De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 13:52

Wij gaan in de zomer een week naar zuid Duitsland. We gaan eerst 2 dagen naar Straatsburg (daar nog tips voor?) en het eindpunt is de omgeving Fussen / Slot Neuschwanstein. Eigenlijk wil ik er 3 dagen over doen om daar te komen. Ik heb al een begin, namelijk de 500 route rijden vanaf Baden-baden naar Freudenstadt, dan via Schiltach overnachten in Lauterbach.
Dat is dus een dagje roadtrippen met wat stops hier en daar. Daarna wil ik eigenlijk een chilldagje. Ik wil naar een vakantiepark oid waar je lekker rond kunt slenteren en niks hoeft te doen. Misschien zwemmen of wateractiviteiten zou leuk zijn. Ik zit te kijken naar de Bodensee, maar het is natuurlijk hoogseizoen dus ik weet niet hoe haalbaar het is om daar nog te zitten. Maar een kleien see in de omgeving of een plek met een zwemvijver is ook prima! Wel dus op de route richting Fussen, ik weet dat er richting Feldberg ook nog wel wat te doen is, maar dat ligt te ver van de route af. Dus wie helpt me met deze puzzel?

Op de 'terugweg' gaan we overigens vanuit omgeving Fussen naar (Blaubeuren,optie) Slot Lichtenstein, Nebelholen grotten en Tübingen.

Dit is het idee van de route. Grofweg gezien natuurlijk.
[ img ]

Earth het reisbureau.


Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:35

Ik mis Triberg in je route! De watervallen zijn daar prachtig en er zitten super veel eekhoorntjes. Ontzettend leuk!

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 15:04

Oh ja die had ik al wel op het lijstje staan :D

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 14:15

Mensen nog tips voor de Bodensee? Ik had graag bij Meersburg in de buurt willen zitten maar dat wil iedereen :') Dus ik probeer daar in de buurt iets te vinden :) Maar zoek ook iets met een strandgedeelte met voorzieningen, waar we lekker kunnen chillen.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-23 22:57

Nog meer mensen tips? Ik zoek vooral rond de Bodensee een mooi plekje om te zitten in een hotelletje of vakantiepark/campinghuisje. Maar is lastig te vinden.
En ik had een heel mooi strandje gevonden maar ik kan m niet terug vinden _O-

Earth het reisbureau.

Muronia
Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:13

Ik wou ook met Triberg aankomen, maar die had je al zag ik. Heel leuk stadje, je komt er geheid met een koekoeksklok vandaan :D . Bodensee ben ik ook geweest, maar dan aan de Oostenrijkse kant dus daar heb je niet zo veel aan.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-23 23:40

Nee wil het liefst wel aan de Duitse kant blijven :j
Heb je nog leuke tips om te doen rondom de Bodensee? Ik wil er 3 nachten verblijven.

Earth het reisbureau.

Texas02
Berichten: 4567
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:45

Het eilandje Mainau vonden wij erg leuk om te bezoeken toen wij daar waren. Dan ga je in Meersburg op de boot, volgens mij zat je er ongeveer een half uurtje op als ik me dat nog goed weet te herinneren (het was in 2006 dat we daar waren, dus het is al een poos geleden). Wij zaten toen op de camping in Markdorf, camping Wirtshof. Wij hadden toen nog de eigen caravan, maar volgens mij hebben zij ook chalets en een hotel. Geen idee of zij betaalbaar zijn hoor, maar het was wel een leuke camping met een zwembad erbij. Niet direct aan de Bodensee, maar wel op zo'n afstand dat het zeker goed te doen is.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

batje
Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:48

Baden-Baden is prima, maar Freiburg im Breisgau is nóg veel leuker. Leuke mix tussen veel natuur en een levendig mooi stadje. Als het niet té droog is loopt er water door de kanaaltjes langs de stoepen in het centrum, lekker verkoelend en het geeft een echt vakantie gevoel.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Snadrem
Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:53

Als je in Straatsburg zit, overweeg dan om een tripje naar Colmar en/of Kaysersberg te maken. Dat ligt net over de grens in Frankrijk. Veel wijngaarden en idyllische Gotische gebouwen.

Grainey
Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:20

Ik ben er net geweest, wij zijn bij de Blackforestline geweest, een schitterende waterval Todtnau waar een hangbrug van 450 meter overheen is gespannen. Wij hebben triberg ingeruild voor deze waterval, geen spijt van gehad! Een uniek uitzicht vanaf de hangbrug en een unieke beleving.
Verder hebben wij kastelen bezocht, dus Sigmaringen, Hohenzollern en Lichtenstein, ook de Nebelhohle zijn er mooi. Ook het plaatsje Inzigkofen bij de Donau is zeker de moeite waard met de teufelsbrucke en een schitterend groot klooster.
Baden baden vonden wij erg leuk, wij zijn bij Altes Schloss Hohenbaden geweest, schitterende ruine, nog mooier uitzicht.
De Allerheiligen wasserfall is ook een juweeltje trouwens.

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:30

Een bezoekje aan Lindau , ik ben er 5 jaar geleden geweest. Toen vlogen er ook Zeppelins over de Bodensee waar je een tochtje mee kon maken. De omgeving is echt prachtig.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:04

Leuke plannen hoor! Als je googelt op ‘strandbad Bodensee’ komt je strandje dan niet tevoorschijn? Ik vond Lindau ook heel mooi, maar ook Bregenz en zeker Konstanz.
Füssen en Schloss Neuschwanstein kom ik al 55 jaar en dat blijft prachtig. Wel steeds toeristischer. Zijn net twee weken geleden weer teruggekomen uit Schwangau. Mocht je er komen, vergeet dan ook kasteel Hohenschwangau niet, Neuschwanstein is misschien het gezicht van het dorpje, maar Hohenschwangau is niet minder de moeite waard.

Muronia
Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: De pareltjes van het Zwarte woud/ Bodensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:07

Bregenz is waar ik ben geweest (Oostenrijk), prachtig daar!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-23 14:10

Ja ik heb het strandje inmiddels gevonden. Ik heb een heel leuk hotel in het centrum van Uberlingen gevonden. Op 50 meter van de boulevards en 500 meter van het strandbad daar.
Hohenschwanhau staat op de lijst. Wordt een drukke week. Dan moeten we er maar eens terug komen. :')

Earth het reisbureau.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 bezoekers