Kroatië 2023

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 16:43

Aankomende zomer zijn mijn vriend en ik van plan om richting Kroatië te gaan. We willen heen en terug met het vliegtuig en willen in Kroatië zelf een auto huren.

Ik ben zelf al twee keer eerder in Kroatië geweest. Ik ben toen in de omgeving Pula - Rovinj geweest. Erg mooi en wil er op zich nog wel naar terug, maar ik hoor het graag van andere bokkers naar welke plekken we het beste kunnen gaan.

Het plan in de om rond de 12 dagen te gaan en 7 daarvan een auto te huren. We willen graag 1 week op de zelfde plek blijven om rustig aan te doen en daarna willen we met de auto een stuk door Kroatië trekken. Dat hoeft niet heel het land te zijn maar we vinden het niet erg om elke dag een paar uur in de auto te zitten en van plek naar plek te trekken.

We gaan in september dus het hoogseizoen is dan al redelijk over. We zijn beide ook niet echt van de heel erg toeristische plekjes maar vinden een beetje cultuur snuiven wel leuk :D Natuur trouwens ook! We zijn erg van de uitjes zoals dierenparken bezoeken, natuurparken of bijvoorbeeld activiteiten doen. Mocht iemand een plek weten waar je een mooie tocht te paard kan doen dan hoor ik het ook graag!

Gaan er nog meer mensen naar Kroatië dit jaar?


Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:25

Jazeker!
Voor het 7e jaar op rij.

5 jaar Porec aangedaan.
Nu voor de 2e keer naar Drage. Stuk zuidelijker.

Wij nemen onze boot mee achter de auto en gaan vooral varen in Kroatië. Dolfijnen en zwaardvissen spotten. Verder wandelen we graag en gaan we graag shoppen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:59

Wat een leuke route voor een week is, is ook afhankelijk op welke stad je vliegt. Ik vind persoonlijk Istrie niet het mooiste gedeelte van Kroatie en zou dan eerder wat zuidelijker gaan.

Wij vonden Paq een leuk eiland/plaatsje om een paar dagen verblijven.
Voor de partygangers kun je naar het einde van het eiland rijden naar Novalja/zrce, wat bekend staat als het non-stop party strand, maar dat ligt zodanig ver van Paq af dat je er daar geen last van hebt.

Als je zin hebt in een pittige wandeling in een unieke omgeving, kun je naar Kuda's Bridge/Kudin most gaan. Het is al een kunst om het te bereiken :D
https://visitteo.com/kudas-bridge/

In Istrie vond ik Novigrad een sfeervolle stad om te bezoeken, maar dat was misschien mede door de festiviteiten die er op dat moment waren.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 18:21

@Jolliegirl Ah een echte Kroatië genieter dus :D Wat luxe dat jullie de boot mee kunnen nemen. Dat zou mij ook tof lijken maar dat gaat hem helaas niet worden.

We staan er nog helemaal blanco in Gritt, dus welke stad maakt niet uit. Ik heb wel begrepen dat als je naar Dubrovnik wilt je een stukje door een ander land moet rijden? Ik heb alleen een ID kaart dus dan moet ik nog een paspoort regelen.

Kuda's Bridge ziet er tof uit zeg! Helaas is onze conditie echt basis dus ik weet niet of dit dan te doen is?

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:07

Paq en Kudin most liggen in de omgeving van Zadar.
Dubrovnik ligt het meest zuidelijk, daar zijn wij nog niet geweest.


Wij hebben geparkeerd op een mini parkeerplaatsje bovenaan Kudin Most, dan loop je niet veel in kilometers.
Het is vooral een steile klim als je weer de kloof uit gaat, maar prima te doen op je eigen tempo. Beneden hebben wij kleine stukjes gelopen en vooral genoten.
Ik vond het vooral een kunst om het parkeerplaatsje te vinden, dat bedoelde ik met de bereikbaarheid.
Er schijnt ook een wandelroute heen te gaan vanaf een plaatsje, ik weet niet hoeveel kilometer het dan is. Dan moet je ook een stukje via ijzeren opstapjes aan een rotswand.

MaiNat
Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:16

Ik ben net thuis van een excursie reis van 12 dagen en ben jaren geleden ook naar Kroatië geweest en wat een prachtig land is het! Mijn aanraders:
* De natuurparken (Plitvice meren en Krka watervallen)
* Dubrovnik (hele leuke Middeleeuwse stad en helemaal ommuurd)
* Dolfijnen spotten (heb ze ook gezien tijdens een boottocht vanuit Trogir)
* Rovinj en Porec
* Op een regenachtige dag naar de grotten van Postojna

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

1810naomi
Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:27

Ik ga deze zomer voor het eerst naar Kroatië dus ben ook heel benieuwd naar alle tips die hier voorbij komen!

Wij gaan door het “hele” land trekken en hebben deze route bedacht: Zagreb - Plitvice - Dubrovnik (en dan via de kust helemaal terug omhoog) - Zadar - Funtana. Ik denk dat jullie in die paar dagen dat jullie met de auto rond willen rijden best veel kunnen zien!

Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.

lauwie
Berichten: 1903
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:28

Kroatie is erg mooi, wij gaan er dit jaar ook weer naartoe. Plitvice meren en krka watervallen zijn leuk om heen te gaan.

Dubrovnik kun je tegenwoordig via de nieuwe brug bereiken dan blijf je binnen Kroatië. Eerder reed je via Bosnië. Dan kwam je indd buiten Europa.

De eilanden zijn ook erg mooi in Kroatië. Wij zijn op het eiland vis geweest. Is niet heel bekend bij toeristen. Volgens mij komen er vooral mensen uit Kroatië zelf voor vakantie. Maar heel mooi.

Wij zijn paar jaar geleden getrouwd op het eiland brac. Daar hebben ze een bijzonder strand bij het plaatje bol. Zlatni rat.

Dit jaar gaan we naar biograd na moru en split.

Ook zadar is een mooie stad om naar toe te gaan.

Er is heel veel moois te zien in Kroatië. Veel plezier alvast.

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

CxKenzo
Berichten: 107
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:41

Leuk topic!

Wij gaan eind juni voor het eerst naar Kroatië!
Sukosan in de gemeente Zadar, ik hoor heel graag tips wat leuk is in de buurt om heen te gaan.

Alvast bedankt!

Indy_Mouse_9
Berichten: 2109
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:47

In het topic van vorig jaar staan ook een heel aantal tips, misschien heb je daar ook nog wat aan :)
[BEU] Kroatië 2022

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:33

Het lijkt me een prachtig land, waar ik graag naartoe zou willen!

Ik heb wel een beetje een vreemde vraag misschien;
Ongeveer 20 jaar geleden ging een collega van mij daarheen op vakantie. Nu weet ik alleen niet meer zeker of het toen al Kroatië was of nog Joegoslavië.
Anyway, hij liep op een mijn en raakte zijn been kwijt!
Het heeft dusdanig veel indruk op mij gemaakt dat ik me altijd afvraag: hoe zou de situatie daar nu zijn? Zijn er nog risico's? Is er informatie over te vinden?
Ik heb toen wel van mijn collega gehoord (die zich achteraf natuurlijk had laten informeren) dat in de toeristische gebieden de mijnen het eerste werden opgeruimd, want anders komen de toeristen natuurlijk niet meer.
Beetje wrang, maar het zou wat minder erg gevonden worden als er slachtoffers zouden vallen onder de lokale bevolking.
Ik heb verder nooit meer van zo'n soort incident gehoord, dus waarschijnlijk is de kans dat zoiets nu nog gebeurd erg klein. Maar ik zou gewoon willen weten hoe het nu is.
Sorry als het teveel off topic is. Deze vraag speelt al jaren in mijn achterhoofd en ik dacht eens moet ik hem toch eens stellen.

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:35


Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:04

Nooit geweten! Opzich wel interessant dat het gemeld wordt. Lijkt mij dus als je in die gebieden niet van paden afwijkt er weinig risico is.

Ik wil zelf ook heel graag naar Kroatie. Liefst rond Zadar, want begreep dat het van uit daar goed te doen is naar zowel Plitvice en Krka watervallen. Maar verder nog geen concrete plannen.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:49

CxKenzo schreef:
Leuk topic!

