Tips voor Brugge?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-23 18:12

Hoi,

Over een paar weken ga ik een aantal dagen met mijn vriend naar Brugge.

Wat moeten we echt gezien en gedaan hebben?

Waar kan je lekker eten? Zo hoorde ik bijvoorbeeld dat je niet moet gaan eten op de grote markt ivm matig eten en zeer hoge prijzen.

Is het de moeite waard om naar Zeebrugge te gaan?

The smell of earth after rain!


F_inley
Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:18

Wij hebben juist heerlijk gegeten op de grote markt dus dat is smaak afhankelijk. S avonds is het in de smalle steegjes ook erg gezellig om te zitten en te borrelen. Verder vond ik de de rondvaart op zo'n bootje door de stad erg leuk.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:27

Zeker gaan eten bij Argentijns restaurant
El Churrasco Argentino
Hier heb ik in maart met mijn vader enorm lekker gegeten.

Verder waren wij naar het dorpje Damme gefietst en daarna door naar Heist voor het strand.
Maar Heist en Knokke heist vielen in maart nog erg tegen met weinig zaakjes die open waren en alles was nog in opbouw.

Verder is brugge wel enorm leuk om door heen te wandelen. Alles op loop afstand en veel kleine steegjes met leuke winkeltjes. De kerken en oude gebouwen bezoeken zijn ook erg leuk.
Rondvaart ook zeker een aanrader! en de vele chocolade winkeltjes.

Verder zit er ook een erg leuk thee winkeltje met veel soorten thee, potten, mokken en assecoires als je dat leuk vind.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:47

Huisbrouwerij De Halve Maan :D.

En als het past en je wilt het strand bezoeken, zou ik Knokke-Heist en de Belgische stranden lekker links laten liggen, en een bezoekje brengen aan de Zeeuws-Vlaamse stranden bij Nieuwvliet en Groede :D.

Albert
Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:48

Bij de brouwerij van de Brugse Zot kun je lekker bierstoofvlees met grote frieten eten.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

haffiefreak
Berichten: 1624
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:54

Het chocolade en friet museum vond ik wel leuk om eens gezien te hebben.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

NicoleKelos
Berichten: 374
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:27

De Vlaamsche pot is leuk en lekker eten, veel typisch Vlaamse gerechten.

Anoniem

Re: Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:48

Wij waren er toevallig afgelopen weekend, spontaan, dus geen voorbereiding gedaan qua inlezen.

We hebben geluncht bij Le Pain Quotidien en dat was errg lekker. De prijzen viel me mee voor de locatie, maar de porties waren er dan wel weer naar :+ .

Verder gedineerd bij Otomat, dat is een Vlaamse pizzaketen met bijzondere en artisan pizza's. Heel lekker altijd, kan ze aanraden voor de pizza's. maar de bediening was een beetje meh (studenten die hun relatie perikelen uitgebreid naast onze tafel ging bespreken, en een andere serveerder het werk op lieten knappen).

Bij the chocolate line hebben ze de allerlekkerste bonbons die ik in België ooit gekocht heb (en ik woon bij de grens, dus we gaan er nog wel eens een bonbonnetje halen :)) ) . Verder is de stad zelf al een plaatje om te zien, dus we hebben weinig echte toeristische attracties bezocht.

Wel de volgende dag naar Oostende gegaan. Leuke ruim opgezette boulevard, maar verder niet spectaculair ofzo.

Flynn00
Berichten: 583
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Tips voor Brugge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:00

Er zit ergens een kroegje in een steeg. T lijkt net of je iemands huis binnen loopt. Hier hebben ze mega veel speciaalbier. De kroeg is nog helemaal in oude stijl, het bestaat uit meerdere verdiepingen. beneden is eten en daarboven alleen bier en wat kleine hapjes.

Even opzoeken hoe die heet..: De Garre

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-23 16:36

Wij zijn nu in Brugge, iemand tips voor een all inclusief sushi restaurant (omdat mijn vriend niet veel lust en kieskeurig is) die vanavond geopend is?

The smell of earth after rain!

miezelke
Berichten: 1313
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 16:55

Geen concrete tips voor een restaurant, maar zoek eens op TripAdvisor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, fohadie, Luzerna, maaikemuis, mmajar, Pjotar, sandra1312, Theseus en 70 bezoekers