Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-23 13:21

Na eventjes bijkomen lijkt het me leuk om mijn ervaringen te delen van mijn laatste trektocht te paard!
Samen met mijn vader zijn we al vaker in de Pyreneeën en in Italië op trektocht gegaan. Deze waren intens rijden - begrijp me niet verkeerd! Maar, ze waren wel erg luxe. Ruime kamers voor onszelf, zachte bedden in hotels, koks etc etc.

Dat alles in tegenstelling tot de trektocht van vorige week. Voor ongeveer de helft van de prijs kun je gewoon net zoveel paardrijden :Y) ook wel eens leuk.

En zo zijn we op zondagochtend om 03:30 opgestaan om om 05:00 te verstrekken. Dit was wat mij betreft nog het meest afzien, vroeg opstaan en 11 uur autorijden staan niet op mijn lijstje favoriete dingen in het leven :') . Rond 5 uur s avonds kwamen we aan, een paar uurtjes te vroeg waardoor ik nog uitgebreid veulens kon knuffelen <3 .
[ img ]

S avonds kregen we een eenvoudig diner van brood met salami en radijsjes als voorgerecht en pasta met een soort ragout als hoofdgerecht. Dikke prima. Hierbij hebben we de reisbegeleider ontmoet en de groep: 1 (Franstalige) Belg, 2 jonge Franse meiden en 2 oudere Franse dames. De reisbegeleider Lola sprak... Frans en 2 woorden Engels. Gelukkig heb ik dik 15 jaar geleden een jaartje Frans gehad op school hahaah.
De volgende ochtend stonden we om 6 uur op. Na het ontbijt (brood met jam) gingen we de paarden halen.
[ img ]

Oh my... Ik heb zelden zulke dikke paarden gezien. We zullen maar zo zeggen, het Franse paardenvoer is lekker en calorierijk daar Y)(^) . Van tevoren zeiden ze dat het Arabieren waren, toen ik er een beetje bedenkelijk bij keek zei Lola oke misschien is de jouwe een appaloosa _O-
[ img ]

Ik kreeg Ulynn toegewezen, een merrie van 14 jaar. Op de grond een absoluut stereotype niet geweldig opgevoede koudbloed, met rijden een heel fijn dier :j .

[ img ]
Mijn vader kreeg Amy, een wat ouder dier dat ook het meest eigenwijs was van het hele stel. Ontzettende fixatie op eten, maar ook echt een schat. We hebben heel veel om haar gelachen. Alleen het galopperen trok ze slecht, elke keer dat het moest gaan gebeuren trok Amy een zielig snuitje en deed haar uiterste uiterste best om de rest niet uit beeld te laten raken :(:) . Zo dik zijn zal daarbij niet hebben geholpen. We waren erg dankbaar dat er geen wrongen op de zadels zaten.

Afijn, alles is vlug opgezadeld en ik zette nog snel even andere teugels aan Ulynns hoofdstel. (er zaten stroeve springteugels aan, en ik zag de blaren al opkomen. Thanks but no thanks). Het halster mocht blijven zitten, en het halstertouw met een soort wurgknoop vast om de hals.
[ img ]


En zo gingen we op pad! Het was prachtig weer, tegen de 20 graden en een beetje halfbewolkt is ideaal om in te rijden. Direct in het begin doen we een stukje draf en een galopje, ik denk om te checken of iedereen kon rijden. En we zijn blijkbaar geslaagd *\o/* . Nu kwam ik erachter dat Ulynn fijn licht op de hulpen is en dat de galopjes dan wel voluit gaan, maar mijn eigen paard thuis zou de topsnelheid wel een leuk basistempo vinden haha. Met uitgestrekte hals en een hoop gehijgpuf blijft Ulynn netjes in de middenmoot.

[ img ]
Bergje op, uitzichten bekijken.. Het heeft iets meditatie achtigs. De paarden moesten er een beetje inkomen zo de eerste tocht van het seizoen en daarom was daar na een paar uurtjes alweer een lunch. De lunch was afgewisseld de ene dag rijstsalade en de andere dag pastasalade, met brood en (kaas :~ ). Ik denk dat ik ongeveer de helft van mijn calorieën aan kaas naar binnen heb gewerkt. Heerlijk.
Tijdens de lunch zette we de paarden vast aan het halster, waarbij ik er al snel achter kwam dat ik Ulynn het beste eerst vast kon zetten en pas daarna het hoofdstel uit moest doen. Ahum. Ik heb dus gratis en voor niks ook nog schaatsles gehad :x .
Rond 15u kwamen we die eerste dag aan bij onze bestemming. De paarden gingen in een weiland vol vers, vet gras en wij slapen bovenin een groot pand, in een soort jaren 60 uitziende slaapzaal. Veeeel hout :P net toen we er waren kwamen er enorme stortbuien los, dus dat was goed gepland.
Het avondeten was rijst, groente en eventueel varkensvlees allemaal opgewarmd in 1 pan :+ . Het vult de buik en stopt de honger.

Afijn, op dag 2 stonden we om 05:30 op en zaten om 7:30 te paard, en zodra we dit dorp uit waren hebben we 3 dagen lang geen mensen buiten onze groep meer gezien! Het bestaat nog *\o/* .

[ img ]
S ochtends hadden we nog heerlijk weer, maar het trok wel een beetje dicht met bewolking. Het is niet Lola's favoriete deel van de trip, neerbuigend heeft ze het over een eindeloze bosweg haha.
[ img ]

[ img ]

En zo kwamen we vanuit een natuurgebied in een heus biologisch reservaat (zonder enige vorm van telefonisch bereik). Prachtige vergezichten en duizenden en duizenden bloemetjes zo ver als je kunt kijken, en dat is heul erg ver :Y) . Zo mooi, geen enkel menselijk geluid en dan zo hard mogelijk over de vlaktes heen galopperen <3 .

[ img ]

[ img ]
S avonds bleven we in een berghut zonder water, 1 zonnepaneel en uiteraard een houtkachel. Onwijs veel sfeer, en dan slapen in bedden die iemand met de hand in elkaar heeft getimmerd en een extra deken over je slaapzak uit een ton met de tekst 'don't freeze!' haha. Op deze dag begonnen ook onze Franse vrienden te ontdooien en realiseerde met name de dame van 25 dat ze toch best wat Engels kon.

S nachts heeft het heel hard geonweerd en geregend, maar net toen we gingen zadelen om half 7 werd het weer droog! Yess .
De hele ochtend hebben we weer genoten van het landschap, en de oudere Franse dames vonden lekkere paddenstoelen.
[ img ]
S middags trok het echter dicht, hele dichte mist en harde wind. Ik heb mijn regenpak aan gedaan en bleef zo toch nog redelijk warm en droog.

[ img ]
'S avonds was ik alsnog wel blij dat we weer stromend water en daardoor de beschikking hadden over een soort camping douche. Wat een luxe is dat toch. We bleven in een soort ski dorp, dat nu s zomers zo goed als verlaten is maar wel nog een open bar had. Met glühwein :j

De volgende ochtend hadden we helaas pech, stromende stromende regen. Maar, voor het opzadelen mochten we een grote stal gebruiken waar zo te ruiken normaal geiten in stonden! Super lief en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Helemaal ingepakt zijn we vervolgens compleet natgeregend :') tegen dit soort regen is niks opgewassen. Alles was ook wat glad geworden, en toen we een stuk moesten lopen naast het paard heb ik helaas mijn voet bezeerd. Omdat Lola etc heel veel sneller waren ben ik wel verder gestrompeld maar eh ja. AU. Met een hoop pijnstillers, en zalf, en tape ben ik weer op Ulynn gestapt en pas bij het einde van de dag er weer afgestapt :o .

Die avond had de kok van de manege/ het begin punt zich uitgesloofd op de geplukte paddenstoelen. Ravioli gratin met romige paddestoelen saus <3 :wow: wat een verschil met de andere avonden. Heeeerlijk gewoon. Deze nacht bleven we slapen in wederom een groot pand met grote slaapzalen. Er verbleef hier ook een groep senioren die op wandelvakantie waren, en toen wij aankwamen zaten zij al diep in de sherry haha.

S ochtends waren zij nog eerder op dan wij, maar het scheelde niet veel want alles was goed gehorig en de oudere mensen bepaald niet stil _O- .
En zo werd ik wakker op mijn verjaardag, en speciaal voor de gelegenheid was het zonnetje terug 8-) {:} .

[ img ]
Ik heb met de lunch getrakteerd op stroopwafels en gelukkig lustte iedereen deze graag. Omdat Lola een examen moest doen en er 'iets' was met de vervanger, hebben we op vrijdag een rit gemaakt met bijna hetzelfde begin als eindpunt, en aan het einde werden we opgehaald met een grote vrachtwagen voor de paarden en een busje voor de mensen+ zooi.
Ik heb zelden 8 paarden zo braaf zien laden, ik was enorm onder de indruk. Ze stonden om en om naar links of rechts. Dus je had aan de rechterkant van de truck hoofd - kont - hoofd etc etc. Heel efficiënt.
S avonds bleven we terug op de manege waar alles was begonnen, maar eerst ging het licht uit. Werd er keihard in het Frans gezongen en kreeg ik een chocolade caramel taart met aardbeien en kaarsjes voorgeschoteld Y)(^) heel leuk, had ik nooit verwacht. Mijn vader maakte nog een grapje, dat ik ook graag een liedje wou zingen voor hun. De l*l _O- ~~}> ze snapten eerst niet helemaal dat het een grapje was dus het was lekker genant maar we hebben erg gelachen met de hele groep.

En zo brak de allerlaatste dag aan. We hebben alleen de ochtend, en na mijn verhalen over mijn eigen paard Mel vroegen ze of ik op hun 'gekke' springpaard naar buiten wou.
[ img ]
Yaaass *\o/* . Ze heette Esprit, en of haar vader of haar opa was Arc de triomf, blijkbaar beroemd. Geen idee. In elk geval was ze echt een verademing voor mijn knieen, super braaf en ik zou niet weten waarom ze haar gek vonden. Heerlijk dier en een heerlijk eind van een prachtige reis :D

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB


Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:16

Wauw wat een supergaaf verslag! Waanzinnige foto's Sintara! Prachtig die uitzichten. En het klinkt wel hier en daar als afzien en niet zo luxe, maar dat is ook wel de sfeer van het echte ruige leven. Volgens mij is dit een ervaring van 1 uit duizenden! Heel erg gaaf dat je dit gedaan hebt. Ik weet niet of ik het je na zou kunnen doen, zo lang in het zadel. Petje af hoor! En nog gefeliciteerd met je verjaardag dan! En gaaf dat je dit met je pa hebt gedaan. Rot dat je je voet verstuikt had, maar ik hoop dat dat dan weer beter is. Volgend jaar weer?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 09:25

Dankjewel Monique, lief van je :D het was inderdaad niet luxe, maar dat wisten we van tevoren. En als je zo vroeg op bent en zoveel in de frisse buitenlucht rijdt slaap je overal :P

Mijn voet was de volgende dag gelukkig alweer opgeknapt, dankzij alle maatregelen. Meestal doe ik dat niet zo ruig maar ik kon het toen even niet de tijd geven haha.

Volgend jaar gaat qua budget denk ik niet lukken, maar zeker wel binnen een paar jaar *\o/*

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:35

Sintara schreef:
Dankjewel Monique, lief van je :D het was inderdaad niet luxe, maar dat wisten we van tevoren. En als je zo vroeg op bent en zoveel in de frisse buitenlucht rijdt slaap je overal :P

Mijn voet was de volgende dag gelukkig alweer opgeknapt, dankzij alle maatregelen. Meestal doe ik dat niet zo ruig maar ik kon het toen even niet de tijd geven haha.

Volgend jaar gaat qua budget denk ik niet lukken, maar zeker wel binnen een paar jaar *\o/*


Ik denk juist dat het feit dat het niet luxe was, het een positieve en onvergetelijke ervaring maakt. En alleen al zo vroeg op, t*ring, dat kan ik niet eens meer, hahaha!

En hoe lang zaten jullie in het zadel tot pauzes en hoe lang waren de pauzes? Konden de paarden dan grazen?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 09:53

Vaak was het zo'n 4 a 5 uur tot de lunch. De lunch duurde een uur, en bijvoorbeeld Ulynn kon niet grazen maar andere paarden met iets meer zelfbeheersing en zelfbehoud konden aan een langer touw. Voordat we opstapte mocht ze wel een kwartier ofzo grazen aan de hand. En tijdens het rijden plukte ze ook regelmatig wat berk etc mee :Y)
Vanaf de lunch verschilde het, soms waren we om 3u op de plaats van bestemming en soms duurde het tot 7u.

