Roadtrip door Zuid - Engeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
gaucho
Berichten: 9494
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:46

Nature93 schreef:
Als ik google krijg ik allemaal enorme huizen. Ik zoek gewoon iets kleins, knus. In de natuur. Maar toch in een dorpje. Zoals dit. Vanwaar we leuke dingen kunnen doen. Ik hoef niet opschoot bij de buren dus opzich een camping mag wel. Maat wel een beetje achteraf. https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... 2023-07-14

Budget zn 600 euro (huur)



Traumferienwohnungen.de of FeWodirect.de zijn wel aanraders om dat te zoeken. Met dat budget zou je prima uit de voeten moeten kunnen. Op campspace kun je soms ook leuke kleinschalige accommodaties vinden.
Laatst bijgewerkt door gaucho op 15-05-23 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Life begins at the end of your comfortzone.


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:46

Als je naar Cornwall wil, zou ik het OV niet aanraden :+

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:05

ikke schreef:
Twiggy2008 schreef:
Wat leuk, naar Zuid Engeland!! Ik ken enkel Dover, Canterbury en Londen, dat stukje. Maar zag dit topic en vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe lang je ongeveer rijdt met de auto van Dover naar Portsmouth?

Even geen vakantie, hoor, maar mijn dochter (18) gaat in september in Portsmouth studeren, dus ben wat info aan het vergaren over het reizen daarheen (auto/trein/vliegtuig/boot).

Hoe dan ook lijkt Zuid Engeland mij prachtig!!! Cornwall bijvoorbeeld, denk dat ik daar zeker heen ga, als ik wat daagjes bij dochterlief spendeer. Plak ik daar gewoon aan vast :D .

Wat is belangrijker: tijd of geld?
Via calais - Dover is de oversteek goedkoper maar 250km extra (enkele reis!) rijden gerekend vanaf Utrecht. Dat kost je minimaal 3 uur als je geen files hebt.

Via HvH - Harwich met de nachtboot is duurder maar je reist terwijl je slaapt. Je komt dus veel relaxter aan.
In GB is het vanuit Harwich maar 50km meer dan vanuit Dover, verkijk je daar niet op!

Ga je alleen bij je dochter op bezoek of kun je zorgen dat zij een auto beschikbaar heeft, is de trein waarschijnlijk nog handiger. Moet je even bij de VK-bewoners vragen hoe dat precies werkt met het OV.


Dank je wel!! Om haar te brengen is met de auto makkelijker, vanwege de spullen, die we mee brengen. Ze gaat wonen in een studentenhuis, dus heeft eea nodig.

Zat inderdaad ook al te kijken naar Harwich. Gewoon een nachtje slapen is ook wel fijn ja, terwijl je reist.
Maar de tunnel lijkt me ook wel bijzonder. Best lastig ;)

Ik denk dat bij enkel bezoeken, als ze er al zit, de trein verder prima is... Het geldt ook andersom, zij komt ook nog naar NL natuurlijk, vanuit Portsmouth... Een vlucht naar Southampton is ook zo geboekt, maar vlieg liever zo min mogelijk, als het niet écht nodig is...

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:05

Eulogy schreef:
Als je naar Cornwall wil, zou ik het OV niet aanraden :+


Neeeee, dan heb je écht eigen vervoer nodig....

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:26

Ik vind de tunnel altijd verreweg het fijnst reizen! Duurt 20-30 minuten en je zit niet zo vast aan een vaste tijd. Vanuit Folkestone is het geloof ik 2-3 uur naar Portsmouth, dus ook goed te doen :)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:36

Twiggy2008 schreef:
Wat leuk, naar Zuid Engeland!! Ik ken enkel Dover, Canterbury en Londen, dat stukje. Maar zag dit topic en vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe lang je ongeveer rijdt met de auto van Dover naar Portsmouth?

Even geen vakantie, hoor, maar mijn dochter (18) gaat in september in Portsmouth studeren, dus ben wat info aan het vergaren over het reizen daarheen (auto/trein/vliegtuig/boot).

Hoe dan ook lijkt Zuid Engeland mij prachtig!!! Cornwall bijvoorbeeld, denk dat ik daar zeker heen ga, als ik wat daagjes bij dochterlief spendeer. Plak ik daar gewoon aan vast :D .

Ojee, lees net dat de reis ergens anders heen gaat. Ook prachtig daar trouwens: Veel plezier!!!


Mocht je vragen hebben over het studeren in de UK kan ik je misschien wel helpen.

Mijn zoon heeft 2 jaar in de UK (Bristol) gestudeerd.

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:55

Eulogy schreef:
Ik vind de tunnel altijd verreweg het fijnst reizen! Duurt 20-30 minuten en je zit niet zo vast aan een vaste tijd. Vanuit Folkestone is het geloof ik 2-3 uur naar Portsmouth, dus ook goed te doen :)


Dat leek mij ook, maar fijn dat je dit nog even zegt :-)

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:57

paddington schreef:
Twiggy2008 schreef:
Wat leuk, naar Zuid Engeland!! Ik ken enkel Dover, Canterbury en Londen, dat stukje. Maar zag dit topic en vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe lang je ongeveer rijdt met de auto van Dover naar Portsmouth?

Even geen vakantie, hoor, maar mijn dochter (18) gaat in september in Portsmouth studeren, dus ben wat info aan het vergaren over het reizen daarheen (auto/trein/vliegtuig/boot).

Hoe dan ook lijkt Zuid Engeland mij prachtig!!! Cornwall bijvoorbeeld, denk dat ik daar zeker heen ga, als ik wat daagjes bij dochterlief spendeer. Plak ik daar gewoon aan vast :D .

Ojee, lees net dat de reis ergens anders heen gaat. Ook prachtig daar trouwens: Veel plezier!!!


Mocht je vragen hebben over het studeren in de UK kan ik je misschien wel helpen.

Mijn zoon heeft 2 jaar in de UK (Bristol) gestudeerd.


Wat leuk!! Goed bevallen? Zij gaat voor één jaar, maar wellicht gaat ze haar hele studie daar doen, indien het goed bevalt. We worden geholpen door een organisatie, maar wat is dat nog veel wachten op alle details, zeg... :o

Wel wat offtopic dit, sorry TS!!

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:57

Wij zijn afgelopen herfstvakantie 8 dagen op roadtrip zuid Engeland geweest, incl 2 dagen Londen, en ook maar de helft qua afstand, dus: dover, canterbury, Watford, Londen (met de trein vanaf Watford op en neer), leighton, brigthon 2 dagen en terug naar dover. Punt is, je wil ook wat zien behalve de weg, dus als he maar 6 dagen ga zou ik zelf niet elke dag willen rijden, en waar ik ben wat minder haast hebben... maar er zijn al goede tips gegeven. Ik heb alles vooraf geboekt via booking.com, geen grote ketens, en altijd met parkeerplaats erbij.

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-23 20:04

gaucho schreef:
Nature93 schreef:
Als ik google krijg ik allemaal enorme huizen. Ik zoek gewoon iets kleins, knus. In de natuur. Maar toch in een dorpje. Zoals dit. Vanwaar we leuke dingen kunnen doen. Ik hoef niet opschoot bij de buren dus opzich een camping mag wel. Maat wel een beetje achteraf. https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... 2023-07-14

Budget zn 600 euro (huur)



Traumferienwohnungen.de of FeWodirect.de zijn wel aanraders om dat te zoeken. Met dat budget zou je prima uit de voeten moeten kunnen. Op campspace kun je soms ook leuke kleinschalige accommodaties vinden.


Ik heb een leuk huisje gevonden in Ulmen, ook in het gebied van de vulkaan Eifel. :D

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:58

ikke schreef:
Wat is belangrijker: tijd of geld?

Nav deze opmerking nogmaals even beide ( voor ons relevante) overtochten te bekijken.
Vanuit mijn woonplaats is Duinkerken ruim 2 uur rijden, HvH ruim 1 uur.
Onze bestemming dit jaar in de UK is op ruim 4,5u rijden vanaf Dover of een kleine 4,5u vanaf Harwich.( op “papier”, niet in het eggie :+ )
Verschil in overtocht in € is ruim €550 en dat vind ik toch wel heel erg veel :o
Voor dat geld kunnen we heel veel leuke dingen doen of zelfs nog een paar dagen extra daar verblijven.
Hull zou voor ons de beste overtocht zijn maar dat vinden we te lang voor de honden.( en eerlijk? Wat je dan kwijt bent vind ik niet normaal meer :o )
Wil niet zeggen dat ik niet graag de nachtboot zou willen pakken hoor, want ik vind het heerlijk en ook echt een stukje vakantie.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-23 17:53

gaucho schreef:
Nature93 schreef:
Als ik google krijg ik allemaal enorme huizen. Ik zoek gewoon iets kleins, knus. In de natuur. Maar toch in een dorpje. Zoals dit. Vanwaar we leuke dingen kunnen doen. Ik hoef niet opschoot bij de buren dus opzich een camping mag wel. Maat wel een beetje achteraf. https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... 2023-07-14

En tussen Mehren en Ulmen zit 161 euro. Mehren is duurder. Daar kunnen we ook van zweefvliegen.

Budget zn 600 euro (huur)



Traumferienwohnungen.de of FeWodirect.de zijn wel aanraders om dat te zoeken. Met dat budget zou je prima uit de voeten moeten kunnen. Op campspace kun je soms ook leuke kleinschalige accommodaties vinden.


Ik heb een leuk huisje gevonden in Ulmen, ook in het gebied van de vulkaan Eifel. :D[/quote]

Keuzestress! Wat is leuker overnachten in Ulmen of in Mehren? Ik heb een hele leuke accommodatie gezien in Mehren. Is wel wat duurder. 100 euro per nacht. Maar 2 slaapkamers, ontzettend mooi dakterras en de woonkamer ook erg mooi. Een uur rijden naar Luxemburg, dicht bij een roddelbaan. In Ulmen is het ook leuk, maat dan 1 slaapkamer en een bedbank in de woonkamer. Wel dichter bij Cochum.

Anoniem

Re: Roadtrip door Zuid - Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:25

Ogen dicht, kiezen en bij je keuze blijven. :+

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-23 18:26

Mkango schreef:
Ogen dicht, kiezen en bij je keuze blijven. :+


Ik vind het idee dat we beide een eigen slaapkamer hebben en Luxemburg op een uur zit ook wel leuk. En die bedbank schrikt mij toch af. Maar Cochum dicht bij vind ik wel weer leuk.

gaucho
Berichten: 9494
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:16

Directe omgeving van Mehren is prachtig om te wandelen :j

Life begins at the end of your comfortzone.

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-23 20:53

gaucho schreef:
Directe omgeving van Mehren is prachtig om te wandelen :j


Het wordt Gemünden. Iets moois en betaalbaars gevonden daar!

gaucho
Berichten: 9494
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:06

Ah Hunsrück, ook erg mooi :j

Ik heb een paar keer in de buurt van Kastellaun overnacht. Je kunt mooi wandelen bij St Goar en Oberwesel langs de Rijn, er zijn wat wandelingen door een klamm en natuurlijk de hangbrug. Vvv van Kastellaun organiseert veel leuke dingen ook.

Life begins at the end of your comfortzone.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers