Roadtrip door Zuid - Engeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 02:38

Goedenacht!

In juli gaan mijn broer en ik onderstaande roadtrip maken door Zuid - Engeland. We zochten naar een leuke vakantie/roadtrip en kwamen deze tegen!

https://www.travelvalley.nl/zomer/een-r ... te-plekken

Zijn er hier meer bokkers die deze trip hebben gemaakt? Is het een aanrader?

Wij komen vanuit Drenthe en naar de oversteek plaats in Calais is het z'n 5 uur rijden. Daarna nog 1,5 uur met de boot. Het leek ons dus verstandig om daarna niet meer nog uren te hoeven rijden voor het hotel. Hebben jullie leuke tips voor overnachtingen?

Hoeveel kilometer deden jullie per dag? Wij hebben ca 5/6 dagen de tijd!

Wat zijn dingen waar je achteraf blij was dat je het mee had/gedaan had? Welke kleine dingen moeten we aandenken?

Groetjes!

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 11:27

Niemand? :D

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:51

Aan mij heb je niks, maar volg t graag.
Bokker Ikke is nogal een Engelandvaarder, misschien reageert hij/zij nog.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:17

Ik ken die omgeving goed,ik heb er vrienden wonen en ik ga er graag heen.

Het is er mooi met leuke kleine dorpjes. Als je de mogelijkheid hebt zou ik idd een overnachting nemen in de buurt van Dover. Je bent echt wel moe na de overtocht. Ik moet dan zelf altijd nog 2 uur rijden voor ik bij mijn vrienden ben (in de buurt van Brighton) en dat is best afzien.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 12:20

crazycactus schreef:
Ik ken die omgeving goed,ik heb er vrienden wonen en ik ga er graag heen.

Het is er mooi met leuke kleine dorpjes. Als je de mogelijkheid hebt zou ik idd een overnachting nemen in de buurt van Dover. Je bent echt wel moe na de overtocht. Ik moet dan zelf altijd nog 2 uur rijden voor ik bij mijn vrienden ben (in de buurt van Brighton) en dat is best afzien.


Dankje wel voor je reactie! Ik had wat leuke hotel gezien in Folkstone. Dover zelf is best aan de prijzige kant.

Wat zijn verder echt leuke plekken om heen te gaan? Of om te stoppen? Wij zijn denk ik meer van de rust, lekker touren, uit stappen om de natuur te bekijken. In juli is het vast mooi weer om te zwemmen. Echt juist heel veel dingen doen zoals musea hoeft niet perse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:23

Waarom ga je niet van Hoek van Holland naar Harwich met de nachtboot en rijd je vanaf daar richting het zuiden? Kom je een stuk uitgeruster van de boot en het is maar een uurtje of 2 vanaf Harwich naar bijvoorbeeld Canterbury. Eventueel zou je dan op de terugweg wel Dover - Calais kunnen doen, zodat je een mooi uitzicht vanaf zee hebt op de kliffen, maar ik zou zelf na een lange rit geen nacht "verspillen" in Dover, dan kun je beter wat langer door Engeland rijden vanaf Harwich imo. :=

Ik moet zeggen, n.a.v. het artikel: er zijn leukere plekken in Zuid Engeland. Drie stops met witte krijtrotsen zou voor mij wat teveel zijn en brede zandstranden hebben we in Nederland ook (en mooier imo). Durdle Door en Lúlworth Cove zijn wel tof; Stonehenge vind ik persoonlijk wat overrated en commercieel. :o Ik zou daar eerder gewoon aansluiten in de kijkersfile (ja, die is er echt) en naar Avebury gaan, waar je wat meer kunt rondwandelen, ook wat vrijer kunt rondwandelen en je meer variatie hebt in de megaliths en andere structuren. Het is ook een stuk minder toeristisch, en met een schattig gehucht ernaast.

Qua plaatsen zou ik me richten op Canterbury, Brighton, Hastings en Winchester, en hier en daar stoppen in wat schattige dorpjes onderweg. Als je in de buurt van Kingsclere komt, kun je daar op woensdag- en zaterdagmorgen de renpaarden van Andrew Balding aan het werk zien op Watership Down als je daar gaat wandelen. Sowieso is dat ook wel een mooi gebied, net als de New Forest. Je ziet ook dat er op Google Maps een aantal namen staan die eindigen met 'AONB,' dat 'Area of Outstanding Natural Beauty' betekent. Die gebieden zijn vaak erg de moeite waard, want daar vind je veelal die "typisch Engelse dorpjes" en je kunt er mooi wandelen.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 12:38

Mkango schreef:
Waarom ga je niet van Hoek van Holland naar Harwich met de nachtboot en rijd je vanaf daar richting het zuiden? Kom je een stuk uitgeruster van de boot en het is maar een uurtje of 2 vanaf Harwich naar bijvoorbeeld Canterbury. Eventueel zou je dan op de terugweg wel Dover - Calais kunnen doen, zodat je een mooi uitzicht vanaf zee hebt op de kliffen, maar ik zou zelf na een lange rit geen nacht "verspillen" in Dover, dan kun je beter wat langer door Engeland rijden vanaf Harwich imo. :=

Ik moet zeggen, n.a.v. het artikel: er zijn leukere plekken in Zuid Engeland. Drie stops met witte krijtrotsen zou voor mij wat teveel zijn en brede zandstranden hebben we in Nederland ook (en mooier imo). Durdle Door en Lúlworth Cove zijn wel tof; Stonehenge vind ik persoonlijk wat overrated en commercieel. :o Ik zou daar eerder gewoon aansluiten in de kijkersfile (ja, die is er echt) en naar Avebury gaan, waar je wat meer kunt rondwandelen, ook wat vrijer kunt rondwandelen en je meer variatie hebt in de megaliths en andere structuren. Het is ook een stuk minder toeristisch, en met een schattig gehucht ernaast.

Qua plaatsen zou ik me richten op Canterbury, Brighton, Hastings en Winchester, en hier en daar stoppen in wat schattige dorpjes onderweg. Als je in de buurt van Kingsclere komt, kun je daar op woensdag- en zaterdagmorgen de renpaarden van Andrew Balding aan het werk zien op Watership Down als je daar gaat wandelen. Sowieso is dat ook wel een mooi gebied, net als de New Forest. Je ziet ook dat er op Google Maps een aantal namen staan die eindigen met 'AONB,' dat 'Area of Outstanding Natural Beauty' betekent. Die gebieden zijn vaak erg de moeite waard, want daar vind je veelal die "typisch Engelse dorpjes" en je kunt er mooi wandelen.


Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Ik ga dat even opzoeken. Wat is een handige manier om een roadtrip te plannen? Via een kaart of gewoon Hotels boeken en zien waar het schip strand?

Anoniem

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:42

Ik zou Google Maps gebruiken voor een globaal idee, maar je kunt altijd (een stukje) van die route afwijken. :)

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:16

Leuke tips al in dit topic!
Wij gaan met de kinderen 3 weken in juli, nog iets verder naar het westen, o.a. naar Dartmoor en New Forest (tussen de pony's kamperen ;-) )
We hebben nog niks geboekt, dus ik lees hier graag meer tips :-)

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:18

Mkango schreef:
Ik zou Google Maps gebruiken voor een globaal idee, maar je kunt altijd (een stukje) van die route afwijken. :)

Dit ja. Toen ik een paar jaar geleden naar Ierland ging heb ik vooraf een lijst gemaakt van alles wat ik wilde zien (met 'wil ik zeker zien' en 'optioneel' erbij), daar een logische route van gemaakt en toen gekeken waar ik ongeveer uitkwam qua slapen. De ene dag reed ik meer, de andere dag bezocht ik meer dingen, dat verschilde. Meeste wat ik op één dag reed was iets van 400 km, maar dat is vrij veel voor een dag.

In de buurt van waar ik wilde slapen zocht ik vervolgens B&B's (vind ik fijner dan een hotel) met goede beoordelingen. Had één hotel en verder B&B's, en dat hotel viel in het niet bij de kamers en service van de B&B's waar ik gezeten heb.

Ik heb de route zelf vervolgens via de kaart van TomTom gemaakt en in m'n navigatie gezet die ik meenam, zo had ik ze makkelijk bij de hand. Je wil in ieder geval eerst je route hebben en dan pas je overnachtingen boeken, anders kom je misschien niet uit als je ergens langer zou willen blijven.

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 15:09

Wij gaan dit jaar met de auto naar Engeland en Wales. Wij hebben een deel al geboekt maar moeten voor een paar nachten nog een hotel hebben. Wij gaan ongeveer 10 dagen.
Ik heb nog geen route gepland maar denk dat we van plek naar plek ook touristische route doen. Al is van Folkstone naar Abergavenny wel een heel eind.

Vorig jaar hebben we met het OV gereisd (vlakbij Londen, naar Cardiff, naar Glasbury on Wye, naar Oxford en terug naar Londen voor het vliegtuig)

Wat ons opviel is dat hotels boeken echt geen probleem was. Hostel in Oxford was paar dagen van tevoren online geboekt, toen we in Cardiff zaten. En echt een nette en fijne plek nog.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:45

Er is zo veel te doen in. Ik weet niet of je van geschiedenis houd, bijv Arendel is een prachtig kasteel waar je jezelf wel een dag kan vermaken. Het dorpje zelf is ook leuk. Canterbury is een aanrader, parkeren bij de Sainsbury, en je loopt zo het centrum in.
Je kan heel lekker eten bij Devils Dyke, waar ze meestal aan het parasailen zijn.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 17:57

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad ik ben een beetje globaal aan het opzoeken wat we leuk vinden. Een kasteel bezoeken, of even lekker eten ergens. Een wandeling vanaf de auto maken.

Op de computer is google maps vele malen makkelijker te bedienen!
Ik ben inderdaad zoals Mkango schrijft aan het kijken vanaf Harwich. Ik zou dan de boot van 22:00 uur willen pakken. Voor de eerste dag heb ik dit ingevoerd als route:

Harwich - Canterbury - Hastings - Eastbourne. Dan een hotel in Eastbourne. We hebben dan z'n 4 uur en 46 minuten gereden en zijn 287 kilometer verder.

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:17

callippo schreef:
Leuke tips al in dit topic!
Wij gaan met de kinderen 3 weken in juli, nog iets verder naar het westen, o.a. naar Dartmoor en New Forest (tussen de pony's kamperen ;-) )
We hebben nog niks geboekt, dus ik lees hier graag meer tips :-)


Wij zijn dol op de Zuid-West kust. Vorig jaar nog op een 10-daagse roadtrip geweest. Dartmoor is fantastisch, Exmoor ook. We hebben een hele mooi kust wandeling bij Fowey gedaan. Paar jaar daarvoor zijn we zuidelijker echt Cornwall in geweest. De Heritage coast daar is ook echt stunning.

De wegen zijn daar wel traag - over 100km kan je makkelijk 2 - 3 uur doen. Wij hebben ook weleens 1.5 km achteruit moeten rijden omdat het weggetje zo smal was dat je elkaar niet kon passeren (maar het was wel 2-richtings verkeer). Het heeft echt zijn charme, maar het is handig er rekening mee te houden als je je dagen inpland.


Nature93 schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad ik ben een beetje globaal aan het opzoeken wat we leuk vinden. Een kasteel bezoeken, of even lekker eten ergens. Een wandeling vanaf de auto maken.

Op de computer is google maps vele malen makkelijker te bedienen!
Ik ben inderdaad zoals Mkango schrijft aan het kijken vanaf Harwich. Ik zou dan de boot van 22:00 uur willen pakken. Voor de eerste dag heb ik dit ingevoerd als route:

Harwich - Canterbury - Hastings - Eastbourne. Dan een hotel in Eastbourne. We hebben dan z'n 4 uur en 46 minuten gereden en zijn 287 kilometer verder.


De New Forest is ook echt een mooi gebied. Vorig jaar zijn we langs de A31 gestopt (er was een parkeerplaats en een gate het park in) en hebben prachtig gewandeld (en meerdere vossen en herten gezien). Salisbury cathedral vind ik zelf ook echt de moeite waard (vond ik zelf mooier dan Canterbury, maar is ook persoonlijke smaak). Stonehenge is vreselijk (opnieuw persoonlijk) en vanuit de kijkersfile zie je het prima ;).

We hebben ook een nacht in de South Downs (in the Halfmoon hotel in Petersfield) gedaan. Was ook een mooi gebied (maar minder dan het Zuid-Westen, maar opnieuw - persoonlijke smaak :D )

Als je iets boekt in Brighton, let dan op dat je iets met parking boekt. Wij hadden dat niet gedaan en parkeren is erg duur. Er zijn hotels waar het erbij in zit :).

Mijn grootste tip voor welke roadtrip dan ook (maar ook zeker in de UK) - het duurt altijd langer dan je denkt! Alleen de M-wegen kan je zeker van zijn dat het makkelijk rijd (behalve als er file is), maar een A weg kan soms ook ineens een stuk smaller zijn dan je verwacht (10 jaar geleden, dus misschien ondertussen anders, zaten we opeens vast achter een kudde schapen op de A weg). Probeer jezelf dus niet te grote afstanden op te leggen ;)

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:47

Wij rijden jaarlijks naar zuid Engeland vanuit Drenthe op vakantie en daarnaast voor het werk nog veel vaker. Dit jaar gaan we wel via hoek v holland overigens (doen we met transport/vrachtwagen altijd al).

Houd rekening met dat de provenciale wegen echt vaak flink langer duren dan bijv je google maps aangeeft.

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:50

Stonehenge kan in je persoonlijk afraden. Leuke steentjes hoor maar ontzettend druk, duur, hoop commerciële poeha eromheen. Het is eigenlijk net niks zegmaar :=

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:04

Mkango schreef:
Ik zou Google Maps gebruiken voor een globaal idee, maar je kunt altijd (een stukje) van die route afwijken. :)

En vooral dat mallotige idee om de M25 te pakken over boord zetten!

Even los van dat goede idee van Mkango, wat ik zeker zou doen, over de M25, kijk even goed op Maps en kijk dan eens naar de route Asford, Royal Tunbridge Wells, East Grinstead of Crowsborough en dan richting Billinghurst als "aanpassing" op de voorgestelde route in je link.

Ja, dat is een partijtje kaartlezen want geen enkele TomTom snapt dat maar dan rijdt je tenminste DOOR een mooi gebied in plaats van er omheen!

Uiteraard is die route geen wet maar een trigger om even verder te kijken dan uitgedachte routes die niet altijd de mooiste zijn.

Oh, enne Stonehenge is wel grappig als je een kort lidmaatschap English Heritage afsluit (kan/kon ter plaatse) en heb je meteen gratis of gereduceerd toegang tot hun andere lokaties: https://www.english-heritage.org.uk/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:23

M25 zou ik zeker mijden inderdaad! Daar sta je vrijwel gegarandeerd vast en is zonde van je tijd.

En houd er inderdaad rekening mee dat je op de B-wegen 60mph mag, maar dat haal je vaak bij lange na niet. Zeker in de heuvels als je niet gewend bent aan heuvels en het gebied niet kent, dan is max. 60kph (en vaak nog veel langzamer) een realistischer uitgangspunt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:38

Mkango schreef:
M25 zou ik zeker mijden inderdaad! Daar sta je vrijwel gegarandeerd vast en is zonde van je tijd.

En houd er inderdaad rekening mee dat je op de B-wegen 60mph mag, maar dat haal je vaak bij lange na niet. Zeker in de heuvels als je niet gewend bent aan heuvels en het gebied niet kent, dan is max. 60kph (en vaak nog veel langzamer) een realistischer uitgangspunt.

Nou, heel eerlijk, zelfs als je de weg kent, laat je op veel plaatsen die 60mph uit je hoofd :D

Nog eens goed gekeken maar ik teken betere routes uit. Vanaf Harwich naar Colchester (Simpele weg, om erin te komen }> ) dan linksaf richting Braintree, Bishop's Stortford en dan het echte werk: binnendoor over Knebworth, onder Luton door naar Tring en van daaruit dwars door de Chiltern Hills soort van richting Newbury en dan door naar Stonehenge. Op dat punt de route oppikken en terug naar Dover, of beter, terug naar Harwich.
Neem daarbij de route mee die ik hierboven uitschrijf en onderzoek waar de leuke dingen zijn die je graag ziet.

Besef wel dat dit een pittige route is om er in 6 dagen doorheen te raggen; het zou niet helemaal mijn keuze zijn.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 21:54

ikke schreef:
Mkango schreef:
M25 zou ik zeker mijden inderdaad! Daar sta je vrijwel gegarandeerd vast en is zonde van je tijd.

En houd er inderdaad rekening mee dat je op de B-wegen 60mph mag, maar dat haal je vaak bij lange na niet. Zeker in de heuvels als je niet gewend bent aan heuvels en het gebied niet kent, dan is max. 60kph (en vaak nog veel langzamer) een realistischer uitgangspunt.

Nou, heel eerlijk, zelfs als je de weg kent, laat je op veel plaatsen die 60mph uit je hoofd :D

Nog eens goed gekeken maar ik teken betere routes uit. Vanaf Harwich naar Colchester (Simpele weg, om erin te komen }> ) dan linksaf richting Braintree, Bishop's Stortford en dan het echte werk: binnendoor over Knebworth, onder Luton door naar Tring en van daaruit dwars door de Chiltern Hills soort van richting Newbury en dan door naar Stonehenge. Op dat punt de route oppikken en terug naar Dover, of beter, terug naar Harwich.
Neem daarbij de route mee die ik hierboven uitschrijf en onderzoek waar de leuke dingen zijn die je graag ziet.

Besef wel dat dit een pittige route is om er in 6 dagen doorheen te raggen; het zou niet helemaal mijn keuze zijn.


Dankje wel voor je uitgebreide antwoord! Ik snap soms het aantal dagen niet helemaal. De ene heeft het over 6 dagen en de andere 4 dagen. Maar ik heb er ook niet helemaal een fijn gevoel bij.

Wij hebben nog nooit een roadtrip gedaan en wellicht is dit iets te veel van het goede. Maar 6 dagen is dus vrij kort? We willen namelijk het wel relaxt doen, maar ik heb maar een week vakantie haha.

Hebben jullie nog meer leuke tips voor evt. wat dichter bij?

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:11

Leuke plannen! En goede tips komen langs, die ga ik zeker verder uitzoeken :D

Wij zijn vorig jaar voor het eerst richting Cornwall gegaan via Hoek van Holland en Harwich met de nachtboot en dat is echt een ideale start van je vakantie. Volgende ochtend konden we direct vroeg beginnen met rijden en toch uitgerust op weg, en het voelde echt als een extra dag vakantie :D Zo goed bevallen dat we dit jaar weer zullen gaan.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 22:12

RianneH schreef:
Leuke plannen! En goede tips komen langs, die ga ik zeker verder uitzoeken :D

Wij zijn vorig jaar voor het eerst richting Cornwall gegaan via Hoek van Holland en Harwich met de nachtboot en dat is echt een ideale start van je vakantie. Volgende ochtend konden we direct vroeg beginnen met rijden en toch uitgerust op weg, en het voelde echt als een extra dag vakantie :D Zo goed bevallen dat we dit jaar weer zullen gaan.


Hoeveel dagen rekenen jullie?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:14

Ik ben bevooroordeeld, maar jammer dat je niet iets verder naar het westen gaat, het zuid-westen is imo het allerleukste stukje Engeland :D

Ik heb een paar maanden geleden overnacht in een hele leuke Airbnb op een boerderij in Kent, dichtbij Dover/Folkestone, echt een aanrader: https://air.tl/AUdx0ngm

En het is al gezegd, maar hou inderdaad rekening met langere reistijden dan Google maps zegt en soms slechte wegen. Vermijd de M25 en mis op de snelweg geen afslagen want dan ben je in Engeland meteen halfuur langer zoet :+
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 13-05-23 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:18

Ik heb zeven jaar in de UK gewoond. :)

Ik zou zeker ook Canterbury, Brighton, Hastings pakken. Misschien een aantal uur in Rye, dat is ook echt wel heel erg tof. Een van de oudste plaatsen in the UK blijkbaar.

Verder lekker een slag naar de natuur pakken, zoals al aangegeven in het topic zijn de AONB gebieden echt enorm de moeite waard! En pak de kleinere weggetjes, ga van de snelweg en wellicht zelfs A-wegen af, zeker in de eerder genoemde natuurgebieden. B-weggetjes zijn klein, geslakker, en langzaam, maar je komt vaak echt op de mooiste plekken. :) Royal Tunbridge Wells heeft ook z'n charme.

Als je nou zegt, die route in je OP is teveel voor 6 dagen (dat denk ik zelf ook), dan zou je je kunnen beperken tot meer het Zuidoosten, dus zeg een beetje tot aan Brighton. Dan is het ook tof om bv. Leeds Castle in Maidstone mee te nemen (net erbuiten). Dat is echt zo'n estate waar je kasteel + de grond er omheen kunt bezoeken. Sowieso zijn er in die hoek enorm veel kastelen, even zoeken op kastelen zuidoost Engeland (Arundel is er volgens mij ook zo een die de moeite waard is), en dan is dat harstikke tof om ook op te zoeken!

Als je vragen hebt, pb gerust. :) Heel veel succes, Engeland is echt prachtig!

(Kleine kanttekening, ZW Engeland is blijkbaar wel echt fantastisch - echt de enige hoek waar ik nog niet echt geweest ben... :') )

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:23

Het zuidwesten is op zich ook prima te doen als je een week hebt. Wij reden dat altijd in 1 dag (andersom dan :+ ) maar dan wel met de eurotunnel, dat scheelt imo heel veel tijd en geeft ook wat meer flexibiliteit. Wel duurder geloof ik, maar ik vind het de meerprijs zelf wel waard.