Oh en tussendoor kregen de paarden ook afentoe een momentje dat ze even konden uitpuffen en een minuutje of wat grazen. Het was alleen iets lastig want Fransen kunnen nooit gewoon 1 of 2 woorden gebruiken om iets aan te geven, het is altijd een half verhaal en dat versta ik niet _O- .
Voor mij en mn pa elke keer een verrassing.
Zo stapte op een gegeven moment lola en de Belg af, de rest bleef zitten en ik had geen idee hoe of wat. Dus ik vroeg dat aan de Belg, werd hij helemaal rood en vertelde dat hij een kleine prive pauze nodig had :') net alsof ik had gevraagd om alle details wat hij specifiek ging doen :'). Zeg dan gewoon 'toilet break', en ' au cheval' , zoiets had ik wel verstaan. Maar dat is gewoon niet des Frans :+

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:23

Sintara schreef:
Vaak was het zo'n 4 a 5 uur tot de lunch. De lunch duurde een uur, en bijvoorbeeld Ulynn kon niet grazen maar andere paarden met iets meer zelfbeheersing en zelfbehoud konden aan een langer touw. Voordat we opstapte mocht ze wel een kwartier ofzo grazen aan de hand. En tijdens het rijden plukte ze ook regelmatig wat berk etc mee :Y)
Vanaf de lunch verschilde het, soms waren we om 3u op de plaats van bestemming en soms duurde het tot 7u.

Oh en tussendoor kregen de paarden ook afentoe een momentje dat ze even konden uitpuffen en een minuutje of wat grazen. Het was alleen iets lastig want Fransen kunnen nooit gewoon 1 of 2 woorden gebruiken om iets aan te geven, het is altijd een half verhaal en dat versta ik niet _O- .
Voor mij en mn pa elke keer een verrassing.
Zo stapte op een gegeven moment lola en de Belg af, de rest bleef zitten en ik had geen idee hoe of wat. Dus ik vroeg dat aan de Belg, werd hij helemaal rood en vertelde dat hij een kleine prive pauze nodig had :') net alsof ik had gevraagd om alle details wat hij specifiek ging doen :'). Zeg dan gewoon 'toilet break', en ' au cheval' , zoiets had ik wel verstaan. Maar dat is gewoon niet des Frans :+


Hahaha, leuke anekdotes. Dát zijn de gave herinneringen. Ja, Fransen ouwehoeren urenlang en telkens in de rondte. Ze zijn niet zo efficiënt als wij. Als je een tekst vertaalt naar het Frans, zijn het ook veel meer woorden. Ze hebben gewoon meer woorden nodig om hetzelfde te zeggen.
Daarbij zeggen ze eigenlijk nooit 'nee', op een vraag. Dat is namelijk niet zo beleefd. Dus moet je er een uur omheen l*llen om met positieve bewoordingen toch nee te zeggen. _-:(

En op de locaties waar jullie aankwamen, waren jullie spullen daar dan naartoe gebracht en ook levensmiddelen en zo?
En hoeveel km hebben jullie afgelegd?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:50

Wauw, wat een gave ervaring! Die foto's :~ Als ik het zo zie dan zou ik ook zo willen gaan, maar ik weet van mezelf dat ik 4 uur op een paard echt niet leuk meer vind haha. Dus dank je wel voor het delen van de foto's, zo kunnen wij ook een beetje mee genieten <3

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 11:03

Ja precies. Soms kon ik nog ergens in het verhaal wat woordjes verstaan, maar vaak was het iets als:

Nou ik denk dat we zo vanaf daar maar afstappen en gaan lopen, want het is daar een beetje stijl.. en dan over een minuutje of 10 stappen we weer op.

Hopeloos :') een Hollander zou gewoon roepen AFSTAPPEN _O-

De bagage en het eten werd in een trailer gebracht, we moesten dat wel zelf mee naar binnen nemen en s ochtends weer terugzetten

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 11:30

Suikerspinda schreef:
Wauw, wat een gave ervaring! Die foto's :~ Als ik het zo zie dan zou ik ook zo willen gaan, maar ik weet van mezelf dat ik 4 uur op een paard echt niet leuk meer vind haha. Dus dank je wel voor het delen van de foto's, zo kunnen wij ook een beetje mee genieten <3

Het is er zó ontzettend mooi <3 je kunt ook wandelen natuurlijk in dit gebied, je komt alleen dan iets minder diep de wildernis in. Of je moet er een 4x4 bij huren. Kan allemaal :D

In totaal is het zo'n 180-200 kilometer geweest dat we hebben gereden :j

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:38

Wat een leuk verslag. Mooie foto’s ik ben weg van die 7e foto! En wat gaaf dat je zo’n activiteit met je vader onderneemt, dat is echt goud waard!

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:45

Wauw wat een bijzondere ervaring! Het lijkt me heel bijzonder, zo diep de natuur in dat je geen mensen meer ziet, geen bereik meer hebt.. Gaaf hoor! Maar, ook wel afzien zo te lezen. Al maakt dat de ervaring des te bijzonderder.

Met welke organisatie ben je gegaan?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 12:06

Ik heb het gevonden via trailfinders :D het afzien viel opzich wel mee, de mist en regen was even jammer maar dat was in totaal 1 dag. Ook heb ik geen spierpijn gehad, alleen een beetje het gevoel dat ik heb geprobeerd mijn knieen de verkeerde kant op te draaien aan het einde van de dag rijden. Ulynn was niet hoog, maar echt het postuur wijnvat om op te zitten :P

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:15

Haha ja dat is er ook wel aan te zien :D

Hoe deden jullie het qua sanitaire stops?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 12:27

Nou je kiest een plekje achter een boom of iets, laat iemand je paard vasthouden en gaat dan gewoon.. Op een moment waren er een beetje weinig bomen toen heb ik gewoon gevraagd of iedereen even naar de andere kant wou kijken. Dat vonden ze een goede vondst dus die strategie is vaker toegepast :j
Iedereen zit in hetzelfde schuitje, dus ach

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:59

Sintara schreef:
Nou je kiest een plekje achter een boom of iets, laat iemand je paard vasthouden en gaat dan gewoon.. Op een moment waren er een beetje weinig bomen toen heb ik gewoon gevraagd of iedereen even naar de andere kant wou kijken. Dat vonden ze een goede vondst dus die strategie is vaker toegepast :j
Iedereen zit in hetzelfde schuitje, dus ach


Ik vind het echt een geweldige beleving. Ik benijd je echt. Lijkt me zo gaaf. Maar wat al eerder genoemd is, ik zou zo lang niet meer in het zadel kunnen zitten. En maatje wijnvat, _O- geweldige vergelijking, daar houd ik van. Zit juist heerlijk! Althans mijn maatje wijnvat wel...

Kun je een prijsindicatie geven tussen de x en de x. Mag ook via pb of als je het niet kwijt wilt ook prima natuurlijk.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Selina
Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:10

Wat een gave ervaring!

Hier toevallig net een buitenrit in Frankrijk gehad maar na 3 uur had ik die steile en oneffen paden wel gehad haha.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 15:20

Ja deze was net wat meer dan 800 euro, alles inclusief. Voorgaande ritten op de andere plekken waren 1400-1600 euro := ..

Edit: hier kwam nog wel de reis erheen en weer terug bij: nu benzine, op voorgaande ritten vliegtickets en treintickets, extra overnachting ervoor en erna.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:14

Wat Selina ook zegt, ik vind dat de Fransen heel makkelijk doen over stenige paden. Gewoon galopperen over puntkeitjes vindt niemand hier een probleem. Ik wel. Dus ik had hoefschoenen in mijn vorige plek in Frankrijk. Hier is het gelukkig niet nodig.

Dank voor het inzicht in prijzen. 1600 euro en dan nog heen en terugweg/overnachtingen, is wel een poep geld ja. Dan zit je daarmee inclusief reis op de 250 per dag, dat is heftig. Dan is 800 wel een stuk beter én meer avontuur!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 16:34

Nou was dat wel zalig eten, vaak met lunch ook uitgebreid en onbeperkt wijn... :9 :Y), luxehotel kamers etc. etc.

Je kreeg er echt wel wat voor hoor, maar alsnog best veel geld ja O:)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Heresy
Berichten: 70
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Mayrhofen, Oostenrijk

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:45

Wat een toffe ervaring en prachtige foto's! Lijkt me heerlijk die rust. :D

juniper
Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:40

Wat een leuk verslag, het leek wel alsof ik erbij was!

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 11:53

Dankjewel voor het compliment, ik heb mn best gedaan :D

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:28

En je staat terecht in uitgelicht!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 15:40

Oohhh wat leuk! Dankjewel aan degene die me ervoor getemd heeft *\o/*

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Ellen_ov
Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Verslag: trektocht in de Franse voor-Alpen van Vercors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:00

Oeffff het eerste wat ik dacht toen ik de foto’s van de paarden zag was: veel succes met je knieën :') :D
Ik heb ook verscheidene tochten gedaan en het liefst rij ik een zo smal en compact mogelijk paardje.

Verder wel een hele toffe tocht! En onwijs super dat je dat samen met je vader kan delen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 bezoekers