Er even tussenuit, maar wie/wat/waar en hoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1058
Geregistreerd: 10-04-10

Er even tussenuit, maar wie/wat/waar en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-23 16:03

Bokt weet altijd raad, dus ik ben op zoek naar de gouden tip!

Ik ben afgelopen april redelijk rigoureus gestopt met mijn studie (geen spijt van deze keuze) en ik heb sinds maart een nieuwe baan waar ik niet volledig op mijn plek zit. Ik heb mijn twijfels besproken met mijn werkgever en ik heb aangegeven ook niet opperbest in mijn vel te zitten. Door het stoppen met mijn studie weet ik gewoon even niet meer zo goed wat ik wil met mijn toekomst.

Ik kreeg het aanbod van een vriendin om haar een kleine maand te komen helpen in Zweden, zij werkt op een outdoor adventure bedrijf. Ik werd hier erg enthousiast van en heb dit dan ook met mijn werkgever besproken dat het me fijn lijkt om er even tussenuit te gaan. Het leek hem ook een goed idee en ze willen me graag alle tijd en ruimte geven om te onderzoeken wat ik wil en of ik bij hen werkzaam wil blijven.

Dus ik heb mijn vriendin in Zweden geappt en nu lijkt ze toch iets terughoudend. Misschien ben ik zelf te ongeduldig, maar ik durf er niet helemaal vanuit te gaan dat het door kan gaan. Daarom ben in rustig aan ook op zoek naar wat alternatieven, maar het aanbod is overweldigend en ik vind het toch een beetje spannend om m’n koffer te pakken en voor een periode ergens heen te gaan wat ik op internet heb gevonden.

Dus… ik dacht misschien hebben mensen hier op bokt wel wat ervaringen, tips, ideeën of inspiratie voor me! In eerste instantie is het de bedoeling dat ik half juni weer thuis ben, dus zou ik maximaal 3,5 week weg kunnen gaan (rekenend met volgende week vertrek).

Waar ben ik precies naar op zoek? Dat maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit. Het is echt de bedoeling om even weg te gaan uit mijn eigen omgeving. Ik zat zelf te denken aan vrijwilligerswerk tegen kost en inwoning, al zou een niet al te dure groepsreis ook een mogelijkheid kunnen zijn. Mijn interesses zijn natuur, paarden (recreatief ruiter), dieren, outdoor sporten (geen certificatie helaas), horeca en toerisme. Ik verlang momenteel vooral naar een plek in de natuur en financieel gezien het liefste in Europa :). Ah en als laatste zou het wel fijn zijn om een beetje leeftijdsgenoten om me heen te hebben, ik hou van natuur maar ik hou net zo goed van gezelligheid en werken in een team.

Eigenlijk heb ik weinig harde eisen en ligt de wereld voor me open, ik zit enkel nog met een beperkte tijd dat ik weg wil/kan. Maar mocht het goed bevallen zit ook daar nog wat rek in :j

Ik hoop op de gouden tip, en ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties.


dimmelim
Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:34


Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1058
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-23 14:00

dimmelim schreef:
Mijn oudste zoon heeft in zijn tussenjaar een vrijwilligersproject (duiken / haaien) gedaan in Indonesië.
Je zou eens kunnen kijken of hier iets voor je tussenzit.
https://www.volunteerworld.com/nl?tm=tt ... YEQAvD_BwE

Heel lang geleden heb ik zelf een vrijwilligersproject gedaan via deze organisatie.
https://workcamps.sci.ngo/icamps/


Thanks!! Volunteerworld had ik inderdaad op gekeken, maar ik vind veel projecten eerlijk gezegd behoorlijk aan de prijs. Een vergoeding voor eten en accommodatie is uiteraard geen probleem, maar 300+ per week vind ik best wel veel.

De andere website zal ik eens gaan checken. :)

Chantalla
Berichten: 1420
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:10

Iets via workaway.info? Meestal vragen ze voor een langere periode maar er zit vast iets tussen voor een kortere periode.

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Er even tussenuit, maar wie/wat/waar en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:19

Workaway of woofing zou ik eens naar kijken als ik jou was. Staan veel projecten op.

dimmelim
Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:44

Maren schreef:
dimmelim schreef:
Mijn oudste zoon heeft in zijn tussenjaar een vrijwilligersproject (duiken / haaien) gedaan in Indonesië.
Je zou eens kunnen kijken of hier iets voor je tussenzit.
https://www.volunteerworld.com/nl?tm=tt ... YEQAvD_BwE

Heel lang geleden heb ik zelf een vrijwilligersproject gedaan via deze organisatie.
https://workcamps.sci.ngo/icamps/


Thanks!! Volunteerworld had ik inderdaad op gekeken, maar ik vind veel projecten eerlijk gezegd behoorlijk aan de prijs. Een vergoeding voor eten en accommodatie is uiteraard geen probleem, maar 300+ per week vind ik best wel veel.

De andere website zal ik eens gaan checken. :)


De ander is (vroeger ook al) veel lagere kosten, iets meer werk-achtig en iets minder vakantie-achtig. Maar 25 jaar geleden was een superleuk en een goede optie

TurdusMerula
Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Er even tussenuit, maar wie/wat/waar en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 00:35

Is er een specifiek iets waar je meer over zou willen leren of een bepaald bedrijf dat je aanspreekt (zoals het voorbeeld uit je openingspost)?
Ik ben 'vroeger' intern geweest bij verschillende bedrijven, en daar een kijkje in de keuken mogen nemen. Leren in ruil voor werken, kost en inwoning. Goede ervaringen mee.
Mijn ervaring is dus dat als je hard kunt werken (maar wel je grenzen kent/ kunt aangeven), beetje handig en gemotiveerd bent er echt veel mogelijkheden zijn. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 03:24

Jammer genoeg net wat vroeg, wij hebben namelijk vanaf 10 juni plek hier in Frankrijk.
Mocht je dan willen en kunnen, pb gerust. We hebben een eigen accommodatie beschikbaar op het erf.


Geldt voor andere bokkers eventueel ook, tot half september is er 'ruimte' in het workaway principe zeg maar.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Floortje_NL, Keizerinnnn, mvdende, petraaken en 79 bezoekers