Wij gaan eind juni voor het eerst naar Kroatië!
Sukosan in de gemeente Zadar, ik hoor heel graag tips wat leuk is in de buurt om heen te gaan.

Alvast bedankt!

Sukosan is leuk! Wij zijn jaren terug in Bibinj geweest, ligt daar tegenaan.
Biograd is erg leuk om heen te gaan.

Nu gaan we al jaren naar een plaatsje zuidelijk van Split.

En je kan idd met de brug naar Dubrovnik, deze is vorige zomer feestelijk geopend. Scheelt heel wat tijd nu deze brug er is.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:20

Inmiddels onverwacht zaterdag aangekomen in Kroatië. We zouden naar Spanje gaan, maar daar werd teveel regen opgegeven naar ons zin, dus de andere kant op gegaan.
We zitten nu op een enorm resort bij Zaton. Voor nu heerlijk, omdat het niet druk is maar er wel wat leven in de brouwerij is.

Al een mooie fietstocht gemaakt en vandaag rondom het huisje, rondje hardlopen, zwemmen en met de SUP de zee op, die er gelukkig rustig genoeg voor is (golven werken niet echt). Vanavond plaatsje bezoeken.
We blijven hier tot vrijdag en willen nog naar het KRKA national park.

Daarna even kijken, we vinden het heerlijk om in de bergen te wandelen, dus misschien zoeken we die nog huiswaarts op. Afhankelijk van het weer, anders zoeken we wat in Istrie, daar zijn de voorspellingen voor volgende week ook goed.

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:03

Zoek de oude luchtbasis van Zaton eens op, mooie plek om een kijkje te nemen

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:21

Grit schreef:
Inmiddels onverwacht zaterdag aangekomen in Kroatië. We zouden naar Spanje gaan, maar daar werd teveel regen opgegeven naar ons zin, dus de andere kant op gegaan.
We zitten nu op een enorm resort bij Zaton. Voor nu heerlijk, omdat het niet druk is maar er wel wat leven in de brouwerij is.

Al een mooie fietstocht gemaakt en vandaag rondom het huisje, rondje hardlopen, zwemmen en met de SUP de zee op, die er gelukkig rustig genoeg voor is (golven werken niet echt). Vanavond plaatsje bezoeken.
We blijven hier tot vrijdag en willen nog naar het KRKA national park.

Daarna even kijken, we vinden het heerlijk om in de bergen te wandelen, dus misschien zoeken we die nog huiswaarts op. Afhankelijk van het weer, anders zoeken we wat in Istrie, daar zijn de voorspellingen voor volgende week ook goed.



Zitten jullie op die mega camping? Ik wilde daar ook boeken, maar ben er nog niet helemaal over uit. Ben vooral bang voor de mega hordes aan (schreeuwende) kinderen. Nou zouden wij wel pas in September gaan. Is dat te doen? En zijn jullie in Nin geweest? Is dat een leuk stadje? Leuke restaurantjes?

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:08

Skessa_ schreef:
Grit schreef:
Inmiddels onverwacht zaterdag aangekomen in Kroatië. We zouden naar Spanje gaan, maar daar werd teveel regen opgegeven naar ons zin, dus de andere kant op gegaan.
We zitten nu op een enorm resort bij Zaton. Voor nu heerlijk, omdat het niet druk is maar er wel wat leven in de brouwerij is.

Al een mooie fietstocht gemaakt en vandaag rondom het huisje, rondje hardlopen, zwemmen en met de SUP de zee op, die er gelukkig rustig genoeg voor is (golven werken niet echt). Vanavond plaatsje bezoeken.
We blijven hier tot vrijdag en willen nog naar het KRKA national park.

Daarna even kijken, we vinden het heerlijk om in de bergen te wandelen, dus misschien zoeken we die nog huiswaarts op. Afhankelijk van het weer, anders zoeken we wat in Istrie, daar zijn de voorspellingen voor volgende week ook goed.



Zitten jullie op die mega camping? Ik wilde daar ook boeken, maar ben er nog niet helemaal over uit. Ben vooral bang voor de mega hordes aan (schreeuwende) kinderen. Nou zouden wij wel pas in September gaan. Is dat te doen? En zijn jullie in Nin geweest? Is dat een leuk stadje? Leuke restaurantjes?


Nin is leuk! We hebben daar even op het strand gelegen, toen door de stad heen gegaan en geluncht. Wij hebben het gecombineerd met Zadar op 1 dag en dat was prima te doen!

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:17

Wij hebben een rondreis met de auto gedaan vorig jaar! Even een overzichtje van onze routes / activiteiten zonder dan de heen en terugreis want die was buiten Kroatië.

Dag 1 kwamen we aan in Starigrad (wij kwamen dus gereden uit Oostenrijk). Leuke stad om wat te eten maar weinig bijzonders, maar we verbleven er omdat we op Dag 2 met een 4x4 tour door het Velebit gebergte heen gingen! Dit vonden we echt super leuk met mooie uitzichten. Voor dag 3 was Starigrad ook een prima uitvalsbasis om Nin en Zadar te bezoeken (heb ik hierboven al kort beschreven). Echt hele mooie plekken!

Dag 4 gingen we door richting de Plitvice meren. Hier hadden we een superleuk hotel voor 2 nachten: de eerste dag was Plitvice meren - aan het begin heeeel druk maar als je een langere wandelroute kiest wordt het rustig. Wij waren ook in september.
De tweede dag gingen we naar Rastoke, echt een superleuk stadje met heel veel mooie watervallen. Daarna zijn we nog naar de grotten van Baraç gegaan, met superleuke gids een tour gedaan met 6 mensen dus niet massaal. Vond ik ook een aanrader!

Daarna zijn we doorgereden naar Poreç, maar tussendoor gestopt in natuurpark Ucka en de wandelroute genomen naar het hoogste punt van Istrië wederom voor prachtige uitzichten :D. Poreç is echt een hele leuke stad, veel te doen, veel terrasjes, veel restaurants. Prima uitvalsbasis ook om van alles in de regio te doen. Wij waren echter ook in september dus en het weer is echt omgeslagen 2 dagen lang. Dus die 2 dagen hebben wij de auto gepakt en zijn we naar zonnig Venetië gereden (3 uurtjes vanaf Poreç) en dat was toch ook echt een hoogtepunt :D. Daarna weer terug naar een zonniger Poreç voor de laatste activiteiten (wijnproeverij bij Trezolo en een andere grot die vrij toeristisch was en minder leuk).

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:06

Skessa; inderdaad die mega camping :D . Gewoonlijk zouden wij deze vermijden om jouw redenen, maar nu is het goed te doen, op ons gedeelte is het rustig en op de centrale stukken verzameld zich wel iedereen, maar dat kun je zelf wel of niet opzoeken. Maar ik wil niet weten hoe het hier is als het vol is :=
Wij hadden hiervoor op twee andere campings gekeken en daar was het echt te stil/uitgestorven.

Niets gegeten of gedronken, alleen Nin op de fiets bezocht en een rondje gelopen. Zeker sfeervol en je kan leuk langs het water lopen, maar het is een erg klein plaatsje/centrum.

Nu net terug van een dagje KRKA, we waren er al vroeg. Heel blij mee, we liepen overal lekker rustig. Daarna kwamen pas de touringbussen/groepen.
Door de vele regenval zijn de watervallen nu imposant. Door het hoge water waren er geen boottochten, dus we hebben genoeg kilometers gemaakt.

Weer is nog goed, tussen de 23-28 graden {:} . Wel twee onweersbuien gehad op zondag en maandag.


November 108, komt mij bekend voor, zodra het gaat regenen en er zijn binnen rijafstand betere keuzes verkassen wij ook. Velebit en Ucka ga ik eens bekijken.

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:15

Ik meld me even, mijn vriend en ik gaan dit jaar naar Kroatië! Mega veel zin in.

We gaan met de auto en verblijven eerst een nachtje in de Oostenrijkse Alpen.
We rijden vanuit daar door naar Zadar. Hier blijven we 2 nachten om bij te komen en het havenstadje te verkennen.
Vervolgens gaan we naar Trogir en hier blijven we 4 nachten. We willen vanuit daar wat meer activiteiten en natuur opzoeken.
Echter gaan wij ergens aankomende dagen de rest uitplannen. We zoeken eigenlijk een soort camping of misschien een huisje/appartement. Mag nog wat zuidelijker dan Trogir. Hangt een beetje van de prijs af of het met of zonder ontbijtopties ed is. Zelf boodschappen doen heeft ook wel zijn charmes vind ik. Ik zit vooral te twijfelen WAAR we gaan boeken. We houden van zwemmen en natuur!

Op de terugweg willen we ook daarna weer een overnachting boeken, denk wederom in Oostenrijk.

Misschien dat iemand nog iets leuks kan aanraden?
Ik ga in ieder geval even opzoeken wat jullie allemaal hebben gedaan of gaan doen.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:26

AlwaysH schreef:
Ik meld me even, mijn vriend en ik gaan dit jaar naar Kroatië! Mega veel zin in.

We gaan met de auto en verblijven eerst een nachtje in de Oostenrijkse Alpen.
We rijden vanuit daar door naar Zadar. Hier blijven we 2 nachten om bij te komen en het havenstadje te verkennen.
Vervolgens gaan we naar Trogir en hier blijven we 4 nachten. We willen vanuit daar wat meer activiteiten en natuur opzoeken.
Echter gaan wij ergens aankomende dagen de rest uitplannen. We zoeken eigenlijk een soort camping of misschien een huisje/appartement. Mag nog wat zuidelijker dan Trogir. Hangt een beetje van de prijs af of het met of zonder ontbijtopties ed is. Zelf boodschappen doen heeft ook wel zijn charmes vind ik. Ik zit vooral te twijfelen WAAR we gaan boeken. We houden van zwemmen en natuur!

Op de terugweg willen we ook daarna weer een overnachting boeken, denk wederom in Oostenrijk.

Misschien dat iemand nog iets leuks kan aanraden?
Ik ga in ieder geval even opzoeken wat jullie allemaal hebben gedaan of gaan doen.



Ik zou Slovenië niet over slaan als ik jullie was! Wij hebben daar 2 overnachtingen gedaan in Bled en daar is echt mega mooie natuur (veel meer dan alleen het bekende meer met het kerkje erop in de omgeving), je kan er lekker eten en er is een leuke escape room voor 's avonds die je met 2 personen kan doen :D.

Wij hebben in Oostenrijk 1 nacht overnacht in Hotel Seehoff in Zell am See, super aardige mensen en hele mooie omgeving. Aanrader om met de kabelbaan naar een van de bergtoppen te gaan, wij zijn naar de Schmittenhöhe gegaan. Wij zouden door de Grossglockner hochalpenstrasse doorrijden, maar die was afgesloten ivm sneeuw. Als dat er niet ligt zou ik zeeeeker je route plannen dat je deze route mee kan nemen, schijnt prachtig te zijn. De tweede nacht hebben we overnacht in Latschach ober dem Faaker See (leuk, maar minder te doen dan Zell am See dus geen must) bij Erlebnis-Hotel Appartements.

We zijn toen dus door gegaan naar Kroatië (zie mijn reactie hierboven) maar zijn Noordelijker gebleven dan jullie willen. Terug zijn we dus via Slovenië gegaan en vanaf daar naar Duitsland en door naar huis. De overnachting in Duitsland hebben we alleen gecanceld i.v.m. slecht weer maar van Slovenië naar huis rijden is geen aanrader :').

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:28

Ik wil juist echt de kust af.
Slovenië zou op de terugweg kunnen, maar dat hangt er vanaf hoeveel uur we dan nog moeten rijden.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:42

Afhankelijk van wanneer je gaat, zou ik zo min mogelijk van tevoren vastleggen (laagseizoen).
Ook voor het overnachten onderweg, zit het rijden mee kun je nog wat verder door en kom je op tijd aan in Kroatië. We hebben op de heenweg overnacht in Ptuj (Slovenie). Niets bijzonders, maar betaalbaar en een goede kamer.

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:46

Ik ga midden in het hoogseizoen. :=
Voor mij persoonlijk dus een reden om nu even de laatste dingen te regelen zodat we zonder zorgen daarheen kunnen.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 57 bezoekers