenliefhebber bent, in Middelburg zit Katdootje…een winkel bomvol katten cadeautjes.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 07:05

Mocht je een vlees liefhebber zijn, reserveer dan vooral een keer bij Steaker in Domburg. https://www.steaker.nl/

In Domburg parkeren wij altijd bij parkeerplaats De Molen.

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 16:39

Is er een goed sushi restaurant in de buurt van Zoutelande? Liefst all you can eat kunnen we vanalles wat proeven :p

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:39

In Middelburg is wel Sakura Huis. Maar over het algemeen moet je voor moderne keuken (laten we sushi even als nieuwlichterij beschouwen :) ) niet in Zeeland zijn. Toch meer een land van traditionele Franse keuken. Als je van vis houdt, kun je natuurlijk wel overal terecht.

Mede dankzij de vele Belgische toeristen zijn er langs de kust een paar steengoede restaurants. Zelfs sterrenrestaurants, maar daar moet je o.h.a. wel diepe zakken voor hebben. Iets betaalbaarder is de Belgische Loodsensociëteit aan de Boulevard in Vlissingen. Die zijn ooit begonnen te koken voor - inderdaad - zeelieden van de Antwerpse haven, maar dat is op een heerlijke manier uit de hand gelopen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:34

Sakura zit ook in domburg, ben er zelf niet zo'n fan van. Via thuisbezorgd bestellen wij bij toff, die zitten in Vlissingen, nog nooit geweest maar voor hier + bezorging prima sushi.. in Middelburg zit blijkbaar ook een nieuw Japans restaurant, ukiyo, die heb ik nog niet geprobeerd :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie