Roadtrip door Zuid - Engeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:52

Ikke, moet je verplicht de koplampen afplakken of hoeft dat niet als je enkel overdag rijd?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:05

Ligt ook aan je auto. In onze auto zet je gewoon in de computer de lampen op links rijden maar dat is volledige led verlichting.

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:33

Zo'n modern ding heb ik niet :')

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:04

Wij veranderen nooit wat aan de koplampen en ook nog nooit issues mee gehad :')

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:41

Ik plak ook nooit wat af en mijn ouders die ruim 40 jaar bijna maandelijks in de UK kwamen hebben dit ook nog nooit gedaan. :')

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:04

Ik heb de accommodatie via Buro scanbrit gedaan. https://www.buroscanbrit.nl/vakantie/en ... reis/roger
Eerder met hun naar Zweden gegaan, huisjes zijn eenvoudig en dat is voor ons prima. Hadden we zelf kunnen regelen, maar dit was even makkelijker. Nu bezig met een lijstje wat we kunnen doen. Al veel leuke tips hier weggepikt, oa Rye en h
Hastings. Ben zelf een aantal jaar geleden op Bristol gevlogen en door Cornwall en Dorset gebackpackt. Heel mooi! Zou zo weer die kant opgaan!

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 19:14

Hoi iedereen,

Heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben er toch voor gekozen om toch iets totaal anders te gaan doen en iets dichterbij.

Ik zit te denken aan een huisje/hotel in het Zwarte Woud (Duitsland) of richting Belgische Ardennen en vanaf daar leuke dingen te ondernemen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:29

cp112 schreef:
Wij veranderen nooit wat aan de koplampen en ook nog nooit issues mee gehad :')
Jullie misschien niet, maar je tegenliggers wel. := Ik vind het niet heel netjes om je koplampen niet af te plakken, dat doe je immers niet voor jezelf, maar voor je medeweggebruikers.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:00

Onze lampen kijkt sowieso iedereen al vol in omdat we veel hoger zijn :') daar merk je niet eens van of er één hoger is dan de ander.

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:25

Stiekem jammer dat je een andere bestemming hebt gekozen, maar ik wens je wel heel veel plezier. :)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:30

cp112 schreef:
Wij veranderen nooit wat aan de koplampen en ook nog nooit issues mee gehad :')

Ik ben het weleens vergeten en dat leverde prompt "commentaar" van mede-weggebruikers in de vorm van lichtsignalen.....



Nature93 schreef:
Hoi iedereen,

Heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben er toch voor gekozen om toch iets totaal anders te gaan doen en iets dichterbij.

Ik zit te denken aan een huisje/hotel in het Zwarte Woud (Duitsland) of richting Belgische Ardennen en vanaf daar leuke dingen te ondernemen. ;)

Er is zoveel te beleven in Europa, dat zou bijna keuzestress geven :D
Maar als je naar de Ardennen gaat: https://www.hostellerieherock.be/

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:00

Die stickers kan je toch bij anwb halen?
Ik ga eind juni weekje alleen naar Cotswolds. Heel spannend. Iemand nog tips?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:22

Paardenfan25 schreef:
Die stickers kan je toch bij anwb halen?
Ik ga eind juni weekje alleen naar Cotswolds. Heel spannend. Iemand nog tips?

Ja, maar ductape is goedkoper en ligt standaard in de auto (when it moves and it shouldn't)

Niet helemaal the Cotswolds maar als je toch in de buurt bent en van boeken houdt mag een bezoek aan Hay on Wye niet ontbreken, toch?
Mocht daar ook willen overnachten: Hawkswood Farm. Even googlen want ze hebben zelf geen site. Working farm, erg gastvrij.
We zijn daar eens geweest, komen een paar jaar later weer: You've been here before, come on in!

Ook Stradford upon Avon (Sheakspeare is er geboren) is een leuk stadje.
In de omgeving van Hereford wordt veel appelcider gemaakt en kun je dergelijke bedrijven bezoeken. Interessant en lekker :D

Los van dit alles is the Cotswolds gewoon heel erg mooi, waar je ook kijkt. Neem dus ook de tijd om lekker rond te toeren; hoe witter het weggetje hoe beter.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 12:30

ikke schreef:
cp112 schreef:
Wij veranderen nooit wat aan de koplampen en ook nog nooit issues mee gehad :')

Ik ben het weleens vergeten en dat leverde prompt "commentaar" van mede-weggebruikers in de vorm van lichtsignalen.....



