Ervaringen Malediven (juni)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Ervaringen Malediven (juni)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 19:55

Voor onze huwelijksreis willen onder andere naar de Malediven.

We trouwen in juni volgend jaar en het leek ons het leukst om dan kort na onze bruiloft op vakantie te gaan naar Maleise, Vietnam en dan afsluiten op de Malediven. De eerste twee zijn prima te doen in juni, maar ik lees overal dat juni geen goede tijd is voor de Malediven.

Wie is er op de Malediven geweest in juni/juli en hoe 'erg' was het?

Ik doe het liefst bijna direct na de bruiloft en anders wordt het wss september. Vanwege een opleiding kan ik niet zomaar weg. Anders wordt het pas in april het jaar erop, maar dat vind ik dan wel heel laat voor onze huwelijksreis.

Mochten jullie op andere momenten in de Malediven hebben verbleven hoor ik het graag ook hoe het daar was!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Ervaringen Malediven (juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:59

Geen tips, maar wel even een tem. Dit topic hoort bij Bokt erop uit thuis.

Fijne vakantie!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ervaringen Malediven (juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:11

Ik verplaats je topic naar BEU

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Ervaringen Malediven (juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:36

Wij zijn begin juli geweest. Week voor wij er waren heeft het flink geregend dacht ik, wij hebben wel wat buien langs zien gaan. Maar alles bij elkaar was het heel goed te doen!

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Ervaringen Malediven (juni)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 21:40

Hoe was het verder? Elke dag flink zon, naast de buien? Veel wind of windstil? Was het water nog helder? Heb je foto's .

Wat heb je allemaal gedaan en wat voor accommodatie zat je, als je het wilt delen.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:46

Ik ben eroverheen gevlogen naar Sri Lanka en hoorde onderweg het één en ander over de eilanden. Het schijnt dat alle inwoners eigenlijk zijn verdreven naar Male. Het eiland waar je op land. De rest is allemaal zo'n beetje opgekocht voor de resorts door investeerders. Deze kanttekening van de Malediven wil ik je toch even meegeven.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:04

maria500 schreef:
Hoe was het verder? Elke dag flink zon, naast de buien? Veel wind of windstil? Was het water nog helder? Heb je foto's .

Wat heb je allemaal gedaan en wat voor accommodatie zat je, als je het wilt delen.


Ik zal je er met laptop bij de hand een keer PB sturen met foto's!

Maar het was heerlijk, niet veel wind, genoeg zon gehad, water was erg helder. We hebben gesnorkeld, gedoken en verder lekker genikst. De meeste eilanden hebben 1 hotel, ons eiland liep je in 20 minuten rond. We hadden een huisje op het water, naam hotel zou ik moeten nakijken.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:09

Winged schreef:
Ik ben eroverheen gevlogen naar Sri Lanka en hoorde onderweg het één en ander over de eilanden. Het schijnt dat alle inwoners eigenlijk zijn verdreven naar Male. Het eiland waar je op land. De rest is allemaal zo'n beetje opgekocht voor de resorts door investeerders. Deze kanttekening van de Malediven wil ik je toch even meegeven.


Dit. Ik snap het romantische idee, maar je draagt wel bij aan behoorlijk onethische praktijken helaas.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Malediven (juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:47

Duiken, duiken en nog meer duiken. Dat doe je op de Malediven. Het liefst op een liveaboard.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 19:52

MissAnnemijn schreef:
maria500 schreef:
Hoe was het verder? Elke dag flink zon, naast de buien? Veel wind of windstil? Was het water nog helder? Heb je foto's .

Wat heb je allemaal gedaan en wat voor accommodatie zat je, als je het wilt delen.


Ik zal je er met laptop bij de hand een keer PB sturen met foto's!

Maar het was heerlijk, niet veel wind, genoeg zon gehad, water was erg helder. We hebben gesnorkeld, gedoken en verder lekker genikst. De meeste eilanden hebben 1 hotel, ons eiland liep je in 20 minuten rond. We hadden een huisje op het water, naam hotel zou ik moeten nakijken.


Oh foto's zou ik heel leuk vinden! Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet. Voornamelijk in de periode dat jij er was. Mocht je nog het hotel herinneren hoor ik dat ook graag! Alvast bedankt.