Nature93 schreef:
Hoi iedereen,

Heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben er toch voor gekozen om toch iets totaal anders te gaan doen en iets dichterbij.

Ik zit te denken aan een huisje/hotel in het Zwarte Woud (Duitsland) of richting Belgische Ardennen en vanaf daar leuke dingen te ondernemen. ;)

Er is zoveel te beleven in Europa, dat zou bijna keuzestress geven :D
Maar als je naar de Ardennen gaat: https://www.hostellerieherock.be/


Nou, inderdaad! Wij wij graag willen is in een koud klimaat. Dus geen Spanje, Italië ed. Niet in een grote stad, maar een huisje/hotel in de natuur. Maar wel weer een drankje kunnen doen. Lekker wandelen. Maar ook wel wat te doen zoals een dierentuin, boottocht ed.

Ik dacht eerst zelf aan het Zwarte woud of de Belgische Ardennen. Luxemburg..

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:35

Waar houden jullie van om te doen? Zoveel opties in Duitsland, Ardennen en Luxemburg.

Ik kan er meerdere vakanties mee vullen :o

Eiffel / Moezel is ook erg mooi :j

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 12:39

gaucho schreef:
Waar houden jullie van om te doen? Zoveel opties in Duitsland, Ardennen en Luxemburg.

Ik kan er meerdere vakanties mee vullen :o

Eiffel / Moezel is ook erg mooi :j


Lekker wandelen, keertje een dierentuin bezoeken. Georganiseerde dagtrip met rondleiding, zo iets als watervallen bezoeken, lezen. Een mooie route met de auto of trein. Rustig opstarten (ontbijten) hoeft niet perse hele dagen gevuld te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:41

Nature93 schreef:
gaucho schreef:
Waar houden jullie van om te doen? Zoveel opties in Duitsland, Ardennen en Luxemburg.

Ik kan er meerdere vakanties mee vullen :o

Eiffel / Moezel is ook erg mooi :j


Lekker wandelen, keertje een dierentuin bezoeken. Georganiseerde dagtrip met rondleiding, zo iets als watervallen bezoeken, lezen. Een mooie route met de auto of trein. Ed
Dan zou ik Engeland nog niet uitsluiten, maar eerder richting het noorden gaan: met de boot naar Newcastle en dan naar het Lake District. :=

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:03

Lake District is ook prachtig <3 maar voor 6 dagen en de huidige kosten van de ferry zou ik voor Duitsland of Luxemburg gaan.
Bijvoorbeeld vulkaaneifel (Daun), kun je prachtig wandelen, mooie wildparken. Dagtripjes bijvoorbeeld naar de kastelen, stadjes en wijngaarden van de Moezel. Of een stadje aan de Moezel zelf.

In Luxemburg het Mullerthal bijvoorbeeld in combinatie met Trier.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:16

Mkango schreef:
Nature93 schreef:

Lekker wandelen, keertje een dierentuin bezoeken. Georganiseerde dagtrip met rondleiding, zo iets als watervallen bezoeken, lezen. Een mooie route met de auto of trein. Ed
Dan zou ik Engeland nog niet uitsluiten, maar eerder richting het noorden gaan: met de boot naar Newcastle en dan naar het Lake District. :=

Maar wel met een auto die iets te melden heeft :D zodat je niet op een steile pas tot stilstand komt en meteen een Discovery in je nek hebt hangen.....

Een Vol geladen Volvo 440 met een 1.7 erin trekt dat niet, zag ik iemand proefondervindelijk vaststellen. Ik was degene met de Discovery }>

Maar los daarvan is het Lake district de absoluut de moeite waard. Je moet je eerder afvragen wat er niet te zien is...
En mocht je even op een paard willen zitten: https://www.cumbrianheavyhorses.com/

Overigens zijn daarnaast zowel de North York Moors als de Dales de moeite waard en voor een stad ga je uiteraard naar York, maar vlak andere plaatsen niet uit, zoals Pately Bridge met hun claim de oudste snoepwinkel van GB te hebben. Of dat waar is, weet ik niet maar lekker snoep hebben ze in ieder geval wel :D Daarnaast heeft Ripley een mooi kasteel en niet te versmaden ijs!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:23

gaucho schreef:
In Luxemburg het Mullerthal bijvoorbeeld in combinatie met Trier.

Dat zou ook mijn tip zijn. Je bent ook zo in de Belgische Ardennen. Maar als je wilt wandelen en watervallen wilt zien, dan kun je prima naar Luxemburg.

Hier vind je alle routes van de Mullerthal Trail: https://www.mullerthal-trail.lu/nl/mullerthal-trail

Overigens is het OV in heel Luxemburg gratis.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 13:59

gaucho schreef:
Lake District is ook prachtig <3 maar voor 6 dagen en de huidige kosten van de ferry zou ik voor Duitsland of Luxemburg gaan.
Bijvoorbeeld vulkaaneifel (Daun), kun je prachtig wandelen, mooie wildparken. Dagtripjes bijvoorbeeld naar de kastelen, stadjes en wijngaarden van de Moezel. Of een stadje aan de Moezel zelf.

In Luxemburg het Mullerthal bijvoorbeeld in combinatie met Trier.


Is de plaats Nohn wat in de vulkaan Eifel?

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:13

Nature93 schreef:
gaucho schreef:
Lake District is ook prachtig <3 maar voor 6 dagen en de huidige kosten van de ferry zou ik voor Duitsland of Luxemburg gaan.
Bijvoorbeeld vulkaaneifel (Daun), kun je prachtig wandelen, mooie wildparken. Dagtripjes bijvoorbeeld naar de kastelen, stadjes en wijngaarden van de Moezel. Of een stadje aan de Moezel zelf.

In Luxemburg het Mullerthal bijvoorbeeld in combinatie met Trier.


Is de plaats Nohn wat in de vulkaan Eifel?


Plaatsje zelf is maar klein, wel een mooie waterval vlakbij. Ik heb zelf wel eens in een appartement vlakbij Kelberg gezeten, dat is daar niet zo ver vandaan. Iets zuidelijker (Daun, Manderscheid, Schalkenmehren) is wat meer typisch Vulkaaneifel, maar met de auto ben je daar ook zo.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:19

Wat leuk, naar Zuid Engeland!! Ik ken enkel Dover, Canterbury en Londen, dat stukje. Maar zag dit topic en vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe lang je ongeveer rijdt met de auto van Dover naar Portsmouth?

Even geen vakantie, hoor, maar mijn dochter (18) gaat in september in Portsmouth studeren, dus ben wat info aan het vergaren over het reizen daarheen (auto/trein/vliegtuig/boot).

Hoe dan ook lijkt Zuid Engeland mij prachtig!!! Cornwall bijvoorbeeld, denk dat ik daar zeker heen ga, als ik wat daagjes bij dochterlief spendeer. Plak ik daar gewoon aan vast :D .

Ojee, lees net dat de reis ergens anders heen gaat. Ook prachtig daar trouwens: Veel plezier!!!

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 14:32

Als ik google krijg ik allemaal enorme huizen. Ik zoek gewoon iets kleins, knus. In de natuur. Maar toch in een dorpje. Zoals dit. Vanwaar we leuke dingen kunnen doen. Ik hoef niet opschoot bij de buren dus opzich een camping mag wel. Maat wel een beetje achteraf. https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... 2023-07-14

Budget zn 600 euro (huur)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:40

Twiggy2008 schreef:
Wat leuk, naar Zuid Engeland!! Ik ken enkel Dover, Canterbury en Londen, dat stukje. Maar zag dit topic en vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe lang je ongeveer rijdt met de auto van Dover naar Portsmouth?

Even geen vakantie, hoor, maar mijn dochter (18) gaat in september in Portsmouth studeren, dus ben wat info aan het vergaren over het reizen daarheen (auto/trein/vliegtuig/boot).

Hoe dan ook lijkt Zuid Engeland mij prachtig!!! Cornwall bijvoorbeeld, denk dat ik daar zeker heen ga, als ik wat daagjes bij dochterlief spendeer. Plak ik daar gewoon aan vast :D .

Wat is belangrijker: tijd of geld?
Via calais - Dover is de oversteek goedkoper maar 250km extra (enkele reis!) rijden gerekend vanaf Utrecht. Dat kost je minimaal 3 uur als je geen files hebt.

Via HvH - Harwich met de nachtboot is duurder maar je reist terwijl je slaapt. Je komt dus veel relaxter aan.
In GB is het vanuit Harwich maar 50km meer dan vanuit Dover, verkijk je daar niet op!

Ga je alleen bij je dochter op bezoek of kun je zorgen dat zij een auto beschikbaar heeft, is de trein waarschijnlijk nog handiger. Moet je even bij de VK-bewoners vragen hoe dat precies werkt met het